Trekning av kalendergave bak luke nr 17

Som du vet, er ikke en høne-forkjølelse og en rotte-forkjølelse det samme som for oss på to bein med sko på… Deres går mye forterer over… Spesielt når de skjønner at det ikke blir noe mer oppvartning fra meg, etter den Cruise-turist oppførselen deres foran Tv-en i går… (se gårsdagens innlegg hvis du lurer)..

Så i dag var det bare på med fillene igjen for dem,  og opp i sekken… Her skulle det jobbes.. På vei til banen løper jeg gjennom et shopping-senter, og på utsiden ble Vaniljeogpepper stående å beudre all glitter og stas igjen.. Hun ønsker seg veldig alt med bling på… uansett om det skulle være en ball, en snøball, som til forveksling er litt lik den Miley Cyrus sitter og synger på nå om dagen… 😉


Tenk å få BO inni denne visnduskarmen liksom, og leke med en sånn en..

De har jo mast fælt om nye jule-kjoler selvfølgelig, og jeg finner de jo stadig stående å stirre på sånne pene kjoler, som de kunne tenke seg til jul.

 

Og nå har jeg forstått hvorfor… Da vi kom inn på senteret fant vi et bord, med et skilt på og  Vaniljeogpepper skriker:

“Jule-bord!!!!”


Hun tror at et  bord,  med rød duk, hvor det tilsynelatende er noe mat under,bettyr JULEBORD… Så da var det rett opp for å snuse..


” Her er det julebord”, skrek hun, og jeg måtte forklare at det er bare en salgsbord. OG at julebord er ikke noe som bare STÅR KLART liksom.. men det er noe man kan lage i stand selv, om man har bord,og penger til mat og noen fine kjoler…

Det så ut som hun hadde forstått det, for på vei forbi Sushi-restauranten der inne, HYLTE hun til igjen:

 


” Her kan vi ha julebord!!! Vi trenger penger og kjoler!!!”


Dermed pilte de avgårde mot hver sin stol….


…satte seg ned, SKOTTET opp på meg og sa: ” Ja, da er vi klare…. hvor er maten???”

Litt betuttet ble de da de forstod at vi må bestille først, de må ha ordentlige kjoler og at jeg måtte ha mer penger skulle de få kjøpt seg Sushi.. Men jeg lovet dem en liten, annen juleoverraskelse som trøst. Som vi skulle gjøre på kvelden. Det får du høre om i morgen 😉

Men nå er Høne-Pøne klar til å trekke dagens vinner av en kalendergave bak luke 17, og det er ikke lenger slappe skritt, preget av forkjølelse, som er på vei ned i lua, men en ganske så aktiv Frk Høne -Pøne..

Men først tar jeg svarene på dagens nøtter:


1) Førte Julekalender-programmet Asbjørn Brekke var med i var ” Nissene på låven”


2) Denne gjengen var med i ” The Julekalender”

 

3)


Denne nissen var


Gro Harlem Brundtland

 

4) Og denne nissen var:


Kåre Willoch

Men nå er Høne-Pøne klar som et egg her… jeg ser henne romstere nedi der… og nå kommer hun pilende med dagens lapp… og på den står det…

 

 

frokenfjeldberg.blogg.no

 

JUHUUUUUU!!!! I dag var det DEG Benedicte!!! Gratulerer!! Håper det hjelper på en litt småpjusk form 🙂 Nå kommer det en kalendergave i posten om litt.. Sender i morgen, så får vi se når den lander hos deg i jule-stria 😀 Håper du blir glad for den 🙂

 

Og til deg som IKKE vant:

Det er flere sjanser igjen!

Kom immnom i morgen tidlig om du vil, eller utover dagen… helt fram til klokka 22. Jeg har 6 hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 18  og det er nye sprell på gang.

Det er så kos at det er så mange med hver dag 🙂

Ha en fin kveld videre <3

 

 

14 kommentarer
    1. frokenfjeldberg: Ja, Frøken Høne er skikkelig flink 😀 Og hun kravlet fælt nedi der før hun fikk deg opp 😀 Og så ble det deg 🙂 koselig synes jeg 🙂 Stor klem <3

    2. Wow såå kult..Ja det hjelper på en litt pjuskete form..Kjempe kult..Tusen hjertelig takk til en riktig flink Frk Høne som trakk meg opp av hatten..;O);P Klem fra meg som la meg tidlig i går..<3

    3. Fru Stussli: Ja, finne loppekassa, men ikke la dem bite deg 😀 Hipp Hurra for alle sammen,og nå minker det i skapet mitt 🙂 Og det er fint 🙂 Stor diger nattaklem <3

    4. Gratulerer til vinneren :-)) Og hipp hurra for oss andre som hadde alt rett 🙂
      Vi gleder oss til i morgen og nye oppgaver.
      Nå skal fruen finne loppekassa her. Er supertrøtt i kveld :-))
      Stor tørtt nattaklem

    5. frustrertfrueihouston: Hi-hi, liten overraskelse i morgen 😀 sier ikke mer 🙂 Ja, koselig med alle som vinner 🙂 Og nå minker det i skapet mitt 😀

    6. Så koselig med en ny vinner! Og Hønepøne og Vaniljeogpepper trenger helt klart fine julekjoler! De gir seg vel ikke, kommer nok til å se med laaange blikk inn i kjolebutikkene fortsatt. De kan jo ønske seg kjoler til jul – fra nissen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg