Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 20 – Kom inn, bli med ;-)

Ja…. du så kanskje hvordan jeg truet Vaniljeogpepper i går med å flytte henne over på SLEM-listen til Jule-nissen? …at jeg skulle sladre så han fikk beskjed? Slik at hun og Høne -Pøne ble flyttet over på SLEM-listen hans…mens jeg fremdeles sto på SNILL-listen…


Vel, det er ikke helt uten grunn, som jeg sa i går kveld… fordi det var ikke BARE det at de prøvde å ta julegodten min som gjorde utslaget… (se kveldsinnlegget i går.)

Nei, det var også det at de stakk av fra meg i går, midt i jule-rushet, inne på et veldig befolket sted… nemlig Oslo Sentralbanestasjon! Og da blir jeg jo fryktelig bekymret… Jeg svingte innom der, vi skulle jo titte litt på gaver fra den ønskelista de så pent hadde gitt meg med bedende blikk….


 Men jeg kan ikke si jeg var videre begeistret for noen av dem, da de begynte med det tullet sitt… Eller det var egentlig Vaniljeogpepper som holdt på mest…

 

…. først bare smatt hun ut av veska som vanlig….. i full fart… jeg rakk ikke å reagere…. Hun pilte mot et lysende og glitrende juletre, som sto utenfor et gelender… Jeg ble jo livredd…

Full fart oppover glass-platen… spolte avgårde… hørte bare klørne som krafset og slet.. Et sted underveis satte hun fast snuten sin litt tror jeg… Men da måtte jeg bare le litt i skjegget faktisk… til pass for henne…

Så var det opp på den glatte tynne glass-plate-kanten… Og jeg ble skikkelig bekymret og ropte og hoiet selvfølgellig at hun skulle gå ned derfra…  Jeg hadde hjerte i halsen faktisk…..Tror du hun hørte på meg…? Men VIPS, så falt hun faktisk ….

…. og ble hengende i halen… Hun gispet… jeg gispet… og jeg er sikkker på jeg hørte noen andre høye gisp fra nedenunder… fra de som fikk det med seg…

…Der hang hun altså i halen… og hun hang FAST også… Jeg vurderte en stund bare å la henne henge der… Til pass for henne…Men godhjerta som jeg er gikk jeg og fikk henne løs…. Men det var ikke slutt der… Etter på bare fløy hun rundt og gjemte seg for meg…

…. rundt hjørner…. sto og gjemte seg… men halen avslørte henne

…..Pilte avgårde gjorde hun…. i full fart…. Bare halen og GENSEREN faktisk som avslørtee at det var HENNE jeg så…  Jeg var redd hun skulle bli tråkket på av ukjente menneskeføtter inne på travle Oslo s…. 

…. Så JEG etter da….i fullt firsprang… løp avgårde med nisselue, rød strømpebukse.. en litt for kort kjole, som nesten er en tunika mer… og i alt for høye støvletter… For du som kjenner meg vet jo at jeg kan ikke bevege meg i hønhælte overhode… Tenk deg meg LØPE i det da!!!!  Jeg sprang etter henne LEEEENGE…

Til jeg tilslutt fikk snappet tak i henne igjen…og stappet henne litt iltert i veska….


Pfffff, hjelper ikke det spor med det blikket lenger til meg altså…. vi får se på det med den ønskelista…. Hvordan dagen i dag blir først… Og om  de kan oppføre seg..

Og det bringer meg tilbake til dagens oppgaver: I dag har jeg fri, men jeg kan jo ikke ligge HELT på latsiden når det gjelder tegnspråk i ferien, så i dag er det rett og slett en tegnspråk-nøtt

 

1) Så hva er meldingen som står her? Hvis du ikke kan tegnspråk, så får du litt hjelp i alfabetet som står under… Det er det internasjonale en-hånds-alfabetet som blir brukt i dag 🙂

Dette er alfabetet du kan hjelpe deg med 🙂

2) Og hvem er nissen i dag?

 

Så- hivs du kan svarene på dissse 2 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 20. desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3

Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

Jeg har 4 kalendergaver igjen som jeg gjerne vil gi bort- så bare sleng deg med .-)

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da trekker jeg rett etterpå 🙂

 

Lykket til og ha en fin dag 🙂 

 

 

46 kommentarer
    1. Heidi Bente Hansen: Hei-hei, der var du igjen ja 🙂 Koselig du kom innom i dag også 🙂 Håper du har en fin kveld 🙂 Her har vi det stille og rolig før trekkingen skjer 😀

    2. Engla: Der var du min venn <3 Ja, du skulle kanskje hatt Sukkerogkanel muligens du hos deg 😀 en ny type, som er mye mer rolig,og som gjerne omgås barn 😀 Hi-hi.. I dag har vi vært på julebord, men det kommer først i morgen ;-D De ligger langflate her.. litt for mye akevitt 😉 Takk for fine svar og ønsker lykke til 🙂 Klemmeraltjegkan <3

    3. Kristin: Så bra 🙂 Hyggelig at mange har likt å ta turen innom, jeg liker å lage litt kos og tull 🙂 Hvis jeg kan få folk til å smile litt i hverdagen så er jeg kjempeglad .-)

    4. Hihi, jeg ler hver gang jeg er inne her nå om dagen, savner vaniljeogpepper, men når jeg ser hvor rampete hun kan være har jeg nok med lykkeliten kjenner jeg 🙂
      Mitt svar på dagen spørsmål er: jula varer evig og John Travolta 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld min venn <3
      Go´klem fra Engla

    5. aldrialene: Nei, ikke sant 😀 VI har våre ungdoms-kjekkaser, som ser ut som noe skikkelig RÆL…for de som vokser opp nå 😀 Det er vel mer One Direction og sånt som er IN 😀 Fint at dere er med til the bitter end 😀

    6. joy: Jeg kan ikke svar nå.. men du får se snart 🙂 Og skjønner godt at noen av oppgavene blir litt krevende innimellom 😀 Jeg må bare prøve å variere litt,så alle kan være med litt innimellom Noen er veldig gode på ansiktere, andre synes det er veldig vanskelig og liker ord og rebuser bedre.. Men i morgen lover jeg noe LETT 😀 De rakkerne har vært høyt og lavt i dag også 🙂

    7. Bare fire dager igjen! Dette har gått for fort! Men vi har hoppet ut i det i dagen, og kommet frem ti. At “jula varer lenge.” Jentene skjønner ikke at han John Travolta skal være så kjekk, selv om mor viste bilder fra ungdommen 😉

    8. Kristin: Jada, du rakk det i dag også, du har jo nesten vært med hver dag siden vi begynte du 🙂 OG det har vært veldig koselig å ha deg med 🙂 Ha en fin kveld så lenge,så får vi se i kveld 🙂

    9. Tatt av kvinnene: Ja, her er det dramatikk på alle plan altså 😀 Her må hun hentes inn fra det ene og andre stedet 🙂 Nei ikke lett å bli sinna når man ser den halen forsvinne rundt hjørnene 😀 Veldig søt altså 😀 I kveld er det julebord på gang…sent på kveld… 😀 Takk for svar, og kose deg i kveld 🙂

    10. Oioi, det så litt dramatisk ut der en stund! Godt du var raskt ute og reddet henne! ^^ Og med den søte stumpen der går det nesten ikke an å bli sinna? 🙂 hehe
      Dagens gåte var morsom, liker når vi må finne frem i alfabetet. Setningen ble: Jula varer lenge
      Og nissen er selvfølgelig John Travolta, min barndomshelt 🙂 haha

    11. TuridB: Men jeg er her når det ikke er kalender også da 🙂 Selv om Høne -Pøne og Vaniljeogpepper ikke er her hver dag 😀 JEG er her… Så hyggelig om du titter innom da likevel:-) Veldig glad du har kost deg med kalenderen 🙂 Og håper du vinner en av dagene som er igjen 🙂

    12. Ja, no er det ikkje mange dager igjen. Kjem til å savne denne koselige kalenderen 🙂
      Dette kom eg fram til :
      Jula varer lenge
      Nissen i dag er nok John Travolta

    13. ~Lin: Full fart på deg i dag 😀 Ja, det skjønner jeg godt 🙂 Her går det i ett også 😀 full fres og bytting av gaver og handling og blogging 😉 Ha en strålende dag du også 🙂

    14. Hanne: Ho-ho-ho, du er skikkelig i juleform ;-D herlig. Svar blir notert og overlevert jentene, hvis jeg finner dem ;-D de er jo overalt 😀 Ha en flott dag Hanne 🙂

    15. Oslopadde: Ja, deilig, ikke sant 🙂 Nå skal vi kose oss 🙂 Ja, Sees snart på paddebord 😉 Hi-hi. Du er notert og vil bli sjekket av jentene 😉 Ha-ha 🙂

    16. deveny: Herlig, du er med 🙂 Ja, snart jul, jeg er på farta og ordner siste gavene, og treffer folk. Kos. Og jeg har fått fri nå, så kanskje jeg får vasket et gulv eller to også 😉 Ha en herlig dag så lenge 🙂

    17. Gry Elisabeth: Åå, det hørtes deilig ut altså, kunne godt jeg gjort også.. 😀 Feirer ikke SÅ mye likevel her 🙂 Da må du kose deg masse, bade og sole 🙂

    18. Gry Elisabeth: Ja, ikke sant 😀 fæl rotte 😉 Skulle ikke få noen gaver til jul, sånn som hun skremmer meg.. hi-hi.. Nå står jeg snart klar for å bevege meg ut i verden med gaver og bytting, og nye gavekjøp på agendaen… Og med to rampetroll i sekken… Ha en fin dag du også 🙂 er du ferdig med alt? 🙂

    19. frustrertfrueihouston: Nei, det er vel sant det 😀 Tankeløse småtroll 😀 Ja, tegnspråk er så vakkert, og vakrest er det når man ser det på ordentlig. Dette er jo bare en liten tilgjort nøtt, for de skriver jo ikke tegnspråk, men vi gjør det litt HER. Skal se om jeg finner en julesnutt og legge ut på bloggen,senere, en video 🙂 Fineste språket 🙂 takk for svar og ha en herlig dag 🙂

    20. Sånne små rotter tenker ikke konsekvenser, hun så jo bare et flott tre og tenkte ikke… Morsomt med tegnspråk, for her må en studere litt fasitbilde.(for meg som ikke kan det i utgangspunktet) Kom frem til at det står: jula varer lenge, og nissen ja det er John Travolta. Hvem likte ikke han tilbake til Greasetiden? Med brylkrem i håret så var han jo bare sååå tøff!

    21. Helge: Da noterer jeg dagens svar 🙂 Du er effektiv ja, grubler og vasker samtidig 🙂 Lurt! Ha en fin dag, her skal det kjøpes julegaver 🙂 Jeg skal sjekke med dyra, om du får godkjent 🙂

    22. Merkelig at det bare er meg som er våken enda her men jeg har brukt de siste 45 godt, tenke gruble, vaska opp tenke igjen og fant ut svar på dagens nøtt. Så her er mine svar,
      1. Jula varer lenge(helt til påske sier noen men 13 dag jul er vel mer rett)
      2. Jon Almaas(råtips)

    23. Mariann Sæther Tokle: Joda, hun hadde jo ikke vært så værst egentlig… 😀 Kanskje hun får stå igjen på SNILL-listen 😉 Hi-hi… Ja, da er vi i gang med dagens nøtter, og jeg og DE skal snart ut å kjøpe de siste gavene 😀

    24. Ja, da skjønner jeg at du var litt bortenfor deg selv, men hønepøne stakkar, hun hadde jo vært snill. Håper de har lært nå da. Svaret er Jula varer lenge, og mannen er en jeg var så bedåret av når jeg var 18, John Travolta:)

    25. Helge: Ja, rotta ja…. helt gal… Ja, du må bruke litt tid på den tegnspråkbiten, det skjønner jeg godt 🙂 Ha en fin dag så lenge. regner her også 😀 Men nå har jeg fri, og det kan bare regne i vei 😀

    26. Det er mye rot med den rotta innimellom – men godt du har oversikten. Her må det tenkes, er tilbake seinere i dag. Ha en fin dag i regnet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg