Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 19 – Kom inn, bli med ;-)

Nå er det 5 dager igjen til jul…Og hvem har ikke vært som jentungen under her… Med halvåpen munn, som står og stirrer på treet noen dager før jul….. Et øyeblikk med blikket klistret  OPP på julestjernen…. og i det neste øyeblikket med øynene festet rett NED på haugen av gaver under der… undrende på hva som kunne befinne seg inni…. og om alle gavene virkelig var til….. “meg”….?

 

Hvem har ikke stått der med de samme  øynene, kanskje litt BEDENDE, eller det vil si TIGGENDE i blikket…  iført rosa strømpebukse og gul kjole en førkjøls-kveld, og levert en ønskeliste som man egentlig skullle ha levert for lenge siden, hvis det skulle være noen mulighet for å få det man ønsket seg… spesielit nå som det var så fult under treet allerede….

 

Men det samme har altså “jentene” kommet fram til… Jeg fant dem i går, i en av pausene mine på jobben… De hadde holdt på for seg selv, mens jeg underviste… laget ønskeliste, pyntet fint, klisset og sølt på pulten min, med lim, papir og glitter……. og som du vet: DE rydder jo ikke etter seg… Så det måtte JEG gjøre… 

Men så fant jeg da altså DEM, før alt rotet, med listen i hånden… og med de mest bedende øynenen i verden… Du vet jo hvor uskyldig og tiggende Vaniljeogpepper kan se ut…. Og det var jo nesten så jeg smeltet litt og lovet at jeg i det minste skulle SE på listen deres..

 

Bare SE på det blikket til Vaniljeogpepper, og se hvordan Høne-Pøne skakker på hodet for å inynde seg hos meg liksom…

Vaniljeogpepper hadde nærmest fått glorie et lite sekund der…

Så dette, hele ønskelista, og alt fikk jeg altså servert i fanget, og nå strir jeg så FÆLT med å finne ut hva det er de ønsker seg… Det er mye bokstaver, og noen er rett vei ,og noen speilvendte…  De kan jo ikke skrive helt riktig ennå…. de skriver somm barn.. Og det er jammen ikke lett å finne ut hva de har kokt i hop… Så i dag trenger jeg din hjelp med ønske lista…

 

 Hva er det Vaniljeogpepper og Høne-Pøne Von Bentasil ønsker seg til jul?

 

 

6)



 

 

Så- hivs du kan svarene på dissse 6 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 19. desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3

Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

Jeg har 5 kalendergaver igjen som jeg gjerne vil gi bort- så bare sleng deg med .-)

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da trekker jeg rett etterpå 🙂

Lykket til og ha en fin dag 🙂

52 kommentarer
    1. foreignerat50: Så koselig at du ble med 🙂 Hm… nei si det…ikke sikkert de trenger alt det er .-D Men en liten sovepose kan de trenge om vi skal på tur 😀 Nå skal jeg trekke vinneren snart 🙂

    2. Kristin: Hei, og god kveld i stua 😀 I dag er det ferie for meg, og nå skal jeg roe ned litt etterhvert .-D men i dag har det ikke vært mye ro her altså 😀 Det skal jeg love deg… Takk for svar, jeg leverer videre og krysser fingrene for deg -) Har jo 5 gaver igjen jeg har tenkt å få ut 🙂

    3. MyVidaLoca: Herlig du er med igjen 🙂 Ja, de kan være søte innimellom…men det har de langt fra vært i dag… så de står nå på SLEM -listen til nissen.. 😛 ha-ha

    4. Mariann Sæther Tokle: Ja, de kan se uskylidge ut INNIMELLOM… ;-D Takk for svar i dag også, kos du er med fortsatt 🙂 Hun skal garantert ut å reise igjen.. kanskje begge to ja 😀

    5. Ja, det var de mest bedende øyne jeg har sett, ikke rart at du smeltet:) De har fine ønsker da.
      Øredobber, sokker, Play-station, joggesko og sovepose
      En litt merkelig kombinasjon, skal tro hva de planlegger, kanskje det kan bli flere blogginnlegg utover våren:)
      Fruen er Eli Hagen

    6. maiken: Så gøy du synes det, hvis du vil le litt, gå å se på Luciatoget den 13. 😉 Hi- hi.. Jeg noterer meg svarene dine, og så er jeg tilbake i kveld kl22 med vinneren.

    7. cuskima: Ååå, så glad jeg blir når jeg hører folk ler høyt her på bloggen 🙂 Makes me happy 🙂 Så håper jeg du får en fin arbeidsdag, nå er min ferdig og jeg har FEEERIE!!! Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    8. Helge: Der kommer du med dagens svar, og nå minker det i gavehaugen, så nå får vi håpe det slår til Helge 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂 Svar notert og gitt til de rette “folka” 😉

    9. Tatt av kvinnene: He-he, ja det står det… og hva betyr det mon tro 😀 Ha-ha, jeg vet du skjønner hva det betyr, må bare erte litt 🙂 Hun skal få så mye fint til jul atte, om det blir det på lista vet jeg ikke, men NOE skal det vel bli 🙂

    10. karenmarenmette: Hei-hei 🙂 Så glad du er med 🙂 Herlig :-)Ønsker deg lykke til i kveld 🙂 Jeg har ting i skapet fremdeles 🙂 Stor klem til deg <3

    11. LMAOOOOOOOOOOOOOOOOO plæi stæsjen HAHAHAHA eg døøøøøøøøøøør HAHAHAHA Takk for en god latter på vei til jobb hahahaha
      Øredobber, sokker,playstation, joggesko og sovepose
      Søteste Elia Hagen
      å du Frodith <3

    12. Her er mine svar idag øredobber, sokker, playstation, joggesko og sovepose – mulig Eli Hagen ønsker seg det samme til jul, uansett er henne svar på siste oppgave idag. Ha en fin kveld.

    13. Hehe såå søte da! Hun har faktisk litt bedende øyne ^^
      Veldig fin ønskeliste da, med søte ord 🙂 Dette står:
      Øredåber
      Såker
      Plæi-stæisjn
      Jåge-sko
      Såvepose
      Dagens nisse er Eli Hagen 🙂

    14. TuridB: Ååå, nissen er så grei så 😀 Han kommer nok med alt de vil ha… 😉 Ha en fin dag, og krysser igjen fingrene for deg 🙂

    15. Jentenes ønskeliste. Håper Nissen er grei og kjem med sakene 🙂
      Øredobber
      Sokker
      Playstation
      Joggesko
      Sovepose
      Eli Hagen (danse-Eli, jamen var ho sprek og flink)

    16. Trondheimspadde: Håper vi sees i morgen, JEG sees hvertfall 😀 Og vi må jo få byttet gaver padde-mor 🙂 Jeg noter dagens svar og krysser fingrene for deg 😀 Egentlig hadde jeg satset på litt hjelp med jentenes julebord fra deg altså 😀 Hi-hi… snakkes <3 Klemmerpaddeflat <3

    17. Vanja: Høres deilig ut at alt er klappet og klart, det er det ikke her… Og jeg har ikke unger en gang… Men jeg BLIR ferdig med det som MÅ bli ferdig jeg også, og det andre blåser jeg i 😀 Ha en fin dag Vanje, svar er notert 🙂

    18. deveny: JA, ikke sant den var fin, jeg kan komme unna med både smått og stort hvertfall 🙂 Ha en fin dag og sees utover ettermiddagen 🙂

    19. Fru Stussli: Der var du, og uten klem og greier 😀 Ser deg nok, i kommenaren over her 😀 eller blir det under.. OI, julegavelikør, høres deilig ut. Og høres veldig deilig ut å være NESTEN ferdig og klar, da har du mange dager til bare kos 🙂 Snart JUUUUUL ja 🙂 Hu hei hvor det går 🙂 Og jeg skal ligge paddeflat og snorke hel jula… ha-ha…veldig.. :-DKlemmer både her, og snart DER også 😀

    20. frustrertfrueihouston: Ja, tenk deg de to med en del av de tingene da, det skulle sett ut 😀 Så koselig for deg med juletrefest. Klart det er bra å se skitte ut når man går fra juletrefest 😀 Det må man 🙂 Kose deg du også 🙂

    21. miastorp: Ja, det spørs nok om det blir atl på lista, med den glorien der altså 😀 Hi-hi. Klart de skal på tur til sommeren og høsten, og da trengs tur-tøy 😀 Ha en herlig dag, vi koser oss på jobb nå, ikke sant? 🙂 Klem <3

    22. God morgen 🙂 Står til? Trondheim har strålende blå himmel, og jeg koser meg med hjemmelaget godteri. Mmmmmm 🙂 Prøver å svare på nøttene i dag: på ønskelisten til de to står det kanskje øredobber, sokker, play-station, joggesko og sovepose? De blir sikkert flinkere til i rettskrivning hvis de får begynt på skolen 🙂 Eli Hagen er nissen i dag – trur jeg. I dag blir etter hvert en travel dag, og i morgen også, men fra lørdag håper jeg roen senker seg litt for meg. Vi ses kanskje i morgen 🙂 Jeg skal prøve, men det kommer an på elektrikeren. Hævanaisdai! Klem fra meg 🙂

    23. Øredobber er jo viktig da.
      Sokker slik at de ikke blir kalle på beina sine.
      Playstation er jo ikke så dumt heller. Mye kjekt en kan gjøre med den.
      Joggesko er i alle fall viktig, og ikke minst sovepose for overnatting på turene.
      Eli Hagen er jo ei flott dame , og jeg tror hun er nesten like snill som nissen.
      Ønske listene er for lengst ferdige i huset til meg, og alle gavene ligger under treet. Gleder seg alle sammen.
      Kos deg masse idag.:)

    24. HEEYY!! Hele kommentaren stakk uten klemmer og greier! Det er det verste (nesten)
      Her kommer klemmer i sekk og slede, med og uten skjegg 😀
      Ha en strålende dag frodithsen

    25. 1) Øredobber
      2) sokker
      3) Play-station
      4) joggesko
      5) sovepose
      6) Eli Hagen ( henne traff jeg i Oslo i går) Pels og høyt hår 😀 Morsom dame!!
      I dag skal jeg lage julegavelikør 🙂
      Nesten alle julegaver er klare etter gårdagens shoppingrunde. Hurra, nå er det snart JUUUUUL!!

    26. Hei. For en søt ønskeliste. De er nå gode disse jentene dine. Ser ut som de ønsker seg: øredobber, sokker, Playstation, joggesko og sovepose. Og nisse er Eli Hagen.
      I dag skal jeg innom jobben en tur, de har juletrefest og tipper det er mange søte små pent pyntet når de kommer, og ikke fult like rene barn som blir hentet i ettermiddag. Kanskje kommer nissen innom også… Kos deg i dag!

    27. Jeg synes vaniljeogpepper skulle ha glorie hver dag. Hun så så søt ut at den gavelista blir nok oppfylt 🙂 øredobber, sokker, Playstation, joggesko,og sovepose! Egentlig en fin kombinasjon av gaver – synes jeg ser henne i soveposen med sokker, joggesko, og øredobber mens hun spiller 🙂 nissen var fru Hagen – Eli Hagen. Nyt siste dag. Jeg har ennå to igjen men det skal jeg overleve :)))

    28. Min matgale verden: Takk-takk, i dag har jeg pyntet meg med rødt og nisselue her… og da vet du jo hvordan det går 😀 BLir deilig med siste dag 🙂 Jeg noterer svar og ønsker deg herlig nest-siste-dag før ferie, og så skal jeg spise mandler fra Sjossa til kvelds 😀 God klem til deg min venn <3

    29. Ha ha, FOR en herlig ønskeliste. Klart de må få øredobber, sokker , playstation (4 går jeg ut i fra, den er ikke lett å oppdrive altså….her i Bergen må man vente til januar…for Guttene ønsker seg en sånn de og…) joggseko og sovepose vitner om en aktiv vår….planlegger de fjellturer mon tro?? Eli Hagen skal neppe være med på fjelltur, det blåser for mye på toppene for den dama der, da er jeg redd sveisen hadde blitt ødelagt:) Ha en deilig kosedag, siste dagen før juleferie:) klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg