Trekning av kalendergave bak luke nr 12

 Denne dagen har vært verdens lengst dag…. på alle måter… DAGEN i seg selv har vært veldig veldig lang… Armene har vært veldig laaaaange… av all handlingen i butikkene… Og beina føles som de er i ferd med å bli veldig, veldig lange også…. fordi jeg må løpe så veldig, veldig fort….  

Som du skjønner har det vært en stresse-dag… Masse å gjøre på jobben, med elever, lærere, grøt, mandler, leker, klementiner…. og SÅ måtte jeg huske å puste litt… Og når DET var ferdig… Så har jo disse jentene du kjenner så godt, Vaniljeogpepper og Hønøe-Pøne Von Bentasil, vært fryktelig opptatt av å øve til Lucia-toget… Som du sikkert forsto i dag tidlig.. Vi har funnet en løsning, som var grei for begge, og de har øvd og øvd… så svetten har sprutet… 

Og når arbeidsdagen var over,all øvingen var over og JEG var nesten hel OVER , selv, ….. da var det å fly gjennom den masete byen… med dyra på slep….

 Jeg ønsket meg vinger, for  beina blir så altfor lange av all denne “flyingen”.. og armene viftet vilt rundt meg, da jeg prøvde å kave meg gjennom byen i den stygge dunkåpa… med poser, dyr og kalendergaver…

Da vi kom hjem var vi alle så slitne, at det var to som sloknet på sofaen her, og den ene var IKKE meg…… De lå bare der, med armer og bein til alle kanter… og snoket som et uvær…

…. Sånn ligger de faktisk ennå… men jeg skal få liv i dem nå, for det er Vaniljeogpepper som skal trekke ut en lapp av den magiske lua, for å avgjøre hvem av dere med riktig svar som vinner kalendergave i dag…

” Vaniljen….er du klar…. Ho-ho… Våkne… Er du klar…? “

Store, oppspilte øyne ser glad og våken ut med ett…og piler uten mer forklaring i full fart ned i lua… Og mens hun er der og roter… Her er svarene:

Nissene var :

1)


Brad Pitt-selvfølgelig

 

2)

Dronning Sonja

og 

3)

 

Her sto det: – I morgen er det Lucia -dagen, og vi skal spise lusse-katter

 

Nå kommer det ei spinnvill rotte i full fart her…. Og hun har med seg…. en lapp… og det står….

 

 

http://inneuteferdig.blogg.no  eller Vanja, som noen kjenner henne som også 🙂

 

Gratulerer så mye 🙂 Nå kommer det noe i posten til deg snart 🙂 Håper det vil falle i smak 🙂 Moro at du vant <3

 

  Og til deg som IKKE vant:

Det er flere sjanser igjen!

-Kom immnom i morgen tidlig  om du vil, eller utover dagen… helt fram til klokka 22. Jeg har 11 hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 13, og det er Lucia-dagen 🙂

Ha en fin kveld videre <3

 

 

24 kommentarer
    1. Vanja: Så bra at du ble glad, jeg har funnet en ting i skapet mitt som jeg TROR passer deg ganske bra, selv om den ikke er HELT perkfekt fargemesssing kanskje.. ;-D Men ganske 😀

    2. Jeg vant jeg vant..
      Snakker om å bli glad.
      Ikke den enkleste å holde mål med her vet du.
      Jeg jobber og jobber, og dagene løper fra meg. Har jo ikke tid til noe.
      Skjønner godt at du sier at armene blir lange jeg.:)
      Gleder meg til gaven:)

    3. Min matgale verden: Ja, litt for mye stress rundt disse halvårene synes jeg. Vi har også Lucia her, både med elever og jeg har på bloggen 😉 Og nå skal jeg om noen strakser ta meg fri for helga… Dvs, jeg har vel en 4-5 timer igjen da 😀 Lucia-klemmer <3

    4. Herlig bilde av deg og dyra gjennom byen, skjønner godt de blir utslitt…:) Men sånn skal det jo være i julestria. Nå må jeg få på meg noe hvitt, og løpe litt tidligere på jobb, for jeg skal jo lede lucia-toget gjennom hele barnehagen…. Lysendeluciaklemmer:)

    5. ladyaugust: Du er litt superwoman du vettu 🙂 Men vi kan bare være det en liten stund, enig 🙂 Jeg er sånn nå at jeg orker ikke skrive opp på liste en gang fordi det er for mye som MÅ stå der.. Jeg gjør bare bittelitt, og løper videre med høye skuldre og puster dårlig… Men i morgen er det fredag, og da kommer roen 😀 klemmer <3

    6. Vet akkurat hvordan det er. Jeg pleier å skrive lister for å få alt gjort sånn at jeg ikke stresser men så når alt er gjort, er tankene mine om hva jeg burde klare mye høyere og da er den onde sirkelen i gang for da blir neste liste myyye lengre og umulig å gjennomføre, for da må jeg jo være superwoman heeele tiden og DET går jo ikke for man kan jo bare være det en liten stund 😉 Klæmme<3

    7. Fru Stussli: Ja, det er litt for stressende nå, og jeg er IKKE noe god på å takle sånne anderledesdager….liker dem dårlig :-/ Ja, nå gratulerer vi Vanja, og dere som har feilfritt 🙂 Og enda 11 kalenderting igjen 🙂 Håper du eller dere vinner en dag 🙂 Klemmergodklemmer <3

    8. Alt rett igjen!!! Juuuuhuuu! Stusslifolket feirer at de har vært feilfri 😀
      Gleder oss til o morgen og sender gratulasjoner til vinneren 😀
      Stresse dager er det mange av i desember, men snaaaart er det LØRDAG!!!!
      Store og mange klemmer med sukker på

    9. ladyaugust: Ja, av og til er det godt å bare få være hjemme. I dag skulle jeg vært hjemme tror jeg… Men har kommet meg gjennom… Og laget Lucia-tog, kommer i morgen på bloggen 😀 Og akkurat DEN biten var morsom…ellers var dagen litt mareritt-liknende 😀 Stress-messig 😀 Men du vet jo at jeg tåler jo ikke stress vettu… Men nå er det fredag og jeg skal KOOOSE meg etter jobb 🙂 og slappe av og bare gjøre juleting hele helga 🙂

    10. ÅÅååå stakars søs <3 Stressdager er ikke noe særlig altså, klæmmevarmt <3 Jeg slapp og forlate huset i dag i det hele og store og det var jammen herlig. Gratulerer masse til vinneren såklart 😀 Håper natta blir good, og i morgen er det jammen meg den fiiineste dagen din, fredag og DET er ikke feil :DDDDD

    11. passion4lifeandtravel: Ja, min dag har liknet din egentlig, med en haug med folk som skulle komme på besøk på skolen, som kom 1, 5 time forsinket…. Jeg får fnatt av sånt.. Ellers har jeg planlagt Lucia-tog på bloggen, og i morgen skal jeg gjøre noe kos etter jobb , som jeg regner med blir veldig koselig 🙂 Håper din dag blir bra også 🙂 Klem <3

    12. Godt at du er kommet vel gjennom denne laaange dagen, her har det vært en litt sånn rotete dag…Snekker som skulle skifte vindu som ikke kom, lærer som skulle på hjemmeundevisning kom ikke da han skulle og en klient kom veldig sent til timen sin, og mange rare telefoner osv…så i morgen ønsker jeg meg en mer strukturert dag, og da får jeg sikkert det :-).
      Ønsker deg en superkoselig dag i morgen, som bare er sånn helt passe lang <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg