Avsløringen… :-)

 Ja denne gangen er det ikke noe lureri.. Nå er det helt sant..Det jeg snakket om i går… og som jeg begynte å avsløre… For noe har jo vært så hemmelig inne hos meg nå… et par dager 😀

Jeg tenkte nemlig på, når vi sitter her nå på bloggene… Vi reflekterer over at sommeren har takket for seg for denne gang… Det er helt  sikkert at gradene har forlatt 20 tallet… Vi hører det trommer lett på taket på husene rundt omkring, idet vi er på vei i full fart mot butikken med paraplyene våre.. Vi kjenner regnet sildrer ned i nakken, idet paraplyen klappes i sammen.. Asfalten er våt og det glinser i bladene som ligger og dekker hele fortauet, så man nesten går på nesa der man løper avgårde i gummistøvlene…

Dagen har så vidt kommet i gang.. Det er blitt mørkere ute, og vi har tatt fram regnfrakken med fòr i, fordi den varmer litt.. Ullsoker bestilles hos mammaene rundt omkring… og vi har sluttet å prøve å stritte i mot det hele…. 

“DET ER HØST!!”

Vi kan skrike det ut, det hjelper litt. Vi snakker om at høsten bringer mørket med seg, og vi er alle sammen bittelitt redd for å bli bitt av høst-monsteret, mørket og det som drar oss ned… Så jeg tenkte hva med å heller OMFAVNE høsten? Ta øynene fatt, og skikkelig GÅ INN FOR å finne alle de fine tingene ved høsten som er rundt oss… Inne eller ute…  Ja, du har kanskje gjettet det allerede, vi skal ha en

I Frodiths Galleri selvfølgelig…

 

Det du trenger å gjøre er å sende meg ETT bilde, dette er en bilde-utstilling. Men ikke en foto-utstilling, det kan være 

-foto eller tegning

-temaet er : Det du fobinder med høsten, gjerne noe hyggelig

 

Ta altså enten på deg regnfrakken og foto-apparatet, legg ut på en langtur og se på de flotte fargene, og knips i vei… ELLER

Finn fram pensler, maling, blyanter eller Paint- programmet… Og få ned på et bilde det DU forbinder med HØSTEN

Send bildet ditt til:

[email protected] innen torsdag 10. oktober kl 23. 

 

Nå skal vi lyse opp høsten litt og ha en høst-utstilling, og du vet at  på høst-utstillinger er alt lov… Og denne utstillingen er IKKE som den STORE i OSLO, for der sitter det en komite og plukker ut bilder som skal få lov å være med… Men hos MEG får alle lov å være med, bare de holder seg til temaet 🙂 De får til og med premier hvis de vinner, og KANSKJE blir det noen trøstepremier også. 

Her kommer eksempler på hva man KAN fobinde med høsten,men her er egentlig ALT opp til deg 🙂


Sånn…


Eller kanskje sånn…

Eller et av høstregnet som plutselig kom….og vannet bladene..

 


Eller et der vinden har tatt paraplyen din… og det plutselig har blitt sol igjen.. for om høsten skifter det jo så fort også.. 🙂

 


Eller tegning 🙂
 

 

Vel, det var mine eksempler… Jeg får jo ikke være med i konkurransen.. så jeg måtte benytte anledningen NÅ, under invitasjonen til HØST-USTILLINGEN.

– Alt om stemme-giving og selve konkurranseaspektet ved utstillingen kommer jeg tilbake med mer info om senere, først må dere sende bilder 🙂 

Så- kast deg på! Send meg ditt bilde, av hva du forbinder med høsten. I dag er dagen å ta fatt på noe sånt  🙂

 

72 kommentarer
    1. inneuteferdig: Å ja, du er tilbake 🙂 Du har sikkert hatt det fint ja 🙂 Ganske trøtt jeg også etter ferien, har vent meg til å sove lenge… kl 8 og sånn 😀

    2. Jepp sitter på jobb. Kom inn halv syv i dag. Noe trøtt etter å landet kl 2400 i natt, men det går seg til. Helgen har vært helt topp.:)
      Nyt dagen du med.:)

    3. Backside: Bra 🙂 Det blir avstemming og premier osv. Antagelig fredag, for jeg satt frist for innlevering av kunstverk på torsdag 😀 Mange kunstnere som har meldt sin interesse 😀 kos det 🙂 Håper på mange 🙂

    4. Engla: Ja, det er kjempefint nå, og vi får ta tak i det vakre å framheve det, i stedet for å la mørket ta oss 🙂 Jeg håper også det blir en fin utstilling 🙂 mange kunstnere som har sagt seg interessert hvertfall 😀 Men ga litt god frist for å få med flest mulig i den travle hverdagen 🙂 Jeg stryrer på med premier nå da 😀 Ha en fin søndagskveld du også 🙂 Klem fra meg<3

    5. Så spennende med en ny utstilling da!
      Jeg ser på høsten som en utrolig vakker og koselig tid og fargesprakende motiver er det i hverfall nok av <3
      Dette blir gøy 🙂
      Kos deg og ha en fortsatt fin kveld <3
      Klem fra Engla

    6. Elin Slåen: Neida, her i kommentarfeltet trenger du ikke si noe som helst.. HYSJ!! men sende meg, for JEG er kjempenysgjrerrig 😀 Gleder meg til å se 🙂

    7. Elin Slåen: Du kan godt bruke gamle bilder hvis du ikke har tid til annet 🙂 Som jeg sier, så er det hva man selv forbinder med høsten, kan godt være en paraply i full storm… eller en kopp kaikao for den saks skyld 🙂 Mye som kan være høst, MÅ ikke være høstløv liksom 😉

    8. Fru Stussli: Ja, jeg tenker dere er utslitte alle sammen,men kjempekos også 🙂 Dette blir som vanlig, med Galleri Frodith, stemming og premier. Håper du har hatt en fin dag Bente, om enn litt slitsom 🙂 Stor varm energi – klem til deg <3

    9. Så spennde! Skal høre med Frk S om hun vil tegne 🙂 I dag er hun utslitt og fulle av inntrykk etter turbursdag 🙂
      Ha en finfin søndagskveld <3
      Klemklem

    10. whatwouldnemido: Ja… men litt greit med OVERRASKELSER også, sånn PLUTSELIG.. men litt vrier er det jo alltid, så det blir jo noe nytt hver gang 🙂

    11. whatwouldnemido: Helt klart, du ligger foran et heste-hode allerede du 😉 Ha-ha, smiske med direktøren 😀 hi-hi… Men jo veldig flink til å gjette du, dere “gamle” begynner jo å kjenne meg litt 😀 Jeg begynner å ble forutsigbar 😀 Hm… er det bra? 😉

    12. outofoffice: Ja, bare tenke litt, men ikke glemme det 😀 Jeg sender nok ut noen påminnelser, er vant til at det må til 😀 Håper det kommer fram i innlegget godt nok, at det er en konkurranse. Jeg er så vant til at folk kjenner meg litt, og da betyr Galleri Frodith at det er stemming og sånt, premier og alt. Alt med stemming og sånn info kommer i eget innlegg, PÅ utstillingsdagen, som jeg regner med blir Fredag 🙂 Da stemmer vi og kårer en vinner. Jeg har hatt flere utstillinger i Galleri Frodith, senest i August 😀 Her er link hvis du har lyst å se på DEN .
      http://frodith.blogg.no/1376112924_galleri_frodith_har_p.html
      Kjermpeglad for at du vil være med 🙂 Frist til torsdag så du 🙂

    13. ha, ha.. ikkje alltid 🙂 men slike mennesker som du gjer at ein blir glad.. og nei.. dette er ikkje for å få deg til å klikke inn på ein link om ein konkurranse 🙂 🙂 🙂

    14. Oj, oj, oj.. Skikkelig ordentleg orden på saker og ting på Galleri Frodith.. Ikkje noko tull 🙂 det likar vi. Ikkje nokno overraskelse med det inntrykket eg har fått av deg. For ein flott person du er !! Eg er med.

    15. karenmarenmette: Ja, vi var litt to hoder en tanke her 😀 Det er det jeg har drevet og vært så hemmelig med noen dager.. Måtte forberede litt, tegne litt, osv.. 🙂 Og fristen for levering av kunstverk er torsdag 😀 Så bare tenk i vei 🙂 Det kommer nok påminnelser 😉 Jeg har jo hatt en del ustillinger/konkurranser før i Galleri Frodith, og vanligvis henger de der EN full dag eller to, slik at folk kan gå inn å stemme (tror en dag) Da uten navn på kunstverkene 🙂 Så stemmer folk, og så kommer bildene utpå igjen, med kåring av vinneren, utdeling av premier ;-), og med navn på hvem som har laget hva 🙂 Så det blir et par dager til sammen, og med mye ståhei rundt 😀 Hi-hi.Koselig om du blir med 🙂

    16. Kor rart at vi tenkte på det same 🙂 🙂 🙂 klart eg vil bidra her. Tenke og grunde litt so sender eg til deg. Kor lenge skal utstillinga vare tenker du? klem og ønskar deg ein kjempe fin søndag nydelige frodith!

    17. Livet har mojo: Vi trenger folk til å stemme også 🙂 Så det er fullverdig deltakelse <3 (Om du da ikke skulle få lyst til å tegne ellr male litt 😀 Jeg har akkurat malt et bilde i Paint 😀 med vannmaling. Ikke så fint,men moro 😉 ) Ha en fin dag snupps <3

    18. Så fin konkurranse!! :)) Skulle ønske jeg hadde et godt kamera, men det har jeg ikke. Og mob’en min har heller ikke godt kamera… Men jeg gleder meg til å se bidragene, og skal stemme når det blir aktuelt :))

    19. Tatt av kvinnene: Ja, bare tenk 🙂 eller løp ut å ta bilder eller tegne noe, eller rote i skuffer 😀 Her kan man velge ALT mulig egentlig. Høstbilder av blader, bilde av en kopp kakao, bilde av paraplyen din eller hva som helst som du forbinder med høst 🙂 Det blir premier til vinnerene, og kanskje noen trøstepremier 😉 Forteller senere om dem 🙂 Frist til torsdag som du så 🙂 Håper du blir med 🙂

    20. ladyaugust: Ja, håper du finner 🙂 for det er ikke helt det samme med konkurranser uten søs med 😀 Og forrige gang var du jo utstilt i Foajeen. Men denne gangen er det ikke bare foto, men begge deler 😀 synes det er mest gøy 🙂 FInne den da 🙂 Eller du må lage en høst-krusedull 😀 Hi-hi 🙂 Kose deg på søndagn 🙂 Jeg tegner selv, og forbereder noe andre greier 🙂 Kosemose <3

    21. Flaggermusvinger: Ja, det hadde vært fint 🙂 Du kan godt bruke noe fra et tidligere år, og det kan jo godt være et bilde av skolebøkene for den saks skyld 😀 Men du har jo så mye annet fint rundt der, så du finner sikkert ut 🙂 Bare noe DU forbinder med høsten:-) Jeg satte frist til torsdag, og kommer jo sikkert til å komme med påminnelser 🙂 Stakkar, du har fullt opp på skolen du da..? 😮 Ja, da blir det ikke mye tid på nettet 😀 God klem tilbake <3

    22. Så koselig! Skjer alltid noe her inne, jo! 🙂 Må se om jeg kan få tatt et høstfoto jeg også! 🙂
      Jeg er litt lite aktiv på nett, for vi har noe så aldeles forferdelig mye å gjøre på skolen dette halvåret. Men et høstfoto må jeg klare å hoste fram! 😀 God klem

    23. Lisbeth Pedersen: Ja, kjempekos om du blir med 🙂 Det kan jo være alt en selv forbinder med høst, må ikke være høstløv eller fine farger. Kan være bilde av en paraply eller en kopp kakao, her er det bare fantasien som setter begrensninger 🙂 Men forhåpentlig lager den ingen begrensninger, men heller får folk til å sende bilder 🙂 Hi-hi 🙂 Ha en fin søndag du også, jeg lager premier og later meg ellers 🙂 klemmer <3

    24. Livsrom: Det du forbinder med høsten kan være hva som helst. Hvis det er et bilde av en kopp kakao og et ullteppe, så der DET lov. Er det en rimfrostet gressplen, så er DET lov 🙂 Alt er fint, og tillat, for det er deres opplevelse av høsten som skal gjelde 🙂 og jeg tenkte det var hyggelig å gjøre noe UT av høsten, for vi MÅ jo gjennom den uansett 😀 En utstilling er koselig OG det blir premier 🙂 De kommer til visning en avven dag 🙂 Klemmer <3

    25. Jeg syns dette var et veldig positivt innlegg:) Jeg er nok av dem som helst ville gått i hi nå, for å stikke snuten ut igjen til våren. Men må vi først i gjennom det er det like godt å prøve å se noe positivt i det;) Det nytter vel ikke å sende inn bilder av jordbær heller?;) Det er vel bare nok et forsøk på å klamre seg til sommeren som er over? hehe
      Jeg får se om jeg pønsker ut noe…..
      Ha en strålende søndag videre:)
      Klemmer<3

    26. Amorartis ~ Tegning og hverdag: Ja, klart 🙂 det viktigste er at det er et bilde DU liker og som du forbinder med høsten. Gamle eller nye, spiller ingen roll, foto eller tegning, alt er lov 😀

    27. Helge: Ja, det var det jeg tenkte, at det er så fint ute nå, og at det er mye fint med høsten. Og da har man jo et litt ekstra mål for søndags-turene idag. Ta bilde til høst-utstilling 🙂 Ha en fin tur 🙂

    28. Det skal jeg gjøre, skal en tur til Hokksund senere idag så det er mulig jeg tar noen bilder der og at jeg velger at av de som mitt bidrag. Høsten er jo full av motiver og fine farger. Ha en fin søndag.

    29. Min matgale verden: Ja, mange har sikkert noe i fra før, og andre kan ut å gå for å ta bilder eller sette seg å tegne 🙂 Ha en herlig søndag du også, du skal vel pakke å ordne 🙂 Stor klem <3

    30. Så gøy! Og det er jo så masse flotte farger ute, mye penere farger nå enn om sommeren faktisk. Jeg liker galleriet ditt. Og gleder meg til åpningen av høstutstillingen. Tror jeg allerede har et bilde jeg tok i går…må bare inn og se litt på det først. Ha en ruskete søndag. En deilig ruskete høstsøndag i sofakroken:) klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg