Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 14 – Kom inn, bli med ;-)

Etter en lang Lucia-marsj i går, faktisk flere timer i strekk, og med litt såre halser og ømme poter…prøvde som du vet Vaniljeogpepper og Høne-Pøne og stikke av fra rydding og alt..

Det var egentlig først da jeg fortalte hvilke planer jeg hadde for ettermiddagen, MED dem, at de i en fei fikk ryddet vekk Lucia-drakter,  lys-kroner, glitter og fjas, og fikk hoppet opp i sekken… For vi skulle nemlig møte en som Vaniljeogpepper kjente fra før. Hun har jo som du vet vært rundt og besøkt flere bloggere i sommer, som JEG ikke har møtt… Men Vaniljeogpepper har… Og hun var stolt som bare en rotte kan bli, over at HUN  nærmest kunne presentere meg… Og hvem var det så vi skulle treffe? Jo,det var Engla, fra Englas.blogg.no.   Vi hadde planlagt det en god stund fakitsk at vi skulle få til et treff før jul, og vi fikk det til  🙂  Og verdens fineste Engla, var verdens fineste i virkeligheten også hun <3 Like varm, god, snill og fantastisk blid og humoristisk 🙂 


Vi fant hverandre like fort UTE i verden vi, som her inne. Praten satt løst, og vi var gjennom  det meste  egentlig, av samtaleemner..  🙂

Vi var også gjennom en del andre ØVELSER 😀

Og vi rakk til og med å drive med litt hekling der på kafeen.. 

Etter en stund med diverse moro for OSS to, var det to andre som begynte å bli utålmodige


Vaniljeogpepper er jo så trygg på Engla, hun var jo faktisk flere dager hos henne i sommer… Og når hun er SÅ varm i trøya, så vil hun jo bare drive med tull… og var på vei bort til Englas mat og drikke… men fikk seg en på halen av Engla… Et lite lett rykk…. Men det var ikke nok… er det noe Vaniljen vil ha, så GÅR hun for det… Hun spolte på det hun kunne… Og Engla måtte ta et skikkelig tak i henne, med begge hender faktisk…


Da ga hun seg… og var raskt oppe med en klem til Engla… som for å unnskylde seg..  😉

Det ble litt i meste laget for Høne-Pøne, som er litt sjalu på denne reisingen som Vaniljeogpepper har gjort, så hun KREVDE sin plass plutselig… Heia Høne-Pøne!!  Hun vraltet i vei opp i armene til Engla, og der BLE hun…


Vakre Engla, med Høne-Pøne <3

Dere skjønner nok at vi alle hadde en aledeles herlig dag i går, det er så fantastisk å treffe folk man trives med umiddelbart:. Det er akkurat som vi har kjent hverandre i årevis liksom,og det har vi jo ikke. Takk til Engla  for en herlig dag .-)

Så etter en slik dag kan du jo bare regne med at de to SMÅ-jentene er litt rolige og trege her i dag….? Pføy!! Å neida… De har sitt på lager… og de har tydeligvis et STORT energi-lager… for jeg får jo ikke fred et sekund… Så her kommer hvertfall dagens oppgaver:

 Med Lucia ryddet av veien, må nissene på banen igjen,

så hvem er altså nissene idag?

1)

 

2)

 

og 

3)

Og en aldri så liten rebus i dag også: 

4) 

Hva står det her? 

 

 

 

 Så- hivs du kan svarene på dissse 4 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 14. desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3

Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

Jeg har 10 kalendergaver igjen som jeg gjerne vil gi bort- så bare sleng deg med .-)

 

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da trekker jeg rett etterpå 🙂

 

Lykket til og ha en fin dag 🙂

 

60 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, man kan ikke rekke alt når man er ute og farter 🙂 Legger ut snart her nå 🙂 Veldig kos med treff med Engla 🙂

    2. Så koselig at du møter så mange bloggvenner! ^^ Det ser jo ut som at dere har det kjempefint sammen 🙂
      Ble litt for sen for kalenderluken denne gangen, men i morgen er jeg på plass igjen. Gleder meg til å se hva du har funnet på da 😀

    3. Denne var jammen litt vanskelig altså! Men vi har vridd de små grå, alle tre, og kommet frem til David Bowie, John Lennon, Mona Lisa. Sandkaker, pepperkaker og berlinerkranser.

    4. MyVidaLoca: Jeg har jo fast ut et kl 22 i disse kalendertider, og et om mårran… og det gjør seg ikke selv for å si det sånn 😀 Ha-ha 😀

    5. Ahh, du også ja 🙂 tatt meg et par glass rødvin nå så mine skuldre er på vei ned heldigvis 😉 hehe.. Flink du er! Ja, kommer kanskje et innlegg på bloggen etter hvert, får se hvordan kvelden arter seg, ikke så bra foreløpig m forsinkelser :S

    6. cuskima: Ja, vi var knallheldige, og lure 🙂 for det har vi tenkt på lenge, og så lurte vi henne innove midt i julestria 😀 Og SÅ kos det var <3 Kaker, kaffe og masse skravlings 🙂

    7. Kristin: Ja, det synes jeg er bra du skal ikke gi deg skjønner du.. en dag er det sikkert din tur 🙂 Håper du har en koselig kveld 🙂

    8. MyVidaLoca: Ja, alt går veldig sakte… kjedelig.. men jeg driver mest inne og skriver innlegg… Må få klart både det ene og det andre før kvelden er omme ;-D Så spennende med gutte-besøk da 🙂 Det må jeg få høre mer om senere 😉 Jeg har knallhøye skuldre om dagen, skal prøve å komme litt FORAN med alt i morgen…

    9. David Bowie
      John Lennon
      Mona Lisa
      Sandkaker
      Pepperkaker
      Berlinerkranser ( my fav)
      spreke HP og VP og heldige dere som fikk hilse på Engla <3

    10. Har spola i sivngene hele uka, akkurat nå sitter jeg og venter på guttebesøk <3 forsinket pga glatte veier.. Så litt tid til å blogge 🙂 Men virker som hele blogg.no henger litt i kveld.. Har du samme problem? tar veldig lang tid å laste..

    11. Helt ærlig så er det veldig gøy bare å delta, selv om jeg ikke vinner hver gang 😉 Og jeg har jo vunnet en gang allerede, så da er det enda mer gøy å bare vært med selv om jeg ikke kunne alle svarene likevel 😀

    12. MyVidaLoca: Moro at du prøver litt likevel 🙂 Håper du gjør noe hyggelig i dag? Er det full fart på deg også, spoler i svingene nesten? …. Det gjør jeg… og liker det dårlig.. Men det blir godt med ferie snart 🙂 KLemmer <3

    13. Lithanna: Hi-hi, det var hvertfall veldig koselig 🙂 Engla var like fin engel som herl inne hun 🙂 Ha en flottis lørdag du også 🙂 Håper du gjør noe kos 🙂

    14. Åååh, dere er så skjønne!!!<3 🙂
      David Bowie,
      John lennon
      Mona Lisa ,
      Sandkaker,
      Pepperkaker
      Berlinerkranser
      Ha en flottis lørdag 😀

    15. Gry Elisabeth: Så kosselig du fikk kalenergaven og likte den og vet hva du skal ha den til 🙂 Her kan man bruke til hva man vil 😀 Engla traff jeg i går, noen timer på kafe,og hun dro igjen i går kveld .-) Blogger, som jeg har kjent en stund her inne 🙂 Takk for fine svar i dag også 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    16. frustrertfrueihouston: Så kos du kommer til landet 🙂 Ja, det var veldig koselig i går, vi fant samme tonen ute som her inne,og det har jeg erfart med flere av bloggerne jeg har møtt 🙂 De likner veldig på seg 😀 Ha en fin kveld og takk for svarene 🙂

    17. Engla: Hei på deg min venn 🙂 Vi koste oss veldig i går, det var superkos. Jeg har fartet fælt i dag og løpt rundt i slapset. Men også fått med meg en konsert 🙂 Ha en herlig kveld Engla 🙂 Klemmer godklemmen <3

    18. Amorartis ~ Tegning og hverdag: Vi hadde det superkoselig, jeg synes også det er superkos å møte folk man har blitt godt kjent med her inne 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    19. whatwouldnemido: DU må jo gå inn på gårsdagen, bare for å se på Lucia-toget de hadde på morgenen, hele toget liksom, de var pyntet og alt 🙂 Takk for svar, så får vi se om du vinner i dag 🙂

    20. ladyaugust: Ja, det var superkos 🙂 Og hun er engelen i virkeligheten også 🙂 Helt klart 🙂 Her går alt i full fart, men jeg er vel ikke den eneste 😀 Moro at du klarte alle i dag da 🙂 Vi får se hva som skjer da 😀 Kose deg med fineste dagen søs <3 Klemmeflatere <3

    21. Elin Slåen: Moro at du er med uansett 🙂 Ikke så nøye med om du ikke vinner,ikke sant? 🙂 Moro likevel, og du er jo storfan av dyra 😀 Ha en herlig kveld Elin <3

    22. Helge: Det var jammen bra du fikk avgitt svar før du dro 🙂 Og det er helt greit å titte litt på de andre av og til .-D Jeg er ikke så streng der… og man vet jo ikke om de har rett 😉 Takk for svar. Ha en fin kveld 🙂

    23. Hei og hurra
      I dag har jeg fått kalendergaven og den var kjempefiiin.
      Her er dagens oppgaver:
      David Bowie
      John Lennon
      Mona LIsa
      Sandkaker, pepperkaker og berlinerkranser.
      Ha en fin lørdag med koselig besøk 🙂

    24. Det ser ut til at dere storkoste dere sammen, så bra! Det er gøy når kjemien stemmer og en finner tonen med en gang på ordentlig også. Skikkelig jentetreff. Så oppgavene:
      David Bowie, John Lennon og Mona Lisa. Kakene er Sandkaker, Pepperkaker og mine favoritter berlinerkranser. Ingen jul uten dem! Kos deg videre i lørdagskaoset. Jeg skal starte hjemreisen til Bergen om noen timer, og lander i morgen formiddag. Lang tur men så blir det jo noen uker med familien , og det blir kjekt!

    25. Tittei 🙂
      Nå sitter jeg her og humrer for meg selv når jeg ser på bildene 🙂
      Tusen, tusen takk for en minnerik, utrolig koselig, artig og lærerik dag fineste frodith <3
      Dette må vi få til igjen 🙂
      Her sprutregner det og både lykkeliten og jeg har blitt skikkelig forskjøla, men en fin dag skal vi få til alikevel 🙂
      Svaret mitt er David Bowie, John Lennon og Mona Lisa , sandkaker, pepperkaker og berlinerkranser.
      Ha en fin dag videre min venn <3
      Klem fra Engla

    26. Nisser: David Bowie, John Lennon, Mona Lisa, og kaker: sandkaker, pepperkaker og berlinerkranser 🙂
      Elsker det første bildet der med Vaniljeogpepper og Hønepøne som stikker av fra Lucia-rydding! Veldig morsomt, og det var jo noen nusselige, små Luciadrakter som lå igjen der “på slagmarken”.

    27. Å såå kos å labbe på cafe og treffe bloggvenner 😀 Og engelen tilogmed Englaengelen <3 Ser jo at dere hadde det riktig så kos og ingenting er bedre 🙂 I dag tror jeg jeg kan svarene også, det første er David Bowie, så John Lennom, Mona Lisa og sandkaker, pepperkaker og berlinerkranser 😀 nommi Ha en nydelig fineste dagen i verden søs <3 klæmmeflat <3

    28. Så koselig å treffe Engla 😀 Kan tenke meg Vanilje&Pepper var i hundre da ja, og jeg forstår godt at Høne-Pøne var en smule sjalu <3 Godt hu fikk en god klem av Engla <3
      Åhh, i dag var det vanskelig... Jeg kan jo ingenting om kaker, bortsett fra Pepperkaker, for det liker jeg jo :O
      Men nissene kan jeg... 1. David Bowie.- han er skummel som få :O he he. 2. Verdens største musikkgeni (etter Lady August og In August) John Lennon, og 3. Mona Lisa. Jeg trur ikke hu er et musikktalent i det hele tatt, men hva veit vel jeg 😛
      Og så kakene da... Jeg kan jo ingenting om mat eller kaker, så her kan jeg kun Pepperkaker- men siden jeg er en smule engasjert, selv om jeg ikke er med i trekningen, så må jeg jo være med, bare fordi jeg kan noen 😛

    29. Før jeg drar ut må jeg avgi svar. Først så trodde jeg at nr 2 var Harry Potter men han er yngre enn som så, tenke tenke litt, fant ut at det måtte være han som ble skutt i 1980. Hva nr 1 angår må jeg hoppe på andres svar. Så her er mine svar; David bowie, Joohn Lennon, Mona Lisa. Sandkaker, pepperkaker, berlinerkranser.

    30. Mariann Sæther Tokle: Å ja, de har jeg sett 😀 men det er dårlig med føtter her hos dem, til særlig støvler på 😀 Men nå skal vi ut på konsert, så vi får se hva som skjer ;-D

    31. Ja, og det beste av alt er at jeg er friskere når jeg står opp, mer energi. Før brukte jeg 3 timer på å våkne til liv, tjohoi , nå kan jeg snart danse støveldans sammen med frøknene. Ja, de skal vel danse støveldans? Det er moro, du har vel sett Nissene i the julekalender?:))

    32. miastorp: Ja, og ikke et hvilket som helst skrave-treff heller, men et helt nytt bekjentskap, DER UTE 😀 Men Engla var som her inne på bloggen, så det var ikke noe vanskelig, bare koselig 🙂 Veldig veldig koselig 🙂 Ja, det venter noen nye opplevelser for de to i dag også 😀 spent på hvordan DET går liksom :-PHe-he… Ha en herlig dag 🙂 gå sakte og prøv å ikke stresse for mye 🙂 Sier JEG 😀 som løper verre enn alle andre 😉 Klem <3

    33. Så koselig å ta seg tid til skravling midt i julemaset :))) Viktig med kos og hyggelige opplevelser. Da var det nøttene… David bowie, John Lennon og Mona Lisa. Og så kakene da 🙂 sandkake, pepperkaker og berlinerkranser. Vel vel, da er det bare å henge i stripen og sloss seg frem i butikkene for å få unna julegavene. Du får ha en fin dag og så gleder jeg meg til ny oppdatering fra vaniljeogpepper og høne pøne 🙂

    34. Mariann Sæther Tokle: Nei, du går ikke i surr 😀 Nå er du med på dagens, og jammen godt du sjekker gårsdagens også 😀 Ha-ha 🙂 Ja, det var jammen ikke verst at de klarte ta seg sammen etter gårsdagens FEST 🙂 Hørtes ut som en koselig dag for deg i dag .-)

    35. David Bowie, John lennon og Mona Lisa , Sandkaker, pepperkaker og berlinerkranser
      Jeg synes jentene var kjempeflinke i dag da:) Nå skal jeg tilbake til går kveld for der har jeg ikke vært enda, kanskje jeg går i surr igjen:) Ha en forrykende dag, i dag skal her bakes flatbrød og så er det vennejulebord:)

    36. Helge: Ja, komme tilbake når du tror du har det .-) Ha en fin lørdag så lenge 🙂 Her skal det daffes det meste av dagen, kun litt kultur midtveis 🙂

    37. Fru Stussli: Ja, du får komme tilbake senere 🙂 Ja, var ikke dette et koselig treff, alle vi 4 damene 😀 Det var skikkelig kos,og vi har jo snakket om det faktisk i noen måneder, så det var flott vi fikk til 🙂 Kose deg med kurset min venn <3 Full fart på deg 🙂 Stor-klem-med-masse-ro-i herfra <3

    38. Min matgale verden: Ja, ikke sant det er koselig med sånne møter? 🙂 Jeg fortalte jo så klart Engla om vårt møte og hvor kos DU var også 🙂 Veldig fint du kommer om sommeren, til sommeren skal vi på tur i skogen også altså, så da får de gutta klare seg selv 😀 Hi-hi.. Ja, du er snart ferdig med 13 slag eller….eller der det 14 det skal være? 😀 Nei, man har nok å gjøre om man ikke skal ordne masse ting for andre også til jul…. Blir for mye stress og det er ikke bra. Jeg sender dine svar til de to som ligger her som et slakt 😀 Klemmerlørdagsklemmer<3

    39. Det er koslig med slike treff. Det er utrolig hvor mye energi slike små dyr har selv om de ser litt daffe ut her….gikk i luciatog i flere timer igår og sang på jobben din, mens du hadde nok med div pedagogiske utfordringer. Tror jeg de flese svarene klare men kommer tilbake. Her skal man inn i filmens verdens og langt tilbake når det gjelder maleri, og det er jo den eneste byen som man kan spise til jul. Men nr 1 var ukjent for meg. Her må det tenkes. Ha en fin lørdag.

    40. Fineste bloggerne!! Engla og Frodith <3 Så koselig dette så ut!! Ikke rart høna og rotta ble klengete 😀
      Siden det bare er fruen som er våken så må kalenderoppgaven vente til etter kurset 🙂 Dette er jo en familieting som MÅ gjøres av minst to av oss 😀
      Stoooor hurra-meg-rundt-i-en-fart-klem

    41. Åh, så koselig å møte Engla da, fikk meg til å tenke på vårt møte i sommer. Og jeg kommer jo tilbake til sommeren igjen jeg vettu:) I dag har du nisset en flott fyr, David Bowie har laget utrolig mye bra musikk. Og john Lennon og…. Mona Lisa og smilet sitt…. og så kakesorter da, noe jeg liker. Sandkaker, pepperkaker og berlinerkranser. Jeg lager helst sandnøtter, pepperkakene har vi spist opp, så ny oppskrift skal testes der, og berlinerkransene har jeg vel aldri laget….Her er tyske skiver og luftige kokosmakroner til avkjøling, og et bergensk julevørterbrød er i ovnen. Fin start på dagen. Etter vedsagingen skal jeg til byen og bytte bukser som jeg kjøpte for svigermor, til mine gutter….det viste seg at jeg hadde kjøpt damemodell….kunne hun dra til byen og bytte dem selv?? Nei! Pensjonerte damer har ikke tid til sånt, og jeg måtte pent hente buksene, og nå altså bytte dem…neste år blir jeg ikke SÅ behjelpelig med gavene kjenner jeg;) Ha en superduperdag:) klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg