Og hvem var det som var bak disse øyenene? ;-)

Vi er ganske gode på å kjenne igjen øyne på personer, spesielt kjente personer…INGEN her på blogg,  tar feil av øynene til Johnny Depp liksom… det har jeg testet før… Men når det kommer til DYR, så er det jaggu ikke så lett… Hvordan dyr skjuler seg bak de forskjellige øynene… I går kveld hadde jeg en liten konkurranse, for å varme opp litt til Julekalenderen min.. Og  jeg spurte 

Hvilke dyr skuler seg bak disse øynene

Det er mulig det ble litt smått for noen, og jeg kunne jo forstørret litt… Det får bli på kalenderen.. Her er hvertfall øynene med svarene 😉

a) Bjørn

 

b) hund

c) Jerv

 

d) katt

 

e) rev

 

f) ulv

 

g) Ku

 

h) løve

i) sau

 

Og den som hadde helt rett på alle svarene, var familien Stussli!!! Gratuelerer! Det var jo ingen enkel oppgave egentlig.

Det blir en liten ting til Bente i posten, og jeg MÅTTE bare sende fra meg denne, for jeg vet du elsker hodeplagg og tror du likte denne 🙂


Pluto-lue på vei 🙂 

 

Takk til alle som var med 🙂 Det var gøy med en liten konkurranse igjen!

Stor klem <3

35 kommentarer
    1. Sara Karlengen: Ja, jeg har også brukt på kjente folk , det er lurt. Flere som klarer det egentlig. Jeg kommer til å ha litt sånt i kalenderen min jeg også 🙂 Forskjellige varianter 🙂 Ja det er bare å kjøre på 🙂 Bare koselig om du får ideer herfra 🙂

    2. Godt å få svar på de der! Hadde en del feil på denne, men det var uansett en veldig morsom konkurranse! Kanskje får lov til å bruke ideen til en av advendtskonkurransene mine? (tenke kanskje å bruke kjente personer da) 🙂

    3. Fru Stussli: Så herlig at DERE vant 🙂 Ja dere får ta en liten sloss-kamp 😀 Gleder meg til å se bilder hvis det bllir 😉 Prøve å få sendt den fort avgårde 🙂 Nå er det jobben igjen, og jeg er på vei ut i verden igjen snart.. RART!! Moro med litt kalender-oppvarming 😀 Klemmer i bøtter og spann <3

    4. JAAAAAAAAAA! Hr og Fru Stussli strekker armene i været og danser rundt i stusslistua <3
      HURRA!
      Skal vekke Frøken Stussli med den gode nyheten i morgen. Vi var på hotell og lå alle i en seng og studerte disse øynene. Vi var uenige om flere og forhandlet oss frem til svarene vi gav. Lagseier 😀
      Gjett om vi er klare for adventskalender :-DDDD
      Tuuuuuuuuuuusen takk! Kuleste gaven <3 Denne skal vi sloss om og da vinner jo seff Fru Stussli. Mulig det kommer bilde av alle med lua på og så kan vi stemme over hvem som burde få bruke den? 😀
      God natt fineste frodith
      Stooooooor seiersklem!

    5. Tante Jul: Ja, denne var visst veldig vrien,kun EN som klarte den ;-)Men det er lov å skrive feil også, gjør ikke noe det 😀 Nå skal jeg sjekke riktig svar hos DEG 😀 Din gjette-sak 🙂

    6. Like greit at jeg ikke skrev noe, da… Jeg slet ordentlig med reven, og trodde løven var en gaupe. Kanskje jeg tilogmed ville endt opp med å si at bjørnen var en grevling. Vel vel. Kanskje neste gang. 🙂

    7. Livsrom: Ja, det er bare å kaste seg med vettu 🙂 Ikke farlig å si feil. Nå var fristen for svar egentlig i går, kl 24, men jeg var ikke så streng om det kom noen etterpå 😀 Men på julekalenderen blir det mer strenge grenser 😀 for der annonserer jeg vinneren hver kveld kl 22, med innlegg. Så DA blir jeg nok veldig streng… 😉 Men dette var bare en liten forsmak 😀 Men det var bare EN som klarte og det var Stussli 🙂 Blir ikke SÅ vanskelig på julekalenderen 🙂

    8. MyVidaLoca: Jeg gleder meg til å sette i gang også, jeg har jo mange kalendergaver klare. Det var veldig gøy i fjor, så regner med det blir enda mer gøy i år 😀

    9. Så flott da:) Jeg tittet på oppgaven tidligere i dag, men ser det var bra jeg ikke svarte, hihi. Jeg var sikker på at sauen var en hest osv……. Eller det var kanskje dumt, jeg som øver meg på å dumme meg ut; hehe;);)
      Gratulerer til fam Stussli:)

    10. MyVidaLoca: He-he, du hadde nok fått litt hjelp av meg da, hvis du var SÅ på viddene 😉 Nei, det var visst vanskelig nok med bare dyre-slag.. Kun EN som klarte alle riktige 🙂 Vi bare drev og varmet litt opp til Julekalendern min 😉 sent på kveld her i går 😀 Ingen lang frist på å svare 🙂

    11. ritahobbyfoto: Så bra 🙂 Ja, i år må du slenge deg med, blir ikke stort annet blogging herfra da, men prøver lage julestemning hver dag som du ser 😉

    12. Elin Slåen: Ja, den ser veldig morsk ut, og det er vel jervene… tror ikke de er særlig til å kose med 😀 Ja, du begynner å glede deg til Julekalenderen min nå tenker jeg? 🙂 Der er det ala sånne greier hver dag 😀

    13. Jerven så liksom ut som en sinna-hund 😀 ha ha.. Og sau og geit er jo nesten det samme- ho ho. Denne var vanskelig altså- akkurat som logoen til Vinmonopolet! ha ha.. Dette var gøy!
      Hipp Hurra til vinneren 😀

    14. ritahobbyfoto: He-he… ja ,LITT tema har jeg…JUL *kniser*.. Hadde kalender i fjor, du kan jo titte litt på den hvis du får lyst 🙂 altså desember i fjor. Men denne blir jo NY da, men noen oppgavetyper blir nok litt de samme 🙂 klem <3

    15. Backside: Nei, den var litt vrien tydeligvis, var bare EN som klarte alle, og de var 3 i familien som deltok 😀 Nå er lua hennes 😉 Jeg testet på samboeren og han synes ikke den var lett heller.. Men dette var bare en liten oppvarming til julekalenderen 😉

    16. ritahobbyfoto: Så bra 🙂 Da er du klar for julekalenderen skjønner jeg 🙂 Der blir det mye varierte oppgaver, ikke bare som denne. Men en oppgave hver dag på en måte , som inngangs-“billtett” for å bli med i trekning av kalendergave 🙂 Så kos at du var med også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg