Trekning av kalendergave bak luke nr 20

 

Dagen i dag har forsåvidt vært en ganske hyggelig dag.. LItt rampestreker fra Vaniljeogpepper og Høne-Pøne Von Bentasil har det jo vært.. Men det overrasker deg vel ikke.. Jeg skulle treffe to venninner av meg, her inne kjent som Oslopadda, og mammaen til Lille Supermann… for deg som har fulgt meg en stund er det velkjente navn. Vaniljenogpepper og Høne-Pøne gledet seg veldig, de var HELT klare igjen de, for et nytt shoppingsenter, og glemt var all kjeftingen min fra i går og i dag tidlig. Jeg burde vel lære snart, og latt de være igjen hjemme… men det er jo også sånn at blir de igjen HER, alene, eller med samboeren, så er jo ikke det et hakk bedre… For da er jo huset endevendt når jeg er tilbake, for de hører jo ikke på HAN heller… like lite som meg.. Så det tryggeste er å ta de med seg…

Og de var jo forsåvidet rimelig uskyldige i sine sprell idag…


Høne-Pøne var borte og sjekket damene som sto på podiet der… og trodde nok det var levende folk for hun kaklet i vei, på HØNSK….. Da hun skjønte at det var utstillingsdukker var det nøye utsjeikking av kjolene deres, for hun hadde nemlig ikke helt gitt opp dette med å ha fine kjoler til julebordet, som forøvrig var i kveld…. men mer om det i morgen.. 


Vaniljeogpepper var fort borte og stilte seg opp,  (kunne ikke la Høne-Pøne få all oppmerksomheten alene) …og sammen sto de der og diskuterte hvilken av kjolene de kunne få overtalt meg til å gå med på liksom… 


En rask tur opp på flygelet som stor der tildekket… rensket stemmene sine, så utover menneske-mengdene som hadde stilt seg opp rett bortenfor… Og så sang de høyt og skjærende: ” Glaaaaade jul, heeeeelige jul….. Vi skal spiiiiiise en guuuuuumi -fugl….”


De begynte å gire seg opp med tanke på julebordet, og innbilte seg vi skulle spise kylling… Hmf…

Så pilte de avgårde igjen…. Og JEG i full fart etter…


….Inn i en dyrebutikk, hvor de risikerte å bli spist av edderkopper, marsvin og alt…  Vaniljen kastet seg opp i en katte-hengekøye og tok seg en lur…ETT sekund vel å merke…


Videre til alle båndene, som hun jo slett ikke vil ha… men hun satte seg fast…. og så litt fortvilet ut en stund….

Så kom hun seg løs…  og hun og Høne-Pøne FOR avgårde igjen… jeg med sekken, nisselua, den røde strømpebukssa og den litt for korte kjolen på igjen… føyk avgårde, for denne gangen hadde jeg riktige sko i det minste…… og fikk tatt de igjen ved en trapp til etasjen over…


… de er raske som lyn…. men jeg begynner å hale innpå… 


…. bare LITT til så…


….”nå TAAAAR jeg dere….”… Ååå, som de hylte og LO….  😉

Til slutt fikk jeg fanget Vaniljeogpepper, og det var jammen bra… hun sprellet og lo… men hun ga seg til slutt… og vi gikk på julebord etterpå.. Og det er jammen bra jeg fikk henne helskinnet hjem igjen for det er hun som skal trekke vinneren av dagens luke i julekalenderen.. 

Og hun er veldig klar her nå altså… Men først må vi se på dagens svar.. 


1) Her sto det: Jula varer lenge

2) og dagens nisse var 


John Travolta

Men nå er Vanilljeogpepper ivrig som bare det her… Og hun har fosvunnet ned i lua… Og her kommer hun i full fart opp igjen… og vi heier på henne… og på lappen hun har med seg ..så står det….

 

 http://kristinsaloevera.blogg.no

Nå Kristin, ble det deg!! 🙂 Hurra-hurra 🙂 Du har vært med mange dager du, nesten helt fra start, så det var koselig at du vant .-) Kan du sende meg adressen din,i innboksen 🙂 Så skal jeg sende deg en liten kalenderoverraskelse .-)


 Og til deg som IKKE vant:

Det er flere sjanser igjen!

Kom immnom i morgen tidlig om du vil, eller utover dagen… helt fram til klokka 22. Jeg har 3  hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 21  og det er nye sprell på gang.

Herlig at det er så mange med hvver dag fremdeles 🙂

Ha en fin kveld videre <3

 

 

14 kommentarer
    1. Marit: Niei, jeg regnet ikke med du ville komme å være med 😀 Men det er jo hyggelig å vite at du er i nærheten og titter. Jeg har jo hatt mange flere lesere enn de som melder seg på hver dag, og det er jo koselig. Da skjønner jeg at folk synes det er moro å lese, selv om de ikke er med. Og en del har vært innom og kommentert også, men sagt de ikke deltar men bare vil lese, som du gjør nå 🙂 Og det er veldig koselig, for da vet jeg jo hvem som er i nærheten innimellom 🙂 Glad det har spredd litt glede 🙂 Stor klem <3

    2. Min matgale verden: Neida, ikke noe galt med deg 😀 Ha-ha, men jeg ser du er med i dag,og julebordet er tross alt viktigere å få med seg 😀 Hi-hi 😉

    3. Hi, hi, du er god! :o) Men jeg er ikke noe konkurransemenneske, så julekalendere og andre sånne greier er jeg aldri med på. Der har du kanskje grunnen til at jeg aldri har hatt vinnerlykke? :o))
      Men jeg lusker bak i kulissene og må bare si at jeg er mektig imponert over alt arbeidet du har lagt ned i denne kalenderen din. Det sprer glede, selv for ei som ikke deltar.
      God helgeklem fra meg til deg.

    4. Nei har du sett….jeg har jo ikke løst oppgaven!! Enda jeg var sikker på at jeg gjorde det, jeg satt sågar her i går kveld, og lurte på om jeg klarte holde meg våken til du hadde trukket kalender….og så har jeg glemt å svare! Nei denne jula altså:) Ja, for det er jula sin feil, det er ikke MEG det er noe galt meg:) 🙂

    5. Hihi, takk, jeg gleder meg 🙂
      Jeg blir sikkert med videre, så får vi satse på at de små trekker ut noen andre enn meg de siste dagene 😉
      Har sendt deg melding 🙂
      God kveld videre! 🙂

    6. Kristin: Ja, da kommer det en liten ting i posten en av dagene 🙂 Du må bare være med mer likevel 🙂 hvis du vil. Mange har vært med mange ganger etterpå også 🙂 kommer du med adressen din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg