Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 13 – Kom inn, bli med ;-)

” Saaaaanta Luuuusiiiiiia….. dreit oppiiii liiiiiiaaaaa”….. Sånn startet jentene morgenen hos meg… Jeg kjeftet kraftig på dem gjennom soveromsdøra…. og prøvde å forklare dem at “JA- det er Lucia i dag… men sangen er ikke SÅNN” . Det måtte nøye forklaringer til, om at det DE sang, bare var en tulle-sang… Og at på ORDENTLIG Lucia-dagen, så skal vi gå i tog… og synge ordentlig… og PENT…  Ikke sånt tøys!! Læreren i meg POPPET ut soveromsdøra, sendte de noen olme blikk… og fortalte dem at det ble ikke-noe Lucia-tog på jobben i dag…om de skulle holde på sånn… Og hvertfall ingen lusse-katter…

De tok seg raskt sammen, vasket snuter og nebb, og hoppet i sekken… med alt utstyret… Og de BLE i sekken… Fornuftige plutselig.. Jeg kunne bare høre de skvaldret sammen oppi der… fnising, kakling og en og annen strofe av den EKTE Lucia -sangen…. ” Svart senker natten seg….. i stall og stue….”  Pene, rene stemmer som øvde… Hm…

Og vel framme på jobben, i otta, ble det tog så klart. Vi hadde blitt enige om at de fikk gå hver sin gang først i toget… Og GJETT hvem som måtte gå bakerst hver gang.. 😉 Jo, det var MEG selvfølgelig….

Først gikk Vaniljeogpepper og ledet an… Med lys i hendene og alt..

Så var det Høne-Pøne litt som Lucia-jenta… Og begge hadde lyskrans så klart… og glitter rundt  “livet”…

Til slutt ble jeg kastet ut av toget,og de skulle bare gå hver sin gang de…

 “svart senker natten seg… i stalll og stue…. “

De elsker jo å bli tatt bilder av som du sikkert ser, og de svinset og gjorde seg til begge to, hver sin gang… Så dette var toget vårt på morgenkvisten…

Men nå er de klare med nøttene og de har de planlagt og gledet seg til… For i dag er det nemlig ikke hvem er NISSEN… men heller HVEM ER LUCIA…  Og dette er nok noen som ikke har fått gå så mye  som Lucia- først i toget, for å si det sånn… Dette er nok heller de med blå strømpebukser som måtte gå bakerst…

Altså:

1) Hvem er denne “Lucia -jenta”?

2) Og hva med denne?


 

 3) Og denne?

 

Og hva står det her? DU må nok stokke litt om på bokstavene…

4)

Så- hivs du kan svarene på dissse 4 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 13. desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3

Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

Jeg har 11 kalendergaver igjen som jeg gjerne vil gi bort- så bare sleng deg med .-)

 

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da trekker jeg rett etterpå 🙂

 

Lykket til og ha en fin dag 🙂

 

 

71 kommentarer
    1. nååh. det tar jeg som et komplemang!! haha
      skal prøve og ikke bli den plagsomme naboen som spiller for hoy musikk til alle tiders døgn! 🙂

    2. Hahah!! jeg husker ikke hordan den “såga” var, men funnet er jeg fornøyd med! haha
      nååh, så bra du løp inn og ville være vennen min, jeg liker venner!! haha
      Nei skal vell klare og overleve selv om ikke vaniljeogpepper blir med da! 🙂 har no altids desember måned og gå tilbake og lese på! 🙂

    3. Moving On: Ja, ikke sant 🙂 Tror du fant meg,og jeg likte så godt måten du kommenterte på, litt ordentlig liksom, og da løp jeg fort inn å ville være vennen din vettu 😀 Det er fint du blir med når påsken kommer 🙂 Det er jo alltid noe å vinne 🙂 Men kan ikke love at Vaniljeogpepper blir med da altså 😉

    4. Ja, du skulle funnet meg / eller jeg deg ( eller hvordan det gikk for seg) i begynnelsen av desember, så hadde jeg blitt med!! haha
      hadde garantert flira meg gjennom måneden på denne bloggen ser jeg!! haha
      men da gleder jeg meg til påskenøttene settes i gang!:P

    5. Usj, rakk ikke, jeg har vært på julebord i dag. Jeg satt og kikket på tidligere, og grublet litt på nr 3. Tenkte jeg skulle gruble litt sener, men så var tiden ute

    6. aldrialene: Ja, Lucia-toget var nesten det viktigste i dag føler jeg 😀 Så bra at de fikk sett det 😀 Da sjanser vi på at du har rett alene 😀 og vi kommer snart tilbake med svar 😀 Jeg er utrolig stolt av det toget 😀 Hi-hi..

    7. Vi er enige i at dette er et av de fineste Luciatogene vi har sett altså! Mens jentene mine er mest opptatt av håndball akkurat nå, så svarer alene denne gangen. De hadde bare tid til å se på bildene av Luciatoget. Jeg tar sjansen på at det er bilde av Kurt Nilsen, Ole Paus og Rod Stewart.Setningen er Nissefar kan ikke være med i Lucia-toget.

    8. Engla: Du har for meg liksom vært litt med i Lucia-toget i dag du <3 bare at det var litt stillesittende, og med kaffe til i stedet for lusse-katter 😀 Takk i like måte 🙂 Koste meg masse sammen med deg <3 Har laget klart til i morgen he-he, så alle andre får se hvor koselige vi er også 😀 Stor klem til deg min venn <3

    9. For ett herlig Luciatog <3
      Sitter her og humrer og ler jeg og skulle ønske jeg fikk være med i toget 🙂
      Helst først da selvfølgelig som Luciabrud, hihi
      Men jeg må si at jeg er storfornøyd med dagen som den er, for det er ikke hver dag man får møre verdens fineste frodith in real life <3
      Tusen takk for noen koslige timer <3
      Her er dagens svar:
      Kurt Nilsen, Ole Paus, Rod Stewart og Nissefar kan ikke være med i lucia-toget,
      Svar avgitt 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld 🙂
      Stooor klem fra Engla

    10. passion4lifeandtravel: Ja, jeg er så stolt av det Lucia-toget at jeg har lyst til å vise hele verden skjønner du 😀 De ble SÅ fine synes jeg 😀 Lys på hodet og alt 😀 Jo, neste år kan også HAN være med 😀 Takk for fine svar, kos at du er med Mette 🙂 Er tilbake om noen timer med vinneren, her går det unna med kalendergaver og det gjør meg så glad 🙂 Klemmermasse<3

    11. Det fineste Luciatoget jeg har sett, for noen fine drakter de har <3
      Svarene på julekalenderen er:
      Kurt Nilsen, Ole Paus og Rod Stewart :-), Nissefar kan ikke være med i i Lucia-toget <3
      Thi hi...så klart nissen ikke kan være med i Luciatoget, du kan da ikke få lov til å både være nisse og Lucia, men tenk om han har veldig lyst...stakkars...kanskje han har drømt om det hele livet...kanskje la han få lov neste år ... <3 klem

    12. cuskima: Her blir det ingen slapping før sene kvelden tror jeg… har gjort noe i ettermiddag, så nå er jeg opptatt med kalenderinnlegg til både det ene og andre 😀 Mer om det i morgen 😉 Gjort noe hyggelig nemlig 🙂 klem <3

    13. Hei! Skynder meg å legge igjen svar før jeg haster ut på venninnebesøk:)
      1. Kurt Nilsen
      2- Ole Paus
      3. Rod Stewart
      4. Nissefar kan ikke være med i Lucia-toget
      Ha en fin kveld! 🙂

    14. Elin Slåen: Jeg liker også godt Kurt Nilsen faktisk 🙂 Ja er ikke jentene HERLIGE!! He-he, de ser jo så andektige ut.. men du kan vel bare tenke deg at det kunne ikke holde dagen ut…. mer om det i kveld 😀 Kos at du er med i dag også ,Elin, og jeg koser meg fremdeles med katten din her 🙂 Jeg har skrytt av den til NOEN i dag 🙂 Mer om DET i morgen 😀 Mye hemmelig i dag… 😉

    15. Hahaha, så koselig lucia-tog dere hadde 😀 Dagens svar på julenøtter er Kurt Nilsen, Ole Paus, Rod Stuwart, og teksten er: nissefar kan ikke være med i lucia-toget..

    16. 1. Kurt Nilsen- jeg elsker Kurt Nilsen <3
      2. Ole Peus..
      3. Rod Stewart... Jeg veit ikke hvordan det staves, så vi tok en sjans der 😛
      4. Nissefar kan ikke være med i Lucia-toget.
      Sååååå fine Lucia-jenter de blei <3 Og så så flinke med lysene da 😀 Heldige jenter 😉

    17. Min matgale verden: Var de ikke yndige??:-) De har gått og gått i hele dag, helt til de ble ulydige… mer om det i kveld… 😉 Nye fredagen du også 🙂 Jeg har gjort noe veldig koselig i dag, mer om det i morgen 😉 klemmermasse <3

    18. cuskima: Såå herlig at du dør av latter og tårer, bare du ikke gjøre det på ordentlig 😉 Er de ikke fine 😀 De var skikkelig uskikkelig etterhvert… Takk for svar, jeg er travel før kvelden 🙂 Klerm

    19. Mariann Sæther Tokle: Ikke sant, de står på de… og det har de gjort i dag altså, tusen runder rundt på jobben 😀 Og ikke helt greie på slutten 😀

    20. Helge: Takk for svar Helge, jeg er litt travel 🙂 bare snartur innom. Har vært opptatt med noe du får høre om i morgen 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    21. Kurt Nilsen
      Ole Paus
      Rod Stewart
      “Nissefar kan ikke være med i Lucia-toget”
      Ønsker deg en fin lucia-kveld 🙂

    22. Ho ho, En bergenser som lucia…Kurt Nilsen kan jeg kjenne igjen, og Ole Paus..til og med Rod Stewart. Og klart nissefar ikke kan være med i lucia-toget,, makan, det skulel tatt seg ut. Så yndige de var i toget…begge to. Jeg fniste høyt av første bilde, for med litt fantasi, så så det ut som Vaniljen gikk der og røkte en lang sigarett…..knis… Du vet den fantasien min…. Her har Guttene gått tur med Bonnie, så hva skal jeg gjøre da…kanskje bake ørlittegranne…;) NYYYYYYt fredagen min venn. STOR fredagsklem!

    23. herlighet eg gir meg ende over -eg bare døøøøøøøøøøør av latter og tårene triller. Hundene mine ser på meg som om eg er gal
      Elsker Hønepøne og Vaniljeogpepper i santa Lucia kostymene <3<3<3<3<3<3
      Det er selvsagt fantastiske Kurt Nilsen
      Ole Paus
      Rod stewart
      Nissefar kan ikke være med i Lucia-toget
      Det er jo fordi han er en MANN :D:D

    24. Jo,de er kjempefine i Lucia-toget. Petter Stordalen tenke jeg på da jeg så nå 3 men har er det ikke. Mine svar er Kurt Nilsen, Ole Paus, Rod Stewart – Nissefar kan ikke være med i Luciatoget. Ellers mangler jeg kun 1 gave til bror min – den fikser vi imorgen. Ha en fin kveld.

    25. Så koselig måte å våkne på, selv om teksten først var litt feil.. Ordentlig fine var jentene, og de stilige lyskronene da. Bra jobbet! Tenker de koser seg med lussekatter nå.
      Lucia-jentene er Kurt Nilsen, Ole Paus og Rod Stewart, og med bokstavene stokket rett så blir det …nissefar kan ikke være med i Lucia-toget.
      Ha en super fredag den 13. fortsatt. Se opp for svarte katter, stiger og den slags..

    26. ladyaugust: Ja, var de ikke fine 🙂 Jeg er skikkelig stolt av det toget nemlig 😀 Og du måtte jo bare se 😀 Ha en fin dag fine søs, klemmer godt i full fart på vei ut i verden <3

    27. Lucia-jentene er Kurt Nilsen, Ole Paus og Rod Stewart
      Nissefar kan ikke være med i Lucia-toget
      Jeg må si det var et flott Lucia tog….:-)

    28. Hahhahaha såå fine luciadyr med lys og alt 😀 Det første er Kurt Nilsen, så Ole Paus og til sist tror jeg det er han Rod Stewart(vetikkehvordan det skrives) Nissefar kan ikke være med i Luciatoget. Ha en kjempefin fredag søs <3 Klæmmeflat såklart 😀

    29. Sara Karlengen: Nei, jeg har heller ikke gått foran i noen tog… 😀 Og heller ikke i dag… sist hver gang 😀 Takk for dagens svar og kos deg vider der borte 🙂 Klemmer <3

    30. Vanja: Ja er ikke de første Lucia-jentene veldig fine da, de SMÅ? 😀 Ja, de store også forsåvidt 😀 Jeg noterer dagens svar og hører med Lucia-jentene 😉 Klem <3

    31. Såå fine lucia-jenter da ^^ Tror aldri jeg har gått foran i toget heller, har kanskje noe med hårfargen å gjøre 🙂
      Jeg tror Lucia-jentene er Kurt Nilsen, Ole Paus og Rod Stewart 🙂
      Setningen er: Nissen kan ikke være med i Lucia-toget ^^

    32. Snakker om flotte lucia jenter du.
      Kurt Nilsen kledde den fortreffelig.
      Ole Paus var heller ikke verst, og da tenker jeg på sangen hans alene også. Den sitter dypt nå.
      Rod Stewert var ikke så flott.
      Noe værre den ,men Nisse far kan ikke være med i lucia toget.
      Herlig kalender som vanlig.:)

    33. miastorp: Ja, ikke sant vi imponerer på morgenkvisten 😀 Moro skjøner du 😀 Jeg noterer svarene dine 🙂 Ha en fin fredag du også 🙂 Klem

    34. Fru Stussli: Vi koser oss, og går runde etter runde her som du ser 😀 Og lussekatter har vi fått av noen andre som gikk 😉 Herlig tradisjon ja 🙂 Kose dere dere også 🙂 Stor Lucia-klem <3

    35. Tante Jul: Hei-hei, her er det en som er Lucia-interessert 🙂 Koselig 🙂 Og vi koser oss med alle togene. elever har gått her også. Også vi dag 😀

    36. Helge: Ja, du får komme tilbake senere :-)Var de ikke fine i toget 😀 Du får få unna litt julegaver du da 🙂 Ha en findag så lenge 🙂

    37. Jeg har kledd meg i hvit i dag men lot lysekrona bli hjemme 🙂 må si dere imponerer stort med tog tidlig om morgen! Så var det dagens svar 🙂 Kurt Nilsen, Ole paus og rob stewart. Og stakkars Nissefar kan ikke være med i Luca-toget 🙂 ha en fin fin fredag den 13. :))

    38. 1) Kurt Nilsen
      2) Ole Paus
      3) Rod Stewartt
      4) Nissefar kan ikke være med i lucia-toget
      Kos dere max med Luciadagen. Frøken Stussli sin klasse skal går rundt på hele skolen, synge og dele ut lussekatter 🙂 Koselig tradisjon!
      Stor luciaklem

    39. Kurt Nilsen, Ole Paus og Rod Stewart? Og “Nissefar kan ikke være med i Lucia-toget”.
      Og en riktig god morgen til deg! Her blir det Lucia både på SFO og i barnehagen, med besteforeldre på besøk og allting.

    40. Skal si at dyra dine har tallent når det gjelder Luciatog og sang. Hvem er nissene? Førstemann er jo sammen med ei fra hjembygda mi, om jeg ikke tar feil har andremann et navn som rimer på taus men hvem han siste er må jeg tenke litt på men jeg noen navn jeg kan velge i. Det siste delen var jo lett. Men jeg kommer tilbake. Skal handle julegaver idag. Ha en fin dag.

    41. You just made me smile this morning:) jeg virkelig elsker deres eventyret:)
      Hjernen min er ikke våken enda, så det eneste jeg kjenner er Kurt Nilsen;)
      Ha en fin dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg