Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 21 – Kom inn, bli med ;-)

Julebordet

Ja, i går gikk endelig årets julebord av stabelen… Vaniljeogpepper og Høne-Pønes….etter diverse turer i butikker og foran butikkvinduer, hvor jentene har siklet etter den ene kjolen etter den andre…


Og senest i går… Da de håpet på at jeg skulle gi etter på disse kjolene… De har ikke oversikt overhode, over sin egen størrelse… Så jeg måtte bare minne dem på at vi anskaffet jo kjoler til fotograferingen nå nylig, og at de er mye mer i deres stil… og skikkelige julete og fine… Så da vi hadde anskaffet oss et bord på Storo shoppingsenter, var det duket for årets julebord… Og det ble IKKE sushi… som de hadde håpet på..

Nei… da var det faktisk duket for ekte norsk julemeny..Ribbe, potet, pølse, medisterkake og tyttebærsyltetøy… Og som de la i seg….

 

Høne-Pøne var LITT sur fordi hun måtte sitte i skyggesiden av bordet… men ellers foregikk alt i fredlige former.. Og de fikk seg til og med et glass akevitt… et lite et da selvfølgelig..


… de “gasset” seg skikkelig….ribbe er ordentlig digg…

… “mens jeg liker bedre potet og rødkål liksom.? “…


..Og da de nærmet seg slutten av måltidet og lekene skulle ta til, var de så mette…slitne… at jeg bare måtte ta dem i veska og bære dem hjem… Ikke sjanse for noe leker her i gården nei…

De lå lenge på sofaen med magen i været… før jeg fikk dem med på den trekkinga i går altså… 


“åååå… jeg er bare SÅÅÅÅ mett…”


Og Høne-Pøne var bare så mett at det var umulig å se Vaniljeogpepper bak der… 😉

Men NÅ har de sovet, magene har gått ned i normal form.. og nå  er de rimelig klare for å presentere dagens oppgaver… som er mer og mer preget av deres lengsel etter nissen.. 😉 Altså:

 

Hvem er denne lille gjengen med nisser i dag, hint:  alle norske 🙂


1)


Her går jeg med på to mulige navn, scene-navn og skuespillerens egentlige navn

 

2)

3)


 

Så- hivs du kan svarene på dissse 3 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 21. desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3

Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

Jeg har 3 kalendergaver igjen som jeg gjerne vil gi bort- så bare sleng deg med .-)

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da trekker jeg rett etterpå 🙂

 

Lykket til og ha en fin dag 🙂 

 


48 kommentarer
    1. Engla: Der var du 🙂 Krysser fingrene for deg 🙂 Ja, de har vært litt slitne og ikke helt seg selv i dag.. Så det tok på det julebordet 😀 Stor klem fra meg til fine Engla <3

    2. Så gøy, jeg gleder meg! 🙂 Blir koselig å få noe i posten etter hvert 🙂 Takk, jeg har hatt en veldig fin dag, håper du også har hatt det! 🙂 Lykke til med siste innspurt 🙂

    3. Hihi, der lå de omtrent på samme måten som jeg ligger når jeg har tømt kakeboksen 🙂
      I dag er jeg for første gang helt sikker på at jeg har svart riktig navn:
      Rolf Wesenlund, Jahn Teigen og Anne Cath Vestly
      Ønsker deg en superduperfin kveld videre min venn <3
      Stoooor klem fra Engla

    4. aldrialene: Ja, de har nå vært med på det meste i desember 😀 Også julebord altså 😀 Og dagene flyr i full fart, og snart skal vi bare legge oss til på sofaen og si god jul 😀 Så bra dere fikk til nissene 😀 Jeg skriver opp svarene, og dobbeltsjekker med Høne-Pøne og Vaniljen. Veldig mange som har bursdag midt oppi jula skjønner jeg, det har vært fullt hele desember 😀 her går det i julegave handling, til krampa tar meg nesten 😛 Ha en fin kveld du 🙂

    5. Jammen er de heldige, julebord og greier! Her har dagen flydd bort til mye, bl.a. mamma sin bursdag 🙂 Vi fant ut disse nissene, og siden du godtok både scenenavn og virkelig navn, klarte frøknene både nr 1 og nr 3. Marve Fleksnes og Anne Cath. Vestlie svarte jentene. Jeg legger til Jan Teigen 😉

    6. Kristin: Det er koselig 🙂 Jeg ble ferdig med kalendergaven din i går, og den vil være på vei mandag. Rakk ikke i dag 😀 Håper du har en fin dag 🙂 Her styres det fremdeles med gaver, men snart ferdig nå 🙂

    7. TuridB: Ja, jeg er litt snillere om dagen… skjønner det er snart jul,og jeg må være snill 😀 Og det er stress og mas for mange, og de løser nøtter i forbifarten tror jeg, så jeg skal ikke være FOR slem hvertfall 🙂 Men nå er det snart bare to dager igjen, og de får blie litt sånn midt på treet 😀
      Takk for svar, hyggelig du kom i dag også 🙂 Ha en fin lørdagskveld du også 🙂

    8. I dag var det litt enkelt (trur eg)
      Rolv Wesenlund, Jahn Teigen og Anne-Cath Vestly
      Ønsker deg en fin lørdagskveld 🙂

    9. Tatt av kvinnene: Ja, det var et vellykket julebord, så nå er DET gjort 😀 Store gode mager 🙂 Og nå er det snart ikke mer igjen for dem å prøve 😀 Takk for svar 🙂 Da noterer jeg de, og hører med to trøtte typer, hva de tror 😀 Klemmer <3

    10. Så stas å endelig ha fått vært på julebord! Riktig fine var de også i de matchende kjolene sine ^^ Tenker det smakte godt jeg, det ser i hvert fall slik ut på de bulende magene 🙂 hehe
      Dagens nisser tror jeg er:
      Rolv wesenlund
      Jan Teigen
      Anne Cath Vestly
      Ha en fin kveld, klem <3

    11. muumimamma: Ja, jeg må noen litt lette nå på slutten her, snart jul… og folk begynner å bli LITT daffere i forhold til påmelding 😀 Ha-ha… så jeg må hvertfall ikke lage det for vanskelig skal folk orke i forbifarten…de fleste er jo ute og løper nå 😀 men derfor er det ekstra koselig du kommer nå 🙂 Jeg vil jo gjerne noen skal få den lille pompaduren jeg sitter og lager 🙂 Stor klem <3

    12. Rolv “Fleksnes” Wesenlund, Jahn “null poeng” Teigen og Anne-Cath “mormor” Vestly 🙂 Disse var jo lette 🙂 Ser jammen ut som de to småtassene har hatt et julebord de sent vil glemme 🙂 Og det å forspise seg er jo bare en del av det å gå på julebord :))

    13. Fru Stussli: He-he, ja sånn er det 🙂 Hilse å si han var antagelig veldig flink, men hva vet jeg om det, JEG må jo høre med de TO 😉

    14. Fru Stussli: Å ja, herr Stussli tenker at han vil ha en egen lue?? 😀 Ha -ha.. 🙂 Ja, kanskje det.. Ha en strålende dag du også 🙂

    15. frokenfjeldberg: Hei-hei 🙂 Jeg har vært i full fres ute i verden og lett etter julegaver igjen… Og nå er jeg litt lei.. men ikke ferdig.. :-/ Kommer innom deg snart 🙂 Kos at du liker galskapen her 😀 Stor klem <3

    16. Rolv Wesenlund/ Marve Fleksnes, Jahn Teigen og Anne Cath Vestly hihi hihi artig de to du har i hus, skaper mye liv og røre tror jeg..Og er til stor glede for oss andre..Stor klem frøken F<3

    17. Elin Slåen: Kosellig at du er med 🙂 Og fine jenter ikke sant 😀 De er så søte som bare det vettu, kanskje du må få besøk av dem i løpet av våren 😉

    18. Åhh, det er ikke bare bare å være mett :O He he.. Men så fine de var i kjolene sine 😉 Og det var jo bra de kunne bevege seg tilslutt da 😉
      Og så må jeg være med, for i dag veit jeg hvem alle nissene er, trur jeg 😉
      1. Rolv Wesenlund aka Fleksnes. 2. Jahn Teigen. 3. Anne Cat Vestly.
      Håper det var riktig 😀

    19. Forresten synes jeg det var et staselig julebord de var på. Og nydelig kledd var de og! Tenker de koste seg godt. Godt du lærer dem at man ikke bare kan kjøpe nye kjoler hele tiden. Fornuftig. Og at man er stappa etter julebord er jo bare sånn det skal være:)

    20. Hanne: Det hørtes bra ut, kose seg i godstolen, jeg skal ikke kose noe som helst på noen timer… Ut å løpe… sakte… for julegaver.. Takk for dagens svar 🙂 Krysser fingrene for de 🙂 Stor juleklem og ha en fin dag:-)

    21. Mariann Sæther Tokle: De er noen storspisere, og la i seg, du så jo de magene… 😀 Takker for dagens svar, før jeg også snart løper ut i verden:-D Stor klem <3

    22. Hallo, hallo.
      1) Rolv Wesenlund
      2) Jahn Teigen
      3)Anne Cat Vestly
      Må bare stikke, skal kose meg i god-stolen..
      Ha en fin dag :))))

    23. Rolf Wesenlund, Jahn Teigen og Anne Cath Westly
      Ja, det julebordet var fort gjort, jeg hadde forventet at de skulle ta helt av , men de forspiste seg vel akkurat som vi andr eburker å gjøre:)

    24. Vanja: Så fint du legger den under treet da 🙂 Det er koselig synes jeg 🙂 Gleder meg til du åpner den og håper den faller i smak litt hvertfall 😀 Ja, fine kjoler i vinduet og de er bare ALT for store til disse små..men de fikk jo sine til slutt 😀 Og julebord ble det 😀 Hi-hi.. Håper du får en kjempefin dag i dag, nå som det nærmer seg jul. Jeg må kjøpe litt mer gaver 🙂 Klemmer fin dag 🙂

    25. Oslopadde: Hi-hi 🙂 Ja, jeg skal ut og kjøpe mer gaver etterhvert jeg da.. Prøve meg til byen.. Har igjen tre-fire gaver.. Julebordet var toppers 🙂 SKal også sende noen kalendergaver 🙂

    26. Hei du.
      Riktig god dag til deg og dine. Masse flotte kjoler i vinduene?
      Ingen ny i år.
      Rolf wesenlund. Jan Teigen og Anne-Cat Vestly.
      Kjenner de best som Fleksnes, mil etter mil og ikke minst mormor med de åtte ungne..)
      Tusen takk for pakken. Ligger pent under treet og venter på julaften sammen med resten. Gleder meg til å åpne den:)

    27. Julebordet ser meget bra ut på bildene – maten var god, og stemningen på topp 🙂 Jeg skal en tur ut for å leke julenisse i dag, ellers bake og styre rundt her hjemme. Og du da? Store planer? 🙂

    28. frustrertfrueihouston: Hei-hei 🙂 Ja, fine julekjoler er av med en gang vi kommer inn døra, bare river av seg, og inn i de vanlige klærne.. så de maser om fnkjoler, men liker best strikkagenseren likevel 😀 Jeg er også i joggingsen på sofaen 😀 Koselig du er med i dag også 🙂 Det er så kos å prate litt med deg 🙂 Klem <3 Ha en fin lørdag 🙂

    29. Ååå. Helten min er nisse i dage, Jahn Teigen. Har alle Lp og cd’er han har gitt ut. Kan vel si at jeg er “blodfan”. Ellers er nisse nr 1 Marve Fleksnes eller Rolv Wesenlund, og nr 3 er koselige Anne Cath Vestly. Hun har skrevet mange koselige bøker hun. Og selv har jeg lest dem for mine egne barn når de var små, for jeg husker disse fra min egen barndom også.
      Ikke greit med for mye julemat for hverken mennesker eller dyr. Tror det blir mange som forspiser seg i julen. Julekjolene til jentene er jo veldig søte, men jeg skjønner godt at finstasen må av når de inntar sofaen, Mette og godt fornøyde.

    30. Oslopadde: Ja, sånn er noen mårrar…men jeg er nå veldig i stuss på at du VÅKNET så tidlig… for du våknet vel ikke av at sikrinigen var godt? Og du skulle jo sovet mye lenger… elller? Ja, hva synes du om julebordet da? Ble ikke så verst? He-he… JEg noterer svaret ditt, du har fremdeles en sjanse igjen eller 2 til å vinne kalendergave 🙂 Her er det strøm og ikke noen sikringer som tuller 🙂 Ha en fin dag padda mi 🙂 Klemmerpaddeflat <3

    31. Min matgale verden: Hi-hi, der var du ja, i full fres på mårran 😀 Det er bra <3 Her skal jeg ikke svare på noe du sier, bortsett fra at Guttene selvsagt skal bo hjemme til de er 50 😉 Det skjønner jeg godt, og spørs om det blir særlig unger på dem da...for sånne gutter skyr damer... gjør de ikke? 😀 Ha-ha.. Ha en helt herlig dag min venn, nå er favorittdagen vår over, men lørdagen er jo slett ikke verst den heller 😀 Klemmerpåveimedfly <3

    32. Gooooooooooood morgen! For det er det nå, en time etter at jeg har stått opp. Startet dagen med at hovedsikringen inn til huset var gått, og at den ikke ville på igjen! Måtte ringe til elektrikervakt og greier… Men det ordnet seg på telefon, heldigvis, og selv om jeg ikke er trygg på sikringen lenger, så har vi i alle fall fått strøm NÅ, på morraskvisten på årets mørkeste dag. Sola snur i dag kl 18.11, og fra i morgen er det allerede BITTE LITT lysere 🙂 Hurra 🙂 Nissene er kanskje Wesenlund, Jahn Teigen og Anne-Cath. Vestly? Kanskje 🙂 Håper dagen din blir god, og at sikringene dine holder seg oppe 🙂 Paddeklem fra Oslo

    33. Ho ho, idag er jeg her tidlig, sånn at jeg ikke glemmer, for på teflonhjernen min sklir visst alt bare av, nå sånn rett før jul, men det er jo jula det, det er vi jo alle enige om, jula får ta skylda! Jeg ser marve Fleksnes, eller Rolv Vesenlund (det var det…ikke sant?? Fleksnes heter det…vel??) Jaja, Jahn Teigen (og her synes jeg du burde stryke alle som skriver jan uten h, for da blir MINE vinnersjanser større….ehrm….frekk??? Jeg??) Til sist, min store barndoms heltinne, Anne-Cath Vestly. Jeg tror jeg har lest alle bøkene hennes, min mor har lest dem for meg, jeg har lest dem om igjen når jeg lærte å lese, og jeg har lest alle for guttene mine….de har dog IKKE lest dem om igjen…men kanskje når de selv får barn, eller, forrsten, de skal jo bo hjemme til de er 50, så DET skjer jo ikke. kanskje jeg kan lese de om igjen for dem når de fyller 50…..eller blir det litt rart… Ha en herlig dag min venn. klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg