Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 22 – Kom inn, bli med ;-)

I dag er tiden for å se litt tilbake… fordi dette er nest-siste dagen i min julekalender, jeg avsluter med et SMELL i morgen… Og derfor ville vi se litt tilbake her på hva vi har foretatt oss de siste tre ukene.. Hva desember har vært for oss… Det var Vaniljeogpepper som først kom krypende inntil meg her og sa:

“Husker du da vi var i Hvitsten…”  ” Frodith… husker du da vi var på tur langs Akerselva…?”….  “Høne-Pøne… husker du da vi gikk Lucia…? ” Og sånn fortsatte hun… 

Så da satte vi oss stille ned her… og så igjennom noen av tingene de har vært med på… Og noen av bildene er faktisk : BEHIND THE SCENES,  og ikke vist tidligere 🙂


“Husker du da vi sløvet i strandstoler i Hvitsten… i slutten av november…?… og snøen var ikke kommet en gang….”

 


“Husker du jeg stakk av under båt-huset der…da lo jeg fælt altså… “

 


“… husker du vi hang i den flotte porten…”

 


“…Og vi solte oss ved en murkant i Hvitsten…”

 


“Husker du ved låven i Vestby…? Og vi så mus og greier…? Ekte rotter og mus…”

 


“Husker du nisselua i mørket… og alle de andre nisseluene vi så..?…”


“Husker du vi akte i bakken, og vi fikk pelsen og munnen full av snø…? Da lo jeg fælt da…”

 


“Husker du vi traff Ladyen?… “


“…og Engla…?…”

 


“Husker du da vi hoppet i snøen…. eller … det var visst bare MEG det….”

 


“Husker du da jeg satte fast snuten i vinduet… fordi det var frost.. og jeg stirret etter nissen.. lurer forresten på om han kommer….”

 


“Husker du vi gikk Lucia-tog…og vi byttet på å gå først… ?…”


“Husker du vil laget snømann på jobben til Frodith…?”

 


“Husker du vi laget ønskeliste… lurer på om vi får noe forresten…?”

 


“Husker du vi gjemte oss på Oslo S…. eller det var vel bare meg det…. “

 


“Eller da vi stakk av på Storo… og ble fanget… og holdt på å le oss i hjel…?”


“Og husker du det herlige julebordet vi hadde , i fine kjoler…? Det var flott det…”

 

Husker DU som leser dette alle disse tingene…? 😉 og mye andre rare ting og fantestrker har det vært…

Ja, det har vært en herlig desember… Og nå er det bare EN dag igjen før vi gir oss…. Og den dagen skal bli full av fres… eller hva…?

Mens vi freser ut i verden kan DU løse disse nøttene..

 

 1) hva betyr dagens melding? ( du vil kanskje trenge et speil for å finne det ut 🙂 )

 

2) Hvem er dagens nisser? 

 

 

 

3)

 

 

Så- hivs du kan svarene på dissse 3 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 22. desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3

Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

Jeg har 2 kalendergaver igjen som jeg gjerne vil gi bort- så bare sleng deg med .-)

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da trekker jeg rett etterpå 🙂

 

Lykket til og ha en fin dag 🙂 


52 kommentarer
    1. eg ahr vært på krabbefesten eg nevnte så trekningen ble vel sen,men her den aller siste og luke 23 og 24 er samme luke med masse gaver 🙂 Håper de faller i smak 🙂

    2. Elin Slåen: Ja, i morgen er siste 🙂 Kom gjerne da, hyggelig med noen siste dagen også 🙂 Var mange med i dag også. Har ligget på rundt 18-25 hver dag 🙂 Bra det 🙂 og mange flere som leser da, og det er jo nesten det koseligste 😀

    3. Engla: Ja, det var greit med en liten oppsummering før siste dagen, som er i morgen 🙂 FInt du er med til siste slutt her 🙂 Kose deg med de store og den lille hjemme hos deg 🙂 Nå blir det fin jul:-) Ha en fortsatt fin kveld min venn, vi sees nok snart igjen 🙂 Stor og god klem fra meg <3

    4. Så koselig med et tilbakeblikk 🙂
      En innholdsrik og fin desembermåned ser det ut som <3
      Svaret mitt i dag er: I morgen er det "Grevinnen og Hovmesteren" på TV. Vi gleder oss!
      Kong Carl Gustav og Titten Tei.
      Ha en fortsatt fin kveld fineste frodith <3
      Stooor god klem til deg fra Engla

    5. Kristin: Koselig 🙂 Nå er det nest siste luka, det blir nesten litt rart for oss her.. Dyra tar plass oppå sofakanten igjen, uten rød lue og genser, og får ikke særlig plass på bloggen min til daglig hvertfall 😀 Men de dukker nok opp igjen ved en annen anledning 😀 Nå er det snart jul, og det skal bli godt å slappe av HELT 🙂 Noterer svarene dine 🙂 Og sjekker med de to 😉 Ha en fin kveld videre du også 🙂

    6. Hei, hei, og god kveld 🙂 Slenger meg med i dag også 🙂
      1. I morgen er det Grevinnen og Hovmesteren på TV. Vi gleder oss!
      2. Kong Carl XVI Gustaf
      3. Titten Tei
      Ha en fin kveld videre <3

    7. aldrialene: Synes det har vært kjempekos dere har vært med også, og i morgen går SISTE luke av stabelen, hvis dere får tid 🙂 Det er moro med kalender, ganske krevende,men veldig gøy. Og jeg har fått noen nye bekjentskaper som har vært veldig kos, blant annet deg og dine 🙂 Ønsker dere lykke til i kveld 🙂 Klem

    8. Nå har vi fulgt kalenderen din nesten hver dag i desember. Det har vært så koselig 🙂 Vi gleder oss så veldig til jul, og jeg kjenner en viss melankoli til at nok et år har gått @-}– Men, til julekalenderen, så har vi følgende svar: I morgen er det grevinnen og hovmesteren på TV. Vi gleder oss. Nissene er Kong Karl Gustav og Titten Tei.

    9. Tatt av kvinnene: He-he, koselig du er med selv om du ikke har alle svarene 🙂 Aketuren var 4 desember eller noe sånt.. ganske tidlig hvertfall 🙂 Og noe har jo vært kveld,og noe daginnlegg, ikke lett å få med alt 🙂

    10. Koselig med litt mimring! 🙂 Hadde nesten glemt bort at de satt å sløvet i de hagestolene, men ellers sitter det meste friskt i minnet. Aketuren tror jeg forresten ikke jeg har fått med meg, kanskje det var mens jeg var i London og ikke fikk fult 100% med? 🙂
      Over til dagens svar, “I morgen er det Grevinnen og Hovmesteren på TV. Vi gleder oss!”
      Den første nissen vet jeg jo at jeg har sett mange ganger, men jeg klarer ikke finne ut hvem det er x) Blir sikkert irritert når jeg ser svaret senere i kvled! Den siste nissen er i hvert fall Titten Tei ^^

    11. Fru Stussli: Så koselig innlegg du hadde også Bente, jeg synes det var deilig å høre hvordan du har kost deg :.-) Og det har jeg gjort HER 😀 Moro liksom. Og en dag igjen 🙂 takk for svar 🙂 Og verdens beste klem til deg <3

    12. 1) I morgen er det Grevinnen og hovmesteren på tv. Vi gleder oss.
      2) Kong Carl Gustav
      3)Tittentei
      Så mange koselig bilder fra adventstiden. Min blogg i dag er litt inspirert av dine tilbakeblikk 🙂
      Håper du har en strålende dag vennen min <3
      Mange klemmer

    13. Lisbeth Pedersen: Ja, ikke så glad i snø du heller? 😀 men litt gøy å se på de tre ukene jeg har hatt kalender at det har vært litt forskjellig Vær 🙂 Takker for dagens svar, nå er det to gaver igjen 🙂 Og her heles det fremdeles 😀

    14. Syntes vi har hatt en herlig desember med nesten ingen snø 🙂
      I morgen er det grevinnen og hovmesteren på tv. Vi gleder oss! Carl Gustav og Titten Tei.
      Ha en fortsatt fin dag
      Klemmer

    15. cuskima: Ååå, jeg skal være med, helt klart 😀 En ivrig kalenderdame 😉 Hi-hi. Jeg driver fremdeles og hekler på siste kalendergaven 😛 Men er i havn i kveld 🙂

    16. tenkte å ha 2 luker i morgen 23 og 24 med masse gaver 🙂 Big Bang <3
      du må huske å sjekke da vet du,kan være du vinner igjen ?
      i dag er det krabbefest med alle oss ungene 🙂
      ha en fantastisk dag hos mammen din <3 klemmeting

    17. Nå koser jeg med meg tegning, og venter på at folk skal komme innom å hente gavene sine.
      Setter kanskje på en kanne te etterhvert..Kaldt inne og ute…:p

    18. cuskima: Ja, man må liksom ha det med seg litt i bakgrunn.. 🙂 Jeg er på landet i dag hos mamma, og pynter treet her 🙂 og lader opp til siste innspurt med det ene og det andre. Gjør du noe kos i dag? Har du fri nå 🙂 nest siste dagen på kalenderen i dag. Du avslutter du også i morgen? 😀 klem <3

    19. I morgen er det Grevinnen og Hovmesteren på tv. Vi gleder oss :)) -eg og, eg elsker den, den må være med likssom 🙂
      Nissene er Kong karl Gustav og Titten tei
      ha en superduper mini julaften 😀

    20. TuridB: Jeg koser meg veldig, og det er jo fordi jeg vet at mange andre har hatt glede av det også. Moro å gå rundt å tenke ut rare ting vi skal gjøre, og som jeg skal lage tekst til, likner å gå å finne opp ting 😀 Veldig koselig du har vært med, håper du kan få glede av bloggen min også etter kalenderen 🙂 Jeg skriver om mye rart 😀 Nå krysser jeg fingrene for deg, så får vi se i kveld 🙂

    21. I morgen er det Grevinnen og Hovmesteren på tv. Vi gleder oss
      Det er Carl-Gustav og Titten Tei som er nisser
      Du har en jobb med denne kalenderen, tipper du koser deg – ihvertfall koselig å lese

    22. Amorartis ~ Tegning og hverdag: Ja, bedre sent enn aldri, kos du er med i dag da 🙂 Her har det vært fullt kjør i 3 uker, mange med 🙂 Koselig 🙂 ønsker deg lykke til og ha en fin dag 🙂

    23. frustrertfrueihouston: Jeg skal også prøve å vaske hvertfall et gulv eller to før jul. Men det blir ikke i dag. Er på besøk hos mamma på landet, og det har høyere prioritet 🙂 Vi pynter juletre og spiller othello 🙂 Koselig 🙂 Det har vært veldig kos at du har vært med også, glad du har blitt en bloggvenn 🙂 Ha en fin-fin dag. Vi bedriver de siste sprell her ute, jeg og de to, som skal på i morgen, siste dag 😉

    24. I morgen er det “grevinnen og hovmesteren” på tv. Vi gleder oss. Står det på meldingen. 🙂
      Bildene er vel hvertfall av svenskekongen, også er det tittentei andre von drei. eller hvordan det skrives. 😛
      Har ikke fått vært med før nå jeg gitt, bedre sent enn aldri. xD

    25. Heisann og hoppsann. Nå er det snart jul, og her kommer svarene mine susende: I morgen er det “Grevinnen og Hovmesteren” på Tv. Vi gleder oss! 2 er svenske kongen Carl Gustav og 3 er Titten Tei André von Drei. Husker han fra jeg var liten. Vet ikke om han stikker innom barne-tv nå lenger. I dag må det pyntes her, planene har jo vært her lenge… Men nå må det gjøres og. Jeg skal jo ha Fri i morgen hadde jeg tenkt… Det har vært veldig kjekt å følge Julekalenderen din i desember, og fulgt med på Vaniljeogpepper og Hønepøne sine krumspring 🙂

    26. Oslopadde: Hei padda mi, fint du er med i dag også 🙂 Her er det full fart på landet, opp i juletreet osv 😀 Håper strømmen holder seg nå da 🙂 Ha en fin søndag padda mi, klemmer <3

    27. Hei hei! Etter besøk av elektrikere (2 stykker!!!) i går kveld, er siste julegaver bakt ferdig. Når det gjelder nøtter, så må jeg kjøpe i dag, men foreløpig prøver jeg meg på dine 🙂 ”I morgen er det Grevinnen og hovmesteren på tv Vi gleder oss!” Og nissene i dag er kanskje svenskekongen og Titten Tei? :-# I dag blir det fortsatt rydding, og LITEN handletur, bror kommer til middag, og da blir det mer rydding #han kan BÆRE, nemlig :-# sterk fyr.) Og kanskje jeg vasker kjøkkenet. Du er på tur i dag, så gooood tur 🙂 Klem fra Oslopadden

    28. Hanne: så bra du gleder deg, og så bra du er med i dag også 🙂 Håper du skal kose deg i dag. Det skal vi, på landet 😀 ha en fin søndag 🙂

    29. Hallo!
      Her kommer svar fra gårsdagens vinner, som gleder seg til pakka kommer .)
      I morgen er det grevinnen og hovmesteren på tv. (jeg hater den) Vi gleder oss.
      Kong Carl Gustav av Sverige og Titten Tei..

    30. muumimamma: Ønskelista var den 19. Desember 😀 Måtte sjekke selv 😉 Jeg skal på lite førjuls besøk til mamma, og kjøpe noen flere julegaver. Og siste hopp og sprett med julekalenderen. Hekler fremdeles også 😉 Ha en fin dag Muumi 🙂 klem <3

    31. Min matgale verden: Så koselig at du har likt årets julekalender 🙂 Det høres ut som du får en fin dag med mye familie, og skikkelig julete 😀 Jeg er på landet i dag en tur, og skal bedrive siste sprell med dyra 😉 Ha en fin dag Kjersti 🙂 Klemmer søndagsklemmen <3

    32. I morgen er det grevinnen og hovmesteren på tv. Vi gleder oss! Ja også kong Carl Gustav og Titten Tei da 🙂 De gleder seg sikkert også 🙂
      Ja her var det mange ting jeg husker igjen, men ønskelista har jeg ikke fått med meg. Når var den?? Jeg trodde jeg hadde lest alle innleggene dine selv om jeg ikke har svart på alle? Eller kanskje bare jeg som er litt glemsk? Uansett, ha en fin 4.søndag i advent 🙂 vi skal rydde og gjøre rent, så skal vi til min sønn på gløgg og pepperkaker 🙂

    33. FOR en herlig desember det har vært. Jeg har virkelig ni-kost meg med kalender, nøtter, løsninger, og alle sprell rotta og høna har funnet på. Og så har jeg vært så heldig å vinne en av dine flotte gaver og! I morgen er det grevinnen og hovmesteren på tv. Vi gleder oss, og det gjør jammen jeg og, gleder meg masse! Kungen, carl Gustav gleder seg nok og til jul, og titten tei dukker kanskje opp på skjermen og. I dag skal vi” barna” og barnebarna til min mor og far og pynte juletre. (jeg har to eldre brødre med barn og, det er vi tre som er “barna”) Dette er en eldgammel tradisjon som startet her nede hos min mormor, og som min mor har overtatt. Vi pynter, og så spiser vi “julestomp” som er en stor vørterbolle med en stor rosin midt i. Denne deler vi i to, smører tjukt med skikkelig smør på, og så drysser vi sukker på!!! Bare en gang i året! Dette spiste også min mormor da hun var liten, og bodde oppe på gården litt lengre oppe. Etter på skal vi pynte vårt tre. Ha en forrykende dag. klemklem

    34. miastorp: Så koselig dere er framme på torpet, etter mye strev 😀 Joda, juleferien er i gang den, er vel ikke kommet helt i jule-feriemodus ennå, og synes foreløpig det er mest mas og slit 😀 Men det kommer.. Romjula er best 😉 Takk for fine svar 🙂 Kjempekos du har vært med hele veien også på kalenderen, blitt litt kjent med deg liksom, koselig kort har jeg fått også 🙂 I dag skal vi ut å bedrive siste sprellet for i år 😀 Ha en fin søndag 🙂

    35. Ja dere har virkelig gjort mye før jul 🙂 har vært gøy å følge dere! Så var det svarene da. I morgen er det grevinnen og hovmesteren på tv. Vi gleder oss. Dagens nisser (og jeg vil påstå at den ene er en nisse til vanlig også..) er Knugen eller carl gustav som noen kaller han og den siste er Titten tei andre von drei 🙂 vi er endelig fremme på torpet. Har aldri brukt så lang tid på veien ned hit men når en av familiemedlemmene punkterer på motorveien er det jo ikke rart. Vel, alle er i god behold så da kan ferien starte! Håper du har fått en bra start på ferien 🙂

    36. Helge: Bra du er med nest-siste dagen her også 🙂 Nei, kan ikke tenke meg prestene var så glad for det nei 😀 Jeg skal også vaske LITT en dag, men ikke i dag, for i dag skal jeg på landet. OG lage spell der 😀 Takk for svar og ha en fin søndag 🙂

    37. Skittensøndag er her, dvs fra gammalt av ble den siste søndagen før jul kalt det. Da kunne man vaske hele huset før jul, kanskje ikke alle prester var like glad for det men det er en annen sak.. Jeg har hvertfall tenkt og gjøre en innsats i så måte. Dagens nøttesvar; I morgen er det grevinnen og hovmestern på TV vi gleder oss 2. Svenskekongen Carl Gustav(tenkte litt på Per Klappe også) 3 . Titten Tei. Ha en fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg