Hemmelig-fjeset ;-)

Du vet jo at dette ansiktet dukker opp her, når det er noen hemmeligheter på gang… ikke sant?… Vel, nå er det jo ikke noen hemmelighet i år..men i fjor holdt jeg det skikkelig hemmelig helt til siste dagen.. Men i år har jeg altså gledet meg sånn at det har jo ikke vært mulig for meg å holde kjeft.. For i år VET jeg jo hva jeg går til.. sånn litt hvertfall…  Så hva er det jeg snakker om? Frodiths Julekalender vel! :-).

 

Min julekalender!! Jeg hadde i fjor, i over 3 uker, jeg ga meg ikke før 23.desember… Luker ble åpnet hver dag og det var fantastisk moro. Mange var med hver dag, og samboeren måtte trekke mellom de som var innom og fikk riktig svar . 23. jkalendergaver ble sendt ut, og det var mye moro underveis 🙂

Og noe sitter jeg her med hemmelig-fjeset igjen… eller vi kan heller kanskje kalle det GLEDE SEG- fjeset i år 🙂 For jeg gleder meg VELDIG! Jeg sitter her med spill-åpne øyne, beina går som trommestikker under bordet, og  jeg er bare HELT klar for å begynne. Det er bare EN dag igjen… det er dagen før dagen… Ikke dagen før julaften… nei dagen før JULEKALENDER-start 🙂

Håper det er mange som blir med i ukene framover, det er veldig mange kalendergaver som nissen vil ha ut nemlig. Og her i hans sted sitter JEG, Vaniljenogpepper og Høne-pøne Von Bentasil, og skal styre det hele. Så i dag har jeg ikke mye annet fornuftig  å si, enn at små rotte-føtter spoler rundt i pakke-haugen… og hønsenebbet prikker meg konstant på skulderen og lurer på:

“Når er det vi starter igjen??”

Og det er i morgen 🙂 1. desember.

Velkommen til deg i morgen om du vil være med gjette og kanskje vinne en kalendergave 🙂

 

Ellers skal jeg ut å skaffe noen små julegaver til folk i dag, og kose meg på kafe med venninne. Skaffe noen nye koselige minner. 

Hva skal du gjøre i dag, dagen før Dagen? 😉

 


 

35 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: He-he, det er helt greit å svare når man har tid og når det passer 😀 Og det synes jeg er lurt. Men akkurat på kalender er jeg nødt for å ha frist… så da ville du kommet for sent ;-D Ja, i dag er du skikkelig tidllig ute 😀 Klemmer <3

    2. Flax-kalender er sikkert gøy! Da kan man jo være heldig å vinne en liten slant ^^
      Hehe, jeg har kanskje en tendens til å svare litt sent ja 🙂 Skal være flink å komme innom tidligere. Er ganske fornøyd med meg selv i dag :)) hehe Klem <3

    3. Tatt av kvinnene: Ja, jeg har ikke noen kalender men lurer på å kjøpe en flax-kalender til meg selv. Men jeg har bare denne på nett 😀 Tenkte bare si til deg, fordi du ofte svarer litt utpå natta, at svaret for hver dag, må inn- innen kl 22 på kvelden. ALtså 22 i kveld, for 1. des, for jeg trekker og annonserer rett etter det 😀 Bare sånn at du vet 🙂 Klemmer <3

    4. Hurra! Denne kalendere gleder jeg meg skikkelig til å delta i! 😀 Har bestemt meg for å ikke kjøpe noen kalender i år, men bare delta i noen på nett. Har det jo minst like gøy (hvis ikke mye mer) med konkurranser på nett ^^

    5. outofoffice: Ja, denne kvelden eller helgen er litt i kalenderens ånd for meg 😀 For jeg SETTER IGANG liksom 😀 Jeg vet jo litt mer hva jeg går til i år, men i fjor var en opplevelse, og jeg hadde det utrolig moro 😀 Kalenderen utviklet seg fra dag til dag, med kommunikasjon med andre, og med opplevelser i hverdagen, og det ga meg ganske mye å holde på 🙂 Kreativiteten fikk løpe fritt .-D Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    6. Så morsomt at du lager kalender! Jeg blogget jo ikke forrige året, og gleder meg veldig og er spent på hva du finner på. Ha en strålende lørdagskveld før det “braker løs”.

    7. Flaggermusvinger: Takk i like måte 🙂 Du er da et herlig tilskudd her inne 😀 Jeg leser med stor glede DIN blogg 🙂 Jeg hadde julekalender i fjor også som du ser, og det var super-moro 🙂 Jeg vet du er travel, og jeg vet du leser når du har tid og lyst 🙂 Det er sånn det er med oss alle 🙂 Ja, når sitter jeg og tripper her, hi-hi, livet blir bare så moro vi gjør det selv. Ingen gjør det FOR oss 😀 Stor klem tilbake, flotte flaggermusa mi <3

    8. Så gøy, du er bare helt herlig, kanskje det beste som har hendt på blogg.no. Moro og latter hele tiden, og til og med kalender! Gleder meg, og setter veldig mye pris på bloggen din, selv om jeg ikke har tid til å være her så mye for tiden. Men julekalenderen skal jeg få med meg! God klem, du skjønne dame! <3

    9. venkesstrikk: Så bra :-)Fint med alle som har lyst til å være med 🙂 Håper du har en fin dag 🙂 Her har dagen vært veldig kos 🙂

    10. ladyaugust: Ja, nå er det lørdag, og snopdagen din, og jeg ser snop både her og der til oss begge 😀 Godte-grisene 😀 Jeg har kjøpte et par gaver og vært på kafe, og spist is og er i gang med litt sjokolade før middag 😉 Har kjøpt med slaske-kose-bukse som er HELT myk 🙂 Nå skal jeg i gang med nøtte-mekking 😀 Hi-hi. DU er vel godt nede i snopskåla allerede? 🙂 KLemmesøsklemmenganskesåflat <3

    11. Å ja…det ansiktet kjenner jeg igjen g husker du holdt oss på pinebenken i fjor ja… gleder meg til kalenderen din og stikker innom i morgen for å se…gleder meg vilt vennen :))

    12. Det er <3 LØRDAG <3 thohei 😀 tralei 😀 og snart advetskalenderen din 😀 I dag skal det snopes for det er snopdagen og så må jeg tenke på advetstake og kalender og kanskje en julegave eller to 🙂 Ha en nydelig dag søs <3 klæmmeflat <3

    13. Planene er vel ikk ehelt klare, men når blikket flyr raskt over rommene, så tror jeg faktisk at det er husarbeid som står øverst på liste. Det vil altså si at jeg høyst sannsynlig stikker ut så raskt som mulig….:-)

    14. karenmarenmette: Ja, jeg er nesten like spent på hva som kommer, for mye dukker opp i hodet underveis 😀 Men en del grovarbeide er klart 🙂 Stor lørdagsklem til deg også 🙂 Ha en topp dag 🙂

    15. Helge: Ja, jeg gjør ingenting i verden HALV-veis 😀 Når jeg gjør noe gjør jeg det skikkelig.. hi-hi.. Og når jeg ikke har gnisten mer, så slutter jeg HELT liksom 😀 Litt personligheten det 😀 Og dette er så gøy at det må gjøres ordentlig 🙂 Du har vært skikkelig flink, DER er ikke jeg flink i hele tatt. En lat-staur når det kommer til husarbeide 😀 Kos deg med lørdagen 🙂

    16. ritahobbyfoto: Ja, det blir skikkelig moro med Julekalender :-)Jeg har også mange gode planer for i dag 🙂 Koselige ting 🙂 Og kanskje det kommer noe overraskende på også for alt jeg vet 🙂 Kos deg 🙂 Klem <3

    17. Du verden så mye arbeide du legger i dette + en god slant kr til porto når alt skal sendes ut. Ikke mange som hadde tatt seg tid til alt dette. Beundringsverdi er det rette ordet. Har egentlig gjort mye alt idag iogmed at jeg ikke fikk sove. Men etter kl 6 har jeg vaska 3 maskiner klær, vaska opp og gulv i stue og kjøkken samt tørka litt støv. Burde ha vaska litt mere men det får vente. Tar litt vann og skriver. Det blir en fin dag ute idag med litt sol, perfekt til en skogstur siden idag. Men nå venter kiwi. Ha en fin dag.

    18. He he, gøy med julekalender.
      Vi skal ut å handle litt små ting, jobbe litt , kanskje jeg rekker fotografere litt, strikke litt.
      Å kanskje masse annet får se hva tiden bringer i løpet av dagen 🙂
      En fin lørdag til deg , håper du får en fin dag du også 🙂

    19. frokenfjeldberg: Jeg er helt på tuppa 😀 Gleder meg veldig, det er moro. I kveld blir det nøtte-mekking 😀 Ha en fin dag snupps 🙂 Klemmer <3

    20. Min matgale verden: Ååå, det var synd med den is-kaken 😀 at den ikke kunne gå i posten 😀 Men vi synes det hørtes veldig godt ut da, begge to 🙂 Ha en sneisen lørdag du også Kjersti, jeg skal kose meg med oppvarmede rundstykker, og siste småkake fra deg 🙂 Gnafs <3 Klemmelørdagsklemmen <3 og alle andre varianter 😀

    21. Mariann Sæther Tokle: Ååå, så koselig sagt 🙂 ble helt glad her jeg 🙂 Høres ut som en god plan du har 🙂 Jeg skal kose meg jeg også, med venninne og bittelitt gave-kjøp. Så kos med overnatting av 5-åringen da 🙂 de sprer hvertfall glede 🙂 stor klem <3

    22. Åhhh……jeg GLEDER meg:) I dag skal jeg bake litt, har fundert ut en pepperkake-ripsis-marengs-kake…men det er en iskake, og fungerer dessverre ikke så godt i posten;) Og så må jeg pakke kalendergaver til guttene:) ha en sneisen lørdag, her lukter det pepperkaker allerede:=) Storgledesegtilkalenderen-klem:)

    23. :))) Åh for en glede du er i hverdagen:)) Hva jeg skal, først finne bilder til et blogginnlegg, så handle litt mat og så kose meg litt utover dagen tenker jeg, Lucas på 5, kommer på overnatting. Det blir en fin dag ihvertfall,helt sikkert:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg