Med armen i “fatle” ;-)

Etter jeg lærte å hekle i slutten av mai, har det blitt en del ting.. Og nå er jeg helt hoven i armen nesten… de siste dagene på sofaen har satt armene på prøve. Man trenger ikke bruke halsen så mye når man strikker, så det har liksom vært en grei syssel… men jammen tar det på armene.. I dag må de hvile, spesielt den ene….

Tenkte jeg ville ha et lite samleinnlegg nå, på en del av det  jeg har laget siden mai, bare ved hjeilp av nesten bare EN hånd 😉 OG den siste Pluto-lua selvfølgellig ;-D

 
topp og lue

pompadurer


Mer luer

Vesker ute i mørket…

Vesker i høsten -premier i Høstutstillingen

Frode Fabelsnabel…


Mer vesker


Mobilvesker 

Veske


Genser til Vaniljen… 😉

Pompadurer igjen 🙂


“japanske” luer… dvs med ører, som henger litt…l


Pluto-lue- hvor ørene henger MYE ,-)

og den siste Pluto-luen som tok knekken på håndleddene for en dag…

 

Jeg har laget masse mer også i hekling siden mai, og noe strikket, men fant ut at dette fikk være nok 😉

Har du noen kreative sysler i gang?

Maling? Hekling? Tegning? Skriving? Sying?

 


 

50 kommentarer
    1. Enormt aktiv du er med heklingen.
      Jeg ser på, hører lyden når de gjør det, og rister på hodet.
      har prøvd, ikke særlig godt resultat, og ikke minst blir det feil. Der holder ikke tålmodigheten min ut.
      Nei gi meg en vegg tenker jeg.:)
      Du er flink, og masse lekkert som kommer frem.:)

    2. Min matgale verden: Ja, tenk at Vaniljen var hos deg 😀 SÅ kos det blir med skikkelig julebord 🙂 og med OPPLEGG inni. VI gjorde også det en gang, og det var veldig gøy .BLe noe mer enn bare sånn drikke-seg-full-julebord 😉 Armen og jeg har vært hos legen i dag 🙂 Kommer noe om det i morgen tidlig. Halsen er mer bevegelig og svaneaktig enn på lenge 😀 Stor klem, med armer og bein 😀 <3

    3. Åh, så søt Vaniljen var i heklegenseren sin. Tenk at hun har vært på besøk her hos oss. Du er blirr utrolig flik å hekle, men skjønner at armen blir helt “gal” når du bare hekler:) I morgen skal jeg til Voss, planleggingsdag med team-building, klatring og bading i utendørs boblebad, med påfølgende julebord på park hotel, og overnatting. Oj oj som jeg gleder meg, første gang vi har vært påspandert så mye på jobben. Og jeg er utrolig spent på hvor tøff jeg er i klatreløypene… Er du blitt bedre i bevegelsen av halsen?? skal du til kontroll før du skal på jobb igjen?? massevisavklemmer, med bar en hånd, la den andre hvile:)

    4. Gamle skatter får et nytt liv: SÅ kos at du likte Frode Fabelsnabel 😀 Han lille på 9 måneder er glad i den også, og den er like stor som han nesten 😀

    5. karenmarenmette: Det som var greit med å hekle den selv, og kunne prøve på meg underveis, hele tida, for jeg hadde ingen oppskrift. Er det bredt nok til “fordelene” nå… er det langt nok fra buksekanten og opp til å begynne å legge ut osv 🙂 Det var veldig gøy 🙂

    6. Den toppen var heilt nyydeleg, heilt enig i det 🙂 Kunne eg godt tenkt meg. Kanskje eg må få systra til å prøve på ein slik.. Berre ho finn rette måla til mine enorme fordelar 🙂

    7. MyVidaLoca: Takk-takk, den toppen ble jeg fornøyd med, og nesten noe av det første jeg laget også 🙂 Så da skjønte jeg at man kan lage mye moro, på frihånd på hekling 🙂 Jeg planla en rød kjole også,men den ble altfor hard, og derfor lagt på hylla… eller i kurven… 😉 Må prøve igjen senere når jeg får hvilt hendene litt, hi-hi.. Ha en fin kveld du også 🙂 Klemmer <3

    8. ladyaugust: Ja, det skal ikke gå utover fingertuppene altså… 😀 Men håndleddene derimot.. Jeg har vært hos legen, og han har sett på blå hånd, og dratt av tapen på halsen 😀 så nå er jeg nesten som NY igjen 😀 Har dusja over halsregionen også 😀 Ha en nydelig kveld fine søs. Klemmepannkakelfattilbake <3

    9. Oh my God du er clink altså!! Du har jo turbotempo og er blitt sååå superflink. Her er jeg ennå sykemeldt uten hud på fingertuppa, tror du må lære meg å hekle for noe må jeg jo gjøre galt liksom? Ha en fin kveld søs <3 klæmmepannekakeflatsåklart 😀

    10. Tatt av kvinnene: Ja de veskene er akkurat passe til litt småtterier 😀 Moro å lage mye forskjellig ,men nå skal jeg bare hvile noen dager 😀 Akkurat på DET området 😉 Ha en fin dag 🙂 Klemmer<3

    11. Du har laget masse fint på kort tid 😀 Og der henger jo den fine veska mi også, hihi ^^ Har hatt den med ut på luftetur, den er akkurat passe stor til det jeg trenger for en bytur: mobil, penger og kanskje en leppestift 😀

    12. Backside: Nei, har aldri kunnet hekle, bare strikke. Men fikk jo helt dilla etter jeg klarte den toppen på frihån, som noe av det første jeg laget nesten 🙂 Og da har jeg holdt på som en gal etterpå 😀 Moooooro!! 😀

    13. karenmarenmette: Jeg liker også veldig godt turkis, og jeg synes egentlig mange kler den fargen også, blir litt gyldne i huden på en måte 🙂 Kose-elefanten, Frode Fabelsnabel, ble laget til min venninnes sønn Lille Supermann kaller vi han her inne 🙂 Og mange var med å foreslo navn til den. Det endte opp med Frode, fordi det var flere som synes det, og fordi det var en av-leiring av Frodith på en måte 😀 Fabelsnabel har mammaen til lille supermann lagt til selv 🙂 Jeg ser hvertfall at jeg har laget MYE på et halvtårs tid 😀

    14. Himmel, jeg trodde du “alltid” hadde heller jeg! Så var liksom ikke så rart at du var så flink!! Men bare siden mai faktisk! Nå ble jeg enda mer imponert!!!:) FLINKIS!!!!

    15. Heilt fantastiske ting 🙂 kjenner at eg dras lett mot dei tinga i blånyansar 🙂 Eg er visst veldig glad i blått-turkis, mørk og lys.. Den lua med to tuttar er heilt nydeleg. Elska også den koseelefanten.. Herlighet kor kreativ og dyktig du er 🙂 blir skikkelig glad av å skrolle nedover alle dei fine tinga dine..

    16. Livsrom: Moro med malingen din dag 🙂 Ja, her skal det hviles, og en liten tur til legen for hånda er helt rar 😛 Kose deg med maling og la oss få se da 😀 Klemmer<3

    17. Marit: Åå, så spennnende med tunika 🙂 Jeg tar aldri opp noe.. tenker at det får gjøres bedre neste gang 😀 Bruker jo ikke oppskrifter på noe, for utålmodig til DET liksom 😀 Ha en fin dag 🙂 KLem <3

    18. Wow, du er jammen produktiv:):) Du verden hvor mye flott du har laget:)
      Lurt å ta en hviledag før det blir skikkelig ille;))
      Jeg tenkte jeg skulle forsøke meg på litt maling igjen i dag..;)
      Ha en fortsatt fin dag:)
      Klem<3

    19. Det var litt av en produksjon! 😀
      Her holder jeg på med en tunika til barnebarnet på 5. Jeg sliter litt med å strikke mønster med flere farger og er ikke helt fornøyd med resultatet, så nå har det ligget en uke her … vurderer om jeg må rekke opp igjen eller ikke. Eller kanskje bare la det være slik, og håpe på at det blir bedre en annen gang. Ha en fin dag! Og lykke til med den hvilinga. ;o)

    20. Lithanna: Du mener Pluto-luen, at DEN er Oluflue.. Den med flappene ned 😀 Ja, den er litt Oluf.. Jeg kaller egetnlgi alle sånne med flapper som henger litt for HUNDE-lue 😀 Ja, du er jammen kreativ du 🙂 Jeg skal bare hvile armene i dag 😀

    21. Åh, du er så vanvittig flink med den tråden altså. Deilige farger:)
      Japanlue kaller vi for ‘Olaf-lue’ Hi hi hi 😉
      Kreative sysler? Netsen alt du ramsa opp og litt til : Tegning ,Skriving ,Sying og Koring.
      Tror jeg er født kreativ :p

    22. Haha! Jeg MÅ gjøre husarbeid ellers blir husfrua (meg) så grinete. Er det noe hun ikke liker så er det rot 😀 Da faller kreativiteten og vennligeheten forferdelig fort.. Men jeg planlegger å gjøre det i reserfart! Sånn som på tegnefilm fort 😀

    23. Fru Stussli: Ja, toppen ble fin til slutt den 🙂 Og nesten den første jeg gjorde 🙂 Nå skal ikke noe mer gjøres før armen er god… hvile fort… Fornøyd med sliste lua også, det er sånn garn som har striper innlagt i garnet 😀 Fine farger 🙂 Ja, du må sy og sy du 🙂 Herlig! Og så kos med pizza med svømmegjengen da 🙂 MÅ du forresten gjøre husarbeid?? En annen dag kasnkje? 😀 Ha en fin dag du også min venn <3 Stor diger hvileklem herfra <3

    24. Benedicte Fjeldberg: Ikke sant jeg har heklet MYE, og enda er det mer… ;-)Ja, i dag skal de kun brukes til noen svar på kommentarer, og litt kommentering rundt forbi… ellers i ro… 😀 Må det.. Ikke bra den armen.. Klemmer <3

    25. Det var jaggu litt av en samlig!! Ikke klarer jeg å velge en favoritt heller, men den toppen er så innmari imponerende. Gjort helt uten mønster!!! WOW! Jeg som er en mønsterslave når det kommer til hekling 🙂
      Den siste lua var veldig kul med alle fargene!
      Lurt å hvile armen før den havner i fatle 😀 Jeg kjenner til problemet, når det er så morsomt at man drar det litt langt 😉
      Jeg er i sy-sonen, men i dag må jeg rett og slett gjøre litt husarbeid før symaskinen tar meg :-/ I kveld er det pizza med resten av svømmeinstruktørene. Det blir stas 🙂
      Ha en finfin hviledag frodith
      Kleeeeeeeeeeeeeeeeem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg