Prosjekt- “ta vinteren tilbake” ;-)

Jeg nevnte her om dagen, at jeg var i ferd med å prøve å få vinteren til å bli en gjeldende årstid… En som står på egne bein, og som ikke er bare broen over til våren.. For det er jo sånn at vinteren har liksom vært forbeholdt de på 1 meter, i bobledress… Og det kan vi jo ikke ha noe av!! At DE skal regjere en hel årstid .. Nå er jeg altså nesten  180 cm, og har ingen bobledress ennå.. men det skal ikke stoppe meg..

Så nå har jeg altså satt i gang Prosjekt: Ta vinteren tilbake!! Foreløpig går jeg litt forsiktig til verks, med å kjenne på hvor vakkert det er. Gjennom et kamera… I tillegg til kanskje å få en og annen rose i kinnene. Senere skal jeg ut i elementene, og snublle på ski, kaste snøball og klø meg på lårene pga ull-stillongsen 🙂

Her er gårsdagens vinteropplevelse- sammen med fineste storesøsteren min,med hvert sitt kamera, med sjokolade og rare dyr i sekken- som sikkert dukker opp ved en annen anledning… Lurer du på hvilke DYR jeg snakker om så les HER

 


Frostdamp ligger over elva 

rim

Små fosser- som frøs…


Is-skulpturer i naturen

Og så gikk jeg hjem igjen… 😉

 

Har du funnet ut hva du skal bruke vinteren til?

Tar du mye bilder om vinteren?

 

 


49 kommentarer
    1. Vanja: Nei, det var tydelig at de minnene skulle du ha i hodet ditt og kun der 🙁 Kanskje du trenger nytt kamera, det var hintet liksom 🙂

    2. Utrolig flotte bilder.
      Jeg var på fjellet. og kameraet virket ikke. Jeg kunne ha grått. Telefonen tom for strøm. Ikke meningen at jeg skulle få de minnene med meg.

    3. Lithanna: Ja, du skal bare nyte varmen du nå, ikke tenke på rim og frost 😀 Plutselig kommer det i hverdagen din igjen, så ikke tenk på det nå 😀 Ja, de var egentlig fint med frostdamp og rim, og prøve finne fine steder med det på :-)Moro 🙂

    4. Backside: Slalom, ja jeg gjorde det når jeg var i 20-åra, et par år, det var det 😀 Ikke vant egentlig 😀 Men prøve litt langrenn igjen tror jeg 🙂 Takk-takk 🙂 Moro å ta bilder:-)

    5. Lisbeth Pedersen: Ja, vi får håpe det kommer litt snø på julaften. Litt trist om det REGNER f eks da..Og det var veldig gøy å rusle med kamera på lørdag faktisk, vi var godt kledd 🙂 God morgen får jeg si, jeg sov søtt når din kom inn 😉 Klemmer <3

    6. Fru Stussli: Ja, vi har mye moro sammen 🙂 Og hun er blant de beste venninne mine i tillegg 🙂 Ikke bare søster liksom 🙂 I dag har jeg fått vært med broren min litt også 🙂 Ja, moro å ta vinterbilder også. Og mer skal det bli, når det blir mer vinter 😀 Stor nattaklem tilbake <3

    7. Så nydelige vinterbilder. Blir jo litt mere glad i vinteren av å se på sånt.
      Er forresten veldig koselig å lese om hvor mye tid du tilbringer og koser deg sammen med søsteren din <3 Min bror bor 100 mil unna, men når jeg leser om dere kjenner jeg at jeg savner ham. Det er spesielle bånd mellom søsken...
      Stooooor nattaklem

    8. Hanne: Takk 🙂 Jeg prøver å finne det som ER vinteren nå, i stedet for å kjempe i mot 😀 Ta bilder av det kaldeste av det kalde, i stedet for å håpe at jeg skal finne blomster liksom 😀

    9. Hanne: Tar du mer bilder på vinteren du? Ja, det har jeg faktisk tenkt til å begynne med jeg også 🙂 Det er faktisk veldig koselig, når man har noen å farte sammen med hvertfall. Og søsteren min og jeg har mye like interesser der, så vi farter rundt sammen. Hun tar bilder til Instagram og jeg litt til gaver og til bloggen 🙂 Moro 🙂 Men jeg venter nok litt på våren jeg også, jeg gidder bare ikke la det bli det eneste jeg gjør DENNE vinteren, for det har jeg gjort for mye før… Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    10. Hei!
      Hva jeg skal bruke vinteren til? Vente på våren tror jeg….
      Så skal jeg nok ta noen bilder ja, tar mere bilder på vinteren enn sommeren.
      Så skal jeg pusle og jobbe litt mens vi går runddansen..

    11. MyVidaLoca: Søsteren min snakket også om det… mye styr med hel dress 😀 Men veldig deilig, og ingen steder vinden og kulden kan snike seg inn liksom 😀 Men finner jeg en varm og fin bukse og jakke, så er det helt greit også 🙂 MÅ ikke ha bobledress liksom 😀 Men noe i sekken må jeg ha 😀

    12. Kjempe fine bilder! Men du må jo ikke ha en hel dress da, du kan kjøpe bukse og jakke, jeg syns det er mer praktisk uansett.. Lykke til 🙂 Vinteren er kjempe fin med gode varme klær og noe godt i sekken 😉

    13. Tatt av kvinnene: De vi møtte på var liksom sånne som begynte å forfølge en liten gutt på et par år 😀 De trodde nok han hadde litt mat 😀 Han spiste på noe… og de var skikkelig sånn at de løp etter han 😀

    14. Tatt av kvinnene: Ja, de endene ved nederste del av Akerselva er så innpåslitne og tamme, at vi kunne nesten klappe dem litt 😀 Og da måtte jeg bare ta den med… han gikk nesten inni linsa liksom 😀

    15. Fiine vinterbilder og for en gossin rund and 🙂 Han så lettere stolt ut over de fine fargene sine, kan jo egenlig skjønne det 🙂 Liker å ta bilde om vinteren ja, naturen blir så fin og fredlig på en måte.

    16. out of office: Ja, ikke sant, og så kan vi være ute så lenge vi vil, og ta bilder og kose oss. Uten å måtte forte oss hjem til sofaen 🙂 Jeg skal virkelig jobbe med saken i vinter 🙂 KOSE meg ute liksom, og da må jeg gå til anskaffelse av bobledress 😉

    17. passion4lifeandtravel: Ja, nå er jeg i gang, skal virkelig ta tilbake vinteren i år! 😀 med bobledress og kamera 😉 Å jamaica hørtes ikke veldig feil ut nei 😀 Ha en flott dag Mette 🙂 klemmer <3

    18. eljos: Jeg skjønner at det blir verre for deg, når det er sånn ned fyringa, og dine lunger. Skal dere på noen sydentur i år da? Håper du får til det da, så vinteren blir litt finere fir deg 🙂 Ha en fin dag Eljos 🙂 Klem

    19. Min matgale verden: Ja, jeg synes vi fikk noen fine bilder i går også 🙂 Moro å ta bilder av is og rim også 🙂 Jeg skal kjøpe meg en ordentlig bobledress snart altså, så jeg kan være ute i timesvis 🙂 Ha en fin dag du også min venn 🙂 Klemmer <3

    20. Så vakre vinterbilder <3 Herlig det med å ta vinteren tilbake, du er godt i gang <3
      Ja, jeg tar bilder hele året, jeg <3 Vinteren skal jeg bruke til å kose meg, både inne og ute, også så klart en tur til Jamaica, blir heller ikke feil <3
      Ha en kos søndag <3

    21. Hei og hopp ja. Jeg prøver av og til, Det er jo så vakkert ute når solen skinner og det er rim på trærne. Men….så er det all den røyken fra huspipene, da må jeg gå inn igjen og det er jo litt trist. Jeg forsøker meg ute av og til på formiddagen, da er mange på jobb, men nå i det siste så er det noen som sitter hjemme og fyrer i ovnen om formiddagen også, og det liker lungen min dårlig. så ja jeg liker meg nok best i Syden om vinteren, da kan jeg være ute hele dagen, og trekke frisk luft som ikke er blandet med sur ved, diesel og bensin. Sånn er vinteren min.

    22. Så flott det var med skyggen av trærne i elven, på det første bilde:) Og her lig bilde av deg i bobledress:) For det må man ha! Jeg har jo bobledress i barnehagen, og har en her hjemme og. Deilig å ha på i snøen:) Ha en deilig søndag min venn søndagsklemmen:)

    23. Si i fra hvis du finner noen føre meg 😉 He he..
      Ja, prøve kan vi- kanskje det ikke er så ille som vi trur 😉
      Så koselig- hipp hurra for mammaen din <3

    24. Elin Slåen: Jeg må også finne meg noen fine vanter/hansker til å ta bilder med i vinter, for jeg SKAL ta masse bilder. Det får bare være kaldt, og sånt, for nå SKAL vinteren likes igjen 😀 Som i barneårene 😉 VI kan vel hvertfall prøve? 😀 Håper du får en fin tur ut med trollene i dag 🙂 Jeg skal være meste inne i dag og feire mammas bursdag 🙂 Klemmer <3

    25. Nydelige bilder 😀 Å se på den flotte Ande-faren da <3 Nydelige farger!
      Jeg er jo ikke spesielt glad i vinteren. Jeg hater å fryse, jeg hater å bli våt på føttene (akkurat der har jeg blitt mye bedre, for de siste 2-3 årene har jeg sluttet å bruke joggesko året rundt), jeg hater å klø over at fordi huden blir tør og ekkel. Jeg liker minimalt med vinteren altså 😛
      Men, i går var det så flott vær ute. Ikke noe snø, men det var frost og rim. Trærne var helt hvite av frosten, og det glinset så fint når solen traff tretoppene- det er vakkert, det må jeg helt ærlig talt innrømme 😉
      Hadde det vært slikt som i går hele vinteren, så hadde det vært greit. Det var kaldt, men fantastisk flott 🙂
      Jeg tar mye bilder om vinteren, siden jeg likevel må gå turer med Trollene 😉 Men jeg blir fort kald på hendene, så det er ikke alltid det blir like mange bilder 😉 Jeg prøver å finne noen handsker som ikke er laget av skinn, men som har litt samme efektet- at jeg kan holde i kameraet uten å miste det fordi handskene er for glatte til å få et ordentlig grep om det- og at de sitter såpass godt at jeg kan trykke på knappene på kameraet uten å komme bort i alle andre knapper samtidig 😛

    26. Ja, jeg har bodd 3 år i Los Angelse…..:-) Og jeg er mye på Kypros om vinteren.
      Ut ifra det perspektivet, så skal jeg heie på deg. Vinter er helt topp…..heia…..:-) Kom deg opp og ut og nyt den herlige vinterene…..:-)
      Sier jeg fra min lune sofakrok…:-)

    27. deveny: Jeg skjønner hva du mener, og jeg er jo ltit enig, det er derfor jeg må gripe det an litt anderledes i år… Jeg NEKTER at det skal bli som i fjor, at jeg sitter i sofa-kroken i 3 måneder og venter på våren 😀 Da forsvinner liksom bare tiden.. Har du BODD i varme strøk du heldiggrisen 🙂 det høres deilig ut 🙂

    28. venkesstrikk: Ja, skaffe deg piggsko 🙂 eller veldig pigggete sko 😀 Jeg også har lett for å sitte her i sofaen til våren kommer liksom… men nå skal det en liten endring til. Vi kan ikke bare gå her i 3 måneder og vente på noe annet 😀 Så, nå får vi gå til angrep i stedet for. Jeg med kamera, ny dynedress skal kjøpes inn, og på ski når jeg bare får kjøpt 🙂 Og HVERTFALL på beina om ikke annet. Mye fint tur-tøy man kan ønske til jul 🙂 Ha en fin dag 🙂

    29. Joda, men når alt du ønsker er å komme deg ut av kulda, så blir det litt tøft. Ikke så mye tid til å studere det vakre…..:-)
      Jeg har bodd i varme strøk, når du gjør det, så blir alle dagene like, og man setter aldri pris på været. Vinterene gjør at jeg setter mer pris på våren….

    30. deveny: Ha-ha, ja det er jo en vinkling det også 😀 Ingen vår uten vinter å lide seg gjennom:-) Det kan være veldig fint ute altså, vi må bare se litt mer, bruke øynene på en annen måte. 😀

    31. Vinteren er vakker og kanskje jeg skal lære litt av deg:-) Mannen lurte akkurat på om jeg ville ut å gå tur, men fann ut at det var litt rått parti siden han har piggsko, så jeg feiga ut. Mer fristende med strikketøyet i sofakroken. Kanskje jeg skulle ønske meg piggsko? Er jo både bursdag og jul snart

    32. Vel våren blir ufattelig mye bedre, når vi må igjennom vinteren…..:-) Det er det beste jeg kan by på…:-), vel ski er gøy, og det er vakkert ute noen ganger….:-)

    33. Helge: Ja, masse fine motiver egentlig,men før har jeg nesten aldri tatt bilder om vinteren. Kun FÅ. men det skal det bli en slutt på , nå skal kamera fram hele tida 🙂 Ha en fin dag du også,nå blir det sol 🙂

    34. Det blir vel noen turer på ski, litt snømåking og vnitern er den tiden da man kler på seg mest før man går ut. Når det gjelder bilder så er det egentlig like mange fine motiver om vintern som om sommern. Det er bare det at motivene har mere hvitt i seg pga av snøen. Så jeg tar vel kanskje litt mere bilder om sommern enn om vintern. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg