“Pluto”-lue ;-)

I dag har jeg bare lyst å vise dere siste “oppfinnelsen” min… Vel, det er ikke jeg som har funnet på det egentlig, man ser jo sånne overalt.. Men jeg liker disse luene som har noe litt sånn hundeaktig over seg.. Altså… de har et sett “ører”  hengende ned.. Og dette måtte jo prøves.. Så denne er heklet, og min første “Pluto”-lue..

Det skal bli flere, for nå vet jeg hvordan jeg gjør.. Man kan også selvfølgelig ha snorer til å knyte under haken i fall det blir veldig kaldt 😉 Men det er det ikke ofte her i byen..

Ha en fin formiddag så lenge 🙂 Jeg må avgårde å hente noe mer garn 😉

56 kommentarer
    1. Helge: Nei, tok bare noen timer egentlig. Og jeg har heklet den, har fått helt dilla med hekling, og ser at jeg kan få til mer med heklepinne enn strikkepinnene. Er lettere å holde på uten oppskrift også 🙂 Dette blir luer til julekalenderen vet du 🙂 Og garnet har flere farger i et nøste, så stripene kommer av seg selv på en måte 🙂

    2. Flott lue det der, tar vel ikke så tid og strikke en slik? Kan kombinere mange farger i den i alle veier.

    3. Min matgale verden: Nei, jeg ligger jo hjemme her og drar meg til langt på dag jeg nå om dagen…. Og når jeg først våkner så skriver jeg massevis av innlegg… så du rekker jo ikke henge med 😀 Ja, vel så de japanske var best 🙂 Good to know 😀 Hvor har du lært japansk? ;-D Ha en snaisen kveld selv <3 gigaklemmer fra luefin dame (unnskyld...JENTE ) 😀

    4. Hvor i alle dager har jeg vært da?? Her har jeg jo lest om nedlagte oppstartede konditori, om svaner på foto-tur sammen og for ikke snakke om alle luene:) Jo, når jeg tenker meg om, så får jeg ikke lest innleggene dine før jeg går på jobb, for de kommer jo ikke SÅÅ tidlig lenger:) Og i går fikk jeg jo problemer med venninnen, så da ble det travelt før teater-øvingen, som bare var rydding og prat. Men nå er jeg oppdatert altså:) Og de luene var skikkelig kule, jeg likte de japanske best. Haihoiiina kataiii. Det var japansk og betyr, du er jammen flink du!! Ha en snaisen kveld, og ikke strikke på deg en senebetennelse nå da:) Stor oppdatert klem:)

    5. Mira: Ja, jeg hadde sånn gul tror jeg, elsket gul 🙂 Og jeg hadde sånn pelsdott med baller på snorene også 😀 Det hørtes fælt ut 😀

    6. Hanne: Åå, det var koselig Hanne 🙂 At du synes det 🙂 Og kos at du kom innom sånn midt i uka 😀 Det kommer noe senere i kveld, hvor du er litt inne i bildet 😉 Litt utpå kvelden..

    7. Mamma til 2: Sherpa-luer til tur-gåing høres bra ut 🙂 Så kjempegøy at tvillings GÅR da!! Gratulerer eller hva jeg skal si 😀 Veldig koselig Også begge to også 🙂 Da blir det spennende nå, mye flying, sette ting veldig høyt, og passe på HELE tida 😀 Men godt de skal i barnehagen kanskje snart da 🙂 Det blir jo også spennende 🙂 Ha en fortsatt fin dag du også snupps! Formen er stigende her .-) Klemrmer i pose og sekk <3

    8. Sara Karlengen: Takk 🙂 Ja jeg ble fonøyd med den, og glad for alle som blir fornøyd med disse luene, pga de skal i julekalenderen .-D Så nå skal alle likne pluto 😉 Ha en fin dag videre du også Sara 🙂 Klem<3

    9. Heisann luestrikke-Frodith 😉 Jeg har hette på mine vinterjakker, så lue trenger jeg ikke, kjører jo bil tur/retur jobb og da blir jeg ikke kald vet du, men…Jeg har Sherpa-lue til turgåing – den ligner litt på Pluto-luene du strikker i fasongen, men den har Sherpa-mønster, ha ha, husker ikke hva mønsteret på sånne heter 😀 Tvillings GÅR nå eller stabber ligner det mer på, den ene gikk 2 dager før brodern, men så er han jo 4 minutter eldre, he he he. 2.12 begynner de i barnehagen, myk overgang før juleferie, det blir nok spennende for dem – og oss 😀 Ha en fortsatt fin strikkedag, håper formen er fin 🙂 Klemmer fra oss på 2 bein <3

    10. frokenfjeldberg: Ja, jeg elsker turkis, og vet noen flere her inne som liker det også 🙂 Og pluto-luer og andre luer er jo også til julekalenderen 🙂 Men blir mange forskjellige typer og forskjellige farger 🙂 Stor klem til deg <3

    11. Engla: Så bra du likte den 🙂 Det kommer nemlig forskjellige luer i julekalenderen 😉 Den sitter godt rundt MITT hode , og blir mulig noe større til noen andre 😉 Håper du har en fin dag Engla .-) God klem til deg <3

    12. Åh så fin lue <3
      Den likte jeg kjempegodt også ser det ut som t den sitter veldig godt også 🙂
      Flinke frodith <3
      Ønsker deg en fortsatt fin dag!
      Klem fra Engla

    13. Fru Stussli: Ja, dette var prøve-kluten tror jeg. Disse blir helt klart å finne i julekalenderen 😀 i alle mulige farger, noe for enhver smak 🙂 Så bra at dere liker alle mulige hodplagg, for jeg ser for meg dere i Pluto-luer nemlig 😀 Jeg synes at luer er noe man ser rar ut i, så derfor tenker jeg jo RARERE og MORSOMMERE jo bedre på en måte 🙂 Livet blir ikke mer morsomt enn man gjør det selv, så hvorfor ikke starte med morsomme luer, morsomme hatter,andre hodeplagg. Jeg også elsker hodeplagg, og går mye med luer, sommer som vinter.. OG spesielt hvis de er litt “rare” ;-D Stor giga-klem til deg 🙂 Du er med i neste innlegget mitt på mer enn en måte 😀 Hi-hi.. Men litt usikker på når det kommer ;-D

    14. Så kul den var!! Sikkert kjempedeilig med noe som dekker ørene og ikke bare toppen av hodet 🙂 Jeg liker luer og har skapet fullt. Er vel det eneste plagget jeg virkelig synes det er gøy å handle. Hele Stussligjengen er glad i hodeplagg. Luer og hatter 🙂
      Slike er kanskje å finne i julekalenderen???
      Ha en strålende dag fine frodith
      Klemklem

    15. MyVidaLoca: Å ja, det er bloggen som er rosa mest da 😀 Jeg liker KNALL-rosa på enkelte ting, klær Og TURKIS… GLad i farger genelrelt jeg 🙂 I leiligheten er det mer bare hvitt, og mørk blått faktisk 😀

    16. Så bra, nei, jeg har ingen klare grenser på hva det gjelder, hele leiligheten min er hvit, beige, brun og gull, minimalt med rosa egentlig.. Bare en beige/grå duk med rosa blomster kanskje.. Men jeg syns rosa er en morsom og sprek farge til bloggen og vet at mange andre er glad i det også..

    17. ladyaugust: Jeg skjønner ikke hvorfor fingertuppene dine blir så hudløse? Jeg hekler ikke med fingertuppene i hele tatt jeg… Hm… Masse lykke til med deg i dag, du fortjener alle de nissene du kan oppdrive etterpå. Hvis du får noe tid til overs, og kjeder deg etterpå, let me know 😀 Støsteklemmeflatklemmenever på vei. Ja, var ikek det morsom lue? 😉

    18. MyVidaLoca: Absolutt! Rosa er bare på interiør altså? Jeg så for meg litt rosa på deg, men det er på TING? Men beige, absolutt 😉

    19. Du finner på du søs 😀 Lua var jo kjempekul, så flink du er 😀 Her spares det til ny hud på fingertuppa for den heklegreia tok knekken på den jeg hadde haha. Nå er det sykehustur trala og etterpå så skal jeg på jakt etter skumnisser såklart 😀 meeen nå må jeg løpe litt 😀 CU klæmmeflat <3

    20. Livsrom: Nei,ingen ørebetennelse her nei.. Men de fleste luene skal til julekalenderen, så alle andre kan se litt rare ut i vinter også 😉 hi-hi Klemmer <3

    21. ritahobbyfoto: Takk 🙂 Ja, jeg liker de litt RARE, morsomme og KULE 😀 Og turkis er en farge jeg liker godt 🙂 Nå skal jeg hekle flere, i andre farger. Kjøpt inn mer flerfarget garn, og et blått nøste og et knall-rosa 😀

    22. Nemi Rebella: Ha-ha, ja kanskje jeg skulle hatt een SNUTE der oppe ved panna? 🙂 Jeg elsker sånne luer som er rare, og bittelitt fine i fargen 😀 Ha en herlig fredag du også 🙂 Stor klem til fineste Rebellaen ever <3

    23. muumimamma: Jeg synes egentlig ALLE ser rare og litt teite ut med lue.. OG da kan man like godt ha en rar lue også, er min filosofi 😀 Sånn at alle er at man ikke PRØVER å se normal ut en gang ;-D Hi-hi.. Men denne ble fin i fargen, og MORSOM 😀 Turkis vet du! Ha en fin dag Muumi 🙂 Ser deg på Wordfeuden 😀 Klem <3

    24. Marit: Litt sirup-aktig om dagen jeg også… men ikke akkurat på hekle-området 😀 Der får jeg gjort litt. Er jo nesten BARE her inne i leiligheten så.. Ha en fin tirsdag du også, og kos deg i timene før jobb 🙂 Klem <3

    25. ninaoglivet: Så morsomt du synes den var KUL 🙂 Vil lage kule luer 😀 Nå blir det flere 😉 Har handlet garn, og er klar på sofaen igjen 😉 Her titter sola fram snart. Stor klem <3

    26. MyVidaLoca: Så fint du synes det, nå blir det nemlig sånne i forskjellige farger til julekalenderen min 😀 Kanskej til og med rosa 😉

    27. Stilig! Jeg misunner deg som kan gå med lue og faktisk se bra ut! Jeg ser råteit ut med lue på 🙁 Heldigvis har jeg masse tykt hår, så det gjør ikke så mye

    28. Så produktiv du er. Ja, alle sammen her inne er jo forsåvidt det. Bare ikke meg. Her går det som i sirup. Iallefall føles det slik. Ha en fin tirsdsag. :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg