Hvordan ballong er du…? ;-)

Av og til kan man føle seg bittelitt som en ballong…. som lufta er gått ut av… I det minste er det det vi sier… : “Jeg føler meg som en ballong som lufta har gått ut av..”. Men har du tenkt på, hvis du var en ballong, hvordan type ballong hadde du vært da?

Hadde du værtt en godtt oppblåst, morsom ballong, med ører og øyne?…. som hadde fått folk til å le, og klappe i hendene…?

 

Eller hadde du vært en løs,slapp og lite fylt ballong… som ikke gikk spesielt høyt til værs… men holdt seg i nærheten av jordskorpa, og bare duvet litt forsiktig opp og ned i vinden…? Redd for å komme ut av kurs, og derfor hold deg trygt ved bakken?……

 

 

Hadde du kanskje vært en reisende ballong, en som dro på spennende ferder både hit og dit… og som gjerne tok andre folk med seg…? En som var fylt med ild, og derfor kunne reise langt av sted til spennende steder…?

 

eller hadde du vært en ballong fylt med helium…? En som kunne flydd til vers, som ingen andre, og aldri hadde landet igjen, om ingen hadde dratt opp for å hente deg…?

Kanskje hadde du vært en liten og snurpete ballong, som det hadde vært vanskelig å fylle, en hvor man nesten blir rød i ansiktet av å prøve å få “liv i”…? Man har mange typer ballonger, og vi kan vel alle være som disse fra tid til annen…

 Det som er sikkert er at når man som ballong har latt seg fylle en stund… når man har liksom blåst seg opp, tatt inn alskens luft, og bare vokst og blitt god og velfylt, og man er nesten som en heilums-ballong, på vei til å fly oppover mot skyenen der oppe…. DA… skjer det umiskjennelig fra tid til annen at luften går ut av en… entent bittelit… som i at man får et bittelite hull…. og luften siver liksom umerkelig ut av en.. til man blir den litt slappe….som holder seg der nede ved bakken…

 

 

 

 ELLER

…. mann får en litt større rift eller et hull… man kommer kanskje borti noe der på sin ferd mot skyene… og da er det full fart…

 

Da fyker man først litt opp,… så går det rundt og rundt.. .” pfffffft.”… luften fyker ut, og når det nærmer seg tomt… da går man ikke oppover lenger… da fyker ballongen nedover… Og lander med et lite dump på gresset…  Og der ligger man helt i ro, samler krefter,mens man ligger der å ser på den herlige blå himmelen… og tenker at DER er man snart igjen, velfylt og god….. Bare man får hvilt seg litt 🙂 

 

Så hvlken ballong er du i disse høst-dagene, en slapp festet  nær bakken?

En reise-ballong? En velfylt på vei mot himmelen?

Eller en som ligger i gresset og ser på himmelen og skyene? 😉

43 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Bra du ikke fikk noen rift i løpet av dagen, eller små hull… for da er det nemlig verre å få luft i deg igjen på morgenen 🙂 Men en som legger seg fint ned når den er sliten hørtes lurt ut, slik at den er klar igjen til morgenen <3

    2. Tror nok jeg som ballong varierer litt fra dag til dag, og kanskje til og med flere ganger i løpet av en dag. I dag tidlig da jeg forsov meg var jeg en rask heliumsballong som fløy av sted, mens utover dagen ble jeg litt mer en slapp ballong som duvet langs bakken. Nå er nesten flat og klart å sove litt, så kan jeg blåses liv i igjen i morgen 😀

    3. MyVidaLoca: Hm… jeg så nettopp et om Sex og singelliv… men det er vel ikke det… jeg må jakte litt oppover 😀 Kommer over i en fei… svusj———————————->

    4. Så bra 🙂 Ja, vi er nok det! Tusen takk! Du også 😉 Jeg har forresten nesten samme innlegg som deg i dag, bare med en litt annen vri 😉 hehe.. Du får stikke innom og ta en titt 😉

    5. MyVidaLoca: Jeg er stort sett også en velfylt og glad ballong 😀 En som svever ganske JEVNT der oppe…Men innimellom blir jeg de andre der også… og nå er ballonføringen litt slapp må jeg innrømme..:-D men det varer sjelden lenge 😉 Det var det jeg fant ut jeg også, at vi er vel gjennom de ulike ballong-variantene alle sammen, sånnn innimellom…selv om det har vært et stort flertall litt slappe ballonger innom i dag 😉 Er vel høsten på oss. Ha en fin kveld 🙂

    6. Oslopadde: Det var en tidlig natt padda mi 🙂 Håper armen din er bedre 🙂 Det er litt lav ballonføring hos meg om dagen… 😀 Ligger i gress-kanten, og håper på litt påfyll av noe slag … om så litt helium 😀 Du er en liten dachs altså, høres bra ut 🙂 Bare du ikke biter meg 😀

    7. Jeg kunne vært alle sammen i løpet av en måned eller uke 😉 hehe.. Livet går litt opp og ned og da skjer det noe med humøret og dagsformen også 😉 Men stort sett er jeg vel den første ballongen du beskriver 🙂 Ha en fin kveld!

    8. Jeg er en sånn lang, tynn en, som er lagd til å bli en hund. En dachs. 🙂 Vet ikke hvilken farge jeg er. Håper dagen din har vært fin 🙂 God natt, snart

    9. Livsrom: Jeg tenker vi er litt av alle de kategoriene, alle sammen.. Har vært innom veldig mange slappe ballonger i dag nemlig,som du ser i kommentarfeltet.. De fleste har ikke vært sælig velfylte…det er vel noe høsten vel.. Men vi skal ikke la høstmonsteret ta oss.. Nei,vi skal gi det et på tygga.. Slik at vi kan få igjen lufta 🙂 Stor luftinnsprøytning herfra 🙂 Klemmer <3

    10. Jeg tror nok jeg har fått noen rifter, jeg:( Ikke mye fres her! Men bevares, klart jeg VIL være velfyllt og morsom, tenk om noen kunne le og klappe i hendene av meg:D Forresten kan jeg godt tenke meg å fly langt avsted også;)
      Ha en velfyllt mandagskveld:) Klemmer<3

    11. Helge: Ja, jeg husker den sangen 😀 En reisende ballong høres herlig ut, jeg vil også være det… Men er litt slapp om dagen… daff ballong.. Men skal nok opp å sveve snart 😉 Ha en fin kveld du også 🙂

    12. Mariann Sæther Tokle: Ja, en sånn ballong vil jeg også helst være 😀 Men jeg ER det ikke akkurat nå… Litt mer slapp i fasongen må jeg innrømme.. håper på litt påfyll snart.. Og det må jeg jo prøve å få til 😀

    13. Jeg vil ha en blå ballong en med hatt og nese på, sang Arne Bendiksen engang. Ærlig talt så veit ikke hva slags ballongtype jeg er. Men en som kunne reise langt og ta med seg en haug med folk. En fin kveld tikl deg.

    14. Hihi, for et superinnlegg:) Jeg tror jeg vil være en morsom ballong med futt og fart som durer avgårde i full fres, men sannheten er nok at jeg er en litt slapp ballong, men likevel med skarpe farger og smilefjes, men den ligger litt flytende så vidt over bakken og får ikke helt til å fylles med nok luft så den kan fly, men jeg tror at den fylles litt sakte sakte opp nå, så den kan snart fyke til himmels og rundt og rundt og rundt 😀

    15. ninaoglivet: Det høres deilig ut 🙂 JEg vil også være en reiseballong 🙂 Men er nok litt mer slapp-ballong akkurat nå… 😀 Men det kommer seg nok 🙂 Ha en fin dag mot skyene 🙂 Klemmer z3

    16. Helt klart en REISEBALLONG som fyker avgårde til varmere strøk, hvor jeg kan ligge på stranden og titte på de eventuelle skyene som måtte befinne seg der 🙂

    17. Miriam: Ja, det hjelper litt å være en haug med slappe ballonger. Det er noe med høsten, selv om jeg vet du sliter med det ellers også. Men nå er det litt ekstra for mange liksom 🙂 Klemmer styrkeklemmer <3

    18. Miriam: Jeg er helt lik ballong i dag… pffffft, luften ute littegrann.. men skal opp dit igjen, ganske snart… Litt høst-slapp ballong bare … Jeg bruker bare PAINT jeg, som ligger i Windows, jeg bruker noen ferdige fromer, som jeg pusser litt på, hvisker ut, etc.. 🙂 Ikke noe avanserte greier 😀

    19. Tante Jul: Jeg er litt FFFFFT selv… ikke så høt smell kanskje, men pfffft, og det er slitsomt nok det og ligge å kave nede ved gressplenen.. men jeg ser opp på den blå himmelen og skal dit veldig så snart igjen.. skal bare hvile litt først 🙂 Håper du får samlet deg sammen, det hørtes ikke noe kos ut i hele tatt det der 🙁 Stor styrkeklem <3

    20. Lisbeth Pedersen: Det er kanskje et høst-trekk det der med slapp ballong…. At man føler seg litt tom helt plutselig, og trenger litt påfyll både titt og ofte. Håper flyturen over fjellet fikk litt luft i ballongen 🙂 Ha en strålende dag 🙂 Klemmer <3

    21. Marit: JA, jeg tror jeg må få litt ild i ballongen jeg også 🙂 Hjelper å ha et sted der framme, som man kan se fra ballongen 🙂 Og drømme seg dit 🙂 Ha en strålende dag du også 🙂 Klemmer <3

    22. ritahobbyfoto: Ja, sånn ballong kan man også være 😀 Men man må nok ha noen sprekker innimellom.. Man skjerper seg jo igjen, og så går det bra 🙂 Det er aldri for sent å skjerpe seg igjen liksom 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klem <3

    23. Trur eg er ein ballong med hull i som luften sakte men sikkert siver ut av, men som allikevel jobber iherdig for å nå opp til himmelen for å kunne ligge på ei deilig sky og nyte utsikten 😉 😉
      Men du..kva slags tegneprogram bruker du ? 🙂

    24. Akkurat nå er jeg en ballong som sprakk med et smell og gikk i mange biter. Noen landet i rennesteinen, andre litt snillere på en plen eller i en søppelkasse. Jeg håper å få samlet meg igjen etterhvert.

    25. Jeg også føler meg litt som en ballong med hull i, fyker fra sted til sted med korte opphold og klar for neste sted. Så lander jeg hjemme som en punkterte ballong, men full fart klar til å fylle den opp igjen.
      Nå er jeg straks klar for å fly ut en tur på fjellet med Kaysa, må bare vente til solen har varmet opp minusgradene 🙂
      Ha en strålende dag Frodith <3
      Klemmer

    26. Ganske lavtflyvende jeg også, litt sånn slapp og skrukkete og uten for mye luft .. Men tror jeg lader opp til å bli en høytflyvende reiselysten type. Vil ikke ta med meg flere andre, bortsett fra drømmemannen da … Åh, jeg er så sykt reiselysten!!
      Dagen i dag skal brukes til å rydde litt her og der, før jeg skal på jobb kl 15.00.
      Ønsker deg en fortreffelig dag. :o))

    27. Hi hi.
      Jeg føler meg som en stoooor ballong som sprekker, men det er fordi jeg har gått opp 1 kg denne uka. Utrolig skuffa over meg selv. Så nå er det full skjerpings.
      Dette er ikke gøy.
      Ønsker deg en strålende dag 🙂

    28. Fru Stussli: Jeg er litt der jeg også Bente 🙂 eller egentlig så ligger jeg nede på bakken og titter opp, med et smil om munnen, og tenker at DER skal jeg snart være igjen, med ny luft :-)… må bare hvile litt først.. for det går altfor fort innimellom som du sier.. Stor, diger Frodithklem tilbake <3

    29. inneuteferdig: Åå, så hyggelig du er en reiseballong, og går høyt 🙂 Og nei jeg vet du ikke vil ned igjen.. passe deg da for alle riftene rundt omkring 🙂 Og at du er en ballong som srprer glede og hyggelige stunder er det ingen tvil om 🙂 ha en svevende dag 🙂 Klemmer <3

    30. Jeg føler meg litt som en ballong med hull i som fyker fra sted til sted. Fort, fort og uten tid til å nyte turen. Snart må jeg da være tom for luft og da skal jeg bli liggende på bakken og titte opp på himmelen en stund, før jeg sørger for åbli lappet og få ny luft…
      Ha en strålende dag fineste frodith <3
      Stoooor klem

    31. Min ballong fasong må jo være lilla og rund. En som har masse luft innvendig og som kan stige høyt. Trenger dog litt vind slik at jeg kommer meg på tur, og nåde den som drar meg nedover,,,,
      Ikke bra.
      Nei en ballong som virkelig får oppleve noen reiser, og som kan gi både muntre tilrop, og hyggelige stunder..)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg