Og sånn blir man sommerfugl på et blunk… ;-)

Fra å stå med rumpa i været, og hodet lagt nede i bakken i går. morges.. endret situasjonen seg betraktelig utover dagen for meg….

Det har vel vært noen litt småslitne uker, etter sykehusoppholdet, men jeg har bitt tennene sammen som jeg pleier å gjøre og ikke latt det “ta meg”  særlig i det hele tatt.. Men i går hadde jeg liksom fått litt nok, og torsdagmorgenen måtte jeg med hodet ned  i sanda… Men så rart hvordan en dag kan snu 🙂

Alle gode tilbakemeldinger fra folk her inne, klemmer og gode ønsker gjorde at dagen snudde ganske mye allerede der 🙂

I tillegg har jeg verdens søteste elever, og som gjør meg til verdens beste lærer. Så det som så utt til å skulle bli “dagen fra helvete”, ble ikke det i det hele tatt 🙂 

Og ikke nok med det… 

Da jeg kom hjem ii går så hadde han vært der igjen… han slasken dere vet… som kommer surrende når han har lyst…

Og nå hadde jeg ventet og ventet igjen…. fordi jeg visst Frøken Fjeldberg hadde sendt meg noe… Men du må ikke tro det skjer “i en fei”  her med posten… ikke en gang innen samme by…. Så slasken hadde muligens tatt seg en liten feriedag…? Men i går ettermiddag hadde han vært på plass igen.. og det lå en pakke der til meg! JIPPIE!!!


Jeg ble så glad!!! Søte, sprudlende Benedicte sendte meg denne, som hun ville at jeg skulle ha. Hun var glad i den selv, men var ferdig med den, og da ønsket hun at jeg skulle ha den 🙂

Og det er jo bare en SÅ fin ting

Jeg har ikke lest noe av han , men jeg har jo hørt han prate på tv, sett programmer om han og hørt han på radio. Og det finnes vel knapt noe menneske i verden som er mer “sommerfugl” enn HAN? Der snakker vi om en mann som setter pris på det livet bringer, selv om han sikkert kunne ha tusen ting HVER DAG å klage over: Lasse Gustavson. Han er mannen som skaper livet sitt selv, mer enn noen andre jeg vet om kanskje 🙂 

Tusen millioner takk Benedicte! Du er helt nydelig! Det passet så godt som bare det at den komm akkurat i går. Jeg gikk fra å være en korthalset, litt trist and, med hodet i sanden, til å bli en fornøyd og glad sommerfugl i et VIPS <3

 

 

Har du lest noe av Lasse Gustavson?

Har du gjort noen glad i dag?

 



35 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Jeg bare vet at han ikke er en fyr som har satt seg ned og sett tungt på ting, men snudd hele tragedien til noe positivt, lever livet og forteller ANDRE hvordan de kan være glade liksom 😀 Jeg har heller ikke lest noe av han eller noe sånt, men gleder meg nå 🙂

    2. Så bra dagen snudde litt for deg! Og pakke-glad som du er så var det vel hyggelig med en liten pakke i posten tenker jeg ^^ Har ikke lest eller hørts å mye om han faktisk, vet jo hvem han er og hva som har skjedd med han, men det er alt 😛

    3. Min matgale verden: Ha-ha, minesveipere, ja det er hvertfall ikke DE som sitter oppi posen de 😀
      Jeg må komme i innboksen å fortelle om dyra 😀

    4. Åh. skulle jeg se i posen…ah…så bare ut som noen gammeldagse minesveipere i den lille ruten, og jeg HADDE briller på:) Skal du på tur med rotta og snabel-fabel-frode-dyrene?? Eller tar jeg aldeles feil nå?? Hvor skal dere?? på DYRskue?? Knis…

    5. Min matgale verden: Ja, det var helt perfekt å få, og utrolig koselig 🙂 Benedicte er kanskje en av de aller blideste jeg vet her inne 😀 Selv om hun absolutt også viser om hun er lei seg en dag. Er seg selv 🙂 Og at jeg fikk akkurat DEN boken. Han Gustavson er jo en skikkelig flott fyr, så jeg skal titte godt på ALLE sitater og kommentarer i boken. Den nøtten, ikke sikkert jeg sender gjennom noen kommentarer 😀 Men titt oppi posen ;-D Og du har vært skikkelig veiarbeider altså? Grapsing tar på NØTTA 😀 Da vil den ikke fungere etterpå ;-D Jeg hekler ny Plutolue i herlige farger. Ferdig snart. Armen er jo ikke blå lenger så jeg tok sjansen 😉 Stor god fredagsklem <3 I morgen skal jeg ta med meg dyra hvis jeg orker å dra meg ut av huset. Du vet hvilken dyr? 😀

    6. Så godt å få sånne gode ting i postkassen, akkurat når man har bruk for dem!! Og så fint å dele på ting man liker. Aller best er det å høre at du har det bedre:) Og så ER det jo fredag og. Deilige fredagen vår. Ha en nydelig kveld. Jeg klarte ikke helt den lille nøtten din jeg…men jeg gir ikke opp, (og gleder meg til noen andre svarer før meg…knis…jeg er en juksemaker, og nå vet du det, jeg tok den ikke, alvorlig treg på en fredag, men det ER jo flom her i Bergen, og jeg har vært ute med hodelykt og grapse! (grapse er et bergensk grave-redskap som antagelig heter noe annet hos dere;)) Så det er jo mulig at jeg ikke klarte nøtten, pga alt veiarbeidet jeg har utført:) stoooor fredagsklem på vei til min beste bloggvenn:)

    7. deveny: Ja, han er flott, det jeg har sett av han på tv og sånn, intervjuer etc 🙂 Gleder meg til å se mer i boken 🙂 Veldig koselig av Benedicte 🙂

    8. Livsrom: Ja, var så kos med pakke altså 🙂 Benedicte er kjempsøt, blid og glad. Og den kom på riktig dag 😀 Ja, jeg tror også jeg må lese noe MER av han etterhvert. Han er jo en flott mann 🙂 Men vi leser som du sier nesten bare blogger vettu, vi rekker jo nesten ikke annet 😀 Ha en fin kveld Liv 🙂 Klemmer i massevis <3

    9. Helge: Nei, det er ikke så mye sjakk i mine timer 😀 Det er så mye VANLIG matte som er vanskelig nok, og vi må bruke meste tid på det 🙂 Men vi spiller litt andre ting innimellom som litt avslutning på uken og sånt 🙂 Gleder meg til å se litt mer i den Gustavson-boken, masse fine små sitater etc. 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    10. Så kjekt å lese at du føler deg bedre:) Veldig gledelig:) Kjempehyggelig å få pakke… igjen. Virkelig søtt av Benedicte å sende deg den. En fin opmuntring, og hun var heldig med dagen;)
      Jeg har faktisk lest en bok av han. Husker ikke i farten hva den het, men den var i hvert fall tankevekkende, det husker jeg. Jeg har jo lest sååå masse etter jeg sluttet å jobbe, at det går i surr. Eller jeg leste masse bøker før jeg begynte å blogge, rettere sagt. Nå leser jeg mest blogger.
      Da er det på tide å ønske deg en riktig god helg:) Klem fra meg<3

    11. Frøken Fjeldberg er snill og har en fin blogg vet jeg. Har bare hørt et interjuv med Lasse Gustavson på TV, ikke lest noe av han. Så nå blir du snart helt bra. Er du opptatt av sjakk for tiden? Leser at noen klasser lærer både logistikk og matte ut av det. Hvordan er det blant elevene dine, egne sjakktimer? Ser noe av det, imponert men ikke helt matt. På tide og ta en tur på butikken, min lille lokale kiwi er under oppdatering, så for tiden støtter jeg Spar-butikkene.
      Ha en fin aften…

    12. MyVidaLoca: Det høres kjempkoselig ut, jeg blir SIKKERT med 🙂 Høres ut som et bra initiativ 🙂 Og kanskje etter jul er lurest ja, travelt før jul, og mye kjedelig tid i januar,som er kos å piffe opp litt 🙂 Klemmer <3

    13. Så godt å høre at både formen og humøret er på bedringens vei og det hjelper jo alltid med pakker i posten 😉 hihih.. Kjempe søtt og hyggelig av Benedicte og sende deg en bok da! Ha en fin dag! PS! Jeg tenkte å høre med deg om du er interessert i å komme på et bloggvenn-julebord i Oslo? Jeg har snakket litt med Karen Mette om det også, syns det kunne vært hyggelig :)) Tid og sted blir vi eventuelt enige om, men Oslo kanskje etter jul for de fleste er så busy før jul.. Og det er bare å invitere andre bloggvenner du har i Oslo-området 🙂 Hva tror du?

    14. frokenfjeldberg: Jeg tror jeg så deg uten bilde et annet sted også, og som regel er det noe med oppsettet da, at du kan ha mistet en skråstrek i den automaitsk-innfyllings-greia eller noe. Det skjedde meg før. Jeg trodde jeg hadde ALT riktig, men en skrå-strek hadde falt ut på slutten plutselig, der hvor det dukker opp automatisk… Skjønner du hva jeg mener? 😀 Klem <3

    15. Fru Stussli: Nei, ikke jeg heller, men han virker så flott 🙂 skulle gjerne vært på et foredrag med han altså 🙂 Og her er det herlige små sitater med kommetarer fra han 🙂 Jeg gleder meg til å ta fatt 🙂 Så spennende bok dere skal ha da 🙂 Kose der masse med både boken og alt 😉 Ha en nydellig dag min venn <3 KLemmeraltjegkan <3

    16. Lisbeth Pedersen: Nei, jeg strir litt med øynene mine jeg mest, så har ikke lest på lenge. Men denne boken ser fin ut fordi det er små sitater og sånt 🙂 Ikke lang roman 🙂 Ha en superduperfin dag du også 🙂 Klemmer <3

    17. Jeg har ikke lest noe av han, men sett han på TV og lest i aviser om han. En fantastisk mann! Blir helt sikkert en skikkelig god leseropplevelse.
      Her fikk vi også ny bok i går. Det var Gravrøvergåten av Jørn Lier Horst. Barne/ungsdomskrim til meg og Emma. Den skal vi kose oss med på toget i morgen 🙂
      Ha en finfin dag frodithvenn

    18. Benedicte Fjeldberg: Ja, den var virkelig så midt i blinken i går atte 😀 Og passer meg bra med sånne små fine ord å ta tak i 🙂 Herlig rett og slett 🙂 Igjen tusen takk fine frøken F 🙂 Klemmeribøtterogspann <3

    19. Uff, de eneste bøkene jeg har lest, er skolebøker og Veien til Førerkortet 🙂
      Ser det er masse spennende lesestoff å få kjøpt, men jeg klarer liksom ikke å lese, inn øynene og ut igjennom begge ørene.
      Ha en superduperfin fredag 🙂
      Klemmer

    20. Hihi nok en gang tusen takk for hyggelig og unik positiv omtale..:);) jeg har lest denne boka selvsagt og gjennom ilden,boka om hans tragiske ulykke i Gøteborg og det har endret meg og mitt syn på livet..:);) glad for gaven/boka falt i smak og gjorde dagen din bedre,det er jo hele vitsen med å gi til andre..hihi Såå lykkelig jeg blir når jeg lykkes med det..:);) stor klem fra meg til deg<3

    21. eljos: Jeg får si gratulerer med dagen til deg også, for ingen av oss har bursdag, men for en dag det skal bli. Fredagen er jo som du vet favoritt-dagen, og nå ligger helga foran oss og skinner, ikke sant 🙂 Ja, jeg tror denne boken er kjempfin, med sitater og hans meninger rundt ting i livet. Og han har jeg et herlig syn på hvordan leve livet. Han har tatt tak i livet med begge hender liksom 🙂 Ha en fin fredag 🙂 Klemmer <3

    22. venkesstrikk: Nei ,ikke lest jeg heller, og denne boken er full av sitater fra kjent folk, som han kommenterer og har noe i forhold til ser det ut til. Ord for dgen 🙂 Det blir helt ypperlig. Ja, for en mann, det sier jeg også. Han virker helt utrolig, og det er mye å lære av hans væremåte 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    23. Vanja: Jeg skal krysse alt jeg kan 🙂 Vet hvordan de sommerfuglene med litt ekle blikk er 😀 Og de må du få fort ut igjen 😉 Håper alt går fint 🙂 Lykke til! Stor god klem <3

    24. ladyaugust: Ja, det er jammen godt at det kan snu sånn :-)Jeg leser ikke så mye jeg heller pga øynene. Blir ikke sittende sånn lenge med en roman lenger. Men denne er full av sitater 🙂 Og det er jo bare perfekt for meg, små koseord, som kan piffe opp dagen f eks 🙂 Ja, mye hobbygreier på gang nå 🙂 Ha en fin fredag du også søs, her skal det slaskes på sofaen utover dagen 😀 Når jeg kommer meg hjem igjen 😀 Klemmevarmoglenge<3

    25. Gratulerer med dagen i dag. Den blir fin, den er allerede fin mener jeg. Jeg har ikke lest noe av Lasse Gustavson, men det er kanskje på tide! Det var godt å høre at du er over det verste.

    26. God morgen
      Jeg har ikke lest noe av denne mannen, bare sett han på Tv. Men for en mann, vi har alle noe å lære der det er sikkert. Ønsker deg en fin dag:-)

    27. Deilig at vingene kom på plass og at du føler deg bedre.
      Noen dager er litt tyngre enn andre, og da er det godt at noen bryr seg.
      Kjempe koselig at du er på plass igjen rett og slett.
      Stor klem fra våte Bergen til deg.
      Kryss fingrene for meg du. Skal i møte idag, og de sommerfuglene som romstrerer nede i magen min har ikke noen søte smil på plass?.
      Noe spent ja.:)

    28. Mooornings søs <3 Det er såå deilig med dager som snur og blir bra igjen 😀 Jeg leser ikke så mye, av og til på høsten og vinteren får jeg leselyst, meeen da er det så mye hobbygreier at jeg nesten ikke får tid haha ::D Koooz deg med verdens beste Frodith-dag <3 klæmmevarmt <3 Nå er det snart helg JIPPIE, sovehelg :DDD

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg