Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 11 – Kom inn, bli med ;-)

Det som er greit med HØNER er at de er jo aldri syke LEEENGE.. Så etter en dag med nebbet under pleddet, var Høne-Pøne klar for å ta fatt på en ny arbeidsdag i går.. Og hun hadde jo fått “snusen i”, på merkelig vis, at Vaniljeogpepper hadde kost seg BITTELITT her på mandag… så hun skjønte at hun ikke kunne ligge der under dyna ENDA en dag… Måtte jo bli med på jobb..Skikkelige morgenfugler på vei til jobb var de: -) Sang som vanlig noen julesanger :-“Glaaaaade juuuuuul….heeeelige juuuul…”. Den ene i dur og den andre i moll… 

Jeg prøvde febrilsk å avskrive meg alt ansvaret for dem… tittet intenst ut av vinduet.. og lot som jeg ikke kjente dem… Innimellom FRESTE jeg litt, når ingen andre hørte det: ” HYSJ!!, Det er MÅRRAN… folk er trøtte… Hysj!” De to ga jo “katta” i alt jeg sa… og fortsatte ufortrødent.. : ” Eeeengler daaaaler neeed i skjuuuul…”

Vel framme på jobb lot jeg de hode på ute, de lager minst kaos da.. Jeg må jo undervise, og kan jo ikke ha to gale vimse-høner virennde rundt inne i klasserommet, som synger av full hals. Vel, jeg underviser på tegnspråk, og elevene er døve.. men denne gaulingen deres forstyrrer hvertfall MEG om ikke annet..

Jeg slapp dem ut i snøen.. der Vaniljen hadde holdt på på mandag, og der var jo snøen blitt HELT kram…som i Snømann-snø… Glemt var hopping og aking og rulling i snøen, som var det ALLER morsomste dagen før.. NÅ skulle det lages snømann.. Høne-Pøne ble så ivrig, snublet nesten ut døra her… og glemte lua si og alt… Også hun som hadde vært  så forkjølet. da..


Med litt samarbeid klarte de å rulle en snøball ganske stor.. Se bare hvor mye Vaniljeogpepper anstrenger seg, kniper øynene sammen… *stønne*…. – ” tungt”..


Oppover bakken…. “og ta i…”… *rulle-rulle”… snart ferdig hode..også…


Og til slutt var den ferdig, med armer, øyne, munn og nese… og fikk til og med låne lua til Vaniljeogpepper ;-D De var stolte som haner… og stilte seg opp for foto-shoot, strakte armene i været som snømannen…. “Nå er det jul igjen og nå er det jul igjen… ” Sånn gaulet de på… ene sangen etter den andre… Mens de danset rundt snømannen… Og det bringer meg inn på dagens oppgaver:

Vaniljeogpepper og Høne-Pøne Von Bentasil kan ALLE julesangene… men hvor mange kan DU?

Kan du lage disse sang-strofene forståelige? DU må kanskje putte inn en bokstav som mangler her og der..

 

Og igjen lurer jeg på… hvem er nissen denne gangen? Pass på, dette er en luring 😉 Hi-hi

4)

Så- hivs du kan svarene på dissse 4 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 11. desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3

Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

Jeg har 13 kalendergaver igjen som jeg gjerne vil gi bort- så bare sleng deg med .-)

 

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da trekker jeg rett etterpå 🙂

 

Lykket til og ha en fin dag 🙂

 

54 kommentarer
    1. lulltove: Ååå, så gøy at du ble med også 🙂 Jeg setter pris på alle som kommer innom på kalenderen, og gleder meg til å trekke snart.. Vel… det er en halvtime igjen for folk å melde seg på 😀 Takk for svar 🙂 Klemmer <3

    2. Du grønne glitrende tre
      Nå har vi vaska gulvet og vi har børi ved
      Så går vi rundt om en enebærbusk
      Og så er det dronninga sjøl 🙂
      Klem, klem 😉

    3. Elin Slåen: Jeg tror faktisk ikke JEG er den snilleste nissen, se på svaret på bloggen din, så skjønner du hvorfor 🙂 DUUUUUU er snill du !! <3 Stor klem <3

    4. Åhh, jeg er litt dårlig på slike sanger- jeg er oppvokst i Sverige, så jeg kan gjerne ofte ikke stave helt- ha ha- men vi prøver 😉
      1. Du grønne glitrende tre god dag.
      2. Nå har vi vaska golvet og vi har børi ved.
      3. Så går vi rundt om en enebærbusk.
      4. Og i dag er nissen den snilleste nissen av de alle- nemlig FRODITH <3

    5. Engla: Flott du prøver deg, det blir jo større og større sjanse for å vinne vil jeg tro 🙂 Jeg håpr du vinner en dag hvertfall 🙂 Og jeg har jo mange igjen da, faktisk 13 gaver er det vel.. 😉 Håper dagen din er fin som bare det :-)Jeg er i full fart nå, kommet hjem nylig og lager innlegge i fleng her… ;-D Stor klem fra meg 🙂

    6. Prøver meg i dag også jeg 🙂
      Du grønne glitrende tre god dag
      Nå har vi vasket golvet og vi har børi ved
      Så går vi rundt om en enebærbusk
      Dagens nisse er ihvertfall verdens fineste Frodith <3
      Ha en superfin kveld nissemor 🙂
      Stoooor klem fra Engla

    7. Kristin: Takk for svar 🙂 Jeg har akkkurat kommet inn døra, og er litt full fart her i dag . Håper du har en bra dag 🙂 Jeg noterer svar 🙂 Glad for at du er med 🙂 Klem <3

    8. Lisbeth Pedersen: Takk for svar 🙂 Her er det full fart og nettopp kommet inn døra 🙂 Går litt i ett om dagene… Ha en fin kveld du også 🙂 KLemmer <3

    9. cuskima: Ha-ha, ja de finner på mye rart altså 😀 Nå er det noe de går og lurer fælt på,men det kommer i morgen 😉 I dag har vi nemlig fått post.. og det kommer nok i kveldens treknings-innlegg 😀 Ha en fin kveld så lenge 😀

    10. Hei hei 🙂
      Svarene mine:
      1. “Du grønne glitrende tre god dag”
      2. “Nå har vi vasket golvet og vi har børi ved”
      3. “Så går vi rundt om en enebærbusk”
      4. Det må jo være Frodith selv som er nissen i dag? 😉

    11. HAHAHAHA nesten like mye rart de gjør de to der som mine 3 hunder :D:D
      De synger også, høres ut som burhøns når de får kjøre bil og hun ene leker ape. Hun sier ahahaha ihihihi o o o o o o aahhh ( apestemme)
      Du grønne glitrende tre goddag
      Nå har vi vaska gølvet og vi har børi ved 🙂
      så går vi rund om en enebærbusk 🙂
      og så er det FRODITH med nisselue :D:D:D

    12. Hallaien! Kommer innom i forbifarten, bare for å svare på dagens nøtter.
      -Du grønne glitrende tre god dag
      -Nå har vi vasket golvet og vi har børi ved
      -Så går vi rundt om en enebærbusk
      -Og så må det være deg, Frodith som er nissen.
      Nå løper jeg videre for i dag er en travel dag, selv for en som har fri. Grip dagen!

    13. Gry Elisabeth: Hi-hi, jeg ser hva du har skrevet men sier INGENTING 😀 Gir svarene til jentene og så får du se i kveld 😀 Ha en herlig dag 🙂

    14. Hei, hei en super god dag til deg 🙂 her har du svarene:
      1 Nå har vi vaska gølvet og vi har børi ved
      2 Du grønne glitrende tre god dag
      3 Så går vi rundt om en enebær busk
      4 Det ligner mistenkelig på herlige deg 😀

    15. Min matgale verden: Oi jeg trodde du hadde gjort det 😀 Men du visste i bakhodet der at noe var feil ja… 😀 Det manglet noe liksom… Godt du kom nå da 🙂

    16. Nei har du sett, jeg glemte jo svare på hvem nissen var! Jeg er visst helt på en snurr idag. Og nissen idag, var jo selveste Frodith`en det. Sånn! Tenk om jeg ikke fikk bli med i trekningen… puh:)

    17. deveny: Hei-hei 🙂 Fint der kommer du med svar 🙂 Jeg gir dem til jentene og så hører vi hva de sier om dette 😀 Ha en fin dag så lenge 🙂

    18. Du grønne glitrende tre god dag
      Nå har vi vaska gølvet og vi har børi ved
      Så går vi rundt om en enerbær-busk
      Frodith
      Mitt svar i dag….:-)

    19. 1) du grønne glitrende tre god dag
      2) Nå har vi vaska gulvet og vi har børi ved
      3) så går vi rundt om en enebærbusk
      4) DUUUUU!
      😀

    20. Her er mine svar
      du grønne glitrende tre god dag
      nå har vi vaska gulvet og vi har børi ved
      så går vi rundt om en enerbærbusk
      frodith

    21. Nemi Rebella: Ha-ha… ja var det sånn den gikk… 😉 HÅpler du er frisk og fin som en fisk <3 Her går det hurra meg rundt om dagen, men det er vel ikke bare hos meg 😀 Hi-hi.. Stor klem <3

    22. Så søt snømann de har laget ^^
      Strofene:
      Du grønne glitrende tre god dag
      Nå har vi vaska gulvet og vi har børi ved
      Så går vi rundt om en enerberbusk
      Og dagens fine nisse er selvfølgelig deg <3
      Ha en kjempefin dag 🙂

    23. Jeg har fortalt henne hvor uskikkelige de er, både da de var oppe i juletrebelysningen på kjøpesenteret, da de så på brudekjoler og pyntet seg til selskap og satt i vinduet og ventet på nissen, og rotet hjemme hos deg nrå du var på jobb:)

    24. 1. De grimme glatte tre godnatt
      2. Nu har vi vaska svigerfar
      3. Så går vi rundtomkring en polkagrisbusk-busk
      Hmmmm, den nissen var det noe kjent med… “Is it an aeroplane…? Is it a train…? Is it FRODITH…! 😀

    25. frokenfjeldberg: Så bra du er med 🙂 Koselig, håper du blir bedre snart, jeg ser du er tett i desa.. men har ikke hatt tid å gå inn ennå 🙂 Skal lese i pausen 🙂 Spisepausen. Nå bare liten pause. Ja, ikke noe smitte her 😀 God bedring <3 klemmer <3

    26. Mariann Sæther Tokle: Det tror jeg må være verdens største kompliment her nå altså 😀 jeg blir så glad så jeg blir helt varm 🙂 Tenk at du har blitt avhengig av å komme å lese om de to tøttene 😀 Det var moro det, at jeg har klart det kunststykket 🙂 Tusen takk for koselige ord 🙂 Ha en herlig dag Mariann, jeg gir svarene til jentene 😉 Klemmer <3

    27. TuridB: Ja, krabatene finner på litt av hvert 😀 så det KAN bli moro hvertfall 🙂 Håper folk trekker litt på smilebåndet 🙂 Hi-hi, jeg noterer svar og sier tusen takk. Jentene hilser og sier de skal sjekke svar 😀 Ha en fin dag 🙂

    28. Min matgale verden: Må si du står på med bakingen altså 😀 Klarer du å bake SÅÅÅ mye på en gang.. Jeg er så imponert atte 🙂 Da har du hvertfall nok å gjøre 😀 Bra du fikk deg litt kylling i går, jeg skal møte søsteren min og regner med det blir litt lettvint mat UTE i dag 🙂 Hilser tilbake og ser stolte ut her 😀 Storklempåvei <3

    29. DU grønne glitrende tre, nå har vi vaska gulvet og vi har børi ved,så går vi rundt om en einebærbusk, Nissen er Frodith..;O);P Hihi hihi Klem herfra, nok en gang uten smitte<3

    30. Hihi, de er på farta igjen:)
      Du grønne glitrende tre,Nå har vi vaska gulvet og vi har børi ved og så går vi rundt om en enebær busk
      Og damen på bildet er hun som har årets hyggeligste og morsomste julekalender og har klart det kunststykket å gjøre meg avhengig av å lese både morgen og kveld. Det er den første i verdenshistorien, da jeg leser egentlig lite blogger. Det er Frodith <3

    31. God morgen!
      Artig å lese om dei to krabatane og deira påfunn 🙂
      Her er mine svar:
      1. Du grønne glitrende tre goddag
      2. Nå har vi vaska gulvet og vi har børi ved
      3. Så går vi rundt om en enebærbusk
      4. Det må vel være det blide åsynet til sjølvste Frodithen

    32. Du grønne glitrende tre god dag, ja…minner meg på at jeg må ut og SE etter det der treet… Nå har vi vaska gølvet og vi har børi ved….den der vedbæringen får jammen Gubben ta seg av! For golvvasken tar han i hvert fall ikke! Ikke det at jeg har vasket golvet på en stund heller da men….før JUL skal det nå bli vasket… Og så går vi rundt om en enebærbusk…og det gjorde skomaker Andersen i går..ja, bare at han gikk rundt fru enebær, med en granbusk i hendene… Det er koselig med jul i skomakergata….og forresten, det ble kylling og ikke pølse på meg, og got var det, for Gubben og Guttene langet i seg hele pakken! Storspisere, i hvert fall Gubben! Nå har jeg laget matpakkkebrød til guttene, har lussekatter til etterheving, makroner til tørk, og grove ppitabrød på heving. Om en time skal jeg opp til mine foreldre og lage kranser til gravene…så her må der stekes skal jeg bli ferdig:) Ha en herlig dag, og hilse vaniljen og hønepøne med at det var den tøffeste snømann jeg har sett, og siden jeg jobber i barnehage har jeg sett mange! Førjulsklempåvei..

    33. miastorp: Ja, ikke sant den ble fin 🙂 Helt i deres størrelse 🙂 Jeg noterer meg svarene dine, og leverer jentene 😉 Ha en fin dag selv 🙂 Klem

    34. Fru Stussli: Uff, det er onsdagen din ja… som er verdens lengst tirsdag 😀 Ja, vi har alle våre dager som er sånn.. Jeg skal prøve å kose meg litt i byen i kveld med søsteren min, kjøpe julegaver 🙂 Jentene hilser tilbake. Ha en fin dag selv om den blir travel 🙂 Og jeg tar en litt rolig klem, for å roe deg ned 😀

    35. Helge: Mye fint på Mathallen, spennende å gå der 🙂 Jeg var der en gang i sommer. Så fint å vinne flaxlodd da, håper du vinner noe på DET igjen 🙂 Ha en fin dag så lenge 🙂

    36. Vanja: Hi-hi, jeg sier ikke mer 😀 Takk for svar, jeg gir dem til jentene, og hører om de er enige 😉 Ha en fin dag Vanja 😀 Klemmer

    37. Veldig fin snømann! Flinke er disse raringer dine 🙂 så til dagens svar : du grønne glitrende tre god dag, nå har vi vasket gulvet og vi har børi ved og den siste så går vi rundt om en enebærbusk 🙂 men kjendisen bak nissesjegget var enkel! Det var deg :))) ha en fin fin dag 🙂

    38. 1) Du grønne glitrende tre god dag
      2) Nå har vi vasket golvet og vi har børi ved
      3) Så går vi rundt om en enebærbusk
      4) Selveste Frodith/Solfrid
      Kjappe svar fra masse-å-gjøre-fruen. Er den berømmelige onsdagen og så har vi stappet inn to ekstra møter for sikkerhetsskyld..
      Ha en strålende dag og hils til “jentene”
      Hurra-meg-dobbelt-rundt-og-tilbake-igjen-klemmer

    39. Du grønne glitrende tre god dag
      Nå har vi vaska gølvet og vi har børi ved
      Så går vi rundt om en enerbær-busk
      Og nissen er søteste frodiiiith 🙂

    40. Dette var lett. Vant et flaxlodd på nrk-buskeruds radios julekalender nylig og svaret er det samme som nummer 1. Utrolig nok så vant min søster i samme kalender dagen før meg.
      Har alle svarene men kan vente med de, har en rolig dag i dag. Var i Oslo igår bl.a teknisk museum, mathallen og spiste på Egon før NSB tok oss hjem via spor 4. Ha en fin dag.

    41. Du grønne glitrende tre
      Nå har vi vaska gulvet og vi har børi ved
      Så går vi eundt om en enebær busk
      Til slutt ikke minst Frodith fra sommeren da hun koste seg glugg ihjel i den turkise kjolen.:)
      Riktig god morgen til deg.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg