Trekning av kalendergave bak luke nr 23

Så var det tid for siste trekningen.. Nesten litt vemodig.. Det har vært fantastisk moro, som det også var i fjor 🙂 Samtidig er det som å være inne i en vaskemaskin på et slags vis.. Det er ideer…skriving.. innlegg.. dyr som flakser og flyr og skal fotograferes… nye ideer… banen til byen… kamera i veska…nisselue…hekling av gaver i pausene på jobben… og alt bare går og går, og ruller meg rundt… Og jeg blir svimmel og ør, på en heseblesende men HERLIG måte… Og så begynner vanskemaskinen og gå litt saktere… den nærmer seg slutten av programmet…og det subber og går fremdeles, men ikke fullt så fort…og til slutt så stopper den… 

Og ut kryper jeg… og setter meg stille og rolig i sofaen…Den heseblesende, morsomme ferden er over…lyden av rundt-og-rundt på en karusell-akti måte er borte… Det er helt stille… Litt rart… litt vemodig… Nå skal jeg bare ligge her på sofaen å tørke litt. Oppe på kanten sitter Høne-Pøne, uten rød lue… hun er ferdig med joben sin… Vaniljeogpepper har tatt av den røde genseren og er bare en vanlig nakenrotte igjen..

Og JEG, sitter her uten nisselue… for nå kommer den ordentlige nissen snart 😉

Så med den siste trekningen i Frodiths Julekalender, sier jeg God Jul til alle som har vært innom i løpet av advent,og eventuelle andre som måtte titte innom..

Her er dagens Svar:


1)  Her sto det så klart: Frodith ønsker alle sammen en god jul!

2) Nissene var


Ari Behn

 

og 

3) 


Mette -Marit

Og i dag er det to stykker som gjerne vil trekke samtidig, siden det er siste dagen… Og de har vært nede i lua og funnet fram en lapp.. Og på den står det: 

 

http://aldrialene.blogg.no

Hurra, i dag ble det deg og jentene dine 🙂 Det var koselg at dere vant. Dere har jo vært med nesten hver dag dere 🙂 Og det har vært veldig koselig 🙂 Kan du sende meg adressen i innboksen, så sender jeg gaven i posten i romjula 🙂 Håper det er noe du eller dere vil like 🙂

 Og til deg som ikke vant: Takk for at du var med! Jeg har stadig noen konkurranser eller annet  her, så det vil by seg flere anledninger 🙂

 

Og da gjenstår det bare å ønske:

 

 

22 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, litt vemodig, og litt greit også, for meg 😀 Hi-hi Ja, jeg får prøve å finne på noe annet også 🙂 Det skal nok gå greit 🙂 Ha en herlig julekveld 🙂 JUUUULEKLEM <3

    2. Fru Stussli: Ååå, jeg la meg litt tidlig, ca her 😀 God Jul verdens beste Bente <3<3 Klemmer mange og lange klemmer og danser rundt med deg 🙂

    3. Så koselig innlegg 🙂 Det er nesten litt vemodig at det er over, det har vært så morsomt å komme innom her å lese “dagens lille historie” og knekke noen julenøtter! Menmen, du finner nok på masse annet gøy å blogge om også 🙂 Ønsker deg en kjempefin jul! Juleklem <3

    4. Engla: Så koselig 🙂 Og takk for det 🙂 Nå skal jeg kose meg og nyte ferien ja 🙂 DU også Engla-mor, må kose deg masse. Jeg skal slappe av masse, gå turer og ha late dager 🙂 Stor klem til deg også, kjempeklem faktisk 😀 <3

    5. Jeg titter bare innom for å ønske deg en riktig Gud jul og takke deg for den fine kalenderen du har laget i stand fineste frodith <3
      Kos deg og nyt dagene <3
      Stoooor klem fra Engla

    6. Elin Slåen: Så herlig å høre at du har brukt lua når du har kunnet 🙂 Og du har jo vært med masse du, og det har vært veldig koselig med så mye oppslutning, da koser man seg og får inspirasjon 🙂 Ja, nå skal jeg tørke her på sofaen, så får vi se hva hodet kommer opp med av andre glupe ting i romjula 😀 Koselig at du likte kalenderen min altså 🙂 Makes me happy 🙂

    7. Min matgale verden: Nei, vi trenger ingen kalender for å kose oss sammen vi 🙂 Glad jeg kjenner deg også Kjersti, og at du er min venn 🙂 Vi må treffes igjen i 2014, om ikke før, så til sommeren hvertfall 🙂 Og jeg må få en ekstremt god og anderledes ide om jeg skal ha kalender neste år 😀 Hi-hi.. Klemmeribøtterogjulenissedrakter <3 😀 ha-ha...eller ho-ho

    8. Det er nok lurt å komme seg ut av vaskemaskinen for en stund ja- du har jo gjort en knakende god jobb med denne kalenderen- det har vært såååååå moro å være med 😉 Selv om jeg gikk glipp av mange flere dager enn jeg ønsket- ikke bare pga Riga-truen, men pga min fantastiske treighet og glemskhet- men gøy har det vært uansett- og jeg vant jo på dag nr 5 og greier 🙂
      Jeg har brukt luen nesten hver dag, bortsett fra når det har vært for varmt med lue, noe det faktisk har vært, til tross for at vi er langt ut i desember. Eller inn i desember? Jeg blei plutselig litt språkskadet :O
      Tusen takk for en knakende god kalender <3 Og hipp hurra til den siste vinneren 😀

    9. Har vært så koselig. Og så trist det er slutt….vemodig ja….hører vaskemaskinen ebber ut….sukk…et år til neste gang… Og hvem vet om det blir noe neste gang. Uansett er jeg storveis fornøyd med å kjenne deg, og å få være din venn:) Og hvem trenger julekalender da?? Tusentakkfordennejulekalenderklemmeribøtterogjulespann:) Nå MÅ jeg legge meg, er på overtid aldeles;)

    10. Benedicte Fjeldberg: Rabagastene skal nå en tur i vaskamaskinen, på EKTE 😀 Hi-hi. Og jeg skal bli vanlig Frodith igjen 😀 Stor juleklem til Frøken f med stemme 😀

    11. frustrertfrueihouston: Ja, nå sitter jeg her med beina i været og hodet lavt, og akter å gjøre det resten av ferien 😀 Neida.. skal ut på en liten foto-safari med søsteren min i romjula, og litt annet småtteri 🙂 Men slappe av for det meste 🙂 Så deilig du har fri nå da 🙂 Klemmer juleklemmen <3 God jul 🙂

    12. Tusen takk for super julekalender, Frodith! Gratulerer til sistemann som vant! Nå har du fortjent en rolig og fin juleferie. Vil derfor ønske deg og dyrene dine en riktig god jul og et godt nytt år! Juleklem fra Grete ( som klarte å få fri og nå bare nyter kvelden) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg