En svane-sang….?

Neida… Det anser man vel å være en svanes siste skrik før den dør… Og slikt vil vi jo ikke ha noe av her på bloggen… Og denne svanen det er snakk om er meg, og jeg er høyst levende, om ikke akkurat “flyvende” om dagen…  Nei, her er det mer snakk om en litt svane-sludring.. Ja, for du vet jo jeg har vært fryktelig opptatt av  dyr, i det siste, (skylder på Flaggermusvinger.no… 😉 ) , og jeg har vært igjennom det meste av dyr i løpet av sommeren, med stor tyngde på FUGLER… 

Og her er altså igjen en fugl- SVANEN


Halsen er pga mitt opphold på sykehuset litt “preget”… Den føles litt som noen har vridd litt hardt på den…

 

Eller at den er blitt noen centimeter kortere enn den pleide  å være… Og at jeg minner mer om en litt rar, hvit AND eller noe 😉

Jeg prøver å strekke litt  på den,men den er ikke helt seg selv ennå… Og for deg som har kjent meg litt her  en stund, så husker du sikkert at jeg, når jeg gikk på Romerike  Folkehøyskole, for hundre år siden, dannet en egen Svaneklubb….hvor jeg selv var leder selvfølgelig…. Eneste kriterie for å være med var at halsen måtte være ca 13 cm, fra halsgropa og opp til rett under haken…he-he.. Jeg var veldig streng, og det var kun noen få utvalgte medlemmer..  I min familie er vi alle svane-medlemmer.. eller nå  må jeg kanskje nå si VAR….? Lurer på målet på denne halsen nå… 😉

Det er ikke helt problemfritt å ha lang hals heller, vi sliter fælt i frisør-stolene, i vasken der…. og når det gjør vondt i halsen, så gjør det alltid litt ekstra vondt… Det er jo MER å ha vondt i, – ikke sant? 

Dette bildet av min søster og meg har du sikkert sett før… 

Men nå har jeg altså tilbakelagt en deilig helg, hvor jeg har vært på familietreff, hi-hi..

Jeg pakket meg inn i varme klær, et skjerf i halsen og tok toget til min søster 🙂 Vi kjørte oss en aldri så liten tur ut i naturen på foto-safari. Hvervenbukta og Svartskog, ligger rett utenfor Oslo. Vi møtte familien på Hverven, og dro siden til Svartskog for å gå på kafe i en god gammeldags Landhandel. Slå den da! 🙂 (bilder senere derfra)

 
Min søster og meg… neida… vi er ikke halshugget HELT…. vi bare bader litt… ;-D

 

Vi vandrer i vannkanten… Før ville jeg sagt den hvite var meg.. nå er jeg litt usikker… 😉


Nei…dette gidder jeg altså ikke mer… tusler min vei…


Har du sett Søren Krøyers maleri fra Skagen? Der han har malt sin kone som går på stranden… Lyset., stranden…kjolen… 😉 Jeg sier  ikke mer…. 😉

Håper du får en fin dag 🙂 Med lang eller kort hals 😉

Har du hatt en fin helg? Sett noen fugler eller andre morsomme dyr?

 


54 kommentarer
    1. Ja, det er kjempevakkert på Svartskog, særlig om en går forbi Landhandelen, og ned mot vannet og de gårdene som er der.
      Det er 3.gangen jeg har vært på tur der, og før det visste jeg ikke at stedet en gang fantes 🙂
      Godt å høre du er på bedringens vei <3
      Klemmer fra svanesøster

    2. Sara Karlengen: Ja, det var jeg som var lederen, så jeg BØR bli utnevnte som æresmedlem 😀 Det ordner jeg GLATT 😀 Ja, du har hatt det travelt 🙂 Sånn er det innimellom 🙂 Så bra du hadde god helg 🙂

    3. Har ikke fått kommentert og lest skikkelig på bloggen din et par dager nå, fikk plutselig mye å gjøre, men nå er jeg tilbake 🙂 Helgen har i hvert fall vært veldig fin 🙂 Er nok ikke så heldig å være med i noen svaneklubb jeg. Får håpe du kan komme tilbake til klubben når halsen er helt 100% igjen, så blir du nok utnevnt til æresmedlem 🙂 Hehe

    4. Lisbeth Pedersen: Ja, jeg skjønte at de skulle reise litt på egenhånd, men fikk liksom ikke helt tak i om du SKULLE komme etter, eller om du bare hadde LYST 😀 I tilfelle jeg skulle være i form, i byen og DU også og hadde tid 😀 Om du skjønner 😉

    5. passion4lifeandtravel: Ååå, du min svanesøster 🙂 Da skjønner jo du alt om dette med lang hals 😀 Hi-hi 🙂 Men det er ganske fint da, vi skal være stolte av de halsene, var derfor jeg startet svanehals-klubben 😉 Jeg har alltid skyldt på halsen, når vi målte hvem som har lengst hår… Det ser jo mye koertere ut på en med lang hals 😀 Ellers er det ganske bra med meg, og nå begynner halsen bli i sin rette lengde også 😀 Den føles mindre og mindre stram ;.D Fint på Svartskog 🙂 Stor klem <3

    6. Jeg skrev at min mann og sønn skal til Oslo sammen med en annen pappa og barn, de skal på konsert. Jeg tar ikke fly, så jeg har veldig lyst å ta toget til Oslo fredag 🙂

    7. Aller først så håper jeg du nå blir bedre og bedre dag for dag …og at halsen snart føles like lang som vanlig <3
      Så... vet du at jeg var også på fotosafari på Svartsskog i helgen, plukket skjell jeg skulle ha i en krukke på badet, og var innom landhandelen <3
      I tillegg, vet du hva...jeg har blitt godmobbet for min lange hals hele livet, nå som jeg har blitt en tykkere utgave av meg selv, så synes det ikke lenger, men før var jeg alltid lang og tynn, og halsen raget i været, derfor hadde jeg ofte langt hår. i flere av idrettene jeg konkurrerte i hadde vi sånn fin topp på hodet, og jeg så ut som bare en laaaaang hals. Da jeg bodde i Malaysia, og daværende samboer hadde vært på jobb i Østmalaysia, så sendte han kort fra søstrene mine, du vet den stammen med de lange halsene, og i 30 årsgave fikk jeg noen ekte halsringer fra en sånn stamme...på tull...før jeg fikk den ordentlige gaven. Så svanehals...det vet jeg mye om.
      Ønsker deg kjære' svanesøster' så god bedring <3 Klemmer <3

    8. Marit: Det hørtes ut som en herlig helg da 🙂 Slappe av er uhyre viktig har jeg funnet ut 😀 Jeg ble operert for en uke siden, er egentlig i ganske fin form, selv om halsen føles for kort fremdeles 😀 Det blir vel bedre når plastret skal vekk for jeg håpe 😀 Håper uka de blir bra, selv om mye kveldsskift.

    9. Har vært litt fraværende her, igjen, jeg. Men har jo iallefall fått med meg at du var på sykehuset. Håper du får tilbake svanehalsen din igjen, uten at det gjør vondt.
      Helga mi var rett og slett grei! :o) Ikke noe spesielt program, bare kos. To gode turer i skogen, med mann og dyr. Bytur med mannen, kafebesøk med et vennepar, romantisk middag hjemme med drømmemannen og en god rødvin. Tro det eller ei.. (jeg liker jo igrunnen ikke vin). Åsså ei datter med barn og samboer på middagsbesøk på søndagen. Og siden det stort sett ikke er meg som er sjefen på kjøkkenet her, så har jeg rett og slett slappa av og lada opp, til kveldsskiftene) denne helga.

    10. ninaoglivet: Men det er jo sånn jeg føler meg 😀 Må jo få det fram på tegning når jeg KAN 😀 Og kan det få folk til å le litt, ikke noe er jo bedre 😀 Klemmer <3

    11. Har vel ikke gjort så mye helgen og ei heller sett noen svaner eller liknende 🙂 Og dør av latter av disse tegningen dine noen ganger. Herlighet for en kreativitet 🙂
      Klem

    12. Mariann Sæther Tokle: Ja, det er ikke halsen det kommer an på 😀 Helt sikkert det hvertfall 🙂 Så bra det var en fin helg 🙂 Glad du liker tegningene mine .-)

    13. Flaggermusvinger: Det er bra du ler litt 😀 Glad for det, og du er jo litt av skylda her da 😀 Jeg kommer jo på alle disse rare greiene jeg har drevet med også 😀 Ja, vi får være glade for de halsene vi har, de passer som oftest til resten .-D Det som var litt positivt, og det er ikke tull en gang, er at når de skulle ta prøve av denne kulen, for lenge siden, før operasjonen, så mente de at den lange halsen gjorde jobbe med skjoldbrukskjertelen mye lettere 😀 De slapp likosm å LETE langt INNI kroppen… som hvis jeg skulle hatt nesten ikke hals liksom.. Så aldri så galt at det ikke er godt for noe liksom 😀 Ha en fin kveld min kjære flaggermus <3 klemmer <3

    14. Nemi Rebella: Hverken du eller den ser Cårni ut!! Nydelige jenta <3 Men det er rart med det der, jeg har aldri EVER vært så opptatt av den halsen min som nå... Når den er litt rar... FULLT fokus.. 😀 Den kjennes for kort ut, håper det er plasteret jeg har der over såret som er skylda, og ikke at det HAR forkortet den 😀 Ha-ha Ler meg i hjel!!

    15. Helge: Uff, å overhøre sånne romanser er ikke alltid så gøy nei 😀 Ja, vi ser ofte ikke så mye dyr egentlig, bortsett fra fugler.. kanskje derfor jeg skriver så mye om dem…eneste JEG har tilgang på liksom 😀 Det er typisk med sånne ting, man MÅ liksom løfte feil… :-/ Håper du blir fort frisk igjen da 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    16. Hehe! Ler nesten hver gang jeg leser bloggen din, jeg! 😀
      Jo, jeg syns jo du har en flott, lang hals. Ville nok misunt deg for noen år siden, siden min egen er så kort. Men nå bryr jeg meg ikke, og er glad for den lille halsen jeg nå engang har fått utdelt. Jeg skal huske å være takknemlig for hvor kort den er neste gang jeg (eventuelt) blir forkjølet. 🙂
      Fint at du er så dyreelskende, jeg setter stor pris på at du har latt deg påvirke av meg. 🙂

    17. Ha ha ha, helleduss, det er mange år siden jeg hadde nnoen svanehals xD Dessuten så er den litt cårny nå som den ser ut som om den er delt på midten ^_^

    18. Det var ikke svane-sang jeg hørte på lørdag, men en klassisk romanse, hva det var lar jeg ligge. De eneste dyrene jeg så i helgen var de hundene som ble luftet av sine eiere, endel slike her. Helgen var ok den. Og nå er mandagen på hell og jeg har skaffa ny komfyr og vært hos tannlegen i dag. Det er en liten hybelkomfyr men løfta gæli så jeg har fått litt vondt i ryggen på høyre side, men det blir bra ettrehvert. Ha en fin kveld.

    19. Livsrom: Hi-hi, jeg ler godt når du skriver svar her ofte 😀 At du forstår halsen er i fokus 😀 At du tror du ikke får være med 😀 Om jeg virkelig HAR så lang hals… jada 😀 Det er ikke sånn at når folk ser meg ute på gata så roper de: Oi- der kommer hun med den lange halsen… Tror ikke folk legger merke til det, og den er ikke ekstrem.. 😀 Men den er lenger enn KORT liksom.. Det gjorde jobben lett på sykehuset også, at ting ikke lå GJEMT, hørte jeg på forhånd hvertfall 😀 Neida, halsen er helt passe den, jeg er jo lang ellers også.. Men jeg har ikke SÅ lange bein f eks… mer lang hals 😀 ha-ha-ha… må le igjen 😀 morsom samtale 😀 Ja, fine fugler 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂 Stor klem til deg <3

    20. Jeg hadde nok ikke fått bli med i klubben din. Sukk!! Jeg er liten, med korte bein og kort hals. Sukk!
      Nå har jeg virkelig studert profilbildet ditt, og lurt; hmmm har du virkelig SÅ lang hals, da??? Jeg forstår godt at halsen er i fokus hos om dagen, flaks at du fant noen av samme rase på tur, slik du fikk sammenligne. Noe å strekke seg etter det der;)
      Flotte bilder av flotte fugler:)
      Ha en finfin kveld:) Klemmer<3

    21. deveny: Ja, svanene er fine 🙂 Jeg er bare bittelitt redd for dem… når de blir sinte og freser.. men disse bare gryntet… nesten som griser faktisk 😀 Som jeg skrev oppi innlegget der er jeg litt usikker på om det er den hvite eller den grå som er meg nå 😀 Etter operasjonen 😀 FØR operasjonen ville jeg hevdet hardnakket at det er den hvite som er meg… den med lengst hals… men nå er jeg usikker… halsen føles litt for kort 😀 Hi-hi 🙂 Ha en fin dag du 🙂

    22. ladyaugust: Jeg har ikke vært så redd for hai før… er jo lite redd generelt… ha-ha… bare litt for hester… og svaner… og…noen rotter….og…. 😀 he-he.. Og jeg er veldig gladd for at jeg slipper telefoner altså…ikke det at jeg er REDD for å snakke i telefon… jeg bare liker det ikke så godt… 😉 Unne deg en skumnisse etterpå ja 🙂 Jeg har fått meg garn og er på plass i sofaen igjen 😀 Ha en fin dag søs <3 klemmersåhardtjegkan<3

    23. Jeg digger svanen. Min mor og jeg har fulgt utviklinge av svanebestanden i Hallingelven. Der er det nå flere hundre svaner…..kule fugler og flott blogg…..:-)
      Er det du eller din søster som er grå?

    24. Nå er jeg helt våken, en cowboystrekk hjalp mye. I dag er det jo ridedag, så det blir lite søvn senere. Haha ja du har jo tegna oss med beina i sky i prikkete bukser og da på badeturen vår var du ikkeno redd for hai altså?.ikke før jeg sa det liksom?og DA ble jeg jo redd sjøl også for det kAN være hai, det vet man aldri ;)) Nå er det en hel haug jeg må få unna, telefoner og møkk, men etterpå der er det på skumnissejakt haha sååå bra. Ha en fiiin dag søs <3

    25. Engla: Ja, den har det nok litt verre den på tegningen 😀 Må jo ta litt i skal det bli noen effekt 😀 Vi hadde det kos vi, men det ble kun noen timer 🙂 Ikke HELT i slaget ennå, men nært opptil;-) Moro å ta bilder av svaner, men jeg er LITT redd dem.. brukte litt zoom innimellom 😉 Stor klem til deg Englamor <3

    26. Det ser ikke ut til at svanen på bilde en kan synge noe akkurat nå..håper du føler deg litt bedre enn svanen svanen på det første bildet, for det så helt forferdelig ut…
      Nydelige svanebilder frodit, det ser ut til at dere hadde en herlig tur <3
      Svanene er så utrolig vakre.
      Jeg har ei venninne i Trysil som har vært ute og tatt bilder av dem i flere dager nå 🙂
      Ha en herlig mandag fine deg også håper jeg at formen din blir bedre og bedre <3
      Stooor klem fra Engla

    27. Anonym: Regner med det er du som er annonym her Benedicte 🙂 du flytter jo, og det er dine “smileyer” Takk for rosen 🙂 Ha en fin dag da Frøken F 🙂 Klem <3

    28. Lisbeth Pedersen: Skal du til Oslo også? Klarte ikke HELT å tyde det, ut av ordene over 😀 Ja, helgene har vært ganske fin 🙂 Mest her på sofaen da, men også den lille turen ut i verden 😉 Ha en herlig dag du også Lisbeth. Jeg skal ut å hente garn, og hjem igjen til sofaen 😀 Hekler Pluto-luer.. 😉 Klemmer <3

    29. Det har vært en skikkelig flyttehelg og det fortsetter utover i dene uken..=O);P Nydelige bilder og morsom tekst..Artig innlegg..Klem <3

    30. Flotte bilder 🙂 ser ut som du har hatt en fin helg.
      Jeg også har hatt en fin helg. Og akkurat nå så jeg på nyhetene at det ikke blir flystreik, så da har jeg glade mann og barn i huset. De skal på konsert i Oslo på lørdag, og jeg har sååå lyst å reise vekk litt at jeg snart bestiller togbilletter til Oslo 🙂 hmmm kanskje jeg skal ta meg en shoppingtur til Oslo i helgen mens gutta er på konsert 😀
      Ha en strålende mandag
      Klemmer

    31. ritahobbyfoto: Ja, det går ganske fint med den heldigvis. Den blir bedre dag for dag, og det er mest følelsen av at den er for kort som er litt rar 😀 Ja, var ikke det fine bilder av meg og søsteren min 😀 Ha en fin dag du også, uansett kort eller lang hals 😀 DU skal vel til med heklekroken utpå dagen ;-D Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    32. Oslopadde: Ja, du har nok ikke hatt noen god helg, men nå er du klar for verden igjen 🙂 SÅ deilig min venn <3 Ikke helt vant med skjerf nei... og bruker det ikke MYE, mest for ikke å bli forkjøla i tillegg.. Ellers vifter jeg med plasterlappen, folk får bare tåle å se det... Jeg får jo nesen panikk av noe i halsen.. Jeg blir stadig bedre, deilig det 🙂 Ja, håper vi sees i løpet av uka 🙂 Klemmerpaddeflatogendalitt <3

    33. lithanna: Å ja.. jeg har ikke sett så mange varianter over DET faktisk.. Men jeg har ikke studert lenge med kunst.. Vi fikk bare LITT studiet på forming, på lærerhøyskolen.. Så spennende du har analysert det da.. Passer svanen inn i det? 😀 Gøy å ta bilder av dem..men LITT redd var jeg jo.. 😉

    34. Fru Stussli: LIknet ikke det svanebildet litt på de damene på stranden, lyset og de hvite fjærene? 🙂 Jeg er veldig glad i det bildet av Søren Krøyer, og glad i Skagen.. Lyset er så spesielt.. Og her var det plutselig litt sånn stemning med svanene :-)SÅ deilig å høre at du har hatt bra helg,og er klar for uka. Jeg er også klar for uka, til å slappe av mer, og til å bli litt og litt bedre. For det blir jeg og det er deilig 🙂 I dag skal jeg kort tur ut å lufte meg. Hente noe garn, men mesteparten på sofaen her 🙂 Strikker Pluto-luer… De er ikke oransje med svarte ører altså… De har bare litt flapper 😉 Klemmer sendes med bussen forbi her, gjør deg klar.. de har rød regnfrakk på 😀 <3

    35. ladyaugust: Uff, har du sovet bare EN time?? Hm… Det blir en slitsom dag for deg kanskje da… Du får holde koken noen timer, og ta deg en cowboystrekk etterpå 😀 Ja, ikke sant det er mye fugle-snakk? Duer, skjærer, spurv, høner, ryper, og svaner.. Nja…. redd… JEG er vel ikke redd NOEN ting egentlig… er jeg vel? Jeg er nok LITT redd svaner og påfugler forresten… fordi de er så store, og svanene sinte 😀 Jeg har vært gjennom å skrive om humler, fluer, hunder og hester også 😀 Ja, vi må nok bade sånn.. he-he.. men det har jeg jo tegnet en gang før også… oss med prikkete bukser med bare beina i været i vannet 😀 Ha en fin dag søs, håper du våkner til og ikke blir altfor trøtt i løpet av dagen.. Stor klemmeflatklem <3

    36. En fin dag til deg også med lang hals 😉
      Går det bra med halsen ellers da selv om den føles vridd?
      Det var utrolig fint bilde av deg og søsteren din da 🙂 hi hi.
      Klemmer

    37. God morgen, Frodith 🙂 Jeg har hatt en litt utmattende helg, men nå er jeg dukket opp i verden igjen. Håper halsen din blir bra snart 🙂 Litt uvant for deg å gå med skjerf, kanskje? 🙂 Du blir nok vant til det 🙂 Ønsker deg en fin-fin uke, vi snakkes 🙂 klemmeflatsombaredet

    38. Det nest nederste bildet var nydelig 🙂 svaner er nydelige fugler tross DET temperamentet.
      Det bildet finnes det maaaange variasjoner av gitt 🙂
      Analyserte mange bilder på skolen i sin tid:p

    39. Høres ut som du har hatt en nydelig helg!
      Vakre svanebilder, familietid og kafebesøk på gammel landhandel 🙂
      Søren Krøyers maleri er så nydelig og stemningsfullt. Det hang på veggen i den første hybelen min. Bildet fremkaller nå følelser fra da jeg var 16 år og alt var både skummelt og spennende… Drømmen om alt som skulle komme 🙂
      Jeg har hatt en finfin helg og gleder meg til å ta fatt på ny uke!
      Mandagsklemmer drysses med regnet i dag (da blir det ganske mange herfra)

    40. nyyydelige bildet 😀 Haha rart det der med at du omtaler fulger heeele tiden fliir, var ikke du såå redd for dem egentlig? I alle fall er fuglene dine fineste i hele verden og kanskje du var en fugl i et tidligere liv 😀 Kanskje vi skal gjøre som de to hodeløsse neste gang vi skal på badetur, så kan vi speide etter hai i samme slengen liksom :DDD Kooozmoz <3 til beste søs, her har jeg vært oppe i mange timer alt(sovet 1 hel time i natt liksom. Klæmmeflat <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg