Et koselig lite eventyr- til natten

Jeg har i den siste tiden lenket deg inn til noen skumle videoer av Pompel og Pilt og Pernille og Mr Nelson. Vel, det er andre ting som er mer hyggelig i  kveldtimene… som f eks” Gullhår og de tre bjørnene”. Men for at de skal bli litt ekstra morsomt og interessant, så vil jeg vise deg tegnspråkvarianten. Men ikke få panikk, for det er lagt på tale også, så du vil skjønne alt. Og i tillegg vil du kanskje lære noen tegn 🙂 

Gullhår og de tre bjørnene -på det vakreste språket i verden- tegnspråk

 

 

 Lærte du deg noen  tegn?

18 kommentarer
    1. Hei på deg – og til tegnspråkmodellen på videoen 🙂 så koselig at du har lagt ut dette. 🙂

    2. Vanja: Ja, dette burde vært noe alle lærte vettu, på barneskolen. Littegrann hvertfall. Det gjør så mye for de som bare forstår det, og det er litt lettere å forstå andre folk også, når man krysser grensen 🙂 Stor klem <3

    3. Du er så utrolig flink til å formidle det du brenner for. Biktigheten er det nok mange som går glipp av. Dette er jo virkelig verdens språk nr 1.

    4. frokenfjeldberg: Ja, det er ikke gjort over natten 😀 Jeg har jobbet med dette i 18 år, og føler meg enda på gyngende grunn ganske ofte… 😀 Men man kan lære seg noen ord hvertfall, og det hjelper mye om man møter på noen døve, og ikke KAN det 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Klem <3

    5. Jeg har alltid hatt veldig lyst til å lære meg tegnespråk, men jeg må nok besøke deg litt oftere og studere enda nøyere før jeg klarer dette altså. Synes det er lett å forstå tegnene, men å få inn rytmen og vite hvordan man fører en samtale tar meg nok en god stund til..Klem til snille Frodith<3

    6. Fru Stussli: Ja, og nå tenkte jeg det var på tide med litt tegnspråk her inne 🙂 Jeg har ikke vært mye frampå med det her. Hvis jeg hadde vært flinkere med film og sånt, skulle jeg hatt et lite kurs her, men det krever for mye kanskje 😀 må redigere og sånt, og det kan jeg jo IKKE 😉 Men kan ta noen koselige små snutter fra you tube, når jeg finner noe som jeg tenker kan fenge. Så man får se verdens vakreste språk i sving 🙂

    7. Jeg kan veldig lite om det sprøket, men det er herlig å lære nye ting, og se på andre som utfører det som er “gresk” for meg….:-)

    8. deveny: Ja, ja, da fikk du jo sett litt 🙂 Er så vakkert språk skjønner du, og tenkte det var hyggelig jeg formidlet litt tegnspråk her, det som jeg faktisk lever og ånder for hver dag. 🙂 Jeg kjenner henne på videoen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg