Trekning av kalendergave bak luke nr 4

 

“Gogodod kokvovælollol, gogodod kokvovælollol” som vi sier på RØVER-språket… eller  “god kvæll, kvæll” som det også kan sies med menneske-mål… Men det trenger jeg jo ikke fortelle deg, du har vel full kontroll på Røver-språket du? Det var jo en av oppgavene i dag…

I dag da jeg kom hjem, ja du vil sikkert ikke tro det, men det var HELT stille her….Jeg var jo en smule redd for at galskapen fra i går, skulle ha fortsatt i dag….. så fort jeg var ute av døra..  At jentene skulle har invitert hele nabolagets søppel-rotter og hatt seg en gedigen fest, mens jeg var på jobb…  Men neida…Da jeg kom inn her i dag, satt Vaniljeogpepper og Høne-Pøne Von Bentasil der, SÅ stille i sofaen at det var nesten noe rart over det…. Om du skjønner…? De var helt STIVE i blikket og ryggen var pinne-rett…

Men det så helt fint ut her, ingenting var ødelagt, ryddig var det også… SÅ jeg velger å tro at den lille “leksen” med at de måtte vaske opp i går gjorde susen.. For det var INGEN ugagn å spore her i dag.. Så jeg bestemte meg for, at som en liten belønning OG for å unngå for mye SNUTE-merker på vinduet… når Vaniljeogpepper står og stirrer etter nissen… 


…. Så skulle hun få lov å være med i butikken å handle mat… Jeg har jo ikke tid å vaske snute-merker av vinduet… jeg har jo en kalender å drive og i tillegg en jobb…

Så det beste var å ta henne  med seg en tur…

… og stort sett var hun jo kjekk og grei… men hadde fryktlig lyst på klementiner.. Så før jeg fikk sukk for meg, hadde hun jo hoppet opp i klementin-haugen.. Jeg fikk henne med meg i handleposen, og etter litt mas hadde vi fått med oss noe snop også..

Vel hjemme igjen, fulgte de to opp med plettfri oppførsel…. De hjalp med opp-pakking fra posene, satte ting i kjøleskapet…. og til slutt demret det for meg hva som var grunnen… De håpet på litt “jule-gåtter”/julegodter… 😉 Alltid en liten tanke bak det hele liksom…

Jeg lot de få hver sin klementin… sunt og godt.. og veldig julete.. Og det var jo dette Vaniljeogpepper hadde vært så gira på i butikken..

Men det var ei som var kjøpt ute på kjøkkenet for å hente seg noe annet GNAFS… Høne-Pøne var helt klar for samboerens marsipan.. Og jeg nektet henne ikke DET… men da Vaniljeogpepper prøvde seg på MIN mørke sjokolade, DA var grensen nådd… For DET er ikke lov altså..


Nei-nei… Ikke MIN sjokolade… 😉

 Det virket som Vaniljen tok alt med godt humør i dag, så hun karret seg fort vekk fra sjokoladen min…. hun visste jo at det var HUN som skulle trekke vinneren av kalendergaven i dag…. Og i dag har det vært mange innom og gjettet, på både røverspråk og nisser.. Og her er svarene fra Vaniljeogpepper og Høne-Pøne, på hva som var riktig


Her sto det på Røverspråket:

1) På låven sitter nissen med sin julegrøt og

2) Et barn er født i Betlehem

 

Og nissene i dag var: 

 


Mick Jagger

og 


Elvis Presley

Og det var det mange som hadde klart… Så nå står det ei ved siden av meg og tripper, så klørne spretter i linoleumen…  Og nedi lua ligger alle lappene, med navnene til alle som har gjettet og har rett svar i kalenderen i dag….. Og hun vet at før har : Flaggermusvinger, Tattavkvinnene og Frustrertfrueihouston vunnet… og hun gleder seg til å si hvem det blir i dag… Og nå sender jeg henne bare nedi lua der, med de små potene sine… 

…. og opp av lua…. kommer hun pilende…….. og hun drar med seg en lapp…. og på den står det…

http://backside.blogg.no

 

Gratulerer!! Du vant en av mine heklede gaver, og det sendes i posten i morgen den dag 🙂 Kan du løpe inn på INNBOKSEN, med adressen din? Jeg har ikke din adresse skjønner du 🙂

Og til deg som ikke vant: – Jeg har fremdeles 19 gaver igjen i skapet her, som Vaniljeogpepper og Høne-Pøne gjerne vil dele ut, så kom tilbake i morgen, så kanskje det er din tur 🙂

 Sov godt så lenge <3

 

 

 

37 kommentarer

Siste innlegg