Den slabbedasken kom bare litt sent… ;-)

Du vet at jeg er en “gavehund”, ikke sant? Du vet at jeg er ikke BARE opptatt av å få,men elsker faktisk å gi bort også.. Gleder meg over å se andres glede når de åpner, eller høre at folk blir glad for noe jeg har sendt dem. Jeg skal ha julekalender i desember og da skal jeg gi bort 23 ting i løpet av en måned, fordi jeg synes det er supermoro, og veldig koselig.

Men som du skjønte her i går er jeg også barnslig opptatt av gaver jeg FÅR, eller kanskje det egentlig er mest VENTINGEN, gledingen, papiret, tanken på at noen har tenkt litt på meg 🙂 Jeg vet ikke HVA det er… Men jeg går altså som en tiger i bur, eller som Onkel Skure i penge-bingen…. fram og tilbake… fram og tilbake… Når jeg venter på gaver…. eller HAR en gave… Og må VENTE med å åpne den… 

I går hørte du om at jeg ventet på postmann og så postmann overalt… fordi jeg ventet på han… Sent i går kveld kom jeg på at jeg hadde jo ikke vært i postkassa etter kl  14-15 eller noe.. og noen ganger er den slabbedasken av en guttevalp bare  lovlig sent.ute….

Så jeg fikk på meg noen filler, og ilte ned trappene, for det KUNNE jo hende det var kommet noe…. SENT…. og da jeg fomlet med nøkkelen… og stakk den i låsen.. så hørte jeg på nøkkel-lyden at det MÅTTE være noe der inne… Jeg går noen ganger forbi postkassen og bare BANKER på postkasse-døra, fordi jeg har ØRER for sånt ;-D Jeg HØRER hvis det ligger pakker eller brev der inne.. Og her var det IKKE TOM lyd inni mer… 

Jeg REV opp døra i en fart… Og der inne var det faktisk ikke mindre enn to pakker til meg

Den lille fra Wotka, eller Hanne som dere kjenner henne som også 🙂 Jeg vant den i en liten konkurranse hun hadde 🙂

og den store fra Fru Stussli, eller Bente

I den lille, som det sto Frodith og etternavnet mitt på, var det noe veldig fint. Det er litt gøy når folk skriver Frodith på pakkene for jeg heter jo ikke det . Men postmannen er flink, og finner meg han 😉


Her i den lille søte, lå denne flott vesken fra Hanne. Hun syr de selv. Og denne er SÅÅÅ nydelig med det herlige mønsteret, små ugler på. Og den kan settes i beltespennen. Og det er knapp på lommen så jeg kan ha mobilen nedi.Og andre lomma er det glidlås på, så jeg kan putte småpenger i . HANNE. Den er nydelig!!!  Elsker den! Så KUL på en måte, og helt i MIN gate 🙂 Du sa jeg ikke skulle forvente stort, men dette er STORT for meg 🙂 Kjempefin!! Tusen millioner. Og til alle andre, Hanne selger sånne også tror jeg, hun har liten nettbutikk. Har du ikke det fremdeles Hanne? 🙂


Lomme med glidelås

 


Og stor-lommen har knapp 🙂

 

I den stor pakken lå pakken fra Fru Stussli, visste jeg noe av innholdet på forhånd, men jeg gledet meg ikke noe mindre av den grunn:-D

Det var et julehefte fra i fjor, hvor Bente har skrevet en liten historie. Og jeg ville så gjerne lese det. Så da fikk jeg et hefte. Skal kose meg med det i dag 🙂 Forsiden lover bra!

OG det var en CD fra mannen hennes, som jeg og samboeren skal kose oss med å høre. Bandet til Hr Stussli “VM-trosserne”. Det passer til meg og en over middels musikkinteressert samboer 🙂

 

I tillegg har jeg fått en jule-strømpe som Bente har laget. Jippie!!  🙂 Bente har også nettbutikk. Du burde gå inn til henne og se alt hun har laget, som ligger på bloggen, og få tilgang til nettbutikken hennes også 🙂  

En sånn strømpe 🙂 Er ikke DET hint nok å henge på kjøleskapet eller et eller annet lurt sted, så vet ikke jeg… NOEN må fylle den opp til jul… 😀 Tusen takk Bente, den var skikkelig overraskende og SÅ fin!! Nissene passet meg ypperlig <3 

Ååå, det var nydelig Bente, alt sammen. Jeg og vi gleder oss her. Jeg tror jeg må være nesten verdens heldigste her på en onsdag morgen 🙂 

 

Tusen takk -begge der  to damene- i dag kommer jeg til å rusle rundt med et smil om munnen pga dere 🙂 Klemmeribøtterogspann <3<3

 

Var det ikke mange fine ting?

 


46 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, du sltier med treg postmann du også 😀 Men jeg fikk pakkene mine til slutt da 🙂 Heldige meg 🙂 Og det var mye fint. Jeg har lest å hørt musikk, og kost meg 🙂

    2. Så mye fint du har fått! Ikke dårlig når det faktisk ligger to pakker i kassen 🙂 Irriterer meg forresten litt over postmannen her også, noen dager er han her i 14-tiden, mens andre dager blir det nesten kveld før han kommer. Teit for oss som ikke liker å komme til tom postkasse!

    3. Hahaha, nei, spiller ingen rolle, pakker er pakker <3 jeg vet jo ikke når de kommer og hva som kommer nå, så det blir spennende uansett, hehe 🙂 Takk for det! klem <3

    4. MyVidaLoca: Ja, ikke sant det er koselig 🙂 Var mye fint og spennende. Jeg har sittet og lest julehefte fra Stussli-Bente her 🙂 Blir spennende for deg også da, spiller ikke noe rolle om man vet at det kommer heller 😀 Pakker er pakker uansett 😀 Ha en fin kveld du også 🙂 Klem <3

    5. Så koselig! Heldiggris! Alltid koselig med pakker i posten :)) Jeg har bestilt litt her og litt der, både julegaver og litt til meg selv, så det blir spennende å gå i postkassen fremover her også 🙂 hihi. Ha en fin kveld videre! <3 klem

    6. Jeg blei ekstra superglad fordi jeg ikke hadde peil på at jeg skulle få noe- jeg skulle bare tømme postkassen føre jeg dro på tur i helgen, side jeg ofte glemmer å gå i postkassen på flere dager (noen ganger over en uke), slik at den ikke skulle være stappfull føre jeg dro- og der lå det en pakke til meg 😀 Wiie 😀

    7. Elin Slåen: Ja, jeg er kjempeheldig 🙂 Veldig spent på å høre hva du fikk også 🙂 Er så gøy å få ting i posten 🙂 Man blir superglad 🙂

    8. Sååååå mye fint 😀 Heldige deg! Jeg fikk også en overraskelse i posten om helgen, som jeg viser i morgen, tenker jeg- trur ikke jeg orker å fikle med kameraet i dag 😉 Men jeg blei såååååå glad 😀

    9. Helge: Du er positiv, det er bra 🙂 Den bakken blir trim ja 😀 Lungemos har jeg ikke spist siden jeg var lita jente. Var ikke noe favoritt tror jeg, men LEVER var faktisk det 🙂 Nå skal jeg kose meg med juleblad, samboeren og middag, og litt hekling 🙂 Ha en n fin kveld 🙂

    10. Heldig du gitt, for det var mange fine ting. Og skal igjen starte opp en julekalender med gaver til de som vinner. Jeg må bare beundre deg at du gjør det, mye arbeide det + en en liten formue i portoutgifter. Men man må gi noe av seg selv så får man mye tilbake – og det er sant. Ellers skal min lille lokale kiwi pusses opp i 2 uker nå så den er stengt, må gå ned en bakke til Spar som jeg vil bruke, bakkene blir tunge med melk og div i sekken, men bra trim. Hadde en solid posjon lungemos til middag, tok og raspa noe gulrot og div oppi, smakte godt sammen. Ha en fin kveld.

    11. karenmarenmette: Ja, jeg synes også det er deilig å kunne glede seg over sånne småting i hverdagen. Og det er hele konseptet gave som gjør det, ikke nøye hva som er inni egentlig 🙂 Bare kos uansett innhold besten 🙂 Men det var skikkrlig fint det jeg fikk da. Heldiggrisen meg 🙂

    12. Hanne: Ja, så klart den er perfekt passveske! Men mulig jeg må bruke den litt før utenlandsturen altså, med annet i 🙂 Den var så herlig med uglene på <3 Skikkelig fin synes jeg 🙂 Stor takknemlig klem <3

    13. Kor koselig å høyre.. Eg har ikkje fått pakke i posten på mange år. Men var so heldig å vinne tre konkurranser på tre bloggar no i september. Super duper veldig. Hadde gløymt for ein deilig følelse å vente på pakke.. Godt å kunne glede seg over slikt 🙂

    14. Veska er ei passveske. Den er tilpasset passet ditt i den bakerste lomma..Så når du skal ut i det store utland må du bruke den 🙂 Kule ting fra fru Stussli 🙂

    15. Fru Stussli: Jeg ble så glad, så glad:-D Sent i går. Måtte lage innlegg i natt 🙂 Tusen tusen takk min venn. Skal kose meg med alt. Kose deg med pannekaker, og løpe forsiktig til alle tingene dine 🙂 Stor klem til deg min venn <3

    16. Så moro!!
      Ja nå må noen fylle strømpen til jul. Kan ikke henge der tom på julemorgen. Men så snill som du er, kommer sikkert nissen på natta. Han kommer alltid hit og fyller til og med opp til rampekatter 🙂 Hele peisen er full av strømper hos oss.
      Er litt merkelig at folk leser novellen min for jeg har jo aldri gitt ut noe eller prøvd å gi ut noe. Her har Hr Stussli vært flink til å overtale.
      Nå skal jeg støvsuge og lage pannekakerøre. Det er helt klart pannekakedagen! Grått, vått, surt og kjett 🙂
      Ha en strålende dag fineste Frodithvenn <3
      Klemklem

    17. Lisbeth Pedersen: Ja, jeg ble kjempeglad 🙂 Så på det rett før jeg skulle legge neg, for fant det så sent., måtte tegne litt og greier, fløy med kamera og styrte på, på seine kvelden 😀 Helt gira når jeg skulle sove 😀 på toget med novellen til Bente nå 🙂 Ha en fin dag Lisbeth <3 Klemmer <3

    18. Å så heldig du er, kjempeflotte gaver 🙂
      Nå tror jeg at jeg må ut å kjøpe mer stoff, og mer syarbeid.
      Ha en superfin dag og kos deg med alle de flotte gavene 🙂
      Klemmer

    19. Lithanna: Ja, masse fint 🙂 Blir helt spinnvill av sånt. Satt oppe til sent på natt 😀 og laget innlegg, for fant den først der SEEENT

    20. Og åpne postkassa og den ser ser slik ut er julaften i seg selv 🙂
      Deilig å og gøy å få pakker og brev!
      Nydelige saker du fikk da.
      Grattis!

    21. ninaoglivet: Nei, det er sant 🙂 Og noen ganger er det greit at den slabbedasken bare er litt sen.. for da FIKK jeg gaven i går… sent på natt nærmest 😀 Ha en fin dag Nina 🙂 Klemmer <3

    22. ritahobbyfoto: Ja, det var skikkelig mye fint 🙂 Og noe jeg kan lese, og noe jeg kan høre på 🙂 Herlig 🙂 Skal ta med juelhefte når jeg drar en liten tur på landet 🙂 Ha en fin dag Rita 🙂 Stor klem herfra <3

    23. Vanja: Oi, er du i Skien? 🙂 Så moro da 🙂 Jobb-tur? Glad det kunne lyse opp litt herfra i gråværet 🙂 Ja, nå er dagen min reddet 🙂 Det er kjempekos 🙂 Og så skal jeg ut en tur jeg også, på landet til mor. Noen timer 🙂 Nyt dagen du også Vanja 🙂 Klemmer <3

    24. Min matgale verden: Ja, det var skikkelig gøy 🙂 Jeg var jo gått litt i spinn her, så Waldo overalt, dvs postmannen… 😀 Og vi var jo i posten da vi kom hjem i går.. Men så kom jeg på sent i går at han er INMARI sen innimellom…Jeg KAN jo sjekke en ekstra gang… så var nede i 23-tida og sjekket… og der LÅ de!! Ha-ha-.. jubel i stua 🙂 Nå er jeg på vei på landet en liten tur. Med blomster har jeg tenkt .-) Ha en spennende dag du også 😀 Klemmer <3

    25. Dagen din er reddet. Kjenner få som viser slik glede over gaver. Du er heldig som har klart å beholde den så godt.
      Jeg liker best å gi selv, rart det der men gleden over å få er liksom ikke den samme. Kan være fordi jeg gir mye mere…
      Vet ikke helt jeg.
      Innlegget ditt blomstret opp en ellers kald dag i Skien:) nyt dagen

    26. Åh, så heldig. Herlig med sånn spennende saker i postkassen:) Nå skal jeg på tidlig-tur med Bonnie og en annen hund, og “moren” til hunden;) Mens kaken står på kjøl..;) Ha en spennende dag. klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg