Samlemani…?

Nå ser du for deg en av samlerne på Tv 3, ikke sant? De ekstrme samlerne…? Vel, det er ikke det jeg vil fram til altså… SÅ mani er det tross alt ikke 😀 Jeg lurer mer på om du har noe du samler på? Jeg har fått spørsmål både om å vise de små snøkrystallkulene jeg samler på OG noen har også lurt på hvilke Lady-August-kruseduller jeg har, så jeg tenkte jeg skulle ta en liten reprise på disse 😀 Noen har sikkert sett de før, og de kan bare se en annen vei… 😉 

Her er de Lady August-krusedullene som pryder veggen min hjemme


Og en velkjent Vaniljeogpeper løper fornøyd på sofakanten.. 😉

Og her er noen flere kruseduller, som jeg ikke har fått rammet inn ennå..


Så jeg er vel en krusedull-samler 😉

 

Og her er de små snø-krystallene jeg samler på.. Kjøper en når jeg er på nye steder, eller om jeg ser noen fine 🙂 Og har fått to av dem. Den siste fikk jeg av Muumimamma.blogg.no i sommer, da hun kom fra Gran Canaria. Hun hadde kjøpt til meg og sendte i posten 🙂 ÅÅååå, jeg ble glad 🙂 Det er den med firfislen 🙂 


Fra Muumimamma

 


Egyptisk katt


Froskeprinsen fra Brehmen

 


Ishavskatedralen i Tromsø

 


Lundefugl fra Island


Klimt-katten

 


St Blaiseius fra Dubrovnik

 Jeg sier det igjen, for de som ikke har hørt det ELLER registrert det… jeg har en smule naivistisk stil her hjemme 😀

Samler DU på noe?
 

 

42 kommentarer
    1. Jeg samlet på brevpost når jeg var yngre 🙂 Samler ikke på noe nå lenger, som jeg kommer på nå i alle fall 🙂 hehe.. Fine krusseduller av Lady August <3

    2. inneuteferdig: Ja, det hørtes lurt ut å ha en på fjellet også 🙂 Ja, du har jo flere av de. Litt samling kan man vel kalle det om ikke akkurat MANI 🙂 Håper du har kost deg på hytta i helga, det har du sikkert 🙂 Klemmer <3

    3. Samle mani…
      Nei det har jeg nok ikke,men jeg elsker jo Buddaer, og begynner og få en del av de etterhvert. Har til og med tatt med den ene opp på fjellet. Det hører liksom med der oppe også.

    4. jeg pleide å samle på ALT da jeg var lita: ispinner, klinkekuler, servietter, sprettballer, barbie etc etc nå samler jeg på minner (og bøker)!

    5. Helge: Ja, det heter det, og SÅNN vil vi ikke bli… Og jeg er ikke i nærhetne en gang 🙂 Jeg skal fortsatt ha noen flere kopper av Ladyen, men de SKAL jeg gi bort helt garantert, til julegaver. Så koppesamlingen er bittelitetn men bildene,hm… har plass i noen flere rom 😀 De er jo så søte 🙂 Samle minner er en fin ting 🙂 Og de tar ikke plass heller,men er gode å ta fram 🙂 Ha en fin søndag Helge 🙂

    6. Tatt av kvinnene: Muumikopper er helt klart en samle-greie da 😀 Hi-hi. Ja, ikke sant Ladyen har fine bilder, folk blir så glade av dem og hun har solgt både bilder og kopper med de motivene på. Jeg tok med meg 3 kopper da jeg besøkte henne i sommer, og fikk to tilsendte etterpå. Jeg skulle egentlig gi bort noen, men det klarte jeg ikke, for alle er like fine 🙂

    7. Kjempefine kruseduller Ladyaugust lager. Samler egentlig på ingenting bortfra gode minner og venner. Skal man samle på noe bør man vite hva man skal med samlingen. Har sett noe på det TV-programmet du tenker på, og der er det jo helt ekstremt, man kan bli avhengig av alt, samlemani heter det.

    8. Så fine bilder Lady August lager! 🙂 Kjempekoselig med litt hjemmelaget veggpryd 🙂 Morsomt at du samler på sånne snøkrystallkuler! Husker det var så gøy å riste på de da jeg var liten og ikke helt skjønte hvordan dette kunne gå til. Har vel ikke noe spesielt jeg samler på, eller mummikopper kan kanskje regnes som en samling! Har snart 20 kopper 😀

    9. ladyaugust: Jeg har ikke skjønt den ringen man strikker med jeg, men så den i dag på Panduro 🙂 Har også kjøpt mer blomster til pynte veskene mine med:-D Nå må jeg sove, men ble litt bekymret.. finnes det grønne krokkisser også 😀 Er det de VANLIGE krokkissene det eller? 😀 Sove godt:-) Klemmesøsklemmen<3

    10. Det er jo litt gøy å samle på noe 🙂 Wow så tøft, nå blir du DEN eksosrypa :DDD Har maaange slike i skapet sko, eller hadde før siste opprydding. Ja det blir morro hatteprosjekt, engelen skal også prøve seg på en hatt til skoleoppgaven tror hun. Jeg tenkte å bytte ut noen av de krusedullene jeg har i ramme og bytte litt på ellers blir det jo sååå mange, men jeg skal kjøpe noen rammer til på Ikea for de var billige og fine:) De håndleddvarmerene jeg skal strikke har jeg ikke bestemt meg for om det blir pinner eller slik ring 🙂 men det blir jo gøy, men får ingenting gjort før jeg har rydda, og det skal jeg jo snart haha, skal bare 😉 Riktig så god natt kjære søs <3 sove godt og pass deg for grønne krokkisser 😉

    11. Oslopadde: Det er bra 🙂 Og du samler litt på frosker også gjør du ikke 😀 Og litt engler? 🙂 Har du det bra der oppe padda mi? Klemmepaddeflat <3 jeg har kjøpt nye sko i dag, igjen 😀

    12. ladyaugust: Ja, det må jo være litt rart å se, for det er jo du som har laget dem 😀 Og ikke noen fantasifigur liksom… du har sittet og laget og MANGE vil ha dem <3 Og gleder oss til nye 😀 Jeg kan jo ikke ha en vegg med 10 stykker på liksom, så jeg må enten ha noen i alle rom... eller kanskje se om noen ANDRE skal få litt glede av dem også 😀 Hi-hi 😉 Gleder meg til hatten 🙂 Og strikke -greie, er det sånn uten pinner? Jeg har sett det går an også.. men det var kanskje bare lue.. Jeg har forresten kjøpte meg to par nye sko denne uka.. et par med høye hæler som du vet... som jeg skal ha i skapet igjen 😀 ha-ha.. og et par i dag som likner dr martens, bare mye mykere og med for.. Nå kan jeg gå i strømpebukse/tights, tunika og sånne støvler 🙂 Deilig! Slippe stramme bukser 🙂 Klemmeskviseklemmen 😀

    13. haha nå skvatt jeg igjen :DDD Det er sååå morro å se at folk ahr krusedullene på veggen sin <3 Nå kommer det snart noen nye haha Jeg samler ikke på så mye, bare LA-krus og skal lage noen til, men bare til meg selv denne gangen. Folk elsker å få kaffen servert i dem og må alltid stå å velge segut den rette før kaffen slurpes. Har jo ikke et hav av plass, så kan ikke samle på så mye, når en ting kommer inn må en ut rett og slett. Vettu hva eller, nå har jeg handla inn til å lage meg en hatt og til en strikkegreie så nå ER det høst 😀 hehehehe morro, men først littebitt rydding her,..eh snart.. Kozmos fiiineste søs <3 klæmmeflatere enn flatest 😀

    14. karenmarenmette: Ja, koselig med mye forkskjellige folk 🙂 Jeg har møtt så mye forskjellige folk her inne,som alle er så fine folk. det kan være folk som er veldig ulike meg eller ganske like, det spiller ingen rolle liksom. Det er mer måten vi snakker sammen på 🙂 Og tonen man finner sammen 🙂 Håper du koser deg i helga, med små kosesysler 🙂 Du ble hjemme skjønner jeg? Det hadde nok jeg valgt også 😀 Ha en fin kveld fine deg 🙂 Klemmer <3

    15. Søtingar alle sammen 🙂 det er so godt at vi er forskjellige alle saman 🙂 korleis skulle det vore om vi alle likte det same? Heilt umuleg trur eg. Herlige damer, herlige meiningar, herlige samlemaniar !! Ha ein fin -resten-av -helga-helg 🙂

    16. Min matgale verden: Ja, en randform kan jeg ikke få nok av egentlig 😀 Hva er det for noe egentlig?:-D Nei, jeg tror jeg vet, sånn som du lager pudding eller fromasj og sånn i? 🙂 Håper jeg gjettet riktig -)

    17. Så mye fint. Lady August er flink! Jeg samlet en gang på rand-former, og litt på slikkepotter… For sånt er fint å ha:) Har mange forskjellige randformer…om du skulle behøve en;)

    18. Livet har mojo: Ha-ha, moro å høre om pennenevrosen 😀 Tror ikke jeg har noen sånne.. jeg har bare en majones-nevrose… og den går på IKKE majones overhode… 😀 eller noe som likner … 😉

    19. Ja, den egyptiske katten hadde nok fått meg til å begynne å samle også, for den er virkelig fin :))
      Nope, ingen spes merker, men de må være litt tykke å holde i, liker godt grep. Og må ha str M i tykkelsen på selve spissen, for da glir de bedre over arket. Og MÅ være kulepenn, ikke fyllepenn eller gelepenn eller noe annet “ræl”, hehehe.. Er kresen på penna mine 😀 og de MÅ være blå!

    20. Livet har mojo: Ja, Muumi og Ladyen er fine folk begge to 🙂 Og var så koselig av Muumi og tenke på meg der nede i sydens varme land og huske at jeg sparte på de :-).Egyptiske katten var den som fikk meg til å begynne å spare, fikk av en elev når han hadde reist med familien sin 🙂 Penne-samler ja 😀 Noen spesielle du liker her eller? 😀

    21. frokenfjeldberg: Ja, men moro det da,og få fra forskjellige steder man er 😀 Og blir du lei er det jo bare å kaste, enkelt sånn hvertfall 😀 Klemmer <3

    22. karenmarenmette: Det er egentlig en egen sjanger innen kunst som startet på 1800-tallet, men jeg bruker det bare rett og slett om det litt barnslige/enkle uttrykket all “kunsten” min har. Har bilder med veldig barnlig uttrykk også 🙂 Jeg er ikke veldig bevandret i sånne verdener jeg heller 🙂 og mine bilder koster stort sett 50 -kr på markeder etc, så er ikke noe høykulturell akkurat 😀

    23. Elin Slåen: Da har du jo nesten like mange 😀 Jeg har jo 7 😀 Ja jeg skal nok kanskje ha noen flere også, og kanskje kjøpe noen å gi bort 🙂 Liker snøkrystallene mine ja 🙂

    24. Jeg LIKER bloggveggen din! Fine Lady August-kunstverkene 🙂
      Digger den egyptiske katten, og firfislegaven fra Muumimamma, som for øvrig er ei super dame 🙂
      Samler på noe..? Neeh.. MEN, jeg er storforbruker av penner. GODE penner seff, så de har jeg enorme mengder av til enhver tid. Får abstinenser hvis jeg brått bare har noen et par stk igjen, så da MÅ jeg kjøpe nye. Er nok litt pennenevrotiker når jeg tenker meg om.. 😀

    25. Åhh, så mange fine Kruseduller fra Lady August du har 😀 Jeg har ikke så mange 🙁 Men 5 stk 😀
      Og de snø-krystallene var jo utrolig flotte da 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg