Trekning av kalendergave bak luke nr 3

 

Ok, jeg startet dagen med å fortelle dere om en katt som skulle bort… Og at det det da danset noen mus på bordet .. eller var det nissen som skulle ut på tur…? Vel, her i huset var det faktisk MEG som skulle en litt lengre tur ut i dag, faktisk utenbys… Og jeg er verken katt eller nisse… Men jeg huser to galninger som kan finne på å oppføre seg som rottene på låven… og jeg kan finne på å oppføre meg som nissen med sleiva….. og i dag var det ikke langt i fra…

For i dag altså…. i dag var det liksom tirsdag igjen…. som i gode gamle 2012… hvor tirsdagen skulle byttes ut med fredag… etter min mening… og jeg prøvde å få tirsdagene  avskaffet… Det var litt tirsdagen fra helvete igjen liksom..

Først KLEMTE jeg  meg gjennom et helt shopping-senter, UTEN høner og rotter i sekken, helt mukkens alene med meg selv… men med FULLT av andre folk på alle kanter…Og da kommer jeg på hvorfor jula kan være litt slitsom … For det er noe med at folk som ikke har finnes før i år, de dukker opp i jula… alle sammen… på samme tid… inne på shoppingsentrene… Ville og gale i ansiktet, og man skal nesten ikke få slippe ut derifra i en bit….. MEN…. Jeg så for meg ansiktene til de to vakre her hjemme, og bante meg vei hjemover med målbevisste skritt og et smil om munnen… 

 

Vel…. det var helt til jeg kom inn døra her…. For i det jeg satte nøkkelien i døra, var det ikke to uskyldige ansikter som møtte meg… Etter å ha danset jenka, samba og salsa på bordet her mens jeg var borte…

så var de rett og slett SOVNET… Og jeg skulle nesten ikke få liv i dem til å hjelpe meg med kalendertrekningen… Måtte riste skikkelig liv i dem, begge to… De hadde tatt seg helt ut, og drevet med alt mulig ramp på kjøkknet,, prøvd å bake og….. så ikke ut her….. Og til slutt hadde de altså sovnet under duken på bordet, etter all dansinga…

Jeg måtte være litt streng med dem, og satte de i vaskinga, og de måtte pent vaske opp etter seg etter alt tullet de hadde gjort… 

Men nå er de klare… Og egentlig skulle de vel ikke fått lov å ha noe med kalenderen å gjøre i dag… men siden de var så flinke med oppvasken, ble vi enige om at Høne-Pøne fortjente å trekke dagens vinner… 

Og oppgavene i dag var vel ganske greie synes de fleste: 


Dette skulle være:

1) Så sier vesle musemor til ungeflokken sin 

2) Hun sitter der og gynger på en stor potet

Og nissene var


Dronning Elisabeth 2 av England

Michael Jackson så klart

 


 Og kongen vår :-)Harald V

 

 Så uten mere snikk-snakk-og dill-dall… Høne-Pøne er på vei ned i lua… Og her var det mange innom i dag også… Og mange med riktig svar…  Så hun haler og drar i lapper som sitter fast i hverandre… men Høne-Pøne er flink og med et skarpt nebb og fine fjær… SÅ opp av lua kommer……

 Det ble /frustrertfrueihouston.blogg.no 🙂

Gratulerer til deg 🙂 Jeg sender deg en kalendergave, hvis du kommer inn på innboksen og gir meg adressen din 🙂 For den har jeg ikke fra før. Moro at du vant! Der borte i Houston 🙂

 

Til deg som ikke vant: Jeg åpner kl 06.30 med nye oppgaver 😉 Velkommen da 🙂

 

 

18 kommentarer
    1. foreignerat50: Hi-hi , ja da måtte det bli en julebok i så tilfelle ;-D Hun som vant er gald hvertfall og får gaven i løpet av noen uker 🙂

    2. Livsrom: Nei, jeg skjønner det ikke, for det er rimelig tomt der i 15 tida ellers i året… NÅ er det fullt, HELE TIDA, og folk har fått det litt ville blikket allerede 😀 Ja, og til slutt BLIR vi dem vi også… sånn rundt 20 desember kanskje … enda jeg kjemper i mot 😀 Stor klem til deg Liv <3

    3. Jeg har også lurt fælt på hva alle de ville og galne folkene gjør på shoppingsenterne før jul? Fant du ingen svar på det du heller? Det verste er når vi blir noen av dem;);)
      Ha en fortsatt fin adventstid:)
      Stor klem fra meg<3

    4. Grete: Bare å være med 🙂 Hver dag om så.Jeg trenger adressen din, så sender jeg kalendergave 🙂 Jeg har sendt venneforespørsel til deg, sier du ja, kan vi ta det i innboksen 🙂 Moro at du vant 🙂 Nå går jeg og leger meg snart, men bare send adressen så fort du kan 🙂 Så sender jeg snart 🙂

    5. Åååå, så gøy. Tusen takk til Høne-Pøne som trakk meg. Jeg håper jeg kan prøve meg videre selv om jeg vant i dag? Koselig med adventskalender. Jeg følger med disse koselige, men litt rampete dyrene dine 🙂

    6. Engla: Ja, nå skal jeg sove godt, når det endelig har roet seg her 😀 rampetroll ja ;-D He-he God nattaklem til deg også, sove søtt og drøm fine drømmer <3

    7. Mariann Sæther Tokle: Så bra 😀 Kos å høre at du ler og koser deg:-) Det gjør meg glad 😀 Det blir vel neppe jul helt til påske, men jeg er jo ikke kjent for å ha de mest alvorlige innleggene ellers i året heller 😉 Kanskje noe mer mening BAK latteren ellers i året.. men liker å fjase litt 🙂 det blir vi alle litt mer glade av 🙂 får ikke mer moro enn man lager selv 😀 Tenk på meg som har valset rundt med disse to i en sekk da, voksne dama.. 😉

    8. Herlige rampe”troll” <3
      Gratulerer så mye til vinneren over there 🙂
      Sender deg en god nattaklem og håper du får en god natt kjære frodith <3

    9. Elin Slåen: Ja, tenk så frekke… sovne der… og etter DEN jenka-dansen liksom 😉 He-he.. Hun som vant BOR virkelig i Houston altså 😀 Det blir spennnende

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg