“Lurer” under pleddet… ;-)

Når den “pene” høsten er på hell… 

 Når de vakre fargene er i ferd med å gi opp… Når de har kjempet med nebb og klør et par måneder, for å holde oss i godt  humør så lenge de kan…. da er det noe annet som er i ferd med å overta…

Når de vakre fargene forsvant… med alt lyset… Og lot de nakne trærne stå igjen der, tilsynelatende avkledt…

Når bilene er i ferd med, for tredje dag på rad, å sprute meg fullstendig ned med regnvann…når jeg kommer tuslende  på vei hjem fra jobb… uten at jeg tør så mye som å  lee på et øyelokk- i redsel for å få øyet fullt av vann…. Når det brune løvet ved foten av treet ikke lenger er vakkert rødt, men slitent gråbrunt… fordi sola forsvant… DA….Ja DA ja…

 

….da koser jeg meg hjemme… Inne…. under pleddet… Jeg “lurer” under pleddet, som vi sa det der jeg vokste opp.. Jeg “lurer” under pleddet… spiser litt mørk sjokolade… hekler, strikker, skriver blogginnlegg..spiller wordfeud… og har all verdens beste samvittighet… for ikke å gjøre det slag… Det er dvale-måneden som er i gang… og den er av og til veldig så kjærkommen… Vi bygger oss små reder, og venter på vinteren… For på vinteren da begynner alt det vakre igjen.. gjør det ikke?… Men det kommer kanskje an på øynene som ser… 😉
 

Hva gjør du nå i dvale-måneden?

 

 

 

42 kommentarer
    1. Haha, du har det problemet med snøballer ja! Husker at det var veeldig gøy å kaste snøball da jeg gikk i grunnskolen, til lærernes store fortvilelse. 🙂
      Oi, så tøft! Den får vi kanskje se på bloggen en gang? 🙂

    2. Tatt av kvinnene: He-he, ja vi får kommet i gang med den først… 😀 Vi må nok ha noen små inneuker under pleddet, før vinteren kommer ordentlig med den fine snøen sin.. Snøen er fin helt til ungene begynner å kaste snøballer på skolen jeg jobber 😀 Men før den tid, skal en ny fin regnfrakkk på plass 😀 turkis <3 I dag har jeg gumlet MYE sjokolade 😉

    3. Er så enig med deg, nå er det tiden for å holde seg innendørs med pledd og sjokolade (må jo passe på, hehe)! Vinteren er fin å se på, i hvert fall når det har blitt skikkelig vinter. Men jeg er lite fan av overgangene mellom årstidene. Nå fra høst til vinter er det vått, kaldt og nakent. Fra vinter til vår er det sølete, grått og fortsatt ganske kjølig. Man blir alltid lurt av vårsolen og så ender man opp med å bli syk. Men nå får vi ta vinteren først, før det er våren sin tur 🙂

    4. Nemi Rebella: Ja,nå er det din tur til å farte rundt med fullt av folk i hælene 😀 Her er det mørkt og helt dvale-modus 😀 Men kose meg skal jeg, NEKTER å gi meg over til høst-monsteret 😉 Klemmer <3

    5. Dvalemånedene mine er slutt nå de… Nå begynner kaos-månedene for fullt her nede, he he… MAsse kjentfolk som rømmer fra vinteren der hjemme som havner på disse trakter <3
      Godt du er flink til og kose deg, med sjokkis og alt!
      Klæmma <3

    6. Backside: Ja, og hvis jeg skal ut, så tar jeg den lange, tykke regnfrakken, og har planer om en nydelig grønn enfra BLÆST også <3 Da kan jeg gå tur, kun for å spre farger ute 😀 Men jeg HAR ikke den regnfrakken ennå,så inntil den kommer, så sitter jeg her under pleddet og koser meg med heklingen og laging av kalendergaver 🙂 For DET blir gøy vettu, kalenderen her inne 😉 Jeg har en fin kveld, håper du har det også 🙂

    7. Hihi, ja vettu… Det er akkurat sånn det er! Jeg blir også bare mer og mer inne nå utover en stund! Kooooser meg!!!
      Ut å gå tur i sur vind og regn frister ikke!!
      Håper du har en fin kveld:)

    8. frokenfjeldberg: Jeg har nettopp kommet meg hjem jeg.. Og sitter og tegner.. Jeg skal på samtale i morgen, angående mandagen som du vet, så jeg skal ha fri fra jobb og jeg må tegne litt til bloggen. Og det er veldig gøy og jeg har en tegning jeg ble litt fornøyd meg 😀 Nå gjenstår innlegget. Og hvis det er tid igjen,skal jeg hekle litt 🙂 Men tidlig opp i morgen, og full dag på kjedelig sted, med kanskje mye venting også. Tar med nettbrettet 🙂 Kommer inn en tur til deg snart også 🙂 Stor klem <3

    9. Akkurat om dagen er jeg litt travel med oppgaveskriving og eksamner. Men jeg lurer også under pleddet, elsker å sitte under her og bare nyte kveldene med blogging og nyheter. Lesing blir det nok av frem til jul så det lille jeg leser utenskolen er skjønnlitteratur på sengekanten..Klem fra meg til deg<3

    10. Min matgale verden: Ja, jeg fikk så lyst på de kjeksene dine atte 😀 Vil ha!! 😀 Får ta meg litt mørk sjokolade i stedet for 😀 Og hekles skal det og forberede meg litt til i morgen 😛 Stor koseklem <3

    11. JAAAA! Akkurat sånn er det! Vi nøt høsten når den var på sitt vakreste, med farger og tørt utevær, og nyter innekos når regnet plasker ned! Vi er livsnytere! Og det er en utrolig deilig tilværelse:) Kjente meg veldig igjen der. Nå har jeg akkurat kommet fra tur med Bonnie, og skal bare kooose meg inne…mulig med litt sjokoladekjeks;) stor klem:)

    12. Helge: Ja mye å kose seg med inne nå framover. Er litt energi løs om dagen, men tror det blir en orden på det snart 🙂 Kakao er godt og det er veldig vinter, helt enig! Det kan man glede seg til. Jeg spiller wordfeud på nettbrett, og det er gøy også 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    13. Engla: Hva hekler du nå om dagen da ? 🙂 Høres deilig ut med kosing og hekling nemlig 🙂 Det skal jeg også gjøre nå 😉 Ferdig på jobb nettopp.. Ha en fin rin kveld, med Lykkeliten, leking og kos 🙂 Klemmervarmt <3

    14. Alt går vel kanskje litt tregere for oss alle utover nå, mørketid og snart vinter med tungt føre osv… Men for min del starter snart kakaosesongen, jeg lager det bare om vintern. Det er typisk vinterdrikk og hører kulda til. Men ellers får man kose seg på sofaen eller i senga med godt lesestoff eller radiolytting.

    15. Det så velig koselig ut der under teppet ditt <3
      Her går dagen til kosing, leking,rydding, kasting og hekling 🙂
      Ha en fortsatt fin dag fineste frodithvenn <3
      Kosemoseklem fra Engla

    16. ladyaugust: Ja, jeg skal hjem å lure under pleddet jeg også etterpå, og lade opp til lang kjedelig dag i morgen, med undersøkelser etc.. Tar med laptop, og nettbrett, så har jeg litt å gjøre.. Og i morgen er jo bare en dag og skal hjem å sove. Til mandag er det ordentlig… og jeg skal lure MASSE i helgen først 😀 under pleddet 😉 Jeg har aldri sett Lillyhammer.. Kanskje jeg må..:-D Men jeg må hekle masse også.. Driver med ny fin veske 😉 Klemmegodklemmen <3<3

    17. Vinteren er på vei søs 🙂 meeen da blir det jo lyst og fint og ikke vått ogmørkt og DET er fint 🙂 og så er det jo jul og greier og greier.D Jeg trive under pleddet best og i kveld begynner lillyhammer :DDDDD Jippi DET blir jo så bra. Nå er det powernæpp snart på meg. Klæmmegoood varm klæm 😀

    18. Flaggermusvinger: Ja, akkurat sånn er det 🙂 At disse årstidene er med å gjør at hver og en betyr så ekstra mye. Tenk om vi bare hadde EN årstid, hadde vært litt stusslig det også. Men vinteren kunne bare vært bittelitt kortere.. Tørkede epler er jo SÅÅÅÅÅ godt. De solgte noen VELDIG gode på butikken før, Eldorado merke… nå er de ute av salg.. Men hjemmelagede er sikkert enda bedre:-) Høstklem til deg også <3

    19. I dag tørker jeg epler! Det er en fin høstsyssel! Det pøsregnet da jeg plukket eplene, men det slo meg at regnet faktisk ikke var så veldig kaldt.
      Jeg trøster meg med at når alt er mørkt og trist og nakent og sørgelig – da er det faktisk med på å gjøre våropplevelsen enda bedre og nydeligere! 🙂
      Høstklem til deg <3

    20. Lisbeth Pedersen: JA, du har en typisk interesse som passer ypperlig på høst og vinter 🙂 Høres så koselig ut atte 🙂 Skjønner det med mørkt hus og alene.. er nok litt der jeg også.. om jeg hadde hatt hus.. Men bor i blokk, så da går det fint 😀 folk rundt overalt.. Ja, jeg er skikkelig på heklinga om dagen jeg også.. jeg mener ENDA mer enn før.. En ny med litt løse masker er under produksjon. Blir fin tror jeg 😀 Håper du får stoffene dine fort 🙂 Ha en strålende dag du også 🙂 Klemmeribøtterogspann <3

    21. Dvale-månedene er bare å gjøre til det beste 🙂 Liker ikke de mørke kveldene og morningene da. Hehe vi bor litt i skogen og da blir lille jeg litt mørkredd om jeg er aleine en kveld 🙂
      Eller er det kjempekoselig med stearinlys, mørk sjokolade, kaffe og symaskinen.
      Nå er jeg klar for å sy flere duker, fått bestilling på 2 stk, og i tillegg har jeg bestilt stoffer til å endelig sy duk til oss selv 🙂 Så da er det stoffer til 3 duker på vei i posten til meg, ååå så jeg gleder meg, måtte bare posten fly raskt.
      Ønsker deg en strålende dag
      Klemmer

    22. solkro: Deilig å høre noen som er EKTE glad i høsten 😀 VI andre jobber med saken, men du er virkelig glad i den helt uten hjelp 😉 Så herlig! Ha en fin dag og kose deg du 🙂 Klemmer <3

    23. Livsrom: Ja, vi prøver bare så godt vi kan alle sammen, det er ikke MIN årstid heller, skal innrømme det.. Men gjør alt for at det skal bli så hyggelig som mulig uansett 🙂 Hjelper med noen koselige ting å holde på med 🙂 Jeg tror vel at jeg og kanskje DU kommer til å se høsten og vinteren gjennom ei foto-linse i år? 🙂 Ha en fin onsdag du også Liv, stor klem til deg <3

    24. ritahobbyfoto: Nei, Candy Crush har jeg ikke begynt med… men begynner å bli rå på wordfeud, har litt dilla der. Og med bloggen, heklingen og den veksler jeg på og kjeder meg ikke akkurat 😀 Nå driver jeg med ny veske i turkise farger 🙂 Ha en fin dag du også Rita 🙂 Klemmer <3

    25. Fru Stussli: Så koselig å høre om mørketida og dine opplevelser av det 🙂 Jeg bodde 3 år i Alta under lærerutdanningen, og da var det jo mørketid i 3 år for meg også. Bodde på studenthjem. Mange spurte i ettertid om jeg ikke ble gal av mørketida, men jeg gjorde ikke det, fordi da var vi så mye INNE som du sier 🙂 Med all kosen DET var, og inne var det jo LYST 🙂 Og ute var fine nordlyset og alt 🙂 Men her er det litt anderledes mørketid, men den kan gjøres på samme måte 🙂 Kose seg med håndarbeid og slikt 🙂 Jeg gleder meg til at du skal feire Halloween med gjengen, da har jeg litt å lese om når jeg skal bare ligge rett ut og kjede meg, som du vet… Da er det fint med noen gode blogger å lese.. Blir vel ikke særlig fart dit jeg skal.. Ha en strålende dag du også min venn 🙂 Stooooor klem <3

    26. Jeg elsker høsten med levende lys ,pledd, gjerne en kopp varm sjokolade og andre små synder som vi bevilger oss fordi det er lov 🙂 Er veldig takknemlig for at vi bor i et land med årstider
      Ha en fin dag og goe knib<3

    27. Du har så rett, så rett, det kommer an på øye som ser;) Jeg gjør vel som du, prøver å gjøre det beste ut av det;) Det er IKKE min årstid dette, jeg synes november er en tung måned, men vi har både tak over hodet, og ved å fyre med, så det funker på et vis:) Må prøve å se det positive……
      Ha en fin onsdag:)
      Klemmer<3

    28. Spiller ikke Candy crush alså??
      Hi hi, Det er deilig og komme seg unner dyna eller teppet i mørket å tenne masse stearinlys.
      Å lage ett håndarbeid osv. Er litt kos også dette 🙂
      Ha en fin dag, klemm…

    29. Det med dvalen forbinder jeg så med nordnorge. Når mørketiden kom og alle lys ble tent. Folk gikk på besøk til hverandre. Kom ubedt, fordi lyset stod på. Hadde “kaffebrødet” under armen så det var ikke noe stress å få besøk. Alt du trengte var å koke kaffen 🙂 Rotet sparket du bare unna. Ingen forventet at du hadde det ryddig når de kom ubedt i mørketiden.
      Der oppe var det jo så mye lyst om sommeren at jeg trengte mørketiden for å lade. Jeg savner ikke de lyse nettene, men jeg savner mørketiden og de ubedte gjestene 🙂
      Nå når mørket kommer blir mere søm, hekling og strikking.
      Til helgen skal vi pynte til halloween og da skal vi feire det en hel uke 😀 Fest skal vi ha og greier. Når den “festuken” er over, begynner juleforberedelsene 🙂
      Selv om det er mørkt ute, er det desto koseligere inne <3
      Ha en strålende dag i regnet fine frodith
      Klemklem

    30. kommensalisma: Ja, visst man kler seg godt er det helt fint å være ute også. Man må ha riktige klær. Og det er så deilig å være INNE 🙂 Og kose med kreative sysler 🙂 Jeg skal også ta noe juleting nå, kalenderen er i full gang 🙂 Klemmer <3

    31. Jeg har funnet at jeg liker alle årstider – til og med senhøst! 🙂 Nå liker jeg at det er mørkt.. og at vi må kle på oss. Jeg liker til og med å gå tur i ruskevær … også skal jeg gjøre unna julegavene den måneden som kommer nå 😉
      Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg