Trekning av kalendergave bak luke nr 14

 

 Nå er det 10 dager igjen til jul… Og det begynner verden å bære preg av… Folk er klin gale i butikkene… ville i ansiktene sine… MANGE ansikter overalt… umulig å få SETT på julegaver liksom… Det nærmeste du kommer er noen meter fra det du kunne tenke deg å kjøpe… Du kan til nød få REVET til deg det du har sett deg ut, og løpt til kassa… Men å få SETT på ting,og TENKT noe særlig… Nei, det er helt umulig i disse tider… 

Så når dagene er sånn…på shoppingsentere, på trikkene, i de snøslapsete gatene… Ville folk, med ville øyne…. hva gjør man da…? Jo, da var vi så lure i dag at vi dro på noe veldig  innadørs og koselig… Noe uten oppspilte øyne og kort-automat-piping, men noe helt rolig, hvor stolene er myke og lysekronene skinner.. Men mer om det i morgen.. 😉 

Jentene var hvertfall veldig ivrige i dag… på å komme seg ut.. De hadde knapt tid til å vente på meg.. Løp mot døra med raske skritt

 FOR oppover mot dørklinka, selv om det er ganske glatt der for små rotteføtter og hønseklør… De rev og slet i dørklinka… og Høne Pøne ville vise at hun kunne turne litt også… Hang og slang til jeg kom og plukket henne ned…

 

Vaniljeogpepper var jo ute av sekken før jeg fikk sukk for meg… Hun er liksom helt ustyrlig… Og  bare TAR seg til rette overalt.. Men hun holdt seg i ro til trikken kom.. Jeg snappet tak i henne i et ubevoktet øyeblikk, og stappet henne oppi sekken igjen til Høne-Pøne

Der satt de en stund, mens vi fartet i byen, og vi hadde jo en stor opplevelse MIDT PÅ dagen, som dere får høre mer om i morgen… Men da vi var på vei hjem igjen på kvelden, var det hvertfall ei som kom seg opp fra sekken i en fart, og ble stående å GLANE… i et butikkvindu.. Det hang rad på rad av jule-strømper i et vindu der,og jeg tror Høne-Pøne skulle ønske hun eide ALLE….


Hun så nok for seg allverdens “jule-fugle-frø” som skulle fylle de strømpene der… eller i det minste er det DET hun sier.. men jeg vet jo at hun er ganske så gira på min sjokolade når det kommer til stykke;-) Jeg fikk henne med meg igjen, på trikken, og hun bare sukket, og sa ingenting… 

Men SÅ.… Da vi gikk av trikken… var det noe som om verden med ett ble litt rar igjen… Det kom et merkelig lys ute.. som de andre dagene vi har sett det samme… Det blir plutselig litt blått lys… hele verden blir underlig blå,og nesten som pakkket inn i vatt.. Lydene fra de masete shopping-sentrene blir helt borte, det er så stille, så stille… nesten som om verden er stoppet opp… og man hører kun dempede små skritt i snøen… nesten som om noen gikk i potet-mel… Resten av lydene er borte… Vi hørte noen som tasset og gikk… i denne potet-mel-verdenen…men vi så ingen… Og SÅ fikk vi øye på denne…

Igjen en nisse-lue…. som ingen eide… Igjen barn i nærheten… bare lyden av små, tassende føtter… men ingen tilstede…

 

… vi gikk forbi en benk…. Og der igjen… en ny… en nisse-lue… som hang der så tilsynelatende gjenglemt… Vaniljeogpepper var jo sikker på at det var en nisse som SATT der, pilte i vei, rundt benken, men NEi… tomt igjen… Kun lyden av føttene som forsvant i potetmelet…

Vi var nesten hjemme, da DENNE dukket opp, hengende på en vegg, rett ved en vegg,som kunne skjule hva som helst… Men det var ingen bak der… det var kun denne lua… ingen barn… bare lyden av noen føtter som forsvant… og en liten pipete manne-stemme…. men vi SÅ ingen…

 

Så vi undrer oss litt… VAniljeogpepper, Høne-Pøne og jeg… Hva er dette nisse-lue- stuntet….er det noen som tuller med oss???? Er det noen DU kjenner…?? For det finnes jo ingen EKTE nisse!! Det vet hvertfall alle voksne…. Eller gjør det det?? ….

Vaniljeogpepper er sikker på at det er “NISSEN HIMSELF”

 

 Nå er det snart kvelden for små rotte-snuter…men før snuten stikker og legger seg skal hun nedi lua å hente en lapp, med dagens kaelnder-vinner.. Men først svarene: 

Den første nissen var så klart: 

1) David Bowie

Den andre nissen var så klart: 

 2) John Lennon

Og den tredje nissen var helt riktig: 

3) Mona Lisa 

4) Og her sto kakeslagene: 

– Sandkaker, pepperkaker og berlinerkranser

Men nå er det ei som er veldig klar her altså…. og hun har allerede stukket nedi lua, så utålmodig er hun… og hun kommer farende med en lapp her…. og på den står det…:

 

 

 http://kjerstisandnes.blogg.no

Hurra, -i dag vant DU , KJERSTI 🙂 Hurra for deg, jeg sender deg snart noe i posten 🙂 Og jeg sier ikke noe mer enn at det antagelig er GULT ;-D DU vant luke 14, og Vaniljeogpepper er veldig stolt av trekkingen 🙂

 

 Og til deg som IKKE vant:

Det er flere sjanser igjen!

-Kom immnom i morgen tidlig  om du vil, eller utover dagen… helt fram til klokka 22. Jeg har 9 hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 15 og det er nye sprell på gang 😉

Ha en fin kveld videre <3

 

 

8 kommentarer
    1. Min matgale verden: Ja, JEG har ingen kontroll på hvem som vinner, og det er på en veldig riktig og rettferdig måte, så jeg er like overrasket hver dag jeg 🙂 Og alle kan jo ikke vinne, men i dag BLE det deg 😀 og det var kjempekos!!!!! Og det kommer noe gult, som jeg håper du blir glad for 🙂 Her våknet Vaniljeogpepper av smellkysset ditt ;-D Fint du ble glad 🙂 Nå må jeg gjøre ferdig dagens innlegg 😉

    2. Jaaaaaaaaa!!!! Endelig! Jeg begynte nesten å bli nervøs for at jeg IKKE skulle vinne i år, og måtte kjefte på meg elv med at det var jo MANGE dager igjen! Men nå vant jeg, og det kiler i magen på en søndags morgen!!! Hurraaaaaa, og takk til søteste vaniljeogpepper for at hun trakk akkurat MEG:) Gi henne et stort smellkyss på nesen, for SÅ glad er jeg! (danserlittrundtistua) Tusen takk, søteste Frodith:) Takkeklem….

    3. aldrialene: Så bra 🙂 Ja, jeg håpet det kunne bli det for noen, litt moro, litt tull, litt nøtter, litt gaver til de som vinner 🙂 Kos at dere er med 🙂 Kom igjen i morgen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg