Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 7 – Kom inn, bli med ;-)

Siden jeg og de to gale var på middagsselskap i går kveld… ligger vi litt strødd her i dag… Dvs jeg s kal utabys en tur…og de to klarer ikke gjøre stort på egenhånd… sånn som formen er i dag hvertfall.. Så det blir en litt kortversjon i dag.. Vaniljeogpepper og Høne-Pøne ville jo så gjerne ha både den ene og den andre kjolen i går, til selskapet vi skulle i… (les HER) Men de måtte jenke litt på kravene.. Så Høne-Pønes ønske om DISSE:


…. ble til….

denne under her…


Merkelig nok var hun rimelig fonøyd med det 😉 Hun synes den liknet.. Og Vaniljeogpepper var veldig fornøyd med å få gå i gul, silke-aktig kjole..

…og da jeg lot dem få boltre seg med BOA- pynt også, så var det bare fryd og gammen her..


Festen gikk flott, vi spiste godt og koste oss. Men resten vil vi holde hemmelig hvis det da ikke var noen paparazier i nærheten,så forblir det en hemmelighet hva som skjedde..

Så da går vi over til dagens nøtt, og håper at den er overkommelig også i dag 🙂 Jeg har mange flere gaver igjen, og det er bare å slenge seg med, om du har vært med før eller ikke 🙂

 Og i dag har vi litt problemer med å stokke tunga… pga litt lite søvn…

 

Så vi “baker-snakkvendt..”… Dvs…1)  snakker bakvendt..

og 2)  vi snakker  litt speilvendt i dag også…

Les den første litt  bakvendt, så finner du ut hva det står her, det er en liten setning om ei dere kjenner, og les den andre litt speilvendt så finner dere hva det står om ei annen “jente” der…

Bruk gjerne speil på nr 2- det er lov 😀

Og i dag er det igjen to nisser..

3) hvem er denne nissen?

4) Og denne nissen da?

Så- hivs du kan svarene på dissse 4 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 7  desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3 Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,,

Og i dag er jeg på plass tll rett tid med avsløring og trekning 😉

 

Lykket til og ha en fin dag 🙂

 

67 kommentarer
    1. Er med fordi det er så morsomt med sånne julenøtter ^^ Det er også veldig gøy at du gjør litt ekstra utav ting, med hjemmelagde bilder og morsomme historier 🙂
      Det hørtes ikke vondt ut ^^ Så bildene du la ut nå forresten, det så kjempekoselig ut ^^
      Klem <3

    2. ladyaugust: Ha-ha 😀 Kanskje like greit at du ikke var med i dag… folk hadde sikkert trodd vi hadde juksa.. hvis du hadde vunnet 😀 Nei, i dag vant en annen, som kommer NÅ!!! 😀

    3. Kristin: Så bra du kom i grevens tid 😀 Synd jeg må lukke dørene så tidlig 😀 Men jeg må jo få trukket og alt før jeg legger meg 😀 Veldig koselig du er med igjen, håper du vinner en dag 🙂 Takk for svar 🙂 Og nå trekker jeg snart 🙂 om litt… 😀

    4. Skynder meg å skriver inn svar på dagens oppgaver:
      1 Høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke.
      2 Vanilje og pepper hang i jule belysningen på Oslo city.
      3 Jens Stoltenberg
      4 Jonny Depp (drømmemannen <3)

    5. Tatt av kvinnene: Koselig du er med selv om du ikke har ALLE svarene, du har jo en premie i hus, men koselig å være med allikevel 🙂 Nå sitter jeg her og koser meg med litt mørk sjokolade, og nøtter til i morgen 🙂 Jeg har møtt bloggsøsteren min i dag, mer om det på kveldsinnlegget om en times tid 😉 Håper du har hatt en fin dag Sara 🙂 Klemmer <3

    6. Hehehe, såå søte de ble i kjoler! Syens de ble riktig fine faktisk ^^
      Jeg tror det står: Høne-Pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke..
      Den andre: Vaniljeogpepper hang i jule-belysningen på Oslo City.
      Den første nissen er Jens Stoltenberg, men den siste klarer jeg faktisk ikke se hvem er! Hm, må nok vente på fasiten der gitt 🙂

    7. Engla: Hei hei 🙂 Ja, jeg skal si i fra, nei jeg har vært på andre trakter skjønner du .-D Kommer om det i trekke-innlegget 😀 Men jeg kommer i innboksen og prater litt i løpet av helga 🙂 Flott at du er med i dag også 🙂 Jeg noterer svarene, og nå så dyra veldig lure ut 🙂 Så vi får høre hva de sier om ikke VELDIG lenge da 😀 Klemmeraltjegkan <3

    8. God kveld min venn <3
      Høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke..
      Vaniljeogpepper hang i jule-belysningen på Oslo City.
      Jens Stoltenberg og Johnny Depp.
      Svar avgitt 🙂
      Håper du har en fin kveld og koser deg utenbys 🙂
      Klem fra Engla
      Ps. Si ifra hvis du er i traktene her da 😉

    9. miastorp: Så koselig at du er med i dag også 🙂 Begynner liksom å kjenne deg litt synes jeg 🙂 Koselig det 🙂 Vi har vært på utflukt i dag, så litt om det i trekningsinnlegget 🙂 Og i dag kommer vi kl 22.05 tenker jeg 🙂 Takk for fine svar 🙂 Det må sjekkes først, og så får vi se 🙂

    10. Jeg rakk det med god margin :)) så da kommer svarene: Høne-Pøne liker klementiner og mørk sjokolade , men min får hun ikke ( hun kan få en bit av min 😉 ) Vaniljeogpepper hang i jule-belysningen på Oslo City og så var det disse pene mennene 🙂 pikenes Jens (Stoltenberg) og Jonny Depp <3

    11. Min matgale verden: Ho-ho, jeg har vært på gøy både i går og i dag 🙂 Ikke akkurat julebord i går,men bare litt familieselskap, men de pynta seg fint likevel 😉 Stakkar lille Bonnie, som strever i snøen 🙂 Med små beina sine 😀 Men du har fått unna litt da, og det er jo kjempedeilig. Jeg har bare gjort sånne koseting, ingenting fornuftig som vanlig.. men velidig kos 😀 Ha en herlig kveld du også min venn <3 klemmeriveisådetholder <3

    12. Ho ho, Høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke. Vaniljeogpepper hang i julebelysningen på oslo city. Jens storltenberg, og han der jonny Depp. Og han SER ofte deppa ut han, ironisk!! Har du hatt det gøy, eller er det i dag du skal ha det gøy?? For du var, eller skal…på julebord kanskje?? Eller?? Jeg har vært i byen og hentet julekort!! Masse folk og mye myk snø…dårlig kombo, men jeg fikk da gjort mitt.)Bonnie har strevd i snøen i dag, men hun har kost seg og. ha en deilig lørdagskveld, her eller der:) adventsklemmer….

    13. cuskima: He-He, ja det skjer jo litt rare ting her inni mellom også, og folk lurer litt på ting og tang med disse to 😀 Ja, moro når folk er med 🙂

    14. haha ja kanskje, men vet du, eg elsker å gi gaver så for meg er det bare hyggelig at folk liker kalenderen og det er kjempegøy å være med på kalendere med litt hjernetrim. dine lesere er litt flinkere å kommentere, mange av mine sier bare *med* HAHAHAHAHAHA

    15. 🙂 så hyggelig sagt 🙂
      gleder meg til å høre mer om dagen din med dyrene og bloggsøsteren din 🙂
      Nå krysser vi fingrene for oss begge og ser hva som skjer 🙂

    16. cuskima: Så bra du så det 🙂 Alltid kos når du er med 🙂 og jeg er jo klar for kvelden på din 😀 I dag har vi kosrt oss på landet, jeg og dyra, med bloggsøsteren mkn 😉 Mer om det i kveld 😉 ved trekkingen 🙂

    17. Glemte å trykke send isted da eg skrev svarene 🙂
      Hønepøne liker mørk sjokolade,men min sjokolade får hun ikke
      Vaniljeogpepper hang i julebelysningen på Oslo City
      Jens Stoltenberg
      Johnny Depp
      🙂

    18. Tante Jul: Hei tante Jul, så kos at du kommer på julekalenderen min 😀 Her trekkes det hver kveld, og jeg har mye heklede ting igjen, til kalde hoder og litt til oppbevaring. Ha en herlig kveld 🙂

    19. 1: “Høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke..”
      2: “Vaniljeogpepper hang i jule-belysningen på Oslo City!”
      3: Jens Stoltenberg
      4: JOHNNY DEPP!
      Hipp hurra for Johnny 🙂

    20. frustrertfrueihouston: Hi-hi, Google er lov, i det hele tatt er det lite som er forbudt på min kalender 😀 Flott, da er svar avgitt, kos 🙂 Jeg har vært borte i dag, og kost meg skikkelig. Litt om det senere i kveld 😀 Ha en strålende dag du også 🙂

    21. lithanna: Ha-ha, dåne på seg 😀 Der var du fra langt borti, og gjetter i vei, moro. Kos deg masse, og kanskje du vinner, hvem vet 🙂

    22. Helge: Der var du ja, med svar og greier, og de skal gis til rotta og høna, vi har vært utenbys i dag, og de og jeg har kost oss veldig 🙂 Kommer litt om det i kveld 🙂 Kos deg i teater da, håper du skal se noe fint 🙂

    23. miabakke: Hi-hi, jeg svarer ikke ennå på om det er riktig 😀 men du har svart på alt du skulle 😉 Svarene og avsløring av vinner kommer i kveld etter kl 22 🙂

    24. Bestemors godstol: Herlig, synes jeg hører hodet rister og ser brillene forsvinne i beflippelsen 😀 Synes det er kjempegøy at du er med 🙂 Koselig. Jeg skal sjekke med dyra, og kommer tilbake i kveld som VANLIG 😀 he-he Ha en fin kveld <3 Klemmer <3

    25. – Høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke.
      – Vanilje og pepper hang i jule belysningen på Oslo city.
      – Jens Stoltenberg
      – Jonny Depp
      Får prøve meg i dag og 😀

    26. Hei. I dag har jeg sovet lenge, helt til 08.00! Men det er jo lørdag og da er det lov 🙂 Her kommer svarene fra Houston: 1″Høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke..” 2 Vanilje og pepper hang i julebelysningen på Oslo City! 3 er Jens Stoltenberg og 4 Johnny Depp (etter at jeg måtte bruke min venn Google på et par alternativer jeg hadde) Ha en strålende dag!

    27. Høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke
      Vaniljeogprpper gan i jule-belysningen på Oslo City.
      Jens Stoltenberg
      JOHNNY DEPP ……dåååååån:3

    28. Har nylig spist grøt, blir alltid så trøtt av det. Best at jeg tar en time på øyet og er våken ikveld for da skal jeg på teater. Men før alt det må jeg jo avgi svarene.
      1. Høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke
      2. Vanileogpepper hang i julebelysning på Oslo city
      3. Jens(emann) Stoltenberg
      4. Jonny Depp – Det var det og svaret avgitt. Ha en vakker aften….

    29. 1. Høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke..
      2. Vanilje og pepper hang i jule-belysningen på Oslo City!
      3. er helt klart Jens Stoltenberg!
      4. Er alle tennårings jenter drøm JOHNNY DEPP <3
      Håper jeg gjorde riktig! 😀

    30. 1.Høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke
      2.Vaniljeogpepper hang i jule-belysningen på Oslo City
      3.Jens Stoltenberg
      4.Johnny Depp
      Jeppsan, jeg kom en tur innom i dag vennen og løste dine oppgaver å hodet rista og brillene forsvant… :))

    31. MyVidaLoca: Takk for svar, da har du jo sikkert det litt 😀 Og nå har du svart og fått bekreftelse 😀 den kom fram 😉 Ha en flott dag 🙂 Klem <3

    32. 1) Høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke.. 2) Vaniljeogpepper hang i jule-belysningen på Oslo City! 3) Jens Stoltenberg 4) Johnny Depp. Sånn, da er jeg med i dag i alle fall 😉 Litt usikker på om det er Johnny Depp eller Jared Leto?

    33. Gry Elisabeth: Så koselig du er med i dag også 🙂 Jeg blir så glad når folk vil være med 🙂 Jeg noterer svarene og hører Hva Vaniljeogpepper synes 😉 Hi-hi Ha en fin dag, da 🙂 Det skal vi, i finne solen 🙂

    34. Mariann Sæther Tokle: Bare kom tilbake når du vil, jeg er nå på denne bloggen fremover 😀 Noterer det du har så langt 😉 Kose deg 😉

    35. Hei igjen 🙂 Dagens svar
      1 Høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke.
      2 Vanilje og pepper hang i jule belysningen på Oslo city.
      3 Jens Stoltenberg
      4 Jonny Depp

    36. Hm, hyggelig og hyggelig, fru Blom… Jeg sitter og nileser til eksamen på mandag, og det går slett ikke særlig bra. Men snart er det jul, og jeg tar på meg den fine lua innimellom, og da gjør det jo ikke noe å sitte her og nilese! 😀
      Kos dere masse med det hyggelige dere skal gjøre! 😀 Klem tebage

    37. Høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade,men min sjokolade får hun ikke
      Vaniljeogpepper hang i jule-belysningen på Oslo City
      Jens Stoltenberg og så må jeg komme tilbake til han siste karen for jeg vet ikke hvem det er ,så jeg må komme tilbake når jeg har tid til å finne han:))
      Men jeg vant jo i går, så jeg er happy:)

    38. Fru Stussli: Hei du 🙂 Trist med Emma som er syk 🙁 Men dere får kose dere som best dere kan. Og når hemlisen kommer med rante blir det moro. Takk for svar 🙂 Jeg har dyra med utabys og sjekker med dem om svarene stemmer 😀 Gode klemmer til deg min venn <3

    39. Flaggermusvinger: Hei, der kommer du, med svar og greier 🙂 Makes me happy 🙂 Håper du skal gjøre noe hyggelig i dag. Det skal jeg 🙂 Og dyra er med så klart 😀 Ha en nydelig lørdag min venn <3 Stor klem <3

    40. 1) høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke
      2) Vaniljeogpepper hang i jule-belysningen på Oslo City
      3) Jens Stoltenberg
      4) Johnny (grise-pen) Depp (pysj, ikke si det til Hr S)
      God tur utenbys. Her blir det innedag med liten frøken som har fått mystiske prikker….
      Hun skulle underholdt på julevisekro i dag og er rimelig lei seg.
      Blir vel hjemmealenefilm med mamma mens Pappa tar jobben alene 🙁
      Ellers kommer min tante fra nord med det “lille” arvegodset mitt <3 Gleder meg til å blogge det til hele verden 😀
      Stooooor klem
      Ha en fortryllende dag!

    41. Høne-pøne liker klementiner og mørk sjokolade, men min sjokolade får hun ikke..
      Vaniljeogpepper hang i jule-belysningen på Oslo City!
      Nummer fire ligner på Jensemann, og nummer 5 kan for min del godt være Johnny Depp, selv om det var litt vanskelig å være sikker.
      Jeg syns dere tar litt av nå i førjulstida, og det skal jo være lov! Ha en super dag alle tre! Klem

    42. deveny: Ja, og humøret er det ingenting i veien med som jeg har sett her hvertfall 🙂 Ikke stress, du skal kose deg. Kom en dag det er en annen type oppgaver 🙂 Kommer forskjellig 🙂

    43. Du skal bare vite hvor sliten jeg ble i går for at jeg gjorde det….:-) men er speil kan hjelpe vet du….jeg tar det senere. Hodet mitt må være krispt i dag.
      Det er helt klart at jeg har begrensninger…..men med godt humør så går det bra…:-)

    44. deveny: Baklengsgreiene klarte du jo fint forrige gang, og det andre kan du se med et speil 😉 Men jeg skjønner hvis du ikke orker 😀 full forståelse 🙂 Ha en fin dag 🙂

    45. Helge: Ja, lurt å våkne litt, og se nøye, speil eller stekespader er tingen 😀 Håper den ikke er for vanskelig ja 😀 Ha en fin lørdag så lenge 🙂

    46. Jeg brukte speil igår, dvs brukte en stekespade og det fønka. Dette ser jo lett ut men må tenke litt og trolig blir hjernen bedre våken iløpet av litt klesvask, oppvask og litt diverse ting. Så jeg kommer som vanlig til bake senere idag. Ha en fin lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg