Innimellom all sommerfugl-flaksingen……lager jeg hjelmer.. ;-)

Innimellom all sommerfugleflaksingen, der jeg målbevisst jobber med å få vinteren til å bli en bedre plass…

…driver jeg iherdig og forbereder julekalenderen min, som jeg skal ha her på bloggen. Og jeg hekler i vei, både til den og til julegaver, og noe til meg selv. Og her er helgens siste tilskudd i samlingen. Du har tidligere sett både Japan-luer og Pluto-luer som jeg har laget. Og denne gangen er det mer Hjelm-varianten.. Litt middelalder-hjelm-form… eller Nerdrum-hjelm kanskje 😉 Har latt meg inspisrere av litt av hvert jeg. De siste her ble uten “ører”, men mer varme i nakken. De går godt over ørene uansett 🙂

Den litt fargerike varianten



 

Og en mer dus og nøytral variant



 

Har du noe godt å varmt å ha på hodet i vinter?

Har du noen kreative sysler å holde på med nå om dagen?

 


38 kommentarer
    1. Ja det er ganske tjukt og med monster size heklenål 😉 zpagetti garn er eit artig garn, anbefaler deg å ta ein titt på det 🙂

    2. Bruker zpagetti garn for øyeblikket. Fikk eit par ruller av mamma, men vanligvis bruker eg gamle gardiner :p Dagene er ein smule tunge for tiden, men eg håper det kommer seg snart 🙂 klem <3

    3. Miriam: Tenk så gøy når alle de halvferdige prosjektene begynner å ferdiggjøres, samtidig 😀 Hekler korger også, så spennende 🙂 Noe spesielt garn du bruker da eller? 🙂 Håper det er bra med deg 🙂 Klemmer <3

    4. Kjempe fine 😀 😀 😀 du har virkelig dreisen på dette her 🙂 Eg hekler korger, strikker genser og ei lue,Mange prosjekt på ein gang og det betyr selvfølgelig mange halvferdige prosjekt :p

    5. ladyaugust: Ja, nå har jeg 17 ting til kalenderen og noen ting til gaver ellers. Men 17 kalender-ting, da kan jeg begynne 😉 Og så har jeg gjort klart NOE blogg-greier… til kalenderne… KNIIIIIIIS, jeg har jo så lyst til å SI DET 😀 Du vet jo hvor dårlig jeg er på hemmeligheter som er mine egne 😀 Men jeg må kneppe igjen…. noen dager til 😀 Har du spist vanlig kake? Engelen bursdag? Mamma har bursdag i dag, og vi feiret litt i går. Og jeg skal på landet igjen på torsdag, da blir det nok også litt kake <3 Pynte pepperkaker NÅ?? Ha-ha, du har vel ikke EN kake igjen til jul du vel? 🙂 Må bake mange ganger?? ;-D Klemmeflatklemmen <3

    6. Så flink du er søs <3 Det går unna som bare det med heklinga ser jeg 🙂 Morro! Her har vi spist så mye kake at jeg nesten sprekker og så har vi pynta noen pepperkaker 🙂 Goodklæm <3

    7. Tatt av kvinnene: Gleder meg til å se den blå kjolen, og hvordan den blir. Spennende med alt dette du ordner med og syr om 🙂 Nei, søm er jo litt vanskelig synes jeg.. Men helt sikkert gøy. Mamma sydde masse til oss før, når vi var små, fine kjoler og jakker og alt 🙂 Ja, den siste luen med lyseblått og beige og brunt, er liksom en annen mer nøytral og dus i fargen 🙂 Ha en fin kveld Sara 🙂 Klemmer <3

    8. De var fine alle sammen 🙂 Skikkelig søte farger på den siste da med litt baby-blått ^^ Av kreative sysler er den den blå kjolen jeg holder med på for tiden. Det går ikke så fort når jeg skal sy og ordne, men gøy er det da 😀

    9. zentia: Det er jo mye enklere enn å strikke, og mister du en maske er det ingen krise 🙂 Og man kan lage alt mulig med hekling også:-) Jeg hekler på spreng for å bli ferdig til 1. desember, maaaange vesker, og noen luer skal bli kalendergaver vettu 😀 Ikke alt, men hauger med vesker og noen luer jeg har laget 🙂

    10. ritahobbyfoto: Jo, begynner å bli litt sliten nå.. 😀 Men får holde ut 🙂 Snart kalenderåpning og da må jeg være ferdig til det 😀 Ha en strålende dag du også 🙂 Klemmer <3

    11. Er du ikke sliten i hendene enda 😉 hi hi.
      Jeg også driver litt innimellom jobb å trening og oppussing av huset, å hekkler eller strikken.
      Ønsker deg en strålende dag 🙂

    12. Benedicte Fjeldberg: Hei frøken 🙂 Det er nesten bare å hekle rett opp på disse luene her altså. Litt fram og tilbake siste biten. Fargene er i garnet fra før 🙂 Stor klem <3

    13. Du er så kreativ og flink til håndarbeid.. Blir nesten litt misunnelig..det ligger ikke for meg for å si det sånn..:);) ha en nydelig dag,kort innlegg straks og så skriving for alle penga..:);) klem Froken:);)<3

    14. Vanja: Å du kommer nok på plass igjen snart 🙂 Det vedder jeg på 🙂 Med masse sysler både her og der 🙂 Håper du har en fin dag likevel 🙂

    15. deveny: Ja, det du har får man kalle kreativ syssel hvertfall!! Absolutt 🙂 Noe særlig mer kreativt enn det kan man vel ikke få det 😀 Og i tillegg er du lue-samler altså 😀 Herlig 🙂 Skulle gjerne sett dem ja 😀 blogge om dem 🙂 ha en fin dag 🙂

    16. Ingen kreativitet. Ingen prosjekt, og ingen mål akkurat nå.
      Det føles ikke særlig bra. Håper jeg kommer på plass igjen ganske snart.

    17. Digger luene dine.
      Jeg har en stor samling luer. Samler…..kjøpte noen veldig tøffe i fjor. Kanskje jeg blogger om de en dag….:-)
      Du vet jeg har ordene mine jeg vet du. Skal skrive om løsningen på neste bok nå. Litt vanskelig å gripe an…..:-) Men det blir nok bra til slutt.

    18. Synne: Ingen oppskrift 🙂 Jeg orker ikke følge oppskrifter jeg skjønner du. Jeg liker best å finne ut selv, er utålmodig med oppskrifter, måler litt på hodet når jeg synes det ser bra ut, og prøver meg fram 🙂 Men garnet her er sånn som er mangefarget i seg selv 🙂 Men formen må jeg jo finne på selv da 🙂 Ha en fin dag du 🙂

    19. Livsrom: Det eneste jeg har litt tempo på om dagen er luene og heklingen min 😀 ellers er jeg litt treg jeg også 😀 Trene gjør jeg jo IKKE. Der er du jammen meg flink da synes jeg 🙂 Ha en flott uke du også Liv, stor klem fra ei med kald nese 😀

    20. miastorp: Jeg er sånn med vanter jeg, orker ikke ha noe på hendene 🙂 Men lue går greit 😉 Bare jeg har en som er “morsom” nok, for det liker jeg best, at de er litt morsomme eller rare 😀 Ha en fin dag 🙂

    21. Flotte luer! Bruker du oppskrift, eller er du så rutinert at du tar det på frihånd? Jeg hekler litt, men tror jeg trenger oppskrift……….

    22. Moro med nye varianter:) Sikker bra for å slippe kald nakke;)hihi Jeg er imponert over farten i produksjonen…..Kreativiteten er det heller ingenting i veien med:)
      Jeg er i farten for å dra på gruppetrening, sikkert det eneste jeg rekker i dag…..:( Her er tempoet fortsatt dårlig.
      Ha en fin ny uke:):) Stor klem fra meg<3

    23. Så fine. Jeg er dessverre blandt de som ikke er glad i å ha lue på hue… men nå som alderen sniker seg på, har jeg blitt mer fornuftig, så jeg har en lue jeg bruker men stort sett bare hvis jeg skal være ute i mange timer av gangen.

    24. Min matgale verden: Gøy at guttene skal får helgekalender da 🙂 Det vil de sikkert bli glad for. Man blir ikke for gammel til sånt, og hvertfall ikke sjokolade 🙂 Luene venter på å finne sine eiere snart 😉 Ha en herlig dag Kjersti 🙂 Klemmermandagsklemmen <3

    25. Ryddepadde: Ja, mye ryddeting på gang hos deg. Her er det mer ordne-kjedelige-ting på jobb. Alt papirarbeidet hoper seg opp og må gjøres NÅ!! Men i løpet av uka håper jeg å se litt mer land 😛 Og hjemme hekles det som en maskin 😀 Ha en god dag rydde-padda 🙂 Klemmepaddeflat <3

    26. Kule luer da lager altså! Herlig fargesprakende:) Jeg skal lage “helge-kalender” til guttene i år, og det er vel på tide jeg begynner snart. men så er det jo bare godteri og da, for hva kan man ellers kjøpe til 16 års gamle gutter….annet enn noen truser og litt sokker…..:) Goooood mandag. klemkelm

    27. Kreative sysler er det lite av for tiden, dessverre. Har prøvebakt fløtekarameller, men strikker ingenting. INGENTING! Vil strikke, men må bruk tiden på å rydde plass i kjeller og loft til alt som skal på plass der, slik at ting fra kontoret og kjøkkenet og stua kan komme dit, slik at ting som skal INN i huset (ny-gamle møbler) får plass i stue, kjøkken og på kontoret. Så jeg er ikke kreativ, dessverre, men fikk faktisk ryddet ganske mye i går 🙂 Og følte meg flink.
      Hævænaisdai 🙂

    28. Fru Stussli: Hi-hi, herlig riming på gang. Det ble jo nesten en sang 😀 Stussli kan rime, hver eneste time- hun avslutter med et pang 😉 Prøver en limmerick her på morgenkvisten 😛
      Itt trøtt kjenner jeg.. Her er det full fart på jobb med papirarbeid denne uken, ikkr favoritt-delen av jobben men må gjøres.. favorittsyslen som er hekling nå, skal skje i massevis på kveldstid 🙂 Og SÅ begynner kalenderen ja, i enden der 😉 Ha en fantastisk dag min venn.på vei er en kjempestor klem <3

    29. Herlig! For alle dem med kort hår. De vil nemlig slippe å bli kald i nakken 😀
      Fru Stussli digger fargene <3 Skikkelig glad lue, til et gladhue *rime og fnise fornøyd* Stusslifruen innser at det er en grunn til at hun ikke skriver vakre sanger slik som Lady August 😀
      Håper du får en fantastisk uke, som ender med å åpne en adventsluke :-)))
      Store klemmer, du aldri glemmer! 😀

    30. Skal sjekke det i butikkene, men glemte en ting i går. Det var fantastiske bilder du la ut i går, tok de bildene selv? Tatt ved Akerselva, eller Songsvann men heller fra en bekk jeg ikke husker navnet på.

    31. Helge: Ja, de finner jo på alt mulig rart på paraplyer og slikt i butikkene, noen skulle funnet på matchende frakk og lue. Kanskje det finnes 🙂 Du får titte i butikken du fant frakken 🙂 Jeg liker best selv luer som ikke stikker 🙂 Ha en fin mandag du også 🙂

    32. Fine luer du lager. Har noen luer jeg skifter om på men er på jakt etter ei sikkelig god lue som varmer godt. Vaska ei lue her om dagen som skal brukes i morgen. Montro om man kan få kjøpt luer i samme mønsteret som vinterfrakken har. Det burde det for noen år siden starta noen krestive sjeler med og lage bunadsmønster på paraplyene med tanke på 17 mai. Men jeg må sjekke. Ha en fin mandag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg