Trekning av kalendergave bak luke nr 18

I dag har vært en herlig dag, det telles ned… Vaniljeogpepper, Høne-Pøne og jeg har telt ned dager til skolen er over… De gjør ikke så mye fornuftig der på jobben min.. men de ER nå der hver dag. Og selv om JEG teller ned dagene til jeg skal ligge å purke til langt på dag….. så driver vel de egentlig MEST og teller  ned til den dagen nissen kommer… For nå er det ikke særlig mye annet de tenker på… NISSEN og gaver… Det går i ett her… Vaniljeogpepper har flere ganger satt fast snuten  i det isete vinduet… for hun står jo der hele tida…


Og venter og venter… og ser etter den lange røde lua… og det hvite skjegget… NÅR er det han kommer på ORDENTLIG liksom… Og hver gang vi ser en rød lue noe sted… så er hun jo den spinnville rotta du kjenner.. Så i dag, på matbutikken, gikk hun nesten bananas altså…

Hun LUKTER at det skjer noe, og da er hun rask opp av vesken…

“Hva er det som skjer her…? Er nissen her…`”

Jeg forklarte for n`te gang at han kommer ikke før på julaften

,og at det er mange dager til ennå… Hun trodde ikke et sekund på meg…og det var jo kanskje ikke så rart, for det KRYDDE av nisser i butikken..


Bak ostedisken…. også der da, blant osten i tillegg… dette MÅTTE jo være den ekte nissen..

 


 …i nærheten av kjøttdisken…


… ved frossenvarene..


… ved kassene… 

Og HVER gang tittet Vaniljeogpepper opp på meg fra vesken der og spurte: 


” Var DET den ekte nissen da…? “… 

Ikke lett å være liten rotte rett før jul..

Jeg måtte jo bare dytte henne ned i veska der igjen, og etter i år har hun vel lært hvordan alt henger sammen… men inntil da er hun ikke så lett å holde styr på… Og NÅ er hun klar for dagens trekning av kalendergave.. Hun har fått lov å prøve lua, før alle lappene skal på plass…

….og i dag var det MAAAANGE med..

Og nå er hun klar her… så klar som bare en rotte kan bli….

Men først svarene på dagens nøtter..

 Her skulle det stå på menyen: 

1) RIbbe, surkål og  potet

2) riskrem og rød saus

3) Marsipangris

og 

4) denne nissen


var såklart


Charlie Chaplin

 

Nå får vi se på dagens rotte…nei unnskyld… Dagens rotte er klar for å trekke dagens vinner av kalendergave… Hun spinner i vei nedi lua….

…full fart… stopper opp… snuser litt… og gnafs… der kommer hun i full fart tilbake…. med en lapp… Og der står det…

 

 http://whatwouldnemido.blogg.no

Gratulerer K!!! Du vant!! Også du som synes det var litt vanskelig i dag også 🙂 Da var det jo litt ekstra gøy 😀 Tror kanskje du må sende meg adressen din igjen, for den har jeg ikke i nærheten.. Ok? 🙂 I innbokssen så fort råd er 😉

 

 Og til deg som IKKE vant:

Det er flere sjanser igjen!

Kom immnom i morgen tidlig om du vil, eller utover dagen… helt fram til klokka 22. Jeg har 5 hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 19  og det er nye sprell på gang.

Det er så kos at det er så mange med hver dag 🙂

Ha en fin kveld videre <3

28 kommentarer

Siste innlegg