Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 17 – Kom inn, bli med ;-)

 Siden det var litt snufs og snørr-tørking her i går.. og de to rabagastene tilbrakte mesteparten av tida med snyte-skaftene i en klut, og halsen full av Bentasil.., så ble det ikke mye gjort her i går..

JEG måtte jo løpe til og fra med kalde kluter, termometer, kaldt vann osv… Du ANER IKKE hvor hypokondre sånne små-kryp kan bli altså…  Jeg hadde mitt fulle hyre med dem hele kvelden.. og fikk bare et lite avbrekk i all pute-ristingen og svette-tørkingen, da de på merkelig vis klarte  å ake seg bort på den LILLE sofaen jeg hadde gjort stand til dem foran TV-en..  De har snakket FÆLT om julekalendere i det siste, og har ikke HELT skjønt at de selv er hovedpersoner i en jule-kalender….

De har mast om å få lov å se på denne julekalenderen som går i år på Tv- Norge i år…

Ååå som de koste seg… De ble helt spinnville da de fikk se alle nissene på TV-en, og  en liten stund var de nær ved å ta sats og FLY gjennom TV-en… men de besinnet seg… og la seg tilbake igjen og nøt alle nissene… Og så dukket DENNE fyren opp

Og det var skikkelig stas,for han hadde de sett før i en annen kalender for noen år siden…, De klappet i poter og fjær, og la seg fornøyde tlbake… og et øyeblikk så de ikke syke ut i hele tatt…


Det liknet mer et par Cruise-turister på vei til Bahamas eller noe… 😉 Og etter dette ble det slutt på oppvartningen fra meg…

Så med alle disse gode kalenderøyeblikkene friskt i minne, så skal vi over på dagens nøtter,som er om julekalendere selvfølgelig… De som har vært på TV.

 

DAGENS NØTTER: 

1) Hva het den første julekalenderen der Asbjørn Brekke var med og også en hel haug med andre nisser?

 

2) Hva het denne julekalenderen der disse rare figurene var med? Og hvor de snakket litt RAR engelsk…?

 og så dagens nisser… som det er litt eldre årgang på…

3) Hvem er denne nissen?

4) Og hva med denne?


 

 

Så- hivs du kan svarene på dissse 4 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 17. desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3

Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

Jeg har 7 kalendergaver igjen som jeg gjerne vil gi bort- så bare sleng deg med .-)

 

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da trekker jeg rett etterpå 🙂

 

Lykket til og ha en fin dag :

 



61 kommentarer
    1. MyVidaLoca: Nei, jeg kjører litt snill linje tror jeg 🙂 Flest som koser seg da tror jeg 😀 Skal ikke måtte bruke hele formiddagen sin på å finne ut liksom 😀

    2. MyVidaLoca: He-he, nei… jeg tror ikke det.. Men det er jo ikke nok ti ALLE, så de siste trenger vel litt lykke skal det bli DERES 🙂 Kanskje jeg skal lage SKIKKELGI vriene de siste dagene 😀 Synes du?

    3. aldrialene: Hi-hi du kom også i grevens tid kl 22 her ja 😀 Og det vr en herlig unnskyldning de hadde med at de ikke var født en gang.. Tenk så mange vi må kunne om, som kom lenge før vi ble født… de skulle bare visst 😀 Hi-hi, men godt de har deg som KAN 🙂 Og nå skal jeg legge siste lappene i lua, og så trekkes det 🙂 Moro at dere er med 🙂 klem <3

    4. Engla: Ha-ha, du kommer løpende 😀 men du rekker det vettu 🙂 Ett minutt på 😀 Herlig! Nå skal det trekkes snart 🙂 Ha en fortsatt fin kveld du også 🙂 Så fint du prøver igjen, en dag er det nok din tur også 🙂 Store Klemmer til deg Engla <3

    5. Denne gangen måtte jeg svare selv, for de var visst for unge.”Mamma! Vi va’kke født en gang!” 😉
      Men jeg fant svarene. Elsker Asbjørn Brekke, men serien Nissene på låven klarer jeg meg fint uten 😉 Neste julekalender kom med storm og var særs populær, selv om jeg bare var 14 år. Husker at kjæresten jeg hadde da, danset og sang “en støvveldæns” foran hele koret en sen kveld 😉 Og serien het The Julekalender. Nissemora som er kledd ut, er selveste landsmoderen vår, Gro Harlem Brundtland. Nisse nr 2 er alltid like herlig arrogante Kåre Willoch 🙂

    6. Sent ute igjen jeg, men prøver meg i dag også 🙂
      Nissene på låven, The julekalender, Gro Harlem Brundtland, Kåre Willoch..
      De to siste fikk meg til å tenke på noe vi tøyset med da vi var små, hihi
      Ha en fortsatt fin kveld fineste frodith vennen <3
      Klem fra Engla

    7. Gry Elisabeth: Ja, og er det ikke tøy-dyr, så er det noen ganger de STØRSTE i huset 😉 Ha-ha.. takk for svar 🙂 Håper du har det fint i kveld, og her kommer det en klem <3

    8. Elin Slåen: He-he, goood day to you too 😀 Jeg skriver deg opp her, moro at du er med 🙂 Ja, de to har hatt en del fore i dag også kan du tro… to friske små-kryp er ikke lette å ha med å gjøre 😀

    9. SÅ bra at de blei friske fortere enn svinto 🙂 Nisser kurerer det meste 🙂
      I dag er jeg med, for i dag er jeg ganske så sikker på at jeg kan alle 😉
      1. Nissene på låven. 2. The Julekalender. 3. Gro Harlem Brundtland og 4. Kåre Willoch- Good Day, som han så fint sa en gang. Og det sier alltid jeg også 😉 he he

    10. Ser jeg har blitt annonym, men svaret etter Helge er fra meg. Skrev det på jobb, det er vel derfor det har blitt anonymt 🙂 HOOOOLLLOOOOO

    11. 1.Nissene på låven eller Nissene over skog og hei
      2.The Julekalender
      3.Gro Harlem Brundtland
      4. Kåre Willoch
      Er litt usikker på første spørsmålet. Den som er nå er ikke på loven, så jeg tar med begge to 🙂

    12. 1) Nissene på låven
      2) The julekalender
      3) Gro Harlem Brundtland
      4) Kåre Willoch
      Ønsker deg en fin kveld 🙂

    13. har ikkje fått sett en eneste episode, i går lå eg flat med hodepine og i dag har eg masse å gjøre 😀 kanskje rekker eg en episode?

    14. Benedicte Fjeldberg: Så koselig at du ler litt av innleggene, det er DE som er vikitgst for meg, ikke det andre, men moro at folk vil VÆRE med å få kalendergaver også da. Jeg har jo brukt tid på å lage dem, og vil at noen skal få dem 🙂 Kanskje du vinner i dag? Ikke jeg som trekker, og det er helt sant 🙂 Ja, og i dag skal Høne -Pøne og Vaniljeogpepper noe veldig rart… 😉 Kommer i morgen.. he-he.. Svar notert og krysser fingre for deg 🙂 Klemmeribøtterogspann <3

    15. Nissene på låven,The julekalender,Gro Harlem Brundtland og Kåre Willoch..hihi hihi jeg ler og ler av disse artige innleggene om høne-pøne og vanlijeogpepper :);) klemmer til deg fra meg<3

    16. Lithanna: Rekker ikke tv-titting jeg heller så mye, i går fikk jeg med meg en snutt av denne “nyeste” med Asbjørn Brekke, måtte jo det skulle jeg få filma dyra 😀

    17. Kristin: Slett ikke verst her i dag 🙂 Skal treffe en venninne og er i rute med kalender-forberedelser til i morgen 😉 Og da har jeg litt ro i rumpa 😀 Håper du har en herlig dag også : Og tidlig pån og alt 🙂 Jeg skal høre med “jentene” om du får godkjent svarene 😉 Kose deg med tirsdagen 🙂

    18. Lithanna: Koselig med svar fra deg 🙂 Og vi får se om det holder i dag 🙂 7 gaver igjen 🙂 Mye fine julekalendre. Ser du på noen nå i år 🙂 ?

    19. Tatt av kvinnene: He-he, ja den som het The Julekalender er nesten litt skummel nå også 😀 Ekkel han Benny 😀 Gal liksom.. 😉 Nei, man kan ikke klare alle, men jeg viser hvem det er i kveld, og om det andre er riktig 🙂 Som vanlig 😉 Klemmer <3

    20. Tjohei! Håper du har en strålene dag! 🙂
      Her er mine svar:
      1. Nissene på låven
      2- The Julekalender
      3. Gro Harlem Brundtland
      4. Kåre Willoch

    21. Julekalendere er noe av det hyggeligste jeg veit om, men jeg glemmer liksom bort å se på de hver dag. Tror jeg må kjøpe meg Blåfjell (som av en eller annen grunn er favoritten) på DVD neste jul så jeg får en daglig dose nisser ^^
      Den første het nissene på låven.
      The Julekalender (veeldig skummel å se på når man var liten)
      Den første nissen tror jeg er Gro Harlem Brundtland, men den siste aner jeg faktisk ikke x)

    22. karenmarenmette: Hei-hei 🙂 Jeg håper du får en fin dag også, jeg koser meg på jobb. Er litt mer rolig her i dag. Og på torsdag er det siste dag. Nå har jeg pause og skal spise matpakken min, og etterpå kjøpe noen flere gaver og treffe venninne 🙂 Så kos du er med på kalenderen min 🙂 Stor klem til deg <3

    23. deveny: He-he, takker og bukker her 🙂 De er på beina igjen nå… skjønte jeg ikke gadd mer.. 😀 Takk for svar 🙂 Håper du har en fin dag 🙂 Klem <3

    24. Her kommer mitt svar:
      1) Nissene på låven
      2) The julekalender
      3) Gro Harlem Brundtland
      4) Kåre Willoch
      God bedring til alle sammen…..:-)

    25. ritahobbyfoto: Moro at du er med likevel, det er jo ikke så nøye med vinningen lenger 😀 Men moro å delta,og lese om rare innfall fra de to 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    26. Lisbeth Pedersen: Flott du er med Lisbeth, her er det 7 ting igjen som skal ut på tur, så det er bare å prøve 🙂 En dag er det kanskje deg, håper det blir lue du vinner i tilfelle, for på veskesiden kan jeg ikke matche deg altså. DEN er forresten huset til VP og HP om dagen 😀 Klemmer <3

    27. Grete: He-he. ja er en rev på å gjennoskue tøy-dyr jeg altså 😀 Hi-hi.. Og må si du har vært tidlig pån i dag, men det går seg vel til etterhvert. Jeg har aldri hatt sånn jet-leg før, så vet ikke hvordan det kjennes. Men ikke noe særlig har jeg skjønt. Ha en fin dag 🙂

    28. Hmm vanskelig dette 🙂
      Litt gjetning i dag alså 🙂
      Nissene på låven
      The julekalender
      Gro harlem Brundtland.
      Han siste har jeg ikke snøring på hvem er akkurat nå 🙂
      Ha en fin dag videre , klemm

    29. Fru Stussli: Det hørtes jammen lurt ut med svømme-kos i stedet for 🙂 Roe helt ned 🙂 Jeg skal kjøpe noen gaver og treffe en venninne i dag etter jobb.. og dyra er klare igjen for verden 😀 Ha en kjempefin dag du også 🙂 Jeg noterer svar 🙂 Stor klem til deg min venn <3

    30. Helge: Nei, her er jeg heldigvis ikke smittet, noen må jo holde (h)jula i gang… 😀 Takk for svar:-) deilig å sove litt ekstra da. Ha en fin dag 🙂

    31. Ikke noe kjekt med syke dyr i huset 🙂 da er det flott de har mamma Frodith.
      Så var det kalenderen, får prøve meg på svarene i dag også:
      1. Nissene på låven 2. The julekalender 3. Gro harlem Brundtland 4. Kåre Willoch
      Ha en superfin dag
      Klemmer

    32. God morgen eller langt på dag. (Litt jet-leg gjør at jeg har vært våken siden kl 03.15!) her kommer svarene mine 1- nissene på låven 2-The Julekalender 3- Gro Harlem Brundtland og 4- Kåre Willoch. Hypokondere ja, sånne små lurer oss voksne lett, men vi gjennomskuer dem likevel:-)

    33. 1) Nissene på låven
      2) The julekalender
      3) Gro Harlem Brundtland
      4) Kåre Willoch
      Håper jentene er friske slik at du får litt fri i dag.
      Her fikk vi avbud til juleverkstedet. Lateniesen har fått feber 🙁
      Da ville Emma heller dra i svømmehallen og kose oss i ettermiddag. Mammaen synes det var helt strålende!
      Ha en finfin dag vennen
      Stor klem

    34. Hallo og goooooood moooooorgen!!
      Nissene på låven, The julekalender, Gro Harlem Brundtland og Kåre Willoch.
      Ha en strålende dag <3

    35. Håper ikke dyra har smittet deg. Ingen spøk og være Dr. Dyregod som du var i går kveld. Fikk sove 1 time ekstra i dag tidlig. Er klar og våken til og avgi svarene uten tenkepause nok en gang.
      1. nissene på låven 2. the julekalender 3 Gro harlem brundtland 4 kåre willoch
      Ha en fin dag.

    36. miastorp: Ja, deilig nærmere juleferie 🙂 gleder meg til å slappe HELT av, spise godt og gå turer 🙂 Takk for svar i dag også 🙂 Nå håper jeg bare den ekte nissen kommer snart 🙂 Ha en fin dag 🙂

    37. 1) nissene på låven 2) the julekalender 3) gro harlem Brundtland 4) kåre Willoch 🙂
      En dag nærmere juleferie! Jippi! Er så klar for å trappe ned og nyte juleferie 🙂 hå en flott dag :)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg