Når kampene tilspisser seg på kjøpesentrene i desember…

Alle er vel enige om at de store  kjøpesentre kan være gasnke pyton til tider. Spesielt på lørdagene, når alt som kan krype og gå skal ut samtidig… Enda verre er det i desember-månedene, spesielt hvis det BÅDE er desember OG lørdag på en og samme gang.. Da kan det være at noen og enhver begynner å få grå hår under nisse-luene.. Folke er ville i blikket og det er ikke særlig jule-kosen i det hele tatt…

 Men da har jeg nemlig et tips,om du bor i nærheten av Oslo. Ta deg en tur på julemarked på BLÅ. Dette stedet er nydelig, og de har marked både lørdag og søndag hele året rundt de.. Men i desember er de litt ekstra julete 😉 

Masse kunstnere som stiller ut  kunsthåndverk:  luer, votter, vesker, bilder, salatgafler, lommebøker…osv. Ikke en ting de ikke har. Det lukter vafler og kaffe der året rundt, og gløgg og grøt i julehelgene.. Hvertfall synes jeg deg gjør det ..

Her er noen bilder tatt der gjennom året, fra i fjor jul, og til nå sist søndag

Jul 2012


Sommer

 

Og nå i vinter, forrige søndag 

Blå, og julemarkedet, ligger ved Akerselva, rett i nærheten av starten av Markveien 🙂

 

Er julemarked et alternativt sted for deg å kjøpe julegaver?

 


24 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Joda, og de har det som sagt hver lørdag og søndag hele året, med forskjellig, men de gjør litt mer ut av det i adventshelgene. Det er vel de lokale kunstnerne i nærheten som selger ting, og kanskej andre interesserte 🙂

    2. Fikk ikke med meg dette innlegget i går kveld, men er såå enig i det første du skriver der! Det er et evig mas når julen nærmer seg. Folk tar jo helt av! Jeg skjønner at man vil bli ferdig med julehandelen, men må man være grinte og brøyte seg frem likevel da? Synes derfor det er mye koseligere å handle gaver litt før og kanskje lage litt hjemme. Myye mindre stress i hvert fall 🙂
      Skal forresten sjekke ut det markedet der før jul! Visste ikke at de hadde marked på Blå (burde kanksje ha fått det med meg men). Det ser veldig koselig ut ^^

    3. Oslopadde: Ja, ikke sant 🙂 Beste stedet å fine noe spesielt, og på julemarkedet er det jo enda mer der 🙂 I dag har jeg med skyggen vår i dagens innlegg, padda mi <3 Koselig 🙂 Jeg tar gjerne en tur igjen snart jeg 🙂 Klemmepaddeflat<3

    4. Helt klart! På markeder (jule- eller andre, som f eks Blå) er det alltid så mye fint. Alt fra luer og skjerf – som er supre julegaver, spør du meg! – til honning og kunst. Jeg har fått honning i gave et par ganger, og der er knall å få 🙂 særlig for en søtmomstedrikker som meg 🙂 Og om man ikke kjøper noe spesielt på sånne markeder, så er det alltid mange fine ideer å få! Dessuten er det jo hyggelig å tusle seg en tur ut 🙂

    5. Livsrom: Ja, det juletreet sto bare til PYNT der nede 😀 Jeg har ikke juletre i hele tatt 🙂 Ja, mange yngre folk vil vel helst ha noen tekniske duppeditter… og DET får man ikke på markeder hvertfall, men veldig deilig å gå å rusle der. Jeg har mange jenter i 20 -åra å kjøpe til, og folk på min alder, og da går fint sånne alternative steder 🙂 God morgen Liv 🙂 Klemmer <3

    6. Vanja: Det er mye hjemmelaget på sånne julemarkeder hvertfall. Votter og fine skjerf og, pulsvanter og.. Nei, man vet aldri… Og man får litt ro på sånne markeder hvertfall 🙂

    7. Neppe noe alternativ for meg, men kan se fordelen;) Ut fra de ønskelistene jeg har fått, blir det nok kjøpesenter eller noe som likner. Men jeg er så heldig jeg kan styre unna lørdager. Etter en god start på julegavehandelen, har jeg fått heeelt kjøpesperre. Ja, ja det går vel over når jeg bare MÅ;)
      Lurte på om du hadde vært å kjøpt juletre, men såg at bildet var fra i fjor;) Frisk og utradisjonell farge i hvert fall;)
      Ha en god natt frodithvenn:)
      Klemmer<3

    8. Tror ikke det er helt meg, men hvem vet. Noen ganger er den perfekte gaven der du minst venter det.
      Aldri si aldri tenker jeg..:-)

    9. Doodles: Koselig med kalender i huset også da 🙂 Samboeren er ikke noe julete i hele tatt, mens jeg er egentlig ganske julete… hvertfall advents-dame 😀 Så jeg lager den julemoroa jeg vil selv 😀 her på blogg, og med elever etc 🙂 Sjølingen blir vel glad da 🙂 Fine tegninger 🙂

    10. Marked høres så koselig ut! Jeg burde egentlig lært meg nålebinding på null komma niks, og laget masse luer og sånt, men jeg… gidder ikke. o.o Sjølingen får en kalender med de beste tegningene mine, men det blir vel det eneste jeg lager til jul også.

    11. Mira: Ja, det er skikkelig pes,i fjor var det ille… Mer moro med sånne markeder, litt fine andre typer ting også 🙂 Klemmerivei <3

    12. Doodles: Ja, det skjønner jeg godt 🙂 Jeg skal kjøpe mye på marked, og jeg kjøpte 3 ting på vei hjem fra jobb i dag 🙂 Skal ikke lage, men det gjør jeg mange ganger også. Men i år blir meste laget til julekalenderen her 😀

    13. Flott tips:) Jeg haater kjøpesentere før jul og må jeg dit er det målrettet hva jeg skal og ut igjen i en viss fart.. Klemmklemmm:))

    14. Fru Stussli: Åå, det hadde vært så hyggelig om du hadde fått til, sammen med meg selvfølgelig 🙂 Harry-handel er noe HELT annet, da er man i en annen modus liksom, jeg får til mye mer da, og er innstilt på en annen måte. Den løpinga her i byen, på Oslo City f eks, helt verre enn galskap liksom 😛 Kosmos tilbake på deg <3

    15. Dette så helt herlig ut!! Må da klare å komme meg dit før jul…
      Ellers synes jeg det er greit å handle julegaver på nettet ved travle dager med for mye stress og gale shopper 😀
      Så skal det sies at jeg pleier å dra på Harrytur med en venninne og da er det riktig fornøyelig å bli en del av galskapen 😀
      Stooooor klem til verdens beste frodith

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg