Romjuls-sysler…….

Håh!!… du trodde jeg var ferdig med hekling, nå etter kalenderen min var ferdig..? Å neida.. Denne tilhører riktignok den siste vinneren av julekalenderen min, og ble ferdig nå nylig. Så den er helt FERSK, og er til Aldrialene.blogg.no 😉 Men jeg går på med noen nye prosjekter også, for hekle er jo kjempegøy.. tenke seg til. Hadde jeg aldri trodd da jeg startet i sommer 🙂 Og etter 23 kalendergaver, en topp til meg selv, og noen andre små saker, er jeg enda ikke lei. Nei, jeg akter å gå løs på flere nye prosjekter, muligens litt mer avanserte greier også. Når jeg bare lærer meg litt flere maske-typer 😉

Har du noe håndarbeid på gang nå?

 


42 kommentarer
    1. frokenfjeldberg: Så bra du ble glad for din 🙂 Jeg fortsetter hekleprosjekter her i jula, med litt roligere tempo 😀 Stor klem til frøken F, fort frisk<3

    2. Min matgale verden: Ha-ha, ja der har du ditt håndarbeid, ute på kjøkkenbenken. og det har jeg jammen vært glad for i adventen. Vi har jo hatt både kaker og mandler her 🙂 Nam-nam 🙂 Vi ser også mye tv, men jeg hekler og blogger i TILLEGG 😀 Multitasking 😉 God morgen forresten, jeg er litt sen nå om dagene, sover lenge…. klemmer til deg min venn <3

    3. frustrertfrueihouston: Ja, ting må gå LITT fort, helt enig 😀 Men oldemorsruter …er det sånn man pleier å lage lappeteppe av? Jeg må ha tjukt garn, og jeg har skjønt at pinner 2-3 og sånn er for smått til meg, foreløpig… ser litt dårlig også.. Pinner 6 er min greie, så trenger ikke være filleryer, men pompadourer er perfekt, og kanskje noen klesplagg til meg selv 🙂 Skulle gjerne sett noe du har laget 🙂 Koselig 🙂

    4. ladyaugust: Hei søs .-) Ja , plutselig romjul, og jeg må si det var godt egentlig 😀 Nå har jeg roen og kosen her. Bare ingenting som stresser meg. Og skal gå tur hvis jeg orker 😀 Fint vær og foto-muligheter. JA, nå blir det godt når mammaen din kommer og kan være hos dere litt. DA kan du hekle 😉 Klemmevarmtoglenge <3

    5. Jeg er vel mer på den der spisingen jeg og….. Samt jeg så TO filmer med Gubben i går. En av dem sammen med Guttene og. Ellers holder jeg meg til kjøkkenbenken. 🙂 Kos deg med heklingen. klemklem

    6. Jeg fikk litt heklledilla nå i høst og begynte på oldemorsruter. Heklet ca 30 stk, men fant fort ut at det er alt for lite til å bli til noe. Må vel hekle minst 90 til om det skal kunne bli et lite pledd. Tre farger i hver rute, det blir sinnsykt mange tråder å feste! Tror kanskje dette blir en pute i stedenfor. Tror strikkepinner er mer min greie. Akkurat nå holder jeg på med votter, det går mye raskere enn heklete oldemorsruter.

    7. Heei på deg 🙂 Da var det romjul med ett og tid for litt syssler såklart 🙂 Har ikke fått satt i gang ennå med heklinga treig som jeg er, meeen snart 😀 Snart får jeg besøk fra nord og det blir såå kos. Fortsatt riktig goood jul søs <3 klæmmevarmt 🙂

    8. Hanne: Ha-ha, ikke hatt tid, pga spising? Hi-hi.. Jeg prøver å avlaste spiseorganet mitt litt jeg i dag, pga for mye mett i går.. så derfor tatt fram hekle-tøyet 😀 God jul ja, koser meg og slapper av mye her 🙂

    9. Fru Stussli: Da skal jeg inn å titte 🙂 JA til kløfrie 😀 Jeg klør jo av alt som du vet, nå i jula er jeg helt ekstrem.. så herlig med noe mykt og kløfritt 😀 Jeg skal inn å titte umiddebart. Liker sånt som er enkelt og rask, og som blir fint likevel 🙂 Jeg har lyst å prøve meg på en sommerkjole også. Du husker jeg beynte på en rød?… ga opp pga HARDT garn.. må finne noe mykt og lett, så skal jeg i gang igjen 🙂 Lenge til sommeren og greit å begynne tidlig.. men det blir på øyemål 😀 Stor diger klem <3

    10. Tatt av kvinnene: Ja, det blir spennende når du får sydd om diverse, jeg gleder meg til å se forskjellige omsydde ting på bloggen din 🙂

    11. Så søt den var <3 Du lager så mye morsomt 🙂 Fikk (som du kanskje har sett) den nye syom-boken til jul, så når jeg omsider blir ferdig med den blå kjole-saken blir det kanskje litt mer håndarbied fra den ^^

    12. aldrialene: Ja, liker fargene i det garnet, det er ferdig “blandet” for å si det sånn 🙂 Sender den så fort posten åpner 🙂 er liten og nusselig kan ha noe småtterier i 🙂

    13. Fru Stussli: Jeg kan jo staver, og fastmasker, så da lurer jeg på hvordan du gjør 🙂 Forte deg å hekle ferdig og vise meg 😀 Så tar jeg det på øye-følelsen… Ull? Ååå, gleder meg til å se.. Den toppen jeg heklet og de pompadourene inneholder jo staver skjønner du.. 🙂 Og jeg har lært det bort til Engla på kafee, så nå kan hun staver også, og skal i gang med nye ting 😀 Hekle-klemmer igjen 😀

    14. Elin Slåen: He-he, ja gjør det, hadde jeg vært deg hadde jeg stått på litt med den masinga for å si det sånn, for du blir jo en liten sommerfugl i den 🙂

    15. Engla: Uff, så synd han er syk fremdeles da, håper han er litt på bedring, selv om det henger igjen litt. Sitte fange og kose er nok det beste da ja 🙂 Håper dere hadde en koselig julemiddag i går, og har en deilig avslappende dag i dag. Er tilbake i leilihgeten vår her nå, og feiring hos bror gikk fint i går 🙂 Koselig, en liten gutt på 1, 5 og en hund gjorde kvelden litt livlig også 😀 Ellers litt Geni-spill på slutten. FIkk fine gaver 🙂 Glad for alle 🙂 Ja, du har jo lært en maske til du nå 😀 Da kan man gjøre mye rart skjønner du 😀 Stor klem til deg min venn og god bedring til Lykkeliten <3

    16. He he.. Tviler på hu noen gang blir ferdig med min, for å si det sånn 😛 Men skal hilse henne å si at du vil se en ferdig kjole, så kanskje jeg får min likevel 😉 he he..

    17. Så flink du er og disse pompadurene dine blir jo kjempefine <3
      Skal prøve å få heklet litt igjen jeg også, nå som jeg har lært meg en ny maske 🙂
      Men nå om dagen er fanget mitt opptatt for lykkeliten har fortsatt høy feber og vil bare "sitte fange kose oss"
      Kos deg og ha en fin kveld fineste frodith <3
      Varme tanker og god klem til deg fra meg

    18. Elin Slåen: Jeg var inne å så på den!!! Hils henne å si at JEG vil ha sånn også 😀 Ha-ha.. Neida.. men den var KJEMPEFIN!! og hadde jeg kunnet hekle så bra som hun, hadde jeg nok laget en sånn.. Helt lekker kjole.

    19. Det lærer du helt sikkert 😉 Jeg har en bok hvor man kan hekle blomster, sommerfugler og masse sånt, men jeg kan jo ikke lese oppskrift/mønster :/ ha ha..
      Ja, det åpner på fredag 🙂 Men da skal jeg til Fyresdal, så det får vente til mandag igjen 😉

    20. Elin Slåen: Jeg er veldig glad du ble så glad for lua du vant 🙂 Hadde du ikke vunnet, måtte jeg sendt deg en likevel 😀 Jeg skal lage flere luer og vesker, og lære meg hekle blomster også, til pynt på ting:-) Har veldig lyst å hekle en kjole. Begynte i sommer, men garnet var for HARDT, så jeg ga opp halvveis 😀 Ja, jeg ser du har laget masse fine bånd 🙂 Biltema åpent igjen på fredag da? 🙂

    21. dandilion: Åå, jeg skal inn å se på den 🙂 Jeg har jo heklet 23 ting, som har føket ut i en fart her på kalenderen, og det var veldig gøy 🙂 Men nå skal jeg lage noe til meg selv, og noe til andre type gaver 🙂 Det er kjempekoselig å hekle, blir fort litt fint synes jeg 🙂

    22. Så fin den er 🙂 Jeg hekler på fillerya til kjellerstua. Det blir vel en runde eller to til. Kommer sn på hvor mye rosa filler jeg har igjen. Har lagt ut bilde. Kos deg med heklinga 🙂

    23. Så flink du er, og jeg må si at ALLE vinnerne av julekalenderen din har vært superheldige- fantastiske premier, å dømme ut i fra den jeg selv vant <3 FLINKE; FLINKE DEG 😀
      Jeg fikk symaskin i julegave, så jeg kunne ønske jeg hadde vært smart på forhånd og kjøpt inn noe stoff så jeg kunne lekt litt- den har tross alt stått innpakket (men jeg så med en gang hva det var) på kjøkkenbordet mitt i nesten tre uker, så jeg burde jo bare ha gjort det 😛
      Men, jeg styrer nå på med disse hundebåndene da, som bare ser ut til å bli mer og mer populære 😀 Er riktig nok tom for ringer og slikt, men venter forsyninger i posten, og venter på at biltema skal åpne igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg