Vinter-sommerfugl :-)

År etter år har våren og sommeren nesten vært de eneste dugendes årstidene for de fleste av oss. De fleste andre månedene har vi for det meste bare godtatt liksom, for å komme oss fra A til B på en måte… Noen setter litt pris på våren også, som meg. Og for meg er nesten våren en nummer EN faktisk.. Høsten har jeg jobbet med i mange år, og lært meg til å like som en fin årstid i seg selv… Den er ikke bare en slem arvtaker etter sommeren liksom… som varsler død og som kommer for å gjøre livet vårt kjipt. Det er faktisk en helt egen fin tid, med farger som ingen andre kan stille opp med, med temperaturer som er ganske behaglelige, og med en natur som frister til lange turer og fotosafarier…

Og så kom vinteren... Og hva er DEN liksom.. Er det MULIG å få den til å bli en tellende og gjeldende årstid? Er det i  hele tatt en årstid hvor man kan glede seg? Uten å KUN bruke den som et nedtellingsapparat til den fine våren som skal komme? EN dag nærmere våren… er det sånn det må være… Vel, i år har jeg betemt meg for at VINTEREN skal bli en egen årstid!! En årstid med EGNE ting som det gjelder! En årstid hvor sommer-fuglen kan bli en vinter-sommerfugl eller en vinter-fugl eller hva du vil kalle det… og hvor man gleder seg til alle tingene som skal komme …

Jeg gleder meg til:

– i dag-  det er fredag -hele ukas sjefs-dag, vinter som sommer

– lang vinterfotosafari med søsteren min på lørdag i Oslo

– å anskaffe verdens fineste bobledress-for å være timesvis ute i vinter

– å bruke fotoapparatet mye i vinter- for å fange VERDENS FINESTE vinterbilder

– å ha julekalender på bloggen

– å ha late dager med samboeren i juleferien

– å lage fine hekle og strikketing innadørs, mens man koser seg under pleddet 

– å ha snøballkrig med Lady August i desember 😉 ….eller det har jeg vel egentlig ikke fortalt henne… at vi skal ha snøballkrig.. 😉

– å kanskje få truffet både Engla og Stussli <3

– å feire julaften med familien

– å lære meg å stå på ski igjen

– å ha vinter-utstilling i Galleri Frodith (ja,- for det må vi vel ha? )

– å være med på blogg-julebord i januar

 

 Hva gleder du deg til i vinter?

 

 

 

45 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, ikke sant 🙂 VI må bare jobbe litt mer for saken 😀 Så blir det så bra atte 🙂 Sette opp lister, det er lurt 🙂

    2. Hurra for et inspirerende innlegg! Kjenner jeg trengte å lese dette etter i dag, det har vært så kaldt at jeg har kjent vinter-depresjonen komme snikende. MEN det trenger jo ikke være negativt! Ser frem til vinter-utstillingen din, julekalenderen din, bilder fra fotosafarien og selvfølgelig min favoritthøytid: julen 🙂 Dette skal bli en knakende fin vinter, det er jeg sikker på 😀

    3. foreignerat50: Ja, det er helt sant 🙂 Hver årstid sin sjarm 🙂 Og det er litt deilig å tenke gjennom hva vi har å glede oss til også 🙂

    4. Jaaaaa…det er sant 🙂 kos er alltid kjekt 😉 Deilig å traske rundt på fotovandring. Gleder meg til å sjå kva du fanger i linsa di 🙂

    5. Miriam: To koselige ting .-) Både å se mannen igjen, og kose deg med han 🙂 Og å bli ferdig med å kjøpe julegaver. Jeg skal kjøpe noen jeg også i morgen, men først gå tur, stille og rolig med søsteren. Og ta bilder, og SÅ kanskje kjøpe litt 🙂 Prøve å bli ferdig før det verste rushet setter igang, for det skal jeg nemlig prøve unngå 😉 Stor klem til deg 🙂 <3

    6. Det er viktig med ting å sjå fram til !! 🙂 Du har mykje kjekt å sjå fram til 😀 Herlig 😀 Eg gleder meg i dag først og fremst til at mannen kjem heim fra England, har ikkje sett så mykje til han i det siste. Så gleder eg meg til eg er ferdig å kjøpe julegaver for det er ein herlig deilig følelse 😉

    7. MyVidaLoca: Ja, nå fortjener du å bli ferdig snart 🙂 Og da kan du glede det til og glede deg over andre ting i vinteren .-) Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    8. Så koselig, viktig å ha noe å glede seg til 🙂 jeg gleder meg til oppgaven min er sendt og eksamen er ferdig, da skal jeg senke skuldrene og kose meg :))) Ha en fin dag! Klem <3

    9. outofoffice: Ja, det hjelper lit mentalt også og lage sånne lister, fordi da ser man det litt klarere 🙂 Og husker på de fine tingene 🙂 Ha en kjempefin helg du også 🙂 KLEMMER <3

    10. Backside: Ja, det er noe sånt jeg også tenker, jeg får kjøpe meg en god dress, et par ski og BRUKE vinteren litt. Og så skal jeg ta masse bilder ute av fin vinter 🙂 Ha en fin dag 🙂

    11. ritahobbyfoto: Du er skikkelig glad i vinteren du da, så herlig 🙂 Gleder deg til mye 🙂 FInt 🙂 Ha en flott dag Rita 🙂 Klem <3

    12. Jeg liker også våren best, men jeg synes høsten er vakrest!
      Vinter har jeg aldri likt egentlig… Men de siste par årene har vi begynt med slalåm kjøring! Så nå gleder jeg meg til snø og minusgrader så vi får opp i bakkene å leke:)

    13. deveny: Det er ofte litt mange minuser om vinteren, men jeg skal jobbe for å få fram alle GOD-sidene i år, slik at det blir flest av dem 🙂 JEG SKAL 😀 Ha en fin dag 🙂

    14. Oslopadde: Åååå, så deilig, du gleder deg vel til mer bakst tenker jeg 😀 Nam-nam 🙂 Du lager jo gode karameller da , det vet jeg jo 🙂 Klemmepaddeflat <3<3

    15. Vanja: Ja, masse som er kos på vinteren. Vi må bare ikke glemme dem, men dra de fram, og kanskje finne nye ting som vi ikke har gjort på vinteren før, som gjør det hele mer spennende 🙂 Ha en herlig vinterdag Vanja, nå er det snart helg 🙂 Det skal spises, slappes av, gås tur, fotograferes og feires mammas bursdag 🙂 Så det blir bra 🙂 Klemmer <3

    16. passion4lifeandtravel: Skøytetreff og massasje høres herlig ut 🙂 Fører opp på listen 🙂 Vi må jobbe lit mer med vinter-gleden, men den er der, må bare pakke den ut 🙂 I dag skinner sola, og det er jo herlig hvis man har godt med klær. Kan kose seg ute 🙂 ha en strålende deilig vinter-fredag, søte, snille Mette 🙂 Klemmeribøtterogspann <3

    17. Jeg liker julen og skikjøring med vinteren. Det er også flott med kalde dager når solen glitrer og er fin, men kulden og snømåkingen og alt det kjipe overskygger de gode sidene…:-)

    18. Fru Stussli: Så mye fint du gledet deg til 🙂 Det er jammen lurt å lage en liste med alle tingene, så ser man at det er jammen mye fint om vinteren også, selv om vi ikke trodde det 🙂 Du har jo hauger og dunger av fine ting 🙂 Ha en strålende solfylt fredag min venn 🙂 Kose deg masse, og store fredagsklemmer med sukker på herfra 🙂 <3

    19. ladyaugust: Ja, du skvatt nå, en aldri så liten snøballkrig bør vi vel ha?? 😀 ha-ha. Men med bobledress så klart 🙂 Men spørs vel om det er så mye snø akkurat 😉 Småkaker gleder jeg meg til også, men ikke å bake, får kjøpe noen på butikken om jeg skal ha 😀 Blir kos med mamma-besøk da 🙂 Ja, blir kos og treffes <3 og søs, jeg skal ikke lage så harde snøballer 😀 Klemmefredagsklemmen med sjoko på <3

    20. Helge: Høres ut som hyggelig vinter med termos og kakao, og fint skiføre. Det er jammen nå å glede seg til 🙂 Og litt kultur er ikke å forakte nei, det bør man unne seg litt av i vintermånedene. Det hørtes jo ikke hyggelig ut med den jenta som ikke dukket opp. Julebord med jobben er ikke noe jeg trakter etter egentlig. Synes ofte det er litt slitsomt jeg.. Ha en fin dag du også 🙂

    21. Jeg gleder meg ihvertfall til å treffe DEG fineste frodith <3 og i dag gleder jeg meg til min venninne fra Trysil kommer 🙂
      Ha en superfin fredag <3
      Solskinnsklem fra Engla

    22. Det er mye å glede seg til nå på vinteren. Mange deilige timer i bakkene med ungene,. Både når solen er fremme og ellers. Det handler om å kjenne at en lever rett og slett. Spise god mat, pynte til jul, selge varer til kunder som gleder seg til jul, og ikke minst hjelpe de til å få en bedre dag ved hjelp av et smil.
      Gleder meg til å pakke ut all jule pynten, få den på plass. Gleder emg til å feire lille julaften ilag med mange jeg er glad i.
      Det er så mye å se frem til ,men mest av alt. Kanskje jeg får lese litt også. Vinter klem til deg.:)

    23. Nå gleder jeg meg til å møte frodith og vinterutstilling i galleri frodith.
      Fra før gledet jeg meg til
      -alt som har med jul å gjøre.
      -til glade ansikter som åpner adventskalendere og julegaver
      -til juleverksted med Emmert og vennene
      -til pepperkakehus
      -til å lære meg å stå på skøyter
      -til å bygge snømenn, lykter, borger i hagen
      -til sene kvelder med den fiiiineste kjæresten
      -til frodiths advenstkalender
      -til håndball på TV og til ski og skiskyting og skihopping på TV.
      -til vinterfestival i byen
      -til å sy, hekle og strikke masse
      -til lange gåturer og holde kjæresten i hånden.
      -til å få sønnen hjem til jul
      -til lukten av vedfyring
      Åsså gleder jeg meg jammen litt til å gleder meg til alt dette <3
      Så deilig det var å skrive glede-seg-liste. Nå gleder jeg meg enda mer 😀
      Store digre og morsomme fredagsklemmer <3

    24. SNØBALLKRIG ?! Du tuller ! Vet du ikke at jeg ikke går ut når det er kaldt?det lengste er til bilen og fra bilen hahahaha Snøballkrig ja..og fyttikatta det er kaldt altså ! Må i alle fall finne frem noen varmeflasker å ha under jakka :DDDD Tror jeg må ut å bygge snøballborg haha, bare komme litt snø først, heldigvis har gitaristen gravemaskin, så det skal gå jammen fort og hvis du vil kan du være inni borgen og så kan vi peppre In August så har vi jentekrig mot gutta haha for DEN vinner vi med verdens største borg hahahahaha Jeg gleder meg til å bake litt småkaker, eller nei ikke til å bake men til å spise såklart 😀 og så gleder jeg meg til å se mamma igjen <3 og så gleder jeg meg til vi skal treffes snart såklart <3 klæmmefiindagklæmmen <3

    25. Ser frem til skiturer med thermos og kakao i sekken. Det er fint med snø på trærne og gode spor. Mulig jeg unner meg litt kultur før jul, litt teatersmil hadde vært ok, en konsert – men ikke i kirken der kjente navn prøver og få fart på cd-salget, et måltid ute eller dra til en annen by og nyte livet der. Hva julebord angår så har jeg ikke vært på det siden 1999, det var da jeg var forelska i ei jente som ikke dukka opp, så drømmen om en søt aften med henne forsvant mellom ribba og surkål den gangen. Ha en fin dag.

    26. Min matgale verden: Det er en blogger Myvidaloca, som er på vennelisten min som inviterer, setter i gang. Blir et treff på en restaurant i Oslo en helg i januar 🙂 Vil du være med? 🙂 Høres deilig ut med klemmer med boblerogkarameller 🙂 Nam-nam<3 😀 Ha en herlig fredag min venn, her skal det slappes og koses i dag 🙂 Klemmerfredagsklemmen <3

    27. Så utrolig mange fine ting du har å glede deg til denne vinteren <3
      Tidligere var det beste for meg om vinteren å reise bort til varmere strøk...men etter Julian kom inn i livet mitt, så lærte han meg å sette pris på vinteren på en helt ny måte, han fikk meg til igjen å elske og gå på ski, ake og gå på skøyter.
      Nå som han har blitt stor...så må jeg igjen lære meg å like den litt på nytt...for han synes ikke det er så gøy å gjøre disse tingene med meg lenger, og i fjor bestemte jeg meg for å lære meg å like den på min egen måte, og jeg er fortsatt der...jeg lærer... <3
      Hm...jeg tror det er noe du kanskje burde sette på vinter ønskelisten din...hva med en tur til massasjebenken hos passion4therapy da...eller hva med at vi arrangerer et skøytetreff i mars på isen i spikersuppa? Så mye kos en kan gjøre om vinteren 🙂
      Ha en helt fantastisk deilig fredag, fine fine deg <3 Klemmer <3

    28. Det var en flott liste! Masse gode ting å glede seg til i vinter. Skal du på blogg-julebord?? Hva, hvor og hvordan er det? Vinter-fotoutstilling høres bra ut. I dag er det fredag…..deilige fredagen vår:) Stor fredagsklemmedboblerogkarameller…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg