Mitt liv som sommerfugl… ;-)

Jeg lever mitt liv som sommerfugl,på et slags vis…Jeg lever ganske lett… og prøver å ta ting med en positiv innstilling


Hvis det er tunge skyer over meg… og noe prøver å slå ned… prøver å vippe meg av pinnen….

…hvis det er noen humper i blomsten jeg sitter på… og et vindkast truer med å ta piffen fra meg… Vel… så holder jeg fast alt jeg kan… flagrer i vei og vet at vinden snart vil gi seg… og så  kommer jeg meg nedpå igjen… Med et smil om munnnen..

 

Om vinteren finnes også sommerfugler..

..og jeg har bestemt meg for at livet blir hva jeg gjør det til.. Mitt liv altså… 🙂 Og jeg skal ikke sitte her og vente på at livet blir et ANNET… Nå er det vinter… og jeg  får gjøre vinteren til noe å glede seg over OGSÅ… selv om det av og til kjennes noe tyngre ut enn på en fargerik blomster-dag..


En vinter-sommerfugl bruker vinteren for det den er verdt… 

Og sist men ikke minst..

Nå er jeg blitt en Julenisse- sommerfugl 😉

Og vil derfor minne deg om at jeg har JULEKALENDER… Og du kan fremdeles melde deg på i dagens luke 🙂

Gå inn HER,så finner du oppgaven du må løse 🙂

Og så er du med i trekning om en hjemmelaget kalendergave 🙂

Kanskje DENNE

eller 

denne

Hvem vet… 😉

Men du må gjøre det før kl 22, for da trekker jeg og avslører svarene 🙂

 

28 kommentarer
    1. Livsrom: Det er påminnelser for meg selv også 🙂 Det er SÅNN jeg holder humøret oppe litt også 🙂 Tegne, skrive om det, leke litt, tulle og minne meg på selv hva det handler om 🙂 Hver gang man kjenner det humper på den fine blomsten, holde seg fast, og plassere seg godt oppå igjen.. Ingen vipper meg av blomsten liksom 🙂 Klemmer <3

    2. Jeg ser veldig mye fornuftig, og mye besluttsomhet i det du skriver over….. Egentlig litt til ettertanke for meg som har en tendens til å deppe både over omstendighetene, været og vinteren….og annet jeg ikke får gjort noe med;);) Og ikke minst er det flott illustrert:)
      Takk for påminnelsen, fine Frodith:)
      Klemklem<3<3<3

    3. Så gode tanker! Jeg prøver å gjøre det samme, men har aldri klart å sette ord på det sånn. Takk for at du gjorde det 🙂 Det ble ikke noe julekalender på oss idag… Som du kan lese på bloggen, skjedde det LITT annet her i dag 😛

    4. Du er en fantastisk herlig sommerfugl 🙂
      Flotte premier du hekler.
      Gleder meg til kl 22. Ehh den er vist 22 nå 🙂 Jeg kom akkurat på data nå, etter en juleshopping på senteret.
      Klemmer

    5. her er et eksempel på ham :
      Eg :hva syns du om kjolen min, damen i butikken sa at den var VELDIG fin på meg
      han : så fint for deg
      HAHAHA skjønner du?
      Helt håpløs,men hva han sa da eg sa at eg hadde det mer gøy
      jammen det har du nok
      HAHAHA

    6. Fru Stussli: Ja, nå er jeg julenissesommrfugl .-D Og innlegget er klart, jeg bare venter på siste folkene, og må putte inn etter trekning har skjedd 😀 Så er det klart her 😀 Gleder meg til det jeg også 😀 Stor-danse-rundt-i-ring-klem <3

    7. Fineste sommerfuglen jeg vet om 🙂
      Julenissesommerfugl faktisk <3
      Gleder meg til klokken 22. Bare 35 minutter igjen nå :-DDD
      Stor hurra-meg-rundt-klem

    8. cuskima: He-he 😀 Hva sa gubben da? 😀 Jeg tror hvertfall at om man klarer det, så får man det bedre med seg selv med å snu noe når man går i oppoverbakke.. Ingen slipper humper som jeg sier… men det er noe med å ikke la de ta for stor plass i livet. Det blir ikke noe bedre om man lar dem ta over hele blomsten.. 🙂 Noe ligger kanskje i genene, sånn med mentale innstillinger, vi er en hel familie med litt samme innstilling… men NOE tror jeg også man kan LÆRE seg 🙂

    9. frustrertfrueihouston: SÅ bra at sommerfugljulenissen har vært der allerede .-) og du har jammen fått gjort unna sånne husmor-greier. Beundrer deg der altså. 🙂 Jeg er nok litt flagrende der også… 😉

    10. Herlige fine vinter/nisse sommerfugl som lager så masse fint <3 Må videre jeg, tilbake til ditt forrige innlegg 🙂
      Vi sees der 😉

    11. deveny: Ja, jeg skjønner det, for meg er det jo lettere. Det jeg mener med å snu, for meg , er når hvis jeg møter noe vanskelig, tungt, trist… så klarer jeg GANSKE lett å se OPPOVER, og finne lyset i tunnellen fort på en måte 🙂 Men det har handlet om snu tankegangen for meg.. Og jeg snakker bare for meg. 🙂

    12. ikkje sant -hvis alle skulle løpe til avisen eller på FB hver gang ting går en i mot så hadde vi alle lagt som våte flekker på gulvet med hver vår pad eller mobil og klikket likes på alle andre som hadde det like pyton.
      Det er jo i mørket du lærer å sette pris på lyset og det er i motbakke det går oppover 🙂
      Det finnes muligheter,man må bare lære seg å se dem. Ellers er vi jo heldigvis skrudd sammen forskjellige alle i hop 🙂
      De sier at de negative menneskene lever lengre enn positive så eg sa til gubben du blir eldre enn meg, men guri så mye gøyere eg har det enn du 😀

    13. Det kler deg å være sommerfugl! Og sommerfugljulenissen har vært hjemme i Bergen hos meg, det har eldstedatteren fortalt. Hun viste frem kalenderpakken fra deg- ja hun har ikke åpnet, bare viftet pakken foran Skypekamera. Skype er en flott oppfinnelse når man er langt borte fra hverandre. Telefon er en ting, men jammen er det koselig å se familien også når en først snakker med dem. Nå er husmor”pliktene” unnagjort, litt trening har det blitt, så ble det blogglesing og snart får jeg vel begynne på middagen. Hva kvelden bringer vet jeg ikke enda 🙂

    14. Jeg har hjerneskader, så når jeg møter oppgave som jeg må snu, så kortslutter hjernen.
      Klarer med bra fordi jeg hopper over alle da vanskelige tingene…… Det å snu er viktig, men vanskelig for meg, så jeg drømmer om å bli bedre….:-)

    15. deveny: Ja, det er ikke så værst 🙂 det blåser på denne sommerfuglen også.. Men jeg har ikke så store vanskeligheter med å SNU ting… det er en mental greie.. Født og oppvokst i en familie hvor det har vært sånn 🙂 Det betyr ikke at vi har liv uten humper.. men mer om hvordan vi takler humpene når de dukker opp 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg