Er man mindre intelligent om mårran?…. ;-)

Jeg er litt usikker på hva legevitenskapen og Mensa-klubben sier om dette, og det er vel litt uvisst om dette gjelder andre enn MEG, men jeg er hvertfall ganske sikker på at JEG er mindre intelligent om mårran…Er det ikke nemlig sånn, at når du våkner om morgenen, av klokka, så driver hjernen din med allverdens “rare” unnskyldninger for ikke å stå opp…?

-“Jeg kan jo sove 5-minutter til…” (hva er poenget med DET liksom)…

-“Det er ikke sikkert de TRENGER meg på jobb i dag..? “(Hm… er det en god unnskyldning?)

-“Hvis jeg bare OVERHØRER klokka, later som jeg ikke hører den, så kanskje den SLUTTER å ringe…?”  

All verdens påfunn blir satt i sving i de tusen hjem, for å slippe å stå opp akkurat når klokken liksom har fått det for seg at den skal ringe….  (akurat som det er noe den har funnet på på egenhånd…? )

Vei, JEG er hvertfall kanskje den minst intelligente om mårran… Hjernen har visst stort sett fått det for seg at den har ligget “til lading” lenge nok, sånn at den nesten alltid vekker meg 30 minutter før mobil-KLOKKA begynner å lage faenskap.. Og da er det stort sett faktisk ganske greit.. Kroppen og hodet kobler seg sammen etter noen minutter, intelligensen stiger…og jeg klarer å få skrudd av alarmen FØR den begynner med bråket sitt….Hm… det er altså de dagene hjernen er noenlunde på vanlig intelligensnivå… Men jeg påstår altså at innimellom har ikke hjernen evnen til å ta seg opp på vanlig intelligensnivå før litt utpå dagen.. 

I går morges, var en slik dag, da mobil-vekker-alarmen, hadde bestemt seg for å holde faen med meg… Problemet var altså ikke å våkne.. Jeg våknet som et uvær jeg… Med rullene nærmest stående ut av hodet.. og alarmen ulte og ulte og ulte.. Og jeg skulle IKKE klare å skru den av… Det er noe med alt dette nymotens greiene som går meg på nervene, før hjernecellene har våknet… Jeg trenger en huleboer-klokke, av gamle sorten… For hjernen min er KUN i stand til å SLÅ ET  hardt slag oppe på toppen… og så skal det være stille på den… Min hjerne er så lite intelligent om mårran at den har ikke sjans til å forholde seg til:  FÅ AV skjermspareren, GLIDE over skjermen på nøyaktig riktig måte, for å vekke telefonen, finne den riktige knappen for å skru av… osv….ALT for mye for stakkars Frodith-hjernen… 

 

Så i går… så ringte den og ringte den, høyere og høyere…. og jeg skrudde, slo, vred, glidet alle veier, brukte ALLE bryterene i håp om å få den til å holde kjeft… Jeg prøvde til og med å skru den HELT AV, hele mobilen…men den ville ikke lystre NOEN av mine befalinger.. TIl slutt løp jeg rundt i leiligheten for å prøve å finne et sted å gjemme den… samboeren kom etter meg med et litt svart-okse-aktig blikk, og jeg hørte de begynte å romstere rundt i HELE blokka….. SÅ  på ettermiddagen  gikk jeg og kjøpte meg en helt allminnelig huleboerklokke, som ikke krever at intelligensen er på topp om mårran…

For enten er det sånn at vi er mindre intelligente om mårran, eller hvertfall JEG… ELLER så kan det være at  “maskinene”  har bestemt seg for å ta over verden (som jeg hevdet i 8.klasse, da jeg nektet å ha maskinskriving valgfag…). OG de har bestemt seg for å begynne med MEG… Å nekte å lystre meg, og så ta over herredømmet her i huset… Men JEG lar meg ikke herse med, og bytter glatt ut den nymoderne touch-mobilen med en huleboer-klokke ;-)… Akkurat til vekkingen da…   ( Idag våknet jeg pent og pyntelig før klokken… )

Har du problemer med de nymotens duppedittene? Mobiler, nettbrett osv?

Er DU mindre intelligent om mårran? 😉

 

 


44 kommentarer
    1. frokenfjeldberg: Ikke satse på nye vanskelige telefoner til vekking hvertfall, da får du ikke skrudd den av 😀 I dag har jeg klart å TA telefonen hvertfall,når noen ringte 😀 Klemmer <3

    2. Mamma til 2: Hi-hi, ja det var kos, en bloggtante ved navn Frodith. Jeg er så glad du ringer på her vettu 🙂 Jeg har også godt immunforsvar og er egentlig sjelden syk,av sånn vanlige sykdommer. Er skjoldbrukskjertelen som skal vekk på mandag.. ;-)Og etterpå skal jeg bare være i fin form,for ever , har jeg bestemt 😉 Jeg skulle gjerne sett ansiktene på de to små goingene dine 🙂 Hi-hi 🙂 Ha en fin kveld <3 klemmerivei<3

    3. Amorartis ~ Tegning og hverdag: Det var utrolig deilig å høre at du også er sånn me d de greiene om morgenen, for det er det som er problemet mitt også, ting sitter hverken i fingertupper eller hjernen kl 6, men senere er jeg NOE bedre 😀 hi-hi.. Ja i dag våknet jeg igjen FØR klokka, og alt var fint. Men bare å vite at jeg hadde den enkle klokka, gjorde natten mye bedre også 😉

    4. Miriam: Elsker den nye huleboerklokka :.-D Herlig å høre at du også er sånn treg i hjernen ommmorgenen, deilig å ikke være alene liksom 😀

    5. Jeg stikker innom ubedt jeg veit du og ringer tre ganger på dørklokka 😀 😀 Har nok godt immunforsvar jeg – og det er bra. Skallebank kan jeg få, men det stopper der, da henger jeg på veggen i 5 minutter og lukker øynene, så er jeg fit for fight igjen – stress heter det visst 🙁 Vi bare ønske deg lykke til på mandag, ‘vi’ skal ta godt vare på deg. Her klemmes det tilbake, jeg har sagt det rett til dem: “Ikke noe mas gutter, jeg snakker med tante Frodith nå”. Da så det fire store øyne på meg og stille ble det nesten, men de smiler og ler, he he he <3

    6. Mamma til 2: Det er så koselig når du kommer på besøk, og jeg setter pris på det om du har NULL ting som har med saken å gjøre. Koselig å høre om tvillings, og hvordan du har det og 🙂 Jeg skal også BARE ligge her å kose meg hele helga, under pleddet og i sofaen, med mørk sjokolade.. for på mandag skal jeg noe jeg ikke har veldig lyst til men MÅ, en aldri så liten ufarlig operasjon… Så jeg får lade opp her i sofaen i helga.. Greit med to forkjøla på en gang… NOT.. men som du sier, sikkert litt greit at du blir ferdig med dem samtidig da 😀 DU blir ikke forkjøla da? Stor klem fra meg til deg og tvillings 🙂

    7. Helge: Ja det gjelder å komme seg opp er min filosofi, da begynner hjernen å komme i gang etterhvert. Og det tar ikke mye mer enn kanskje 5 minutters tid, så er jeg klar jeg, og kan gjøre hva som helst…men alt det tekniske, nesten før øynene er åpne, det GÅR altså ikke for meg… Nå er det den gamle huleboer-klokka som får regjere på nattbordet 😉 I helga skal jeg bare ligge så lenge jeg vil uten en eneste liten klokke 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    8. Engla: Så utrolig koselig å få ros for skrivingen sin 🙂 Det satte jeg veldig pris på Engla, jeg koser meg jo veldig når jeg skriver. Og håper liksom det skal være gjenkjennelig og morsomt, selv om det er sånn JEG har det 😀 Nå sitter jeg her med et smil som går hele veien rundt nesen, og du aner faktisk ikke hvor mye det betydde i dag 🙂 Ja, TREG er hjernen min hvertfall, men tror også at det er noen rampestreker fra mobilen sin side 😀 Ha en herlig kveld Engla, kose deg 🙂 Klermmerflatsombaredet <3

    9. Livsrom: He-he, jeg er nok litt som Stussli, at jeg synes noen ganger alle fjernkontrollene blir for mye hvertfall, og kan bli sittende å se på svart skjerm nesten, hvis ikke samboeren er i nærheten… det er FOR mange knapper og for mange kontroller, en GET-boks, en tv-kontroller, og en playstation som vi bruker på dvd. OG hvis den ene skal skrus av er det sånn og sånn, og da må vi over på den andre med DEN og DEN osv.. jeg blir helt svimmel og orker ikke lære meg.. Men jeg synes jeg er tøff nå som både har lap-top,nettbrett og touchskjerm smartphone… jeg som ikke likte maskinskriving på skolen en gang 😀 Har kommet meg altså 😉 Og jeg har blogg 😉 Jeg har hode på plass fort etterpå, men i oppvåkningsøyeblikket er jeg noen dager HELT vekke… Men jeg tror også at det kan være et utspekulert PEK som mobilen har satt i gang på meg… 😉 Ha en fin kveld Liv <3 Stor klem <3

    10. passion4lifeandtravel: Så utrolig deilig å være intelligent helt fra start.. 😀 Når jeg har kommet meg opp av senga, så er jeg egentlig ganske fort intelligent igjen, og er blid som en lerke fra tidlig jeg 🙂 Men tekniske ting og jeg har aldri vært noe god match, og tydeligvis ikke om mårran hvertfall. Nå har jeg jo faktisk skaffet meg nettbrett og alskens duppeditter jeg også, og jeg tør jo å bruke Paint og lage tegninger og å ha en blogg… så jeg har kommet meg.. I dag har jeg klart å ta telefonen TO ganger også, uten at den har oppført seg dårlig .-D Ha en fin kveld Mette, med eller uten duppeditter.. Store klemmer <3

    11. haha, stakkars deg og samboeren, det hørtes ikke ut som en særlig gøy start på morgenen. 😛 Jeg er litt feilvurderende om morgenen om ikke annet. Jeg TROR jeg fungerer optimalt så fort jeg åpner øynene, men så motbeviser handlingene mine meg stort sett. xD surrer med tannkremtuben, ser feil på klokka osv… Er ikke lett det der. 😛
      Men kjenner meg igjen i den kavingen i mørke med telefonen. Har ikke helt fått det inn i fingertuppene hvordan de greiene der fungerer klokka seks om morgenen. xD

    12. MyVidaLoca: Jeg er egentlig ganske morgenfugl jeg altså 😀 På EKTE også 😀 Men de dagene jeg ikke våkner FØR klokka, dvs 5.45, så betyr det nok at jeg er uvanlig trøtt og sikkert noe feil på meg de dagene… 😉 Jeg får da fullstendig sjokk tydeligvis, og det blir null hjerneceller i oppvåkningsøyeblikket… men mest tror jeg det er MOBILEN som spiller meg et puss… for jeg prøvde ALLE knappenen… 😛

    13. Hahahaha 😉 🙂 No lo eg godt, såg deg for meg 😉 Eg er og mindre intelligent på morningen, føles ivertfall sånn :p Håper huleboerklokka di står til forventningene 😉

    14. Hei på you 🙂 Jeg MÅ være intelligent til alle døgnets tider i min jobb, ha ha, og duppeditter MÅ jeg takle der, så egentlig har jeg jo ingen kommentarer, men ville bare inn å hilse på deg 😀 Her er det snørr som gjelder, tvillings har forkjølelse samtidig. Greit nok, da tar det bare halve tida 😉 Nå er det helg igjen og denne helgen skal det bare koses og spises god mat, herlig. Ha en kos helg du også og finn på noe du liker best i tillegg til mørk sjokolade 😀 Klemmer fra meg og snørrunga <3

    15. Om mårran er man uthvilt så man burde være klar i toppen, men det tar sin tid og få alt til og funke. Jeg tror de fleste vil opp og bruke hjerne tidlig men samtidig vil man ligge litt lengere. Men man kan trene seg til alt.

    16. For ett herlig innlegg 🙂
      Du er utrolig god til å skrive!
      Om jeg er mindre inteligent om morgenen vet jeg ikke helt, men at hjernen går litt treigere, ja det tror jeg 😀
      Ha en fortsat fin dag og en riktig god helg fine frodith <3
      Kosemoseklem fra Engla

    17. Kjære deg! De fleste er nok ikke spesielt skjerpa i en tilstand mellom søvn og våken;) Jeg tror ikke det har noe med intellegens å gjøre, nei. I dag hadde jeg ikke på vekking, men var ganske så fortumle da jeg slo opp øyne, og kl var blitt, 10.30. Og jeg som hadde så mye å gjøre i dag, hadde sovet bort halve dagen…:( Jeg følte jeg gikk rundt første timen uten hode, og med en kropp som slett ikke oppfattet de få signalene som kom derfra;)hehe. Det har kommet seg ette hvert, men er fortsatt på etterskudd.
      Jeg håper den nye klokken di ikke sier “tikk-takk, tikk-takk”! Da hadde jeg blitt sprø. Det kan gå ut over livskvaliteten, hihi.
      Jeg syns stort sett duppeditter er gøy og utfordrende, men ofte må jeg ha et spark for å sette meg inn i nye prosedyrer. Har jeg bruk for det, og ser nytten av det, gir jeg meg ikke før det er forstått,og tatt i bruk 🙂
      Ha en fortsatt fin fredag<3 Klemmer<3

    18. Thi hi…for et innlegg, smilte meg igjennom hele veien…å, disse duppedingsene i blant, men jeg er helt avhengig av min iphone og Ipad 🙂
      Godt du har fått deg en mer human vekkeklokke :-))))
      I følge sønnen er det lettest å ja svar av meg til å få noe nytt eller tjenester om kvelden, jeg har nok klarest hjerne om morgenen og dømmekraften er intakt, ikke minst klarer å holde fokus og være litt streng.
      Er mer sliten og medgjørlig om kvelden, så jeg får nok si jeg er mest intelligent om morgenen 🙂
      Ha en strålende fredag, fine deg og klem fra meg <3

    19. hahaha, så godt å høre at det er flere “morgenfugler der ute 😉 Jeg liker også å slumre og sove lengst mulig! Og finner på uendelig mange unnskyldninger for å ligge bare litt lenger 😉 hehe.. Håper du hadde en bra dag til slutt alikvel?

    20. Tatt av kvinnene: He-he, ja, jeg lurer på om det er noe FEIL med oss om morgenen… sikkert ikke meningen at vi skal være oppe om morgenene 😀 Eller kanskje det bare handler om lå legge seg før? 😀

    21. Kjenne meg velldig igjen i det her! Spesielt det første punktet om “jeg skal jo bare sove 5 minutter til”. Man blir jo ikke mer uthvilt av det, bare tull! Hvis jeg ikke skal på skolen blir det jeg 4-5 slike 5-minuttere før jeg tar til fornuften og står opp. Kanskje hjernen våkner gradvis mellom hver gang klokka ringer. Ikke vet jeg, men irriterende er det i hvert fall 🙂

    22. hahahaha ja vi er nok det, hodet må jo også få våkna liksom 😉 Vi skal ikke ha noe av Frodither i do altså. Nå er det helg jippie :DDDD klæmmeflat <3

    23. Nemi Rebella: Kan jeg låne litt av hjernen din? 🙂 Jeg mangler noe tror jeg.. egentlig litt i våken tilstand også 😀 Ha-ha 😀 Ja, godt med noen som tvinger deg opp litt 😀 Håper du har en vakker dag snupps <3 klemmer <3

    24. Vanja: Ja, det skal være visst at det senket skuldrene mine i natt 😀 Men våknet før uansett 🙂 Ja, skjønner at andre blir sure når de blir vekket og folk IKKE skrur av alarmen 😀 Ha en fin dag kjære deg 🙂 Klemmer <3

    25. Hæhæ, jeg har aldri tenkt over om jeg er mindre inntelligent på mårran… Men jeg pleier ikke ha noen problemer med sånne tekniske duppeditter, her i huset er det jeg som får fikse det meste på den fronten 😀 Klokka ringer ikke før 7 her, og iom at Zamba sover utenfor vinduet vårt så vet jeg jo at hvis ikke jeg peller meg opp så kanskje hun driter i “hagen” her så da må jeg jo UT med henne, voffsemat og sjiting på container´n er god knall i pysjen ^_^
      Ha en fin dag søte <3

    26. Fru Stussli: Jeg er også fortvilet med alle fjernkontrollene, for så er det en til GET-boksen, en til TV-en og en til videomskinen… Og hvis samboeren nå setter på en video, og skulle slumpe til å sovne i stolen, så kommer jeg aldri tilbake til tv igjen.. Da får den bare stå der i svart. Og jeg er likedag i forhold til telefonen nå ser det ut til. Jeg klarer ikke å få TATT tlf en gang… jeg glider og glider og prøver å få vekk tastelåsen, og før jeg har klart noe som helst har de lagt på… Må alltid ringe tilbake.. 😛 Ja, vi snakkes min venn <3 Klemmeriveidetjegkan 😀 <3

    27. Et herlig innlegg om å våkne..
      Jeg har slik touch jeg med, men det fungerer fint for min del. Værre med han som ligger ved siden av meg, og ikke har skjønt det der enda.
      Vet ikke hvor mange ganger jeg har skrudd den av for han, og alikevell legger han inn så mange alarmer at jeg kan bli sur rett og slett.
      Jeg våkner med et pling.. Da er maskinen min igang når jeg skal på jobb. I helgene prøver jeg å ikke bruke den, men våkner jo alikevell tidlig..
      Nyt den nye klokken din du… Så blir det en roligere start på dagene dine.:)

    28. Lisbeth Pedersen: Får ikke du heller til å skru av klokka? 😀 Jeg trengte ikke klokke i dag da, våknet før tida 😀 Ja, vi er sikkert bare litt SAAAAKTE om mårran, det har ingenting med intelligens å gjøre ;-D Hi-hi Klemmer mottas med stor glede :-), og en haug på vei tilbake <3

    29. Oslopadde: He-he.. 😀 ja denne var i DIN GATE 😀 Men jeg er visst litt sånn jeg også, hvertfall når det kommer til teknikk om mårran 😀 Men i dag våknet jeg kvart på seks, altså FØR den nye huleboerklokka ;-D Klemmepaddeflat <3

    30. karenmarenmette: Ha-ha, ja det var en rar morgen i går… Det var altså ikke MULIG å få skrudd den av, ikke får alt i verden…Ikke en gang skru AV telefonen liksom… Klarte det IKKE, og samboeren liknet IKKE på oksen Ferdinand for å si det sånn 😀 I dag våknet jeg selvfølgelig før klokka… men jeg SOV godt i natt hvertfall :- D Nå er hjernen våknet og jeg fungerer som normalt 😀

    31. Jeg bruker mobilen til vekking og det funker bra, men fjernkontroller og meg er ikke bra!! Da hjelper det ikke om det blir midt på dagen en gang. Alle disse knappene!!! Burde være av og på knapp. Volumknapp og så sånn + og – til kanaleneknapp. Hva pokker skal man med alle de andre? Kommer stusslifruen borti noen av dem er det slutt på tvtid frem til noen kommer hjem og trykker på de rette knappene… Ugh!
      Åh!! Nå hører jeg symaskinen rope!!! Må løpe!
      Snakkes snupp <3
      Klemklem

    32. Jepp kjenner meg igjen her ja 🙂 Bruker mob som vekkerklokke, men skal ut å kjøpe en ny god gammeldags vekkerklokke, men den må ikke si tikk takk tikk takk…….hele natten da går den sikkert rett i veggen.
      Om jeg ikke er mindre intelligent om morningen, så er jeg hvertfall sikkert dobbel så treg i tankegangen 🙂
      Han en superfin fredag
      Klemmerpåvei

    33. Jeg tror du nikker gjenkjennende og bekreftende på hodet når jeg sier at “ja, jeg er mindre intelligent om mårran”?

    34. ladyaugust: Ja, ikke sant, vi ER mindre intelligente om mårran?? 😀 Bar roter og tuller. Jeg hadde lyst å kaste hele telefonen i do i går, og samboeren hadde lyst å kaste MEG i do tror jeg 😀 Ha-ha..:-D Ha en nydelig dag søs, i ettermiddag skal det soves og lades til mandagen 😀 Klemmesøsklemmen <3

    35. haha så nå er vekkerklokka på plass ja 🙂 Hodet funker ikke når man sover og blir vekket, det værste er at jeg tar telefonen i søvne for den ligger jo nesten på puta haha Har våkna mange ganger av at jeg snakker i telefonen og DET er liiiite gøy altså. det tar jo en stund før hjernecellene våkner liksom 🙂 Ha en nyyydelig dag søs <3 klæmmesåklart 😀

    36. ritahobbyfoto: De gamle klokken er garantert best, i min verden 😀 Jeg hørt4 ikke tikkinga, men sov godt, vel vitende om at jeg ville klare å skru den av når jeg våknet av den 😀 Ha en fin dag du også 🙂 Klem <3

    37. Hi hi hi, jeg hadde en slik gammel vekke klokke en gang med videre som tikket og tikket og tikket og tikket og tikket og tikket og fremdeles tikket, når jeg skulle sove, å når den skulle ringe om morgenen , så var det som om det kom ett stoooort knepp før den skulle ringe å da var jeg våken før den ringte. Å skrudde den av.
      Men nå er det altid mobilen. Pga all tikkingen ble hodet mitt sprø av di gammel klokkene.
      Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg