Hemmelige lurerier i novembersolen…. ;-)

Hei, der var du ja.. Og du trodde nok et øyeblikk at det skulle bli avslørt sånn umiddelbart hva disse hemmelige lureriene var? Vel, i går var jeg på en herlig tur ved Oslo-fjorden, så mye kan jeg avsøre, men DET er jo ikke særlig hemmelig egentlig. Men jeg bedrev noen lurerier som fikk meg til å smile godt flere ganger i løpet av dagen, og du SKAL få vite det… bare ikke riktig ennå…  Men ganske snart 😉 Men mens jeg var der ute, i vakre Hvitsten og vandret, så slo det meg: Tenk- det er november- en vintermåned.. Det var ikke spor av vinter.. man får et helt annet inntrykk.. Men nydelig er det uansett.. Vi koser oss stort på disse foto-safariene, søsteren min og jeg 🙂

Vakre Hvitsten på formiddagen i går


Det ble veldig spesielt lys, når sola brøt fram, man fikk nesten lyst å skifte i båthuset og ta seg et bad. Det var hvertfall 10 grader i lufta 😉

To slitne stoler, venter på bedre dager…


Og de trengte ikke vente lenge, for her ser det jo ut som vår 😉

 


Veien til fossen..


Under brua, i denne fossen, bor det et troll…. 


Bak denne muren liggeer et herskaps-hus, og der bor trollet selv… 😉 Fred Olsen, skipsreder… Det er han som har gitt alle gallionsfigurene til Hvitsten. De som jeg viste i et tidligere innlegg.


Mye fint pryder husene rundt omkring der også, et par skotter som danser lystig

Dagen i går,var mild som en april-dag, og full av kos og lurerier 🙂

 

Driver du med noen lurerier nå om dagen?

Er du glad i å fotografere?

Synes du november er en vakker måned?

 


47 kommentarer
    1. MyVidaLoca: Lureriene og hemlighetsgreiene ble gjort på turen,men avsløres senere 😉 Om en liten stund.. La oss si om et par uker… ;-D Så trollet var det ikke 😀

    2. Min matgale verden: Jeg er visst litt gammel jeg også 😀 For jeg trodde også du hadde vært her, men det hadde du jo ikke 😀 Det var jeg som var hos deg 😀 Vi snakket om deg i dag, jeg og Oslopadde (min venninne) når vi gikk langs Akerselva 🙂 Jeg snakket om i sommer og da vi gikk der, og ved Blå 🙂 Veninnina mi fulgte også med på Kake-krigen, så det sprer om seg ;-D Så kos du likte bildene 🙂 Jeg har tatt en del fine i dag også, som kommer en annen dag 🙂 Så gøy med fotballkamp og at de vant da 🙂 Flinke gutta 😀 Stor klem igjen <3

    3. Jeg tror jeg er blitt litt gammel nå, for jeg trodde egentlig jeg hadde vært inne hos deg i dag…. Teflon-hjerne, alt bare sklir av… Masse nydelige bilder, og jeg likte veldig godt bilde av deg, du var så stilig, utrolig kul jakke, og så de innslagene av turkis…smashing! Likte og bilde av de to stolene… du vet å finne motivene. Ha en fin kveld, jeg har vært på fotballkamp m gutta, og de vant. Gøy:) storkveldsklem:)

    4. lulltove: Takk, det var koselig å høre 🙂 Jeg prøver på det, så hvis du ser det er det koselig 🙂 God novemberklem tilbake 🙂 <3

    5. Martine Kristine Skjønnhetsblo: Takk-takk 🙂 Ja, det gjør jeg også, og selv om det nå ikke er så mye farger igjen,er det andre fine ting å ta tak i 🙂

    6. Backside: Ja, helt snodig. Var rett før vi badet nesten i går 😉 Ha-ha 😀 Og du har kommet deg helskinnet gjennom helgen skjønner jeg 🙂

    7. Tatt av kvinnene: Ja, det føltes nesten som vår i går 🙂 Og det så sånn ut, som sagt uten de brune bladene da.. Men blomster som vokste og grodde, blå pene blomster, stranda og alt 😀 Lureriene avsløres snart 😉 Men gøy har det vært og pusle med 😀

    8. Du vet å få oss nysgjerrige! Lurer fælt på hva slags lureri du driver med nå 🙂 Har ikke noe slikt på gang selv, kan heller glede meg over dine 🙂 Veldig mange fine bilder! Det ser virkelig ut som vårbilder, bortsett fra de store haugene med brunt løv. Litt utrolig at vi er over halvveis i november allerede 🙂

    9. ladyaugust: Ja, ikke hørt om noe ræserbil, men du fikk noe annet til bursdagen din, det var vel nesten et helikopter…? Eller var det en bil? 😀 Nå er jeg helt utafor her kjenner jeg… husker visst ingenting.. 😀

    10. pjuuuh ja vet,?men ferdig for denne gang 😀 å bra at dusjinga går fint igjen, ikke morro med sying og sår og dusjing :/ hahahaha juuuuleferie høres helt digg ut 😀 En slik fin som jeg sitter inne i, har jeg glemt helt å fortelle deg at jeg har fått meg ræserbil??! :DDD

    11. ladyaugust: Så deilig å få unna den søknaden da 🙂 Selv om som du sier det ofte kommer noe MER… Det har jeg vært med på… Men du mangler det og det papiret osv.. Og skal du søke DET,, så må du gjøre det og det også 😛 DU er kjempelur som er selskapsdame når gitaristen vasker bil 😀 Det er en grei arbeidsfordeling 😀 Jeg skal lage noe til kalenderen, og kanskje ta en dusj igjen.. har fått fres på dusjinga igjen nå 😀 Gruer meg til ny arbeidsuke, men gleder meg til juleferie 😉 Ræserbil? Sånn liten en med kontrollere? Eller stor til å sitte inni? 😀

    12. Ferdig med å skrive, har utsatt det leeeenge nå, så måtte bare 🙂 Herlig å være ferdig 🙂 men får nok bare et nytt brev med mer som skal fylles ut :/ Herlig, her har jeg vaska biler eller gitaristen har gjort og jeg har sett på haha og så har jeg kjørt ræserbil og nå er gutta i gang og jeg skal bade i stampen og skrive litt låter 😀 Har sovet herlig <3kozmozsjokkoklæmmen <3

    13. ladyaugust: Uff, nei sånne søknader og greier er ikke gøy… Det er sånn vi utsetter, ikke sant? 😀 Jeg har gått lang tur og drevet med noe lurerier i dag også :-D.. og spist sjokolademousse-kake til og med… 😉 Og så har jeg fått noen lure nye ideer til julekalender-gaver <3 OG de fikk jeg på turen, tenk det da 😀 Jeg har drukket kaffe latte og nå skal jeg gasse meg med LAT middag, og resten av dagen på sofaen.. 😀 Har du sovet godt? 😀 Klemmesøsklemmenmedsjokomousse på <3

    14. lithanna: Ååå, du er ute og koser deg med Kera ja 🙂 Så Koselig. Jeg har vært på lang rusletur i søndagssola også jeg. Veldig koselig 🙂 Herlig vær 🙂 Gøy å ta bilder 🙂 Ha en delig søndag med Kera-bofsen <3

    15. Så fiine bildet du tar søs <3 Flinke deg 😀 Her skal det skrives søknad og DET er ikkeno gøy og så skal jeg rydde litt og så er noen av gutta i studio og fikser noe pc-greier, altså slakk søndag 🙂 med kosekaffen i labben <3 Klæmme 😀 og ha en fiin dag 😀

    16. Vanja: Ja, det har vært ganske vanskelig utevær for dere om dagen.. Men får håpe det roer seg litt og blir kaldt som du sier 🙂 Da er det klart for fine bilder og koseturer på fjellet 🙂 Ha en fin dag Vanja, med pussing og kos 🙂 Klemmer <3

    17. Livsrom: Ja, jeg var jo på stranden, det var bare ikke så varmt vann 😀 Og det var virkelig pent der i går, fint lys og deilig. Og ikke mye vinter akkurat 😀 Ja, ta deg en tur nedom stranda når du drar til Vestby, og du MÅ si i fra neste gang du drar dit 🙂 OK? Jeg kommer i full fart og treffer deg 🙂 Jeg har ikke så MANGE jeg heller… men noen få… Nei, november er en litt treg måned, vi får prøve å gjøre den litt fin med fotografering 🙂 KOse deg på treningsrommet Liv, så blir det veldig deilig etterpå , ikke sant 🙂 Jeg skal rusle en tur også 🙂 Klemmer <3

    18. jeg liker å ta bilder uten tvil. Skulle gjerne vært og tatt en lang gå tur på fjellet, men det har ikke vært vær til det i det siste. Satser på at det blir flott snart.:)
      Nå meldes det kaldt vær så da er det enklere å komme seg ut igjen.:)

    19. Da forstår jeg hva du mente med å ha vært på STRANDEN;) Det er deilig å være ute å rusle i slikt høstvårvær:) Og du har fått knipset fine bilder så vi får ta del i turen:). Jammen må jeg innom Hvitsten neste gang jeg er i Vestby:)
      Du er visst så full av hemmligheter at du er sprekkeferdig nå om dagen, men jeg kan ikke så jeg har så mange…..;) Ingen vesentlige i hvert fall
      November er ingen favoritt måned, men alt har nok sin sjarm på ett eller annet vis:)
      Ha en fortsatt fin søndag:) Her venter treningsrommet;) Klem<3

    20. Deilig, vet ikke helt det. jeg må oppleve alle de kjipe opplevelsene også.
      Jeg ville ville heller brukt ordet spennende og utfordrendre og utviklende….:-) Ja, det er slik det er å være forfatter…:-)

    21. deveny: Jeg synes også høsten er vakker, når løvet er på sitt beste, men selv NÅ, når det ligger der på bakken, og med bare trær kan det være ganske fint 🙂 Hvis man er på de rette stedene. Og deilig var det i går 🙂 Ja, du driver vel med masse lurerier 😀

    22. Helge: Jeg har tenkt å bruke noen bilder til å fremkalle på lerret, og f eks gi til mamma til jul. Og skal også finne noen andre jeg liker å gi bort. Blir fint når det kommer på lerret, ser ut som malerier 🙂 Og jeg synes jo det er gøy å ta bilder, og bruke på bloggen også 🙂 DU er jammen sporty, og det skal jeg bli igjen etterhvert også, når jeg er litt over denne hals-perioden… Ha en fin søndag, ser ut til å bli fint ute i dag også 🙂

    23. Fru Stussli: Hva er Mozart-kuler? Er det mat? I så tilfelle er det ikke rart jeg ikke vet 😀 Ja, det var ikke mye vinter over bildene i går 😀 Men litt høst var det ja, og litt vår, og nesten sommer 🙂 Det blir sikkert litt koselig om det kommer snø nå, hvertfall til jul 🙂 Kose deg massse med Hr Stussli i hagen 🙂 Jeg skal ut på en liten lufting i dag også 😀 Med hemlisene mine 😀 Stor søndagsklem til deg min venn <3

    24. Fine bilder, skjønner at Hvitsten er et sted jeg må besøke. Vakkert nå om dagen både langs vann og i skogen. Var på sykkeltur i går, tråkka 4-5 mil i Vestfold, men tok ingen bilder. Liker bilder men de blir bare liggene. Det blir en fin dag idag, så nå er det ut og nyte dagen.
      Ha en fin søndag.

    25. I går var virkelig en deilig dag på østlandet. Mildt og godt!
      Nydelige bilder du har tatt. Det med stolene på var det dom minnet mest om høst. Vinterfølelse fikk jeg ikke. Måtte sjekke yr.no men de lovet bare kaldt og ingen snø fremover.. Jeg er litt moden for julesnøen allerede..
      I dag skal jeg lage Mozartkuler og rydde i hagen. Ikke sånn superspennende, men nødvendig 😊
      Dessuten blir det fort koselig når jeg gjør det sammen med Hr Stussi 😉
      Ha en strålende søndag frodithvenn
      Klemklemklemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg