Trekning av kalendergave bak luke nr 15

 

 Som du så av dagens oppgaver så tror Vaniljeogpepper og Høne-Pøne Von Bentasil på julenissen.. Og det er jo ikke noe rart, for antagelig finnes han også… Tror du ikke? …

Vaniljeogpepper har skjønt at det bare er 9 dager igjen til jul… Og etter å ha klart å holde seg unna vinduet i mange dager pga hektisk adventstid, var hun igjen på plass oppi karmen der… Med snuten hardt trykket mot vinduet speidet hun alle veier… For hun synes at selv om det er 9 dager igjen til jul, så bør hun da i det minste kunne se han NÆRME SEG…

Det var litt trykket stemning her på morgenen i dag… Vaniljen bare sto der og glodde og ventet, og Høne Pøne på en måte “hang med nebbet”

Eneste måten å få lettet litt på stemningen og å få de til å glemme all ventingen på nissen var å ta de med ut… Ikke at DET fikk slutt på Nisse-tankene akkurat… 


På t-bane stasjonen hang det selvfølgelig igjen en nisselue… Og vi lurte fælt på hvem det var sin.. Vi spurte personen bak på bildet der… Men det var ikke hans… Vaniljeogpepper hevdet hardnakket at det var den EKTE nisssens..


Litt lenger borte på plattformen lå det ENDA EN lue… Og der så det virkelig ut som det var noen INNI… kanskje en bitteliten nisse? Vaniljeogpepper var i full fart bort for å sjekke…  Da kom T-banen og vi måtte bare stikke…

På shopping senteret var det også en lue… som hang litt inn mot veggen,på et av juletrærne… Og det var stor nok plass til at det kunne gjemme seg noen bak der… Men jeg holdt HARDT i både Høne Pøne og Vaniljeogpepper, for jeg ville ikke slippe dem løs i all galskapen på senteret..

OG med DETTE bildet fra i går..


….hvor vi OGSÅ fant en nisse-lue… er vi nå HELT sikre på at det er en nisse i nærheten.. Vi hører den pipete latteren, vi hører de tassete skrittene, men vi ser ingen…Kanskje han viser seg fram for oss, litt nærmere jul… Høne-Pøne er LITT usikker ennå… for hun synes at lua likner mistenkelig på den lua vi bruker hjemme, til å trekke dagens vinner opp av… 😉 

 

Og det bringer meg over til det vi skal nå… Vi skal trekke dagens vinner… Og det er Høne-Pøne som er klar som et egg 😉  Men først svarene


Denne luringen var


Thomas Numme (sønn av Dizzie Tunes-numme…)

 og 

dette


var


 Daniel Radcliffe (jeg ville ha skuespillerens navn… men ja også kjent som Harry Potter 😉 )

Og her stor det: 

” Vaniljeogpepper og Høne-Pøne tror at julenissen finnes”

 

Og det har de virkelig bevist i dag… 

I dag var det mange svar og mange som hadde rett 🙂 Og nå er Høne-Pøne langt nede i lua allerede for å nebbe til seg en lapp…

Og opp kommer hun med 

 

 http://stussli.blogg.no

 

I dag var det dere, Stusslig-gjengen som vant.. OG så trukket av selveste Høne-Pøne Von Bentasil 😀 Jeg lover til atlle som ser dette, at det er IKKE fordi det var Høne Pøne som trakk, selv om Bente er MORA hennes 😀 For Høne-Pøne kan nemlig ikke se en dritt nedi den lua… så det er helt tilfeldig 😀

Grautlerer til deg og dere, og pakke kommer snart 😀 Dere får krangle om den  😀 Hi-hi…

 

 Og til deg som IKKE vant:

Det er flere sjanser igjen!

Kom immnom i morgen tidlig  om du vil, eller utover dagen… helt fram til klokka 22. Jeg har 8 hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 16  og det er nye sprell på gang 😉

Det er så kos at det er så mange med hver dag 🙂

Ha en fin kveld videre <3

 

22 kommentarer
    1. frustrertfrueihouston: Så fint det var dine farer da Og du kan jo bruke den til alt fra å ha sminke i på badet, til å ha noen småting i eller poser på kjøkknet.. 🙂 Mye forskjellig 🙂 Man finner ut selv 🙂

    2. Livsrom: Skal love deg at folk ser litt rart 😉 Men jeg må bare glemme at de er der 😀 Late som jeg er leketøysprodusent, en kjent fotograf eller noe sånt 😀 Hva gjør man ikke for å gi folk litt å le av 😀 He-he.. Nå er det bare 4 dager igjen… I dag var jeg skikkelig drittform.. men får komme meg avgårde likevel.. Det går nok 🙂 Klemmer <3

    3. Hehe, jeg har lurt på om det er noen som ser litt rart på deg når du er ute med dine to små og fotograferer? Jeg tror kanskje jeg hadde tittet en ekstra gang om jeg såg en dame som deg ute i sånt ærend…….. med er rotte og en høne som hun plasserte både her og der, og knipset i vei….. Morsomme bilder blir det i hvert fall:):)
      Sov godt<3 Og ha en fin ny uke:) Snart julefreie?
      Klemmer<3

    4. Fru Stussli: Ja, håper dere fortsetter 🙂 Det er jo det som er litt av moroa tenker jeg også 😀 rebusene, historiene 🙂 Og i morgen er det litt moro også 😀 synes JEG da 😀 Stor og diger klem tilbake, og skal sende i morgen tenker jeg , pakken altså.. ikke klemmen… den kommer NÅ <3

    5. JAAAAAAAAAAAA! *danse rundt på stussligulvet* Juuuhuuuu! Vi greide det :-DDDD Nei nå tror jeg, jeg tar meg en pepperkake her og feirer. I dag var den jentene i Stusslifamilien som løste oppgaven 😀 Gleder meg til å fortelle Emma at vi vant!
      Vi fortsetter å være med på adventskalenderen da. For det er jo halve moroa 😀
      Stor og diger klem til verdens beste frodith <3

    6. ja passer på badet 🙂 Skal bruke den til å ha toalettsakene i på badet. Har to som ligner i lik farge fra før så denne passer veldig veldig bra 🙂

    7. MyVidaLoca: Ja, de driver på 😀 Jeg har jo ikke vært med på noen kalender en gang 😀 JEG er heldig jeg 😀 blir artig da. Og litt spent på hva du tenker om din… Fargene tror jeg er helt rette, men resten er jeg LITT usikker på … 😉

    8. aldrialene: Ja, jeg gir meg lille julaftetn, orker ikke julaften, er ingen som er med likevel 😀 Men da har dere sjansen fremdeles 🙂

    9. Så mye morsomt de der to finner på 😉 hahaha.. Jeg fikk pakken din i posten her i går forresten, tusen takk! Skal vente med å åpne til julaften, blir litt ekstra hyggelig 🙂 Din ligger i gangen klar til sending, glemte den i dag, hehe..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg