Fargerik Pluto :-)

Du husker kanskje stor-prodiuksjonen av Pluto-luer og andre “greier” her tidligere? Jeg holder jo på med ting til The Julekalender… dvs MIN “The Julekalender”.. Og da må man holde fingrene i full fart hele tida, for å bli ferdig til advent.. Og det har jeg gjort, kun et lite stopp en ukes tid nå, fordi hånda var helt rar. Vel, i går tok jeg sjansen igjen, og freste i vei en ny Pluto-lue.  

Hvorfor den heter Pluto-lue? Jo du kjenner vel denne karen?

 
Se på ørene hans… Det er jo hyggelig å bli minnet om Pluto når man er ute og rusler i det grå vinterværet, og hvorfor ikke samtidig se litt artig ut når man er ute og fryser. Litt “morsom” ser man uansett ut med lue er nå min mening, så hvorfor ikke gjøre det skikkelig? 😉

I fjor laget jeg også sånne, langluer

 

Går du med lue?

Hvilken farge bruke du mest da?

 


32 kommentarer
    1. MyVidaLoca: Ja, jeg begynner litt å se fargespekteret ditt 😀 Men deilig å ha lue når det er kaldt, jeg klarrer ikke skjerf og sånn, men lue derimot er gøy, og det går bra 🙂 Klem<3

    2. Wow! Så fin, flink du er! Jeg går ofte med lue ja, men som regel i lyse duse farger, beige med litt gullbling på, babyrosa, lys brun osv. 🙂 Ha en fortsatt fin lørdagskveld/natt! Klem <3

    3. Lithanna: Ja, du bruker jo litt lue har jeg skjønt 🙂 Mange morsomme man kan lage eller kjøpe 🙂 Den nederste laget jeg i fjor, men mulig det blir noen flere sånne også nå, til kalenderen 🙂

    4. Fru Stussli: Ja, jeg var litt spent på det der 😀 Men fikk jo inntrykk av at de fleste synes hun var veldig søt med den da 😀 Men det var DU også 🙂 Håper du har hatt en strålende dag min venn <3 Det har jeg 🙂 Fikk kommet meg en tur ut på landet, selv om planen var sofaen egentlig... Kommer en tur i innboksen etterhvert 😀 Klemmerpåvei<3

    5. Benedicte Fjeldberg: Jeg likte fargen på den jeg hadde i dag 🙂 Er så fint det garnet 🙂 Jeg har vært på landet en tur i dag 🙂 Deilig 🙂 Nettopp kommet hjem. Stor klem <3

    6. deveny: Ja, jeg skjønner du ikke kunne gjøre det mer, og det er jo litt trist. Jeg koser meg med det når ikke jeg får senebetennelse da 😀

    7. Min matgale verden: OI!! HVem skal få SÅ fin kake da, GUBBEN? 🙂 Den hørtes veldig fin ut altså 🙂 Ja, bra du er glad i luer, for de kommer i massevis ut herfra snart 😀 Stakkar syke gubben, du får være litt snill med ha da 😀 lItt ekstra snill… for snill er du jo alltid 🙂 Stor klem <3

    8. Tatt av kvinnene: Den hørtes morsom ut da 😀 FInt å ha morsomme luer synes jeg 😀 Mye farger og RARE, he-he, luer er jo rare uansett 😀 Så like godt å gjøre det for full musikk på en måte 😀 Ha en fin kveld Sara 🙂 KLem <3

    9. karenmarenmette: Jeg tror nok jeg skal lage noen langnisseluer også ja, til julekalenderen 😀 Hvis jeg rekker 😉 Ja, fine farger på det garnet 🙂 Håper du har en fin dag Karen <3

    10. cynaracardunculus (sosialreali: “Ei” du kjenner, ja det betyr Vaniljen 😀 Vi har vært ute og gjort “opptak” til julekalenderen min 😀 Du vet hun er programleder 😉 ? Tror det blir bra 🙂

    11. Du er bare så flink:) Jeg elsker jo luer, og de har jeg i alle verdens farger:) I dag har jeg laget en “dark side of the moon” kake, tre etasjer sjoko…puh, laget som en trekant, samme som albumet. Nå må jeg ut og shoppe fotballsko med gutta, Gubben er nemlig syk…sukk… storklem

    12. Dette må være verdens morsomste luer! 🙂 Går for det meste i veldig enkel luer, men jeg har et par crazy-luer som oldemoren min har strikket til meg. De er med flere farger og ikke mindre enn to dusker. Litt sånn plutoaktig ved at det er to dusker i hver sin tråd på siden ^^

    13. venkesstrikk: I mine øyne er luer en litt rar og morsom ting uansett, så man kan like gjerne ta det ut helt, litt komisk er det uansett. Derfor velger jeg den litt humoristiske vrien, jeg har mange pluto-liknrnde luer 😀 Håper du er klar for å vinne en i kalenderen min 🙂 Ha en fin dag 🙂

    14. cynaracardunculus (sosialreali: Så du er klar for Pluto-lue i artige farger i julekalenderen? 🙂 Jeg har noen vanlige svarte jeg også, men vil helst at de ser litt rare ut 😀 Håper du får en bra lørdag snupps <3 Jeg har med "ei" du kjenner ut på tur i dag 😀 klemmer <3

    15. Vanja: Klart man må matche, det er nesten punkt nummer 1 ;-D Ja, noen burgunder hode-saker må visst til i kalenderen også, flere som liker det 🙂 Artig med hatter også 🙂 Ha en fin dag Vanja 🙂 Klemmer <3

    16. Helge: Ja, ksnskje jeg skulle prøve meg på en onkel Skrue hatt, ellercen Guffen- caps eller noe , det hadde vært noe:-D Ja, jeg synes også det er moro med litt farger. Blir glad av det 🙂 Akkurat nå trenger vi ikke lue, men snart er det nok klart for hele Ande-by å komme seg utpå, ha-ha 😀 Ha en fin lørdag 🙂

    17. God morgen
      Morsomme luer, jeg bruker helst hette, syns ikke jeg kler luer, men de siste åra har jeg gitt blaffen i det og bruker lue når jeg går tur. Er nemlig en frostpinn

    18. Luer bruker jeg på fjellet faktisk. Her hjemme bruker jeg mere hatter. Blir kalt tjua gutten inne på kontoret nettopp fordi jeg elsker hatter.
      Kjekt å kune noe slikt.
      Mine farger er jo grå , lilla og brun toner. Skal matche antrekkene vet du.:)
      Kos deg med pluto, synes du er veldig flink.:)

    19. Fin den Pluto-lua, kanskje du lager andre luer som du oppkaller etter andre figurer fra Andeby. Hva med Onkel-Skrue-lua, Donald-lua eller Langbein-lua? Liker luer med farger i, blir litt mere merke til da. Vanligvis går jeg med lue, men nå er det 10 gr ute så da kan det tenkes at jeg lar den ligge i sekken. Nå har jeg vaska kjøkkengulvet, så nå venter stua og kanskje jeg tar gang eller badet. Mulig jeg tar en rufs uti gangen også, naboen har kommet på sykehjem så vi andre må trå til litt der ved behov. Ha en fin lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg