Tante Jul….ikke Tante pose

I dag er det 12. desember… Og visste du det… at i dag har Tante Jul bursdag? …. Du tror jeg tøyser du? Men jeg gjør ikke det… Og NEI, jeg mener IKKE Tante Pose.. For denne damen har ingen Tante Pose-tendenser… Du vet den strenge damen i Julefilmen: “Tante Pose”…?.. Vel, denne ” Tanten” har en helårs JULE-blogg… og virker snill som dagen er lang 🙂

 

Tante Jul er over middels opptatt av  JUL, og i fjor hadde hun julekalender på bloggen sin… Men i år, ble hun plutselig litt borte rett oppi jula her… og jeg lurer på om hun har byttet blogg-plattform, det sto plutselig en annen adresse også… og jeg har ikke sett henne på en stund.. Men uansett er det på sin plass å gratulere henne med dagen 😉

Hun er glad i å reise, men mener selv hun får reist for lite. Skulle ønske seg å reise i Storbritannia og Tyskland lit mer. Og hun drømmer om å sykle Nordsjøruta, gå pilgrimsvandring på Compostela de Santiago, og kanskje reise Silkeveien. Favorittfargen hennes er grønn. Hun elsker å bake deilige kaker og lage konfekt, lese, male, dyrke ting hun kan spise eller PLUKKE ville ting hun kan spise..

Hun liker å se filmer som er kostyme-dramaer i Jane Austen -stil, eller se britisk krim, og lett action. I tillegg må nevnes at hun liker Lord of the rings, og Harry Potter også .-)

Jeg kjenner ikke Tante Jul så veldi godt, men hun virker som en flott dame, med mye kjærlighet til sine barn. Jeg har sett fine turer i skogen, på ordentlig gamle-måten. Tante Jul, virker som en dame som skaper  gode minner  med og FOR barna sine.. Det ser ut som de gjør mye koselig sammen, med sunne og varme verdier som bakteppe 🙂

Jeg ønsker deg en herlig dag Tante Jul, hvis du leser dette på dagen din 🙂 

Gratulerer så masse med dagen! Serverer deg en stor pepperkake-mann, siden det snart er jul <3

 
Stor bursdagsklem <3 og hurra for deg!!

 

 

 

18 kommentarer
    1. Jeg googlet nettopp meg selv og fikk opp dette innlegget høyt på trefflista. Ikke så rart det kom høyt, kanskje, for min egen blogg er borte vekk.
      Det var hyggelig og litt sårt å lese den fine bursdagshilsenen igjen, og mitt eget svar der jeg bare sa det var en rar jul.
      Rar var en veldig forsiktig måte å si det på; 2013 var et helvetesår, toppet med at ekteskapet mitt gikk dukken. Nå, snart seks år senere, har det meste ordnet seg til å bli uendelig mye bedre enn det var akkurat da. Jeg savner å ha en plattform der jeg forteller folk om hva jeg driver med, men nå driver jeg faktisk med så mye at jeg ikke har kapasitet til å holde liv i en blogg – og det er positivt! Jul er fremdeles en fin ting, og jeg pynter juletre i skogen hvert år. Anbefaler deg, Frodith, og leserne dine, til å bli #julegerilja, dere også!

      Stor klem fra Tante Jul

      1. Så koselig å se deg igjen. Jeg ligger her med bristet ribbein, så er ikke helt i slaget. Så bra å høre det har gått oppover. Livet herjer litt innimellom, men det går som regel litt begge veier 🙂 God klem

    2. Tante Jul: Jeg begynte å lure skjønner du, fordi det står jo ikke tantejul.blogg.no som hos alle andre i feltet for blogg… men .com…. derfor jeg trodde du var annet sted 😀 Skjønner at ting er litt anderledes for deg, og at du ikke er på blogg 🙂 tenkte likevel det ville være hyggelig med en liten hilsen 🙂 Gratulerer igjen <3

    3. Hei! Jeg så at det dukket opp noen bursdagshilsener hos meg, og tenkte meg at det måtte være du som hadde vært på ferde. Takk for at du husker på meg! Og det stemmer at jeg er borte, men ikke fordi jeg har byttet bloggplattform. Jeg har bare ikke blogget i det siste. Det er en ganske ualminnelig jul for meg i år… Men plutselig dukker jeg nok opp igjen, skal du se. Skal bare…

    4. Livsrom: Nei ,det har vært HELT stille, så vet ikke hva som skjer, men skal hvertfall se jeg ikke har glemt henne 🙂 Ha en fin dag 🙂 Veldig travelt her nå altså 🙂 Puh! Klemmer <3

    5. Takk for presantasjonen, Frodith:) Men der var ikke mye aktivitet på den bloggen siste to-tre uker….
      Jeg sender en gratulasjon til Tante Jul:)
      -og en stor klem til deg sevsagt<3
      Ha en fin dag:)

    6. passion4lifeandtravel: Ja, men jeg har ikke sett henne på uker…så lurer på om hun er PÅ 🙂 Men gitt henne beskjed 🙂 Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg