Mitt lille land..

Husker du den vakre sangen, skrevet av Ole Paus, sunget av Maria Mena, den sangen som ble spilt mye i forbindelse med de tragiske som skjedde  22. juli? Jeg kunne sagt og skrevet mye rundt det.. Men jeg vil egentlig vise dere hvor vakker denne sangen også er på tegnspråk, det vakreste språket i verden.  Det er tegnspråkpoesi, som bilder på hele sangen,og ikke ord for ord med tilhørende tegn.. For å forklare noe av det du ser. Len deg tilbake,og se det som en liten film med bilder, se hvordan hendene beveger seg til ordene og tonene, så vil du få en ny og anderledes opplevelse. Et lite blikk inn i en døv verden.. Kanskje en inspirasjon,til noe som ikke har med tegnspråk å gjøre, men noe som er vakkert. Hårene reiser seg på armene mine når jeg hører og ser denne videoen. Vakkert både med og uten musikken 🙂 Et lite land for oss alle 🙂

 

Har du sett denne videoen før? 

Er det ikke vakkert? 🙂

 


27 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, fint med litt tegnspråkpoesi også, er det ikke? 🙂 Gir en annen dimensjon til musikken, nye bilder i hodet 🙂

    2. Mamman til lille supermann: Ja, du har så klart sett den før 🙂 Og den er så nydelig atte <3 Stor klem mammaen til Lille supermann. Kos til Lille Supermann også 🙂

    3. Helge: Det er nok en del i utlandet, og en del her i landet 🙂 Kommer en til herfra snart 🙂 Så gøy du tok av lyden, for den er så pen i seg selv også, uten lyd. Og da med tekst og bildene, kan man se noen av tegnene bedre 🙂 Jeg tenker at mange ikke har sett disse med tegn, derfor legger jeg ut litt nå. Fordi jeg er så glad i tegnspråk, og synes andre burde få en del i det også 🙂

    4. Har sett den før og synes det er en nydelig sang både på norsk og som tegnspråkpoesi <3

    5. En vakker video som jeg så for første gang nå. Ole Paus har mange fine sanger og tekster så han liker jeg godt. Sjøl så skrudde jeg lyden ned og så på tegnene mens jeg så på teksten, joda, en vakker kombinasjon. Viktig at musikk blir oversatt på denne måten. Det er kanskje mere av den slags video i utlandet.

    6. Engla: Så fint du fikk med deg den før du la deg, de bildene er nydelige å ta med seg i søvnen 🙂 Jeg har en liten godbit til i morgen også. Språket som mange ikke kan, kan dere likevel få snuse litt på hos meg. Kanskje får noen lyst til å lære det 🙂 God nattaklem tilbake <3

    7. frustrertfrueihouston: Ja, det var helt uvirkelig også å være her.. jeg kjente ingen som ble direkte berørt, men mang jeg kjenner kjente noen osv. Og det preget jo hele samfunnet, de som jobbet på nærbutikken, folk på trikken osv. Og den versjonen de laget på tegnspråk,rett i etterkant, er så vakker og ville bare så gjerne vise den 🙂 Gi andre litt tilgang til dette språket som jeg er så glad i 🙂

    8. Nydelig <3 denne sangen er så fin og ble vakker med tegnspråk <3
      Tusen takk for at du deler fineste frodith <3
      Nå skal jeg hoppe i loppekassa og denne sangen var en super avslutning på dagen 🙂
      Nattaklem til deg fra Engla

    9. Nydelig vakkert er det! Jeg var på ferie i Italia 22. Juli, og hørte kun om tragedien via nettaviser, og italienske nyheter. Selv om jeg ikke skjønner italiensk, så vi jo bildene. alle visste hva som hadde skjedd, og alle var lei seg på nordmennenes vegne. Uvirkelig å være langt borte, men samtidig nær en sånn tragedie.

    10. Kristin: Ja, ikke sant 🙂 Visuelt er vakkert også 🙂 Og tegnspråkpoesi er nydelig. Jeg får være litt ambassadør her inne, som jobber med det . Har en godbit til, til i morgen 🙂 Håper du har fin jul :-)?

    11. Min matgale verden: Ja, ikke sant den er fin 🙂 Her er det deilig og avslappende og litt mye sofasliting, som gjør at man blir ekstra mett 😀 I morgen skal jeg på tur med en venninne 🙂 Klemmer <3

    12. kommensalisma: Hei der 🙂 Godt å se deg 🙂 Ja, jeg vet, dette er jo sårt og vondt for det fleste, på en eller annen måten, og for noen enda verre, jeg synes denne sangen på tegnspråk gir noen vakre bilder oppi all ondskapen, og gir litt mer håp og noe godt. Noen nye bilder i hodet :.-) Jeg har jo sett den mange ganger før, rett etter 22. juli, men hadde glemt den litt igjen, og nå sto den der, og det er så mye vakkert i denne stille-stille verdenen, som jeg ville at flere skal få del i 🙂 Jeg er litt i det ettertenksomme hjørnet om dagen, nå som roen har lagt seg over byen 🙂 Stor klem til deg <3

    13. Dette var rett og slett vakkert! Tegnspråket gjør det oversiktlig og ..rolig..
      Denne låten (sunget av Maria) bringer i utgangspunktet en sår følelse hit – fordi datteren min mistet en av sine – og dagene etter 22. Juli var helt uvirkelige.. sjokk og venting.. denne låten var “theme-song”..

    14. Benedicte Fjeldberg: Man får fine bilder i hodet av denne videoen, og ikke bare de triste som var rundt 22. juli. Tegnspråkpoesi er vakkert 🙂 klem <3

    15. Linn Therese: Det var da utrolig koselig sagt 🙂 Takk 🙂 Ja, klart, sangen og alt minner oss jo om noe trist og grusomt egentlig. Jeg ville derfor også vise en ny og anderledes vakker del av den sangen. For sangen er jo fremdeles vakker,selv om vi tenker mest på triste ting med den.. Og med andre bilder i hodet, blir den noe eget synes jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg