Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 6 – Kom inn, bli med ;-)

God morgen i stuggu 😀  Ja, for det ER en ganske god morgen her altså… Selv om jeg fikk meg en liten overraskelse da jeg våknet… MEN, det viste seg å være en overraskels av både den positive sorten, og den LITT negative sorten…

For å begynne med del litt slitsomme… Så hadde Vaniljeogpepper og Høne-Pøne ROTET noe aldeles forferdelig her i natt… mens vi lå og sov..  Kan du tenke deg… Mens jeg synes de så styggelig sltne ut her i går, og nærmest måtte VEKKE dem i går kveld på sofaen her… for at de skulle foreta trekningen av gårsdagens kalendergave. Så var de i natt altså fulle av energi.. De hadde dratt fram ALT av julepynt… Nå er ikke det mer enn en liten eske, for vi pyner ikke så mye her… Men likevel da… Jeg burde nok tenkt meg om i går kveld… for da vi gikk gjennom shoppingsenteret i går ettermiddag, var de jo  innom både bokhandel og flere andre steder som du vet… de var vanskelige å få med seg og de var FRYKTELIG opptatt av denne julepynten overalt…


 Jeg trodde de bare prøvde å gjemme seg.inne på bokhandelen…. men det lå kanskje noe mer  bak..

Det var liksom bare RETT bort for å snuse på trærne, og å sjekke om det var noe INNI pynten osv..

Det  klemte og tasset på pynten,for liksom å finne ut hva den var laget av…

Og altså da jeg våknet i dag tidlig, med søvnen enda i øynene…. svingte meg ut på kjøkkenet for å sette på vann og kaffe… sette på ovenen til baguetter… i det hele tatt ha en fredelig og rolig morgen..  Og DA… i sidesynet får jeg øye på dem… Der hadde de dratt utover julepyntesken, nissene og glitteret…. Og satt midt oppe i det hele og ropte: 

” Vi vil lage julepynt- vi vil lage julepynt!”

Og selv om de vet at inn døra her kommer det ikke et tre en gang, så spilte det ingen rolle. Julepynt ville de ha… Og den skulle lages… De hadde fått noen fine forestillinger etter butikkrunden i går..

Det som var BRA, og veldig positivt oppi det hele, var jo at Vaniljeogpepper og Høne-Pøne har stått for den ene rebusen helt selv i dag.. Så det trengte jeg IKKE tenke på.. Men som du vet er ikke disse dyra HELT stø i skriving, så du må ha litt god fantasi..

De hadde laget en liste over hvordan pynt vi skulle lage., og du finner ut hva det er hvis du er god på å lese speilvendt. DE er nemlig best på å skrive speilvendt. Blir det for vanskelig kan du jo hente et speil??

Altså:

1) Hvilken julepynt vil de at vi skal lage?

OG som vanlig har vi også noen kjente folk som gjemmer seg bak nisseskjegg og luer

 

Hvem er dette?

2)

 

 og dette?

3)

 

  Så- hivs du kan svarene på dissse 3 tingene,   så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 6. desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3 Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂 

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, 

men det er mulig det blir litt senere avsløring av vinneren i kveld…for jeg og dyra skal på juleselskap… 😉

Lykket til og ha en fin dag 🙂

 

 

53 kommentarer
    1. Pynten de vil lage tror jeg er: julekurver, lenker, hjerter og litterstjerner
      Ansiktene i dag tror jeg er Martha Louise og Siv Jensen.
      Ha en super kveld videre fineste frodith <3
      Stoooooor god fredagsklem fra Engla

    2. I dag måtte jeg løse alt selv! Jentene er borte i helgen, og da blir det brått værre serru. Men jeg prøver. Dere skal lage julekuler, lenker, hjerter og glitterstjerner. I dag er det Prinsesse Märtha Louise og Siv Jensen som skjuler seg bak nissekostymet. 🙂
      Forøvrig kjenner jeg godt til det faktum at andre roter til. Mine syndere går riktignok på to bein, men er jammen av samme sorten 😉

    3. Flaggermusvinger: Så koselig at du likte den da 🙂 Jeg må inn å se på Instagramen da 😀 Glad for at folk liker det jeg har laget 🙂 Stor klem tilbake <3

    4. Hei, søteste frodith!
      I dag kom pakken min, og det var den aller fineste fine lua! 😀 Jeg elsker den!
      Har ikke fått til noe blogginnlegg ennå, men har lagt ut bilde på instagram, på høyre side i bloggen. Syns jeg kledde denne, altså! Du er så fliiiink! Stor takkeklem <3

    5. Gry Elisabeth: Hei 😀 Nei, da var det ikke deg som var under her tidligere 😀 Hm..Men du har svart NÅ 🙂 Vi får se hva de sier utpå kvelden 😀 Ha en fin kveld 🙂

    6. Mariann Sæther Tokle: Hi-hi 🙂 Takk for det.. Hvis jeg får lurt meg til deg, sender jeg ut innlegget,men da blir det ikke med plakaten, som annonserer vinneren, for det får jeg ikke til på medbrakt nettbrett 😀 Så jeg får se litt.. 😉

    7. Anonym: Denne blir litt vanskelig å godta, for den er HELT anonym, jeg aner ikke noenting om personen bak 😀 Hvem er det som ikke er oppe av senga? 🙂

    8. Helge: Ja, de får gå i dvale når jula er over, det tror jeg nok er lurt… de er litt for gira for meg 😀 Blir ikke bare rolig kveld her heller …. ;-D Men hvile kan vi gjøre senere 😀 Ha en fin kveld 🙂

    9. Prøver igjen jeg da 🙂
      Julekurver. Lenker. Glitter . Hjertestjerner.
      Prinsesse Martha Louise
      SIV Jensen
      Og ha en fin fin dag da. Har ikke kommet meg opp av sengen enda. .:p

    10. Kålen koker i kjelen og når det er ferdig skal lyr stekes til middag. Men her er hvertfall mine svar på dagens lille hjerne trim, Julekuler, lenker, hjerter og glitterstjerner. Martha Louise Siv Jensen
      Håper du får en rolig kveld med dyra dine. Etter jul kan de gå i dvale en stund. God middag.

    11. Mariann Sæther Tokle: Hi-hi, ja du vil bli overrasket 😀 Komemr litt sener, for jeg skal bort, men det kommer i løpet av kvelden og natta… 😉 Så bra at du har ledd og kost deg 🙂

    12. cuskima: Hei, der var du 🙂 Jeg takk er og bukker for svar og hører med gjengen hva de sier 😀 Og avsløringen er nok litt senere i dag , men den kommer…utpå natta :-DHa en super dag du også 🙂

    13. frustrertfrueihouston: Så bra det kalles der 😀 Ja, jeg vet ikke hvor sent vi blir, men ikke SÅ sene,jeg skal utpå på dagen lørdag, så må komme meg hjem i leggetid ;-D Takk for svar 🙂 Ha en fin dag 🙂

    14. Hei igjen. Houston kaller!
      Speilvendt lesing er ikke noe problem, så du får la Dyrene lage julekurver, Lenker, Hjerter og Glitterstjerner. De to “nissene” tror jeg er vår egen Prinsesse Märtha Louise og Siv Jensen. Kos deg med god middag i kveld. Jeg er nok våken når du trekker, hvis du ikke kommer hjem altfor seint på morgenkvisten 🙂

    15. muumimamma: Uff, ja får håpe det roer seg 🙂 er litt mye som skjer i den vinden. SKilt som rives ned osv.. Her skal jeg på middagsselksap i kveld og bort i morgen, så jeg driver som en bippe-stankelbein rundt her nå i full fart og gjør klar innlegg til i kveld/natt og i morgen. Jeg kan jo ikke TREKKE før jeg kommer hjem,men innlegget klart 😉 Skal bli deilig med middag borte i dag 🙂 Takk for svar, de blir nok glad for å få flere svar ja 🙂 Ha en fin ettermiddag 🙂 KLemmer <3

    16. Julekurver
      Lenker
      Hjerter
      Glitterstjerner
      Prinsesse Märtha Louise
      Siv Jensen
      Jepp, det var mine svar i dag. Nå sitter vi her i stormen og lurer på hvor lenge ferga går, og håper at kjæresten til Caroline kommer seg over fjorden. Han skal nemlig være med oss på juletrefest i kongeparken i morgen. Det kan jo bli en artig opplevelse hvis ikke vinden roer seg 🙂

    17. ladyaugust: JA, nå er det helg, og jeg skal på middag i kveld, og må sende innlegg når jeg kommer hjem i natt 🙂 Om vinneren 😀 Hvis jeg ikke sniker meg til en liten sending når jeg er på besøk, for den gjøres jo klar nå, må bare ha personen som vinner til slutt, det kan jeg jo ikke gjøre nå 🙂 alle må svare først 🙂 Jeg noterer deg opp og så ser vi hva dem sier senere 🙂 Klemmeflatsomeipannekake <3

    18. Hanne: Hei der var du 🙂 Ho-ho-ho Og svar avgitt 😀 Og jeg noterer så blekket spruter, og kommer tilbake i natt en gang med innlegg om trekking og svar 😀 For jeg skal bort og er ikke HELT sikker på når jeg er tilbake. Innlegget gjøres klart, men kan ikke drive og trekke og styre på besøk vel…. kanskje 😀 Får se… 😉 Ha en fin dag 🙂

    19. Fru Stussli: Stakkar, syk Frk Stussli 🙁 Men likevel klarte hun være med på kalenderen og det er jeg glad for 🙂 Håper hun blir fort frisk 🙂 Jeg skal på middag borte litt sent i kveld, så kle 22 er ikke noe avsløring tror jeg… Hvis jeg ikke får lurt meg til det på besøk 😀 Men det kommer innlegg utpå kvelden, natta 😀 God bedring til Emma, og koser og klemmer til begge to <3

    20. deveny: JA, alt er ikke like lett, noen strevde litt i går, noen i dag 😀 Men svar er avgitt, så får vi se om det er riktig senere 🙂 Ha en fin dag så lenge 🙂 Klemmer <3

    21. Oslopadde: Hei-trøttepadda, svare i vei er flott 🙂 Jeg noterer deg opp og i kveld skal jeg bort en tur, så det blir litt sen avsløring i dag 😀 Men innlegg kommer 😀 Håper du har en fin dag 🙂 Her er jeg ferdig med undervisning, men har mye annet å gjøre 🙂 KLemmepaddeflat <3

    22. miastorp: Hei- der var du ja 🙂 Her planlegger vi å gå bort i kveld, så de er litt gira 😀 Og det kommer innlegg om det i kveld.. men kanskje litt nærmere midnatt i dag 😀 fordi Askepott skal bort 😀

    23. ritahobbyfoto: Hei der var du 🙂 Og takk for svar 🙂 Jeg er Kanskje litt sent ute i kveld med avsløringer for jeg skal bort 🙂 Men det kommer 😀 Ha en fin dag så lenge 🙂 Klemmer

    24. foreignerat50: Kan ikke svare om det er rikig eller ikke 😀 Men moro du er med kan jeg si 🙂 God morgen ja 🙂 Og hilser fra de to dyra, de er med meg på jobb i dag også 🙂 Ha en fin dag 🙂

    25. Ja, der lagde de sirkus igjen ja, bra du har med deg kamera så du har bildebevis, hvis ikke hadde de nok nektet på all ugangen:)
      Svar: Julekurver, lenker, hjerter og glitterstjerner, Märtha og Siv Jensen

    26. Haha Julekurver, lenker hjerter og glitterstjerner og de personene er: Martha og Siv såklart 😀 Ha en herlig dag nå er det jammen helg og greier og greier :DDDD Klæmmeflat <3

    27. Min matgale verden: Klart de liker glitter og stas, du skulle bare visst. Takk for svar, jeg noterer og hører med dyra hva som er rett 🙂 Vi skal bort i dag, så blir nok litt sen avsøring i dag 😉 Klemmer i fleng <3

    28. Tatt av kvinnene: Ja, i dag var du tidlig pån 😀 Litt overrasket ja 😀 Hi-hi Jeg noterer meg svar og og hilse fra Høne Pøne og Vaniljen.. Klemmer <3

    29. 1) Julekurver
      Lenker
      Hjerter
      Glitterstjerner
      2) Prinsesse Marta Lousie
      3) Siv Jensen
      Weee! Nå håper vi det ble rett.
      I dag er lille frøken stussli syk 🙁 Masse masse feber, hoste og et hode som snart eksploderer (i følge henne selv). Så da er det sofa, TV og drikke, men hun vil heller ha Åste, snø og lek 😉
      Ha en finfin dag frodithsen
      Stoooore klemmer

    30. Julekuler
      Lenker
      Hjerter
      Glitterstjerner
      (du skal bare vite hvor vanskelig dette var for meg, blikket gikk i kryss….)
      Prinsesse Martha Louise
      Siv Jensen

    31. God morgen på en fredag 🙂 Trøttepadde prøver å svare på julenøttene dine, men blir det feil, så er det fordi jeg er TRØTT, altså, ikke fordi jeg ikke forstår. OK? 🙂 Jeg kjenner jo litt de to urokråkene dine etter at de har vært med oss på tur, og jeg tror de vil lage julekurver, lenker, hjerter og glitterstjerner. De to nissene som passer på dem er kanskje Märtha og Siv Jensen? 🙂
      Veldig moro at du lager kalender, Frodith – du er en gledesspreder i hverdagen. Nå er det snart undervisning her 🙂 Ønsker for deg en fin fredag 🙂

    32. To eventyrlystene hjelpere du har 🙂 dagens svar kommer her : julekuler, lenker, hjerter og glitterstjerner. Ansiktene er prinsessen på erten, Märtha og Siv Jensen 🙂 er spent på hva vaniljeogpepper og høne-pøne finner på i dag!

    33. Jeg tror jeg har første delen. Men tar det seinere i dag. Du har travel dager med Vaniljeogpepper og Høne-Pøne Bentasil skjønner jeg. Morsom lesing og søte bilder. Ha en fin dag.

    34. Må prøve
      Julekuler
      Lenker
      Hjerter
      Glitterstjerner
      Prinsesse Marthe
      Liv Jensen
      Jeg vet ikke om det er rett, men prøvd i hvert fall.
      God morgen forresten til dere tre:)

    35. Ojoj, de liker glitter og stas ja. Og da vil de vel lage:. julekuler, lenker, hjerter og glitterstjerner. Sammen med Martha og Siv Jensen kanskje?? Kommer de i kveld, og lager julepynt med dere?? Hva skal du servere?? Gløgg kanskje?? Blir nok en festlig kveld det der, ser for meg vaniljeogpepper henge i håret til Siv… Freeedag!! ha en strålende en:) fredagsklempåvei:)

    36. Hurra for ny luke med nye gåter! Nå ble du kanskje litt overrasket over at jeg er opp klokka 7? Hehe
      Ordene er:
      Julekurver
      Lenker
      Hjerter
      Glitterstjerner
      Ansiktene i dag tror jeg må være Martha Louise og Siv Jensen 🙂
      Ha en kjempefin dag, klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg