Trekning av kalendergave bak luke nr 7

 

Dagen i dag startet som du vet litt sånn i ørska… Litt groggy var vi her.. Høne-Pøne Von Bentasil lå og snorket, mens Vaniljeogpepper var litt mer på hugget, i det klokka ringte.. Jeg tror de ante at noe var i gjære.. og Vaniljeogpepper…. vel, hun har virkelig NESE for sånt altså.. Og det kan vi vel si at Høne-Pøne mangler..

Klokka ringte…Ja, jeg hadde den på vekking.. Og bare det var nok nok til at noen og enhver kan begynne å lure.. På en lørdag liksom.. Vel,jeg skulle utenbys og møte Lady August, min bloggsøster.. Hadde vel i utgangspunktet tenkt å dra alene,men jeg tror Vaniljeogpepper SKJØNTE det som sagt.. Og når jeg så DE spørrende og bedende øynene, så hadde jeg jo ikke hjerte til å la de bli igjen her.. Så opp i sekken med dem… 😉


Da vi nærmet oss Drøbak, hvor jeg skulle møte Lady August, var Vaniljen skikkelig ivrig, og presset seg opp av sekken… Hun har jo vært hos Lady August i sommer en tur, og tror hun fremdeles drømmer om Ladyen og alle den deilige snopen hun fikk der…

 


Det var ikke mulig å holde henne på plass nede i sekken, hun buktet seg rundt og tråkket på Høne-Pøne i ett sett, så jeg måtte la henne få sitte oppå sekker å se… Forventningsfull speidet hun til alle kanter, for å se etter Ladyen..

 

Vi var litt tidlig ute, v’æret var strålende, så Vaniljeogpepper kravlet litt rundtomkring mens vi ventet ,  ganske så fornøyd med å være i Julenissens by, Drøbak. Høne-Pøne hadde ikke helt kommet seg etter gårsdagen så sov litt ekstra i sekken..


Verdens beste jule-by, det er jo nisser overalt, på alle vegger og alle hjørner…

Men SÅÅÅÅÅ, var endelig Lady August der…Og det var stro gjensynsglede melleom Vaniljeogpepper og Ladyen.. Og Høne-Pøne var veldig glad for ENDELIG å få treffe Ladyen hun også… se på DET blikket liksom…. 😉


Fort varm i trøya igjen… og tok seg til rette av Ladyens kaffe selvfølgelig 😀


Lady August ville til og med leke litt…. Ikke noe er bedre… 

Da vi var innom siste kafeen fikk Vaniljen øye på noe hun kjente igjen… og ble veldig glad og fonøyd.. “VANILJE; VANILJE”… Inntil hun plutselig skjønte at det hadde noe å gjøre med mat eller drikke… Og at HUN kanskje var en av ingrediensene…. Da ble hun plutselig litt stor og våt i øynene… Og hadde lyst å drra hjemover igjen… ;-D

Da vi dro hjem var det mørkt ute..

Høydetpunktet, foruten å treffe Lady August igjen, var selvfølgelig julehuset… Men det får du høre mer om i morgen.. 😉

 

Nå er Høne-Pøne veldig klar for trekking her altså… HUn har liksom ladet opp litt hun, tok seg en høneblund etter vi kom hjem også… Så nå er hun klar som bare det… 

Men først svarene: 

 

Den litt bakvendt-snakkende meldingene var: 

1) Høne-Pøne liker klementiner og mørk sjokolade,  men min sjokolade får hun ikke

2) Vaniljeogpepper han i jule-belysningen på Oslo City

og de to nissene var

3)


Jens Stoltenberg

og 

4) 


Johnny Depp 

som mange hadde gjettet 🙂

 

Nå vil Høne-Pøne altså ikke vente mer, så jeg slipper henne ned i lua hvor alle lappene ligger, med de som har rett svar… “kakle-kakle”… *romstere*…. Og opp fra lua kommer….

 

 

 http://cuskima.blogg.no

Cuskima har kalender selv også, med masse fine gaver 🙂

 

Gratulerer til deg 🙂 Kjempekos at du vant 🙂  DU har stått på altså 🙂  Kan jeg få adressen din? Jeg har ikke  den. SKriv i innboksen 🙂

Og til deg som ikke vant: 

Kom innom og bli med i morgen tidlig eller utover dagen- jeg har mange kalender-ting igjen 🙂 ca 16 ting igjen 😀 

 

Ha en fin kveld så lenge- og god natt etterhvert <3

 



34 kommentarer
    1. Helge: Ja, og minner om Hvitsten og Son også, om du har vært de 🙂 Men Drøbak er jo litt større, mer folk,mer butikker og kafeer.. Son og Hvitsten er jo bittesmått 🙂 Nå er ny luke ute 🙂

    2. Det var en koslig lørdag for dere. Mye fin kunst i Drøbak, har vært i Drøbak 2-3 ganger, besøkte julehuset 1 gang. Drøbak er en koslig småby, minner litt om Risør og Tvedestrand.

    3. ladyaugust: Og såå var det mårran igjen 😀 Og ny dag og nye muligheter til ALT <3 Søndagsklemer<3 Jeg må inn å slippe løs dagens luke 😀

    4. Ja det er merkelig det der, har det også slik, noen få er enkle og resten er umulige og da er det jo fort gjort å kjøpe dobbelt eller det samme to ganger liksom 😉 haha sweet dreams <3

    5. Lisbeth Pedersen: Det var skikkelig koselig i dag 🙂 Som alltid når vi treffes 🙂 Mye skravling 🙂 Nei, det blir litt travelt noen dager, og ikke tid til alt 😀 Så flink du er og baker 🙂 Stor natta- klem <3

    6. Å ser ut som dere har hatt en kjempekoselig dag 🙂
      Og gratulerer til vinneren.
      Jeg har dessverre ikke hatt mye tid til blogglesing i helgen, her går det i baking og klargjøring for feiringen av 20 års dagen til min sønn i morgen. Det er jo bare kjempekoselig med baking og bursdagsfeiring til barna, ehh ungdommen 🙂
      Natta
      Klemmer

    7. ladyaugust: Jeg er akkurat ferdig med det jeg skal og nå vil jeg egentlig sitte oppe å se på tulle-tv, men jeg er så trøtt atte. Skal på søndagsåpent i morgen,og tror jeg må skrive liste,for ikke å kjøpe gaver til de samme folka om igjen…Det er noen som er så lette og andre veldig vanskelige 😀 Ja, det er helt tydelig fra deg 😀 Får jeg har kanskje 5-10 utenlandske til vanlig 🙂 og nå var det plustelig 50 -60 😀 KLemmenattaklemmen, for her MÅ det soves 😀

    8. Det er nok søndagsåpent rundt om nå 🙂 Her skal det bakes litt tror jeg. Jeg har også noen igjen, men det får vente, litt studio og masse baking 🙂 Så morro at det kommer inn flere 🙂 Posta deg litt jeg 😉 <3 klæmmenattiklæmmen men her skal det ikke soves ?ennå i alle fall 🙂

    9. ladyaugust: Ja,vog vi er flinke til å se kontrastene og til å glede oss med her og nå vi <3 Jeg tror jeg må kjøpe litt julegaver i morgen altså 🙂 Klemmerutenstopp <3
      (Nå tror jeg det lekker noen lesere fra utlandet fra deg igjen 😀 Det er PlUTSELIG, den siste timen, rauset inn med utenlandske lesere, ca 60 stykker kanskje, i bare utenlandke :-D)

    10. 😀 ja livet er jammen rart og fint og kjempefint av og til <3 I alle fall når man klarer å se kontrastene og glede seg med det som er nå her 😀 Jeg sovna jo så jeg er våken som bare det jeg haha 😀 Sove riktig så godt og hils 🙂 Klæmmesåvarmtoglænge at jeg nesten ikke slipper <3

    11. ladyaugust: Ja, det var skikkelig kos 🙂 Og jeg har egentlig tenkt at vi er ganske like på mange måter, men så var det liksom ENDA mere 😀 Ja, det er en god sport for oss det, i vår form, cafe-vandring 😀 Nå er jeg trøtt som en sekk med poteter, og må bare ordne bittelitt til med noen nøtter for i morgen, og SÅ skal jeg sove 😀 Klart vi må sees igjen enda snarere 🙂 Klemmeflatsombaredet <3

    12. Gratulerer til vinneren såkart 😀 Så morro å treffe deg igjen søs <3 Vi er jo likere enn vi tror liksom 😀 Morro. Cafevandring er jo egentlig en sport når jeg tenker meg om og såååå kos med DEG såklart <3 Koooze deg med kvelden kjære søs <3 Vi må sees snart igjen 😀

    13. miastorp: Ja, veldig fin dag 🙂 Hvis du går inn til Ladyaugust.blogg.no så finner du flere bilder av dagen vår 🙂 Vi har truffet hverandre før, og har en del likt syn på ting 😀 Blant annet rare dyr 😉

    14. ritahobbyfoto: Ha-ha, jeg visste jo ikke hvor du jobber. Jobbet du i dag? 🙂 Hadde jeg visst det og HVOR så hadde jeg vel kommet innom en tur 🙂 Klemmer <3

    15. Tatt av kvinnene: Jepp, det var han 🙂 Dagen var strålende som den pleier å være når vi treffes, kjempekos 🙂 Vi er ganske like på mange måter 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    16. Livsrom: Den er ikke grå her altså 😀 Var bare fin og blå i dag, og sola skinte litt også, men bikkjekaldt ja.. Vi var i dunkåper både jeg og Ladyen, den mye forhatte dunkåpen min, som er god å ha når det kommer til stykket 😀 Vi var på julehuset også,men det kommer det om på morgeninnlegget 😀 ble litt mye på en gang 😀 Moro når man er to som herjer med disse JENTENE vettu .:-D Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    17. Mariann Sæther Tokle: Hun var trøtt som en strømte nedi sekken… i morgen kommer mer om Julehuset… Og de er jo som de pleier på en måte 😀 Hil-hi 🙂

    18. Så hyggelig det ser ut som dere har hatt det på bloggsøstertreff:):)
      De er virkelig på hugget det to små “venninnene” dine (eller hva jeg skal kalle dem) for tiden, Nei, det kan ikke være greit å oppdage at man er del av en matrett eller drikke. Riktig skremmende vil jeg tro;)
      Men det var noe jeg stusset på……. Den himmelen i Drøbak, har ikke den feil farge? Her har den kun hatt grå nøyanser siste måneden:(
      Kreativ er du i hvert fall, kjære Frodith:)
      Ha en fortsatt fin helg:)
      Klemmer<3

    19. ritahobbyfoto: Husker ikke hva kafeen het. Var innom den oste-saken, men der var det fullt 😀 Lady August er jo den jeg har kjent lengst her inne på blogg 🙂 Vi har truffet hverandre noen ganger nå 🙂 Og allitd like kos :.-)

    20. Fru Stussli: JA, dere har hatt rett hver dag dere, så det må jo bli dere en dag også 🙂 Veldig glad dere er med hver dag 🙂 Koselig det 🙂 HønePøne koste seg, men var litt trøtt i dag 😀 Ikke helt seg selv liksom, ble nok litt sent for henne i går… SÅ nå får jeg jage ho i seng 😀 Ellers er dt jo ofte ho som kakler og rocker rundt her 😀 Jeg må jo komme en tur på besøk på Kongsvinger, så kan jeg ha med høna, hun savner nok familien noe 😀 Hi-hi Vi hadde kjempekos i dag 🙂 Klemmersåflatsombaredet <3

    21. cuskima: Så moro at du ble glad 🙂 Ja, HønePøne var flink med trekking og greier 🙂 Og det var jo bra du så det i dag da 🙂 Med en gang 🙂 Artig .-) Klemmer fra gjengen her 😀

    22. Åh så koselig en dag dere har hatt. Tipper høna synes det var stas å treffe en skikkelig rockedame!! Mulig hun er en rockehøne…
      Gratulerer til vinneren!! I stusslivegen gleder vi oss til i morgen og gleder oss over 4 rett i dag!!!
      Stoooor lørdagsklem <3

    23. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vittig!!!!!!!! Du skjønner i dag er eneste dagen eg fikk med med trekningen. De andre gangene ser eg den først etter eg har trukket min kalender og lagt ut ny .a også til Vanliltså sånn midt på natten. hahaha men wæææææææææ eg vant -så GØY!!! <3
      Tusen takk 😀 og selvfølgelig til Hønepøne som trakk meg 🙂
      Og til dere andre så bare stikk innom, eg trekker kalender kl 24 🙂
      klemmeting 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg