Hoppende glad på en tirsdag :-)


Gudskjelov, at jeg ikke gikk hele veien i fjor… med å få avskaffet tirsdagen!! Du som kjenner meg litt husker kanskje at jeg i fjor nesten gikk til det skrittet, så rent formelt også, å få avskaffet tirsdagen… Den voldte alt for mye trøbbel.. Hver tirsdag var en pest og en plage, lang som et vondt år, var midt i uka, og hadde ikke noe HÅP hverken forover eller bakover liksom… var bare UENDELIG lang og fæl… Så i fjor måtte det mental endring til. Jeg elsker fredager, så jeg og og noen andre her inne på blogg, var HELT enig om at tirsdagen byttet vi mentalt ut med en fredag til. Så vi hadde altså en fredag midt i uka, hvor vi pyntet oss litt og gledet oss litt ekstra… for å gjøre hele dagen litt enklere å forholde seg til… For MEG hjalp det hvertfall veldig og jeg kom meg gjennom året med to fredager 😉

Men gud-skje-lov altså, at jeg ikke avskaffet den helt formelt også… for jeg må jo innrømme at jeg ikke sendte noen søknad om avskaffelse… selv om jeg sa det…. 😉  Og det var jeg jammen glad for i går, for jeg fikk meg en overraskelse som gjorde meg hoppende glad!!

Du som leser bloggen til Kjerstisandnes.blogg.no VET at hun var avgårde her en dag, på posten, for å sende en kake/kjeks-boks, til en venninne i Oslo.. FIkk du med deg det? Vår alles Kake-krigen Kjersti, Miss Kake-krigen, Miss Nam-Nam, hun som lager verdens beste mat og kaker, hun var avgårde for å glede noen borte i Oslo med en boks med småkaker. JEG fikk med meg det innlegget, for jeg leser alle innleggene til Kjersti om morgenene. Og da hun hadde sendt en boks med småkaker, til en venninne i Oslo, så håpet jeg av hele mitt hjert at hun ikke hadde NOEN andre hun kjente i Oslo. Jeg håpet for alt i verden at hun mente MEG…. Jeg krysset fingrene  og knep øynene sammen så hardt jeg kunne og sa høyt til meg selv: “La det være meg! PLIIIIS!”

Så hadde jeg nesten glemt det litt, for som du ser… sånn har jo denne postkassen sett ut i dagesvis igjen… Postmann lader batteriene før juleleveringen…

Men da jeg kom hjem i går, tirsdag, og verden var i utgangspunktet ikke så ille heller… og så åpnet jeg kassa og DER…. med store bokstaver lyste det i mot meg: En hvit pakke, med FRODITH med store bokstaver på utsiden. Jeg ler like godt hver gang, for jeg heter jo virkelig ikke Frodith, men det tror nok postmannen snart 😀

Jeg løp opp til leiligheten, rev opp døra, kastet fra meg sekken etter jobb og FLERRET av papiret.

Og der i en kjempefin liten boks, lå de deiligste kaker. De deiligste kaker, skjokoladekjeks med pekannøtter og havsalt,  fra den beste bakeren jeg vet. Sendt avgårde av herlige Kjersti, som jeg traff i sommer.. som var like søt, morsom, blid, snill og nær som jeg opplever henne her inne. 

En dag skal jeg bosette meg i huset ved siden av Kjersti... Hun kan lage mat, og jeg har lovet å hekle og strikke klær, i alle varianter til henne..

Tusen takk Kjersti, jeg ble hoppende glad, -nå er det jul i stua hos oss <3 

 

 

42 kommentarer
    1. Engla: Det er så koselig at folk synes jeg fortjener det 🙂 Jeg ble veldig glad 🙂 Ca som på tegningene ja 😀 Ja, det er kjempekoselig å få sånne overraskende ting i posten 🙂 Stor klem til deg <3

    2. Herlig frodith, bare fordi DU fortjente det <3
      Det er alltid koselig å få sånne koselige overaskelser 🙂
      Så fine tegninger du har laget 🙂
      Kos deg med kjeksene og ha en herlig kveld min venn <3
      Stoooor klem fra Engla

    3. Det skjønner jeg veldig godt 😀 De så utrolig gode ut også, fikk litt lyst til å bake selv, men får vel vente litt til julebaksten står for tur 🙂
      Koselig, ha det fint sammen <3

    4. passion4lifeandtravel: Du skal nok kose deg på salsa ja 🙂 Jeg er på vei på landet, et døgn, koselig hos mor. Hun har også kaker så det blir nok bra 😀 Kjersti er kjempe søt og koselig som bare det. Vi fant hverandre skikkelig vi når hun var her i sommer 🙂 Jeg er bare litt redd for å la kakene være alene hjemme med samboeren 😀 Ha en flott kveld 🙂 Klemmer igjen <3

    5. Tatt av kvinnene: Ja, jeg ble skikkelig glad! Det blir man jo når folk tenker på en sånn, og synes at man skal ha kaker. Kjersti er kos, og ei av de jeg har truffet hverandre 🙂 De kakene var altså SÅÅ gode. Nå skal jeg på landet til mamma bursdagskaker, hun hadde bursdag nylig 🙂 Ha en fin kveld sara 🙂 klem

    6. For en helt fantastisk tirsdag <3 Så snill hun er, og de kakene fortjente du som bare det <3
      Så godt at du ikke søkte om avskaffelse av tirsdag <3 Nyt også onsdagen <3 I kveld blir det salsadansing på oss, så onsdag er festdag <3 Klemmeflat <3

    7. outofoffice: he-he, der besøkte vi hverandre samtidig 😀 Jeg koser i vei, skal ikke alltid så mye til før dagen er ganske så fin 🙂

    8. Så koselig å få en boks med kjeks i posten! 😀 Det er ikke alltid så mye som skal til for at dagen blir helt topp, selv en tirsdag! 🙂

    9. frokenfjeldberg: JA, det var veldig veldig fint på en tirsdag, så det er flaks vi har beholdt den dagen altså 🙂 Jada, postmannen, han tror jeg HETER Frodith, for jeg får nesten bare post nå med DET navnet på 😀 He-he… Ha en nydelig dag Frøken F :-)Klemmer på en onsdag <3

    10. Lisbeth Pedersen: Ja, de var altså SÅÅÅ gode, og jeg er verdens heldigste, og hoppet rundt på gulvet 😀 Og det er oppmerksomheten som er den viktigste, men det SMAKTE jammen godt også altså 😉 I dag skal jeg på landet, så blir ikke stort kakespising av DE kakene.. men mamma har nettopp hatt bursdag så jeg får kanskje noen andre kaker i dag 😀 Klemmer <3

    11. Livsrom: JA, man skal visst aldri tulle og tukle med dager som fungerer for mange, for plutselig er det noen andre dager som det er noe tull med og som må byttes ut 😀 Så vi beholdt den rent formelt her i fjor, og det er jeg jammen glad for altså 🙂 Onsdagen blir nok fin den også 🙂 Er i sving 🙂 Stor klem <3

    12. deveny: Ja, vi vil alle bo ved siden av Kjersti 😀 Hun er både en flott person og en god baker, klart vi vil bo som nabo 🙂 Jeg skal momse mer i helga og kose meg masse 🙂 Ja, godt ikke tirsdagene ble avskaffet altså 🙂 Hi-hi

    13. Kakemonspadde: Ja, jeg er den heldigste i hele verden nesten nå, kaker fra Kake-krigen Kjersti, som er en knakende flott jente også 🙂 De var SÅÅÅ gode 🙂 Ha en fin dag- kakemonspadda mi 😀 <3klemmepaddeflat <3

    14. miastorp: Jeg elske rå sende ting, eller gi ting til folk selv jeg, synes det er minst like gøy 🙂 Men jeg er en gavehund på mottakssiden også 😀 Men som jeg har sagt før, det er hele gesten, ikke nødvendigvis innholdet i pakken som er det viktigste. At noen har tenkt på meg og synes at jeg fortjente en lite ting. DET er koselig det. Men her må jeg innrømme det var ekstra digg med innholdet i den også altså 😀 Og på en tirsdag, som var nær avskaffet i fjor;-)

    15. ritahobbyfoto: Ja, jeg er kjempeheldig 🙂 Jeg er superglad for at jeg er så heldig. De kakene var så gode, og det er ikke mange igjen 😀 Ha en flott dag du også 🙂 Klemmer <3

    16. Fru Stussli: Bra du gjør onsdagen til en morsom travelstressedag 🙂 Tirsdag er så flott nå atte 🙂 og den skal bare få lov å være der hele tida 🙂 ikke fjernes, siden den er din nesten-favoritt-dag også 🙂 Ja, hadde du kommet innom i går hadde du fått kaker altså 🙂 GOOODE, men de blir ikke gamle, for å si det sånn 😀 Ha en herlig dag du også min venn 🙂 Klemmeribøtterogspann <3

    17. Ååå så heldig du er Frodith..SNille Kjersti..Det var hyggelig for deg på en tirsdag..Ja godt du ikke avskaffet den..;O) Han slappfisken av en postmann har begynt å skjønne at du også lyder Frodith eller? Pakkene kommer jo frem..;O) hihi Klem på en onsdag<3

    18. Å heldigrisen deg 🙂 de så virkelig kjempegod ut.
      En sånn oppmerksomhet gjør godt, men det gjør også de flotte ordene / innleggene du skriver om oss.
      Nyt kakene og kos deg.
      Ha en strålende kakespisedag 🙂
      Klemmer

    19. Der ser du det er skummelt å tukle med godt innarbeidde dager. Tenk om du hadde fått avskaffet tirsdagen nå??;);)
      Det var jo en kjempekoselig overraskelse på en vanlig tirsdag:)
      Håper onsdagen blir like bra!
      klem fra meg<3

    20. Jeg vil også bo ved siden av Kjersti…..:-)
      Godt du ikke avskaffet tirsdager……og du to fredager i uken ingen dum ide…..:-)
      Jeg har nok funnet på en enda bedre løsning i livet. Jeg har fri hver eneste dag….., så det kan sies at jeg bare har lørdager….:-)

    21. Noe sååååå koselig! 🙂 Så heldig du er 🙂 De ser skikkelig digg ut 🙂
      Klem, klem 🙂

    22. Så hyggelig! For en super overraskelse 🙂 Og det er så sant at det å glede noen andre er den største glede men det er jo utrolig gøy å bli gledet også da. Til og med på en tirsdag 🙂

    23. venkesstrikk: Ja, jeg skal love deg at sånt gjør dagene gode 🙂 både gode kaker, og det at hun har tenkt på meg og ville gi dem til meg, sånt varmer 🙂 Ha en flott dag du også, snart er det skikkelig fredag ja 😀

    24. Herlig!! Kakekrigen-kaker <3 Snilleste Kjersti!!
      Nå skulle jeg ha ønsket jeg bodde i leiligheten ved siden av deg. Da skulle jeg dumpe tilfeldig innom og sett om du serverte kjeks og kaffe/te 😀
      Jeg ELSKER tirsdager! Tirsdager er kursdag med alle de 35 barna mine <3 Hvis vi har en dårlig dag kan vi gjerne fjerne den og legge til en tirsdag til 😀
      I dag er onsdag og onsdag er travelstressedagen, men det er Frk Stussli sin favorittdag og det gjør den til en morsom travelstressedag 😀
      Ha en fortryllende dag vakreste frodithvenn
      Stoooooor diger klem

    25. Vanja: Vinger ja, det skal jeg love deg 🙂 Juhuuu! Snille Kjersti, tenk at det var meg som fikk kaker <3 og de var kjempegode, og snart tomt 😀 Ha en fin dag Vanja 🙂 Klem <3

    26. Du alså. Jeg er sikker på at du nesten hadde vinger et lite øyeblikk der. Slik at du kunne komme helt i taket.
      Koselig med en slik pakke, og spesielt når du vet at hun er så utrolig flink. Nyt bitene, og kos deg denne onsdagene også.:)

    27. solkro: Så koselig å vite at du er her 🙂 At det er noen som følger med oss 🙂 Det var koselige ord å høre Solkro 🙂 Jeg er veldig glad for at dere synes jeg fortjener det, og boksen er snart tom 😀 Det var så godt 🙂 Ha en strålende dag fine deg 🙂 Klem <3

    28. Helge: Ja, begravelser er alltid trist, uansett alder eller tilstand på de som dør. Men godt å få følge dem. Så bra at du skal gjøre noe koselig nå framover, med kultur og en Danmarkstur. Båt-tur eller, sånn fram og tilbake? Ha en fin dag da 🙂

    29. Fordi du fortjener det:) Du er alltid positiv og flink med andre bloggere,jeg er alltid innom deg og Kjersti før jeg går på jobb og det er et lite”løft” om morgenen å få med dere:)
      Goe knib<3

    30. Min matgale verden: Jeg hoppet virkelig så høyt omtrent som på bildet, og vi har spist maaaange allerede 😀 Veldig gode altså!! JEg kan bli avhengig… og det er jo helt skummelt 😀 Kanskje jeg må begynne å bake…. he-he.. Neida, ikke sønderknust 🙂 Også VAR det meg vettu, jeg som håpet så iherdig 🙂 Stor god gledesklem med smuler i munnviken <3<3

    31. Du var heldig der, de smakte sikkert godt. Og når du har spist opp alle så lager vel du noen kaker og sender boksen tilbake? Kaker er godt men har holdt meg langt unna av det i det siste. Grunnen er tannlegen som jeg har time hos i dag. Tirsdag ja, den igår var trist pga at jeg var i en begravelse til en onkel av meg, ble 83 år og lå med slag i 3 år. Men trist likevel, var med og bar kista og glad er jeg for det, så livet kan bli for forandra, men det er en solid familie så det er godt når livet krever svar. Skal unne meg litt kultur fremover og en tur til Danmark. Ha en fin dag.

    32. Det er en glede å gjøre deg glad:) Og så fint de ikke var HELT sønderknust da;) Skulle tatt meg litt bedre tid til innpakningen, men du vet sånne “sjosser” 😉 Gøy at du ble så glad:) Og vips, så var det onsdag:) Ha en strålende dag. Og takk for alle de pene ord…sukk…blir helt rørt:) stor-kakeklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg