Trekning av kalendergave bak luke nr 13

 

 

I dag har jeg gjort noe veldig veldig koselig, og det skal du nok få vite om i morgen… Veldig hemmelig altså, inntil da.. Men før det skjedde hadde jeg tidenes dag på jobb. Som du vet startet vi opp dagen med Lucia-tog, tidlig i otta. Jeg, Vaniljeogpepper og Høne-Pøne… men mest bare de to…

De gikk runde på runde oppe på skolen der… og litt glad var jeg jo for at det ikke var så mange på jobb ennå… for de HYLTE og skrek etterhvert, selv om de begynte pent og rent… Etterhvert var stemmene så hese og rustne, at de hørtes ut som to kråker begge to… “Svart senker natten seg…..” .På slutten av dagen, rett før jeg skulle dra, var jeg helt mør i hodet, og jeg var nær ved å HYLE litt selv…… 

De fikk beskjed om å avslutte toget, og jeg tror noen andre på jobb også priste seg lykkelige når jeg satte ned foten.. 

Skulle bare en liten tur å kopiere noen papirer, og forventet egentlig at Vaniljeogpepper og Høne-Pøne hadde funnet plass i sekken når jeg kom tilbake. Jeg hadde jo sagt vi skulle rekke en t-bane, og at de måtte være klare… Og hva tror du jeg får se…?

 

Begge to hadde bare VRENGT AV SEG Lucia-klærne, ikke ryddet det spøtt og var i vill fart på vei vekk… I flukt fra åstedet på en måte… Så fort de små beina klarte å bevege seg..  Men nå er jeg jo litt raskere enn dem, og fikk kommet meg forbi dem, stoppet dem og gitt dem en skikkelig skjennepreken

 

Vaniljeogpepper så ut til å ha LITT dårlig samvittighet, snudde brått og løp tilbake og ryddet…

Så alt endte lykkelig,vi rakk t-banen og fikk gjort det hyggelige vi skulle. Og DET var kos det!! 

Men nå har de fått kommet seg ettter Lucia-marsjingen, føttene er såre og slitne og de er klare for å bare ligge her med føttene høyt mens de nyter kvelden… Men Høne-Pøne VET det er noe hun skal gjøre før hun gir seg HELT over til puta her… Og de er trekking av kalendervinneren

Og nå er hun klar, men først svarene


Denne Lucia-jenta  var selvfølgelig

 

Og denne yndige Lucia-jenta

var selvfølgelig

 


Ole Paus

 


 Og denne fine Lucia-frøkna var så klart


Rod Stewart

Og rebusen 


Skulle bety: “Nissefar kan ikke være med i Lucia-toge”… 

For det kan ha jo ikke…. Og det har han heller ikke vært… 😉 

Men nå er det klart….

Høne-Pøne er full av futt og løper på små nette høne-føtter ned i lua, og henter opp en lapp, på de som var med i dag…. Og hun kommer halende på en diger lapp… Og på den står det…

 

 http://ladyaugust.blogg.no

 

Verdens fineste blogg-søs!!! I dag vant DU :.-) Og i morgen løper jeg på favoritt -dagen din og sender en kalendergave i posten til deg, og det blir en overraskellse, og du får ikke lurt meg til å si NOENTING altså  😀 Gratulerer med vinsten!  

 

  Og til deg som IKKE vant:

Det er flere sjanser igjen!

-Kom immnom i morgen tidlig  om du vil, eller utover dagen… helt fram til klokka 22. Jeg har 10 hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 14 og det er nye sprell på gang 😉

Ha en fin kveld videre <3

 

 

32 kommentarer
    1. ja vær så god, bare si det, at dine små må ha venner også, ellers kjeder de seg.
      Hun ene min kjedet seg da eg ble kjørt på jobb i dag, Og gubben fant henne med hodet nedi i (hunde) godteposen på gulvet HAHAHAHA

    2. cuskima: Ja, heldig du som har hunder å skylde på, skal jeg kanskje skylde på VP og HP? At de trenger noen å leke med? 😉 Hi-hi.. det tror jeg at jeg skal.. 😉

    3. LMAOOOOOOOO
      eg har begynte med hybel KAMELoppdrett-de kaninene ble for mange og for små, så bedre for oss med kameler så har hundene noen å leke med HAHAHA og eg har en grunn til Å ikkje rydde

    4. cuskima: Jeg har DIGRE hybelkaniner her, som må PLUKKES opp for ikke å ødelegge støvsugeren liksom 😀 Og har fremdeles alle gavene igjen…nesten… men jeg bare driver med kalender og spiser sjokolade i stedet for… 😉

    5. e du gal? her står alt på hodet da gubben er kun opptatt av slanking og datteren min er opptatt med andre ting -så her er ingenting ferdig unntatt adventsstaken 🙂 Men planen er mandag 😀

    6. Fru Stussli: Hi-hi, ja du er hurra-meg-rundt-i en-fart om dagen du 😀 Og det er egentlig jeg også 😀 Men vi lander nok snart 😀 Kose deg med svømmekurset, lykket til, spennende 🙂 Klemmeflatest <3

    7. Hipp hipp HURRA for Ladyen :-))
      Vi prøver igjen i dag, etter svømmekurset…, men før daten. Full fart enda. Og så greide jeg å si ja til å være med å rydde vekk teateret på søndag…
      Mandag blir sikkert roligere!
      Stor hurra-meg-rundt-klem

    8. Min matgale verden: Ja, jeg tviler ikke på at du klarer å få inn noen bakster innimellom 😀 Sånn skal det være, SNIK-bake litt imellom alt det andre TULLET 😀 Nå kommer dagens nøtter 😀 Ha en fin dag 🙂 Stor klem tiil deg min venn <3

    9. ladyaugust: He-hi… nei… ikke godt å si…. jeg får grave i skapet… og håpe du liker uansett… 😉 Kanskej det blir genseren til Vaniljen… ;–) Hi-hi.

    10. Grattis til ladyen. Godt lucia er over, så dyra kan hvil stemmene sine idag:) (Og ørene dine) Gleder meg til ny nøtt om litt, jeg skal bake noen småkaker, og kl 9,30 skal gutta og jeg sage trær hos min mor og far, ja, vi blir vel degradert til bæring vi da, siden begge brødrene mine er med! Hrmpf! Enda jeg KAN sage med motorsag….. Gubben er trener på fotball-akademi i helgen, så ikke mye juleforberedelser på oss idag, men noen småkaker klarer jeg jo alltid å presse innimellom..og et julevørterbrød….knis…

    11. Ja dette er lykkedagen min, synd jeg glemte å kjøpe meg et skrapelodd, for da hadde jeg vinnet garantert 😀 Tusen takk kjære søs <3 klæmmeribøtterogspannklæmmenrightbæck :DDD

    12. ladyaugust: Ja, du har skikkelig lykkedag i dag 😀 Herlig 😀 Noen dager skal det være sånn 🙂 DU fortjener det vettu. Klemmeribøtterogspann, med sjoko på <3 Men det kommer ikke i posten, for der kommer noe annet 😀

    13. hahahahaha DET var MEG igjen, tror dette er lykkedagen min, først skumnisser og så kalendergave :DDDDDDDDDD JIPPIE ! Tjobingtralalalalalei <3 Tuusen takk snilleste søs <3 klæmmeflatsom etflatbrødklæmmen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg