Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 15 – Kom inn, bli med ;-)

Som du vet var det to spinnville krek som fikk meg ut av dynene i går igjen… Masing og krafsing på døra….”Koooom, kom!!!!…. vi skal uuuuut… Det er snøøøøøøø!!!!” Og når jeg tittet ut, så var du jo fremdeles det… Og enda mer enn forrige dagen.. Og den LAVET ned….. “KOM!!”

Her var det bare å “få på seg fillene”, for jeg kjenner de to på døra der nå.. og vet de vil ikke gi seg før jeg kommer… Og i dag skulle vi heldigvis for MEG hverken ut i snøen eller inn på de fæle kjøpesentrene. Stor var lykken, da jeg fortalte at vi skulle avgårde å se Caledonia Jazzband, på Gamle Logen… Et erverdig og fint bygg i Oslo… Jentene liker jo litt glitter, stas og luksus. Vi LØP ut døra her, i full fart, jentene og jeg, for ikke en gang jentene og jeg klarer å GÅ i disse tider…. og vi  skulle møte mamma og søsteren min på Gamle Logen.

Vaniljeogpepper måtte selvfølgelig opp av sekken i en fei, hun var så gira og varm, så trengte vel å kjenne den kjølige vinterlufta mot snuten..

 

Ventet og ventet, mens vi hørte Høne-Pøne klapret tenner i sekken.. Hun er litt mer av den rolige typen,og fjær varmer vel litt mindre enn rotte-pels muligens.. 

Vel framme på Gamle Logen… Det var mye grått og hvitt hår å se på innsiden her, og Høne -Pøne må vel sies å være den som  var helt fri for hvitt i manken 😉


Jentene var for det meste bosatt i veska, og Høne-Pøne hele tiden… Hun er var for lyder,og fryktelig sjenert på så store plasser med mye folk..

Mens Vaniljeogpepper måtte opp å sjekke forholdene før konserten begynte…

 

På vei til do fant vi et veldig fint speil… og det MÅTTE vi bare fotograferes i … Hun insisterte..

Vaniljeogpepper er fryktelig opptatt av glitter og stas, og de fine lysekronene fikk henne til å bli helt i ekstase 🙂 Samtidig fikk hun jo en sniktitt på alle i salen..

Herlige lysekroner i et flot utsmykket tak..

 

Da vi skulle kjøpe drikke, kunne hun ikke holde seg i veska mer… Fikk øye på ET TRE der inne… og det var fullt av glitter… VIL OPP!! klatre!!

Vaniljeogpepper elsket musikken, satt ikke stille i veska, og det var opp med tommelen hele tida… THUMBS UP!!

 

Og det var det hos oss også!! 🙂 Mamma og meg!  Det svingte skikkelig, og det var rett før vi tok steget opp foran scenen, og tok oss en svingom 😉 Men vi klarte å holde oss… det var tross alt en KONSERT på erverdige Gamle Logen 😉

En minnerik og fin dag, myke gode stoler og skinnende lysekroner, herlig musikk  og god mat.. Så kunne alle de andre bare løpe rundt på kjøpesentrene med oppspilite øyne…

Men DET må vel vi også i dag…Men først til oppgavene, som Vaniljeogpepper og Høne-Pøne har gledet seg veldig til å presentere 😉

 

Hvem er nissene???

I dag er den litt slem.. De ser veldig like ut… Men det er IKKE den samme.. 😉 Litt hjelp: Nr 1 er norsk, og hans far er også i show-buisness. Nr 2  er  fra England. Han er skuespiller,og jeg er ute etter hans VIRKELIGE navn, og ikke hans rolle-karakters navn 😉 (google er lov 😉 ) Blir det for vanskelig så be om hint 😉

Nr 1

 Nr 2

3) Og hva står det her?? Her må du til med røverspråket igjen…. Altså : LOL = L, FOF= F osv. Vokalen er bare seg selv…

 

 

Så- hivs du kan svarene på dissse 3 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 15. desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3

Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

Jeg har 9 kalendergaver igjen som jeg gjerne vil gi bort- så bare sleng deg med .-)

 

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da trekker jeg rett etterpå 🙂

 

Lykket til og ha en fin dag 🙂

 

 

58 kommentarer
    1. Bedre sent enn aldri, her er mine svar 🙂
      1) Thomas Numme
      2) Harry Potter (Daniel Radcliffe)
      3) Vaniljeogpepper og Høne-Pøne tror at Julenissen finnes
      God kveld videre 🙂

    2. Gry Elisabeth: Ja, det blir litt hektisk innimellom her nå om dagen.. Skikkelig høye skuldre om dagen, men jeg begynner nærme meg slutten på julegaver i det minste, og neste helg skal jeg kanskje vaske et gulv 😀 Ha en herlig kveld du også, her hekles det 😀 Klem

    3. frustrertfrueihouston: Nei klarte meg gjennom såpetesten, og så hadde de EKTE håndklær, ett til hver, om vi ville ha 😀 og napoleonskaker og annet godt å kose seg med mens man satt der. En anderledes opplevelse 🙂 Velkommen hjem da, du får komme til deg selv, og få noen fine uker ? i landet 🙂 takk for svar 🙂

    4. Rekker så vidt fristen idag. Har vært hjemme i snart åtte timer, og det har gått i et bankende kjør. Ikke tid å sette seg ned , for da hadde jeg sovnet. Sto opp for ca 30 timer siden, og har bare slappet av litt på flyet. Men kjenner at det snart er på tide å sove… først svar
      Thomas Numme, Daniel Radcliff (fikk hjelp av ungene) og så var det Vaniljeogpepper og Hønepøne tror at julenissen finnes.
      Ser ut til at det var et fint sted dere var på, håper du ikke gjorde samme tabben med håndvask som meg, om der var flere såpepumper å velge mellom. Tror nok dere koste dere, ja

    5. Sara Karlengen: Ja, det er ikke så nøye med musikken alltid, noen ganger er det folka du drar med eller selve opplevelsen det handler om 🙂

    6. aldrialene: Så bra dere tok den på strak arm, moro når ting går glatt 😀 Nå er deet ikke LEEENGE til trekking heller ;-)Men en liten stund da 🙂 Ho-ho-ho 😀 Moro at dere gjør den sammen synes jeg 🙂 Koselig 🙂

    7. Å ja 🙂 Konsert er som regel alltid gøy uansett om man ikke hører så mye på musikken. Var i operaen for en stund siden og det var en veldig fin opplevelse selv om jeg ikke hører på det til hverdags. Ekstra gøy er det jo når det ser så fint ut der ^^

    8. Hoho, denne tok vi på straaaak arm! Thomas Numme, Daniel Radcliffe og jammen er det ikke slik at vaniljeogpepper og Høne-Pøne tror at julenissen finnes!

    9. Min matgale verden: Ja, du må ikke gi deg ved EN vunnet kalendergave vettu 😀 starte på runde to ;-D Ja, det skal jeg love deg… Mye nissespor i det siste.. 😉

    10. Hei hei, her var jeg plutselig…. Ør av gledesrus over å vinne i julekalenderen din, har jeg glemt alt i dag. Thomas Numme, Daniel radcliff og vaniljeogpepper og hønepøne tror at julenissen finnes….og det er ikke rart, så mange nisseluer som ligger slengt…. Kos deg i søndagskvelden. klem

    11. lulltove: Ååå, så kos at du vil være med også 🙂 SUpert 🙂 Jeg har fine ting igjen her skjønner du .-) Kalendergaver 🙂 SKriver deg opp her, så får vi se kl 22 🙂

    12. Vanja: Åå det hørtes deilig ut , og være i løypene på fjellet 😀 Herlig. SYnes det er så godt å høre at du koser deg <3 Ja, jeg prøver å holde koken her fram til lille-julaften med disse rabagastene ved roret 😀 Og du er jo ikke for sen da 🙂 Kle er bare halv åtte 😀 DIn gave blir sendt med tre andre sine i morgen 🙂 Klemmer <3

    13. muumimamma: Der var du .-) Hei-hei 🙂 Jeg notrer svarene og kanskje du vinner 🙂 Ja, ikke sant mamma er fin 🙂 Hun koste seg veldig 🙂 Det svingte av musikken 🙂

    14. Sønne til han i Dizzy tunes. Numme.
      Så kommer Harry potter stjernen Daniel Radclif. En utrolig koselig gutt. HAr sett alle filmene jeg.
      Vaniljeog pepper og høne pøne tror at julenissen finnes.
      Du er like oppfinnsom som vanlig ser jeg.
      Litt seint ute, vært på fjellet og kost meg masse i løypene.:)

    15. Jeg kommer nesten hver dag jeg 🙂 Tror på nissen, ja, ja, ja er sterk i troen på nissen. Treffer gjennomsnitt 4 nisser per dag nå i adventen 🙂

    16. Hanne: Halla!! så fint du kommer 🙂 Tror du på nissen da Hanne? 😀 Her er det flere som tror altså 😀 God jul fra meg også, snart 😀 God advent så lenge 🙂 Noterer svarene dine 🙂 og satser på at du har lykke i dag 🙂

    17. Halla!!
      Thomas Numme, Harry Potter (Daniel Radcliffe)
      Vanileogpepper og høne-pøne tror at julenissen finnes.
      God jul 🙂 fra meg 🙂

    18. ladyaugust: Det er lov å jukse 😀 Jeg kaller det ikke jukse en gang jeg 😀 Så deilig at alle liker kakene dine da 😉 Det er jo meninga det, men kanskje ikke FØR jul? Kose deg i studio og gjøre deg klar til øving i morgen 🙂 Klemmerflatest <3

    19. Jeg har juksa, skikkelig juksa for jeg måtte tilslutt se på de andre svarene og det er jo nesten ikke lov engang, meeeen så tilslutt klarte jeg ikke å dy meg lenger hihi 😉 meeen nå er siste brettet i ovnen og udyra her har spist opp nesten ALT, well de liker kakene mine og DET er jammen bra 😀 Nå er det studio, jeg måå ha ferdig ei låt til øvinga i morgen og så må jeg lære meg den 🙂 Klæmme og kozmoz <3

    20. Her er mine svar Thomas Numme, Daniel Radclifffe, vaniljeogpepper og Høne-Pøne tror at julenisses finnes.

    21. TuridB: Ja, det var veldig fint der, jeg har aldri vært der før. Mange på mammas alder der, men det var kos deg, musikkene var ung og svingte den 🙂 Koselig 🙂 Koselig at du er med i dag også på nøtene mine 🙂 Klem <3

    22. Her er mine svar:
      Thomas Numme
      Daniel Radcliffe
      “VaniljeogPepper og Høne-Pøne trur at julenissen finnes”
      Så fint der er på Gamle Logen, var nokj en fin opplevelse for liten og stor

    23. Tatt av kvinnene: Det er ikke noe dumt spørstmål, jeg er IKKE vant med sånn musikk, men mamma synes sånn musikk er fint, og det var mange på hennes alder der 😀 Men det var “unge” folk som spilte altså, 40-50 åra 😀 caldonia jazzband. Det svingte skikkelig egentlig 🙂 Og en kos ting å gjør midt i julemaset 🙂 Takk for svar , jeg skriver opp i en fei, på vei ut døra her 😀 ..nesten… skal snart ut hvertfall 🙂

    24. Så utrolig fint det så ut der! Har aldri hørt om stedet, men det så i hvert fall kjempefint ut. Sikkert et litt dumt spørsmål, men hva slags konsert var det dere var på? 🙂
      Hehe de er ganske like faktisk. Men jeg tror nok den første er Thomas numme og den andre er Daniel Radcliffe (stor Harry Potter fan her så det hadde vært litt flaut å ikke kunne skille de to) ^^
      Røverspråk-gåten tror jeg er: Vaniljeogpepper og Høne-Pøne tror at julenissen finnes 🙂

    25. karenmarenmette: Ja, det var veldig koselig å være med mamma og søsteren min der 🙂 Jeg har aldri vært der før, har du? 🙂 Skikkelig storveis liksom, ikke helt vant til sånne omgivelser jeg 😀

    26. Lithanna: Hi-hi, SHAME ON YOU…. Ha-ha… nei, her er det lov å jukse som sagt, og man vet jo aldri hva som er riktig svar, så man kan gå RETT i fella liksom 😀 .. Ha en fin dag Lithanna,

    27. Tøffeste Frodith’ selfie ! 🙂
      ( litt lat og kopierer andres svar..ehe…)
      1. Thomas Numme- jeg elsker Thomas Numme
      2. Daniel Radcliffe- Harry Potter 😉
      3. VaniljeogPepper og Høne-Pøne trur at julenissen finnes.
      XD

    28. ladyaugust: Ja, Ikke sant hun er fineste mammaen 🙂 Blid og snill 🙂 Så kos at du SÅ henne 🙂 Jeg sloss med kaniner her, store, kraftige med blod på tenna… 😀 og har stengt H-P Og VP inn på et rom så de ikke blir angrepet når jeg driver med støvsugeren her 😀 Jeg skal bare ta de verste… så får resten være til neste helg.. Men jeg må ut å kjøpe gaver hvertfall 🙂 Jeg tror også nissen finnes nå…jeg har sett den lua ligge å slenge så mange steder atte… den MÅ jo finnes da.. Ha en kjempefin dag du også søs, stor varm og snill klem til deg <3

    29. Fineste mammsen din og deg <3 Hun ser akkurat ut som en supersnill mamms såklart 🙂 I dag var nøttene litt vanskelig eller den første, den andre er selveste Potter'n og så er det vaniljeogpepper og hønepøne tror at julenissen finnes 😀 OG det tror jeg også såklart 😀 Ha en fiin dag kjære du nå skal det googles og finne svar på den første såklart 😀 klæmmeflat <3

    30. Det er ganske så lurt. Jeg ble inspirert til å skrive et innlegg og hva som skjer med meg når jeg stresser for mye. Det kommer ut senere i dag…..:-)

    31. deveny: Ja, jeg skal prøve å høre på deg, og senke skuldrene et par hakk 😀 Gå sakte rundt å kjøpe gaver, bare skrive opp først 😀 Så kos du likte bildene også 🙂 en ordentlig familie-foreteelse i går 🙂 Koselig 🙂 Takk for svar, og hilser fra VP og HP 😀 Klem

    32. miastorp: Jeg tror heldigvis, på et slags vis, at jobben blir LITT greiere enn uka som gikk 😀 Men hvem vet 😀 Hvis jeg får kjøpt litt julegaver i dag får jeg hvertfall roet ned hodet mitt litt 😀 Takk for svar 🙂 koselig at du er med hver dag 🙂 Mye fine trær som frister rundtomkring ja 🙂 Ha en fin dag du, med skriving av julekort 🙂 Klem

    33. Sånn nå er jeg på plass igjen, et par minutter. Lenge nok til å løse dine nøtter og blogge litt generellt….:-)
      Thomas Numme, Daniel Radcliffe og Vaniljeogpepper og høne-pøne tror at julenissen finnes
      Ikke ha det for travelt i dag. Fin blider du hadde i dag….:-)

    34. Elin Slåen: Hei Elin, tidlig pån og ii full fart 😀 Så moro du føler du kunne den da 😀 jeg sier jo INGENTING som du vet 😀 Godt med flink-følelsen 😀 Ha en herlig søndag, jeg skal ut å kjøpe julegaver…igjen.. 😀 Stor klem til deg 🙂

    35. Helge: JA, bare kom tilbake når du får tenkt deg litt om 🙂 Gamle Logen var et fint sted, mye eldre folk der, men artig å ha vært på en sånn konsert på dagen, med familien min 🙂 Sånn kultur blir ikke alltid som man forventer, med hvertfall var dette i går noe det svingte av i Jule-stresset 🙂 Blide og avslappede musikere 🙂

    36. Det treet ville jeg klatret opp i også 🙂 så var det svarene da, Thomas numme og Daniel radcliff. Vaniljeogpepper og høne-pøne tror at julenissen finnes. Ja nå begynner det å nærme seg slutten på gavene men julekortene.. De må jeg blir ferdig med i dag! Bare å hive seg rundt og på på plass siste innspurt. Blir nok en hektisk uke på jobb men da kommer juleferien til å smake ennå bedre 🙂

    37. Denne kan jeg 😀 Woohooooo- jeg er sååååå med 😉 he he..
      1. Thomas Numme- jeg elsker Thomas Numme <3
      2. Daniel Radcliffe- her som selveste Harry Potter 😉
      3. VaniljeogPepper og Høne-Pøne trur at julenissen finnes.
      Åhh, nå følte jeg meg såååå flink 😀 he he..

    38. Det er fint i Gamle Logen, det er mye i Oslo jeg ikke har opplevd. Ny dose kultur for meg i teateret igår, litt under pari enn hva jeg hadde forventet men grei nok aften. Dagens nøtt fra Oslo var kanskje litt vanskelig, må tenkes og kommer tilbake senere idag. Ha en fin dag.

    39. Benedicte Fjeldberg: Kan du NAVNET til Harry Potter i så tilfelle? Jeg er ute etter skuespilleren :-): og så mangler du LITT på rebusen 😀 men du kan komme igjen med resten om du vil 😀 Hi-hi Klemmer igjen 😀

    40. Fru Stussli: Du har travle dager nå Bente, full fart. Jeg føler det litt sånn jeg også. Men vi kommer vel i mål, og håper det blir en slapp jul på oss alle 😀 Ja, jeg må få i hus ting som skal sendes også, og det er ikke bare lett å få i land.. Og som du også sier, om det blir ekstra tid, skal jeg kanskje støvesuge, men her må alt annet gjøres først 😀 Takk for dagens svar 🙂 Nå er det 9 gaver igjen og håper dere vinner en av dagene 🙂 Det hadde vært moro 🙂 Kose dere med dagen,og hilse Emma å si at jeg tror nissen finnes.. hvertfall her hos meg 😀 Ha en fortryllende søndag du også min venn 🙂 Klemmerihopetall <3

    41. 1) Thomas Numme
      2) Daniel Radcliffe
      3) Vaniljeogpepper og høne-pøne tror at julenissen finnes
      Emma tror også julenissen finnes. Bare at vi som er voksne glemmer å tro, sier hun…
      Vi rakk ikke kalenderen i går 🙁
      I dag skal vi ut på amatørteateret å rydde opp etter alle forestillingene 😛
      Så har Fru Stussli en bestilling på 3 slips så må i posten i morgen. Til slutt må alle julegaver som skal ut og reise pakkes ferdig til i morgen.
      Hvis ekstra tid skulle dukke opp skal det lages pepperkakehus og tomatsild 😀
      Vi raser videre mot jul :-)) Neste uke ser heldigvis litt roligere ut!
      Ha en fortryllende søndag
      Klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg