Med beina full av flodhester…;-)

Ååå, hjelp som jeg gruer meg…!

Hivs du synes dette minner mistenkelig om en flodhest på en tredemølle….. som er ganske lilla i ansiktet….så har du HELT rett…  Og hvorfor i all verden det? Jo… for nå er det dags for denne flodhesten å prøve seg på treningssenteret igjen… Og HJELP som jeg gruer meg!! Sammenlikningen med flodhesten kommer ikke av at jeg oppfatter meg selv som så VELDIG tjukk og svær. Kroppen min er helt allminnelig bygget og denne flodhestsammenlikningen har ikke noe verken med fasong eller vekt å gjøre egentlig… Det er mer hvordan tyngden på løpeskrittetne føles… Jeg har hatt noen innlegg før om hvordan diverse treningsrunder har gått, hvordan jeg STÅR og puster som en hval i NEDOVER-bakkene, mens jeg møter andre joggere som alle  jogger oppover, som lette små sommerfugler.. Og det var mens jeg fremdeles VAR i god form…

Nå er det nesten et år siden jeg løp noe særlig, og på treningsstudio har jeg ikke vært på LEEENGE… nesten et år det også… hvertfall… Og hvordan tror du runden min på tredemølla skal gå DA… Jeg kjenner jeg er tung som BARE DET i beina… allerede NÅ… før jeg har tatt på meg treningstøyet, og bare sitter her og gruer meg… Magen er full av sommerfugler, men beina er full av flodhester…

Har du det også sånn når du skal trene? Eller løper du lett som en gaselle?

 

 

 

30 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Jeg liker også best å jogge ute egentlig. Jogger fra teknisk musrum og nedover, til byen.. men det er også lenge siden jeg har gjort 😛 Men får begynne litt smått nå.. og bli sakte men sikkert i go form 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    2. Å jaa, så ikke dato på posten 🙂 Synes 2 km er bra jeg! I hvert fall med tanke på at det var første økt på lenge, flink er du 🙂 Jogget en liten tur i går selv, men det var ute så jeg vet ikke hvor lang den ble.

    3. Tatt av kvinnene: Jeg trente på fredag og JO, jeg så ut som en flodhest… Ha-ha… ganske sikkert… hvertfall beina mine.. jeg løper så tungt… Selv om jeg er helt grei slank nok som person, så er skrittene blytunge, og du hører trampingen… Jeg er sikker på noen lurte på om det var en rømt flodhest der 😀 He-he Og støl etterpå ja… det skal jeg love deg.. 😉 Løp bare 2 km på trredemølla, men det var en bragd for meg nå..

    4. Haha! Nå fikk du meg til å le 🙂 Så ille blir nok sikkert ikke 🙂 Men jeg kjenner igjen følelsen! Etter tirsdagens økt var jeg heelt ødelagt i bena i 3 hele dager etterpå. Klarte nesten ikke gå, og hvis jeg skulle prøve å sette meg/reise meg opp fra noe var det nok et syn for øyet 🙂 hehe

    5. Lithanna: Jeg kom meg helskinnet igjennom i går 😀 Men trampet som en flodhest i 2 km på mølla.. Jeg var faktisk LITT flink før, for et par år siden… og har ikke HELT skrekken… men er så UTE av det liksom… Nå har jeg kjøpt mer garn til MONSTER-vesken 😀 Hi-hi

    6. Åh det går så fint så. Spør om en veledningstime, så hjelper de deg igang 🙂
      Jeg har trent på studio i 9år nå. Så jeg har ikke helt den skrekken, men løpe…DET gjør jeg veeeeeldig sjeldent. beina mine tåler det ikke.
      Beinhinnebettelse. tsk..

    7. Livsrom: Jo jeg er faktisk i SÅ dårlig form nå.. Men jeg var bedre for noen år siden, 2 år siden kanskje, da løp jeg 5-6 km innimellom, og var med i et løp på 1 mil. En gang 😀 Har aldri trent før etter jeg fylte 40 så man kan vel ikke forvente allverden da, men jeg kom fort i grei form,men har ALDRI vært noen gasellle altså.. mer flodhest-lookalike hele tida 😀 Letter og tyngre flodhestvarianter liksom… 😉 Men det blir litt mer gøy når kondisen blir litt bedre.. nå pustet jeg som en flodhest OGSÅ 🙂 HMMMMPH 😀 he-he.. Ha en fin kveld 🙂 KLemmer <3

    8. ninaoglivet: Ja, nå er jeg ferdig.. overlevde!! Løp 2 km og gikk 1 litt fort..Og de 2 jeg løp var et strev å komme igjennom, men jeg gjennomførte uten å stoppe 😀 i flodhest-style 😀 BLy-bein.. Etterpå gikk jeg hjem.. Skal ta litt mer neste gang, men i dag var mest for å komme i gang 🙂 melde seg inn osv.. Så gøy at du skal begynne også da 🙂 Da kan vi fortelle hverandre hvor jævlig det er i starten… og hvor bra vi blir etterhvert 😉

    9. Helge: Takk for gode tips Helge 🙂 Ja, jeg gjorde det.. Jeg var der nettopp.. Flodhesten løp så godt den kunne i 2 km… litt på trass til slutt, for jeg var sliten mye før… Og så GIKK jeg 1 km litt fort etterpå… Pustet og peste… Og tenker at neste gang blir det bedre…For jeg har jo vært i bedre form… for et år siden kanskje.. eller 1,5 muligens.. Jeg skal klare 5 km igjen etterhvert.. trenger ikke være fort men litt lengde synes jeg er fint å klare.. men altså ikke ennå.. Jeg liker meg UTE når det er vår og sommer, men nå er det greit inne. Kan gå på noen sånne dansetimer og sånn også 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    10. Å, nei, jeg tror du overdriver nå. Du er nok ikke å så dårlig form, eller? Syns det er flott at du vil trene igjen. Å, holde seg i form lønner seg tror jeg.
      I tilfelle du tramper er du ikke alene. Jeg har stadig fått høre av han jeg bor sammen med at jeg virker tung og tramper når jeg løper-irriterende altså!! Men nå er ikke det så stort problem lenger, jeg har sluttet å løpe, og funnet andre former for oppvarming. Har vel egentlig fått forbud:( Ryggen min har ikke godt av det—Hmm, kanskje møtet med underlaget er for hardt?hehe.
      Lykke til med treningen:) Ha en fin fredagskveld:)
      Klem&klem<3

    11. Flaggermusvinger: Nei, det var ingen god følelse… skal jeg love deg…Bly-tunge bein… men de blir vel bedre etterhvert 😀 Jeg var nok litt mer hvit, en lilla i dag 😉 Skrekk-hvit liksom 😀 Ha en fin kveld 🙂 Kos at du synes jeg er flnk å tegne 🙂 KLemmer <3

    12. frokenfjeldberg: Jo, nesten sånn ser jeg ut 😀 Skulle bare sett meg på Sats i stad… jeg løp 2, usle 2 små km… og det på TRASS, jeg var sliten etter 1 😀 Men blir bedre etterhvert 🙂 Velkommen hjem igjen da 🙂 Håper du har hatt det kos 🙂 Klemmer <3

    13. HYSJ… ikke si det til noen. Men jeg skal skrive kontrakt til uken på et trenignssenter her. Nå er det nok å se denne FLODHESTEN eller hamstertrynet i speilet hver dag og irriterer seg over det.
      Og overlevde du forresten?

    14. Har løpt mye på mølle før, men igrunn lenge siden sist. Gå bare rolig på mølla så kan du øke etterhvert. Man kan liksågodt då en tur ute og øke farten og antall km der. Fordelen med mølle er at du beveger deg på samme sted hele tiden, så er du inne, så utover nå er det mye folk på treningsentra rundt forbi. Start i det små og vær fornøyd med det du klarer. Ha en fin kveld.

    15. MyVidaLoca: Jeg er en astmatisk flodhest for å si det sånn 😀 Jeg klarte 2 km da… på ren trass… før løp jeg 5-6 som ingenting… kremt… 😀 Men det var før… Og litt overdrevet… har alltid vært i dårlig form jeg 😀 Men LITT bedre for noen år siden.. LITT 😀 Ha en fin kveld du 🙂 Klemmer <3

    16. passion4lifeandtravel: Ja, det er ikke lenge siden jeg var litt sprek heller skjønner du..2-3 år siden så løp jeg 1 mil- i-form-løpet i sentrum.. Vel var det helt jævlig… men jeg klarte det, uten å stoppe.. Og jeg løp stadig 5 km, sakte… men jeg gjorde det… I dag kom jeg gjennom 2 km på tredemølla.. nettopp ferdig… OG jeg gjorde de 2 km på ren viljestyrke, som en ekte flodhest .-D Ha en fin kveld Mette <3 Klemmer <3

    17. Men kjære deg Frodith, slik ser du slett ikke ut. Det tror jeg ingenting på..Løper nok som en gaselle, eller gjorde i hvert fall før bein operasjon og ting..Stor klem Frøkna som er hjemme igjen..<3

    18. Hehe, så morsom og søt du er <3 Jeg føler meg hverken som en gaselle eller flodhest, mer som en asmatiker, hahaha.. Har skikkelig dårlig kondis, så klarer ikke å jogge hverken fort eller spesielt lenge.. Men jeg gjør så godt jeg kan, 3min rask jogg, 6min rask gange, 3min rask jogg.. Og det beste av alt er at jeg har lest at det faktisk er det som er best for kvinner. <3 Man trenger ikke jogge super raskt og lenge, intervaller kan være vel så bra! 🙂 Håper det var gode nyheter og en liten trøst! God helg Frodith <3

    19. Lykke til, du er i så fall den søteste flodhesten jeg noen ganger har møtt, og den mest trente, fine og minste…og ja…jeg skjønner at det var følelsen å være det i bena…og den følelsen kjenner jeg nå som jeg flere år har gått mer på krykker enn bena, og jeg har det ikke bare bena…jeg har rett og slett blitt en flodhest :-). Så rart at jeg for noen få år siden løp maraton, og i fjor ga meg som zumbatrener :-). Nå forstår jeg hvor fort en kan bli dårlig form, og hvordan det kjennes, siden jeg alltid har trent siden jeg var fire, så har jeg aldri visst hvordan det føles, men fysj…så tungt a’ gitt….Nå kjennes alt bare tungt, og jeg som har jobbet med idrett et langt liv…vel jeg skal tilbake jeg også :-)…så imens …så småsykler jeg litt :-)..
      Jeg er helt sikker på at det i dag kommer til å gå mye bedre på treningssenteret enn du trodde i forkant <3 Klem fra meg til deg <3

    20. Fru Stussli: Ååå, så koselig 🙂 Men du har nok ingen flodhester i beina 😀 Hilse Emma og hr Stussli 🙂 Jeg sitter her på jobb og skal snart gå.. sitter og gruer meg 😛 Kose dere masse <3 klemmerflodhestklemmen 😉 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg