Hjelm-luer eller Pluto-luer?

Tenker han Nerdrum tar kontakt snart jeg.. Og krever en egen en 😉  Disse er litt inspirert av Odd Nerdrums med hjelmliknende plagg, jeg , og som du har sett før, har jeg noen som har “ører” også, som Pluto.. Men her er altså siste tilskuddet, ferdig heklet i dag. 

Og her er noen jeg har laget tidligere, i fall du ikke har sett dem før

Nå må det bare slutte å regne… så kan jeg kanskje få litt bruk for alle disse luene jeg lager…

Og her er en av de med “ører”

 

 Nå har jeg et nytt prosjekt på gang, men det er litt stort, og foreløpig litt hemmelig 😉

 

Hva holder du på med nå i romjulen?

 

 

22 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja , her er det bare surt og ekkelt og ikke noe deilig 🙁 Ikke noe snø, men SURT. Men i dag skal jeg ut og ta bilder. På med lue 🙂 Varm!

    2. De er såå søte! Ble litt lei meg for jeg klarte å glemme igjen luen jeg vant hos deg i Oslo. Den hadde vært helt perfekt her hos mamma for det blåser utrolig surt. Vi bor ganske nære Tyrifjorden så det som regel mye vind her. Tror nok en lue hadde hjulpet veldig på ørene! Menmen, jeg kan tenke meg at det er litt kjølig i Oslo når jeg kommer hjem også, så da får jeg dra den godt over ørene da ^^

    3. Helge: Morsomt med litt historie da 🙂 Om jula. Se hvordan ting skjedde før. Her har det ikke vært stort til bevegelse i jula, vi sitter skikkelig stille og rolig i sofaen her. Men litt rusleturer bare 🙂 Skal nok bli noe mer etterhvert 🙂 Ha en fin juledag 🙂

    4. ladyaugust: Ja, blir mye pysj her også..og stor mage 😀 Litt redd for de dagene kommer og man må ha vanlig klær igjen 😀 Ellers er all sløvingen helt på sin plass, det må man bare gjøre 🙂 Klemmeflatsomeipannekake <3 det tror jeg du trenger i dag 😀 God morgen 🙂

    5. God Morgen. Jeg var en tur i skogen i går kveld og hadde pølser over bål bak en stor gapahuk ikke så langt unna. Fine lurer du lager. Du er kreativ som alltid med farger og ting. Har nok jeg skal lese på og vaske på i romjula. Skaffa meg boka Måk Snø i går, selger godt den boka til tross for lite snø. Min mor fant ei bok som det sto mitt navn i. Jeg hadde glemt boka men den heter Glædelig jul, kom ut i 1982. Boka er ei oversikt over hvordan jula har utvikla seg de fra 1600-tallet, masse bilder bl.a jultrefest på Ila skole i Oslo 1926. Artig og typisk julebok.

    6. hehe det blir ganske så seine kvelder ja, herlige juleferie 😀 Alle har snudd døgnet her 🙂 Jeg fikk slik kosedress så nå kan jeg spise hva jeg vil uten å kjøpe ny bukse på en evighet :DDD meeen den bikinisesongen spøker det for haha Deilig med sløve dager hvor kroppen får tid til å ta seg inn igjen og hva er vel bedre enn fotosafari 😀 Kooozmoz og sove søtt <3

    7. ladyaugust: He-he, din nattugle 😀 Du er bare på formiddagen så vidt du ennå? 😀 Jeg spiser en del jeg også, ikke stappa pølse akkurat, men skjønte jeg hadde litt julegrisfasong da jeg var ute og kjøpte bukse i dag… Ikke noe som var helt fint liksom.. Vært på kafe, sløver og slapper av, og klarer til og med å kjede meg litt og det er sunt nemlig.. 🙂 Fruktsalat er kjempedeilig, selv bare med litt vaniljesaus på 😉 I morgen blir det mer sløving, litt hemmelig hekling, og søndag fotosafari med søstra vår 😀 he-he.. Jeg har veldig deilig lave skuldre om dagen… det gjør halsen litt mer svaneaktig igjen, hi-hi Kozmoz og snart god morgen <3 😀

    8. Så flink du er søs <3 Synes de er fine begge typene 😀 Her holder jeg på med..eh..å spise, så langt er jeg kommet altså hehe Jeg føler meg som ei godt stappa pølse rett og slett, godt det snart er tid for mitt nye spreke sunne liv, faktisk tjuvstarta jeg litt i dag med fruktsalat?med romkrem, rødsaus og riskrem :DD slurpe 😀 Koozmos og en fiin kveld til deg <3

    9. frokenfjeldberg: Nei, ikke JEG, men den nederste lua 😀 Ha-ha… Den kalte jeg Pluto-lue her i høst, for den har så fine ører… 😉 Jeg elsker rare luer, MED ører.. nei ellers er MINE ører ganske passe og ikke lik Plutos 😀 Pluto-klem <3

    10. Engla: Ja, stor sjanse for det 😀 Blir vel sittende her i natt og hekle 🙂 Og tegne… 😉 Kose deg med Lykkkeliten da, håper han blir ordentlig frisk snart 🙂 Klemmeribøtterogspann<3

    11. I dag dro de,så nå er det bare lille pjuske lykkeliten og meg som er igjen her.
      Litt tomt og rart her nå, men sånn er det nå bare når barna forlater redet 🙂
      Venter i spenning jeg og kanskje i morgen…??? 🙂

    12. Engla: He-he, trene på den nye maska 😀 Jeg klarer jo ikke holde ting hemmelig så lenge, så det MÅ ut snart 😀 Jeg koser meg med å slappe av,deilig, vært og shoppet bittelitt, og truffet venninne på kafe, ellers ikke gjort stort 😀 Og det er litt deilig 🙂 Håper du koser deg også, fremdeles fullt hus? 🙂 Klemmerimassevis<3

    13. Så fine luer og med verdens fineste frodit sitt hode inni blir de jo bare enda finere 🙂
      Ble veldig nysjerrig og spennt på hva du holder på med nå kjenner jeg 🙂
      Må få frem nålen jeg også og trene på den nye maska 🙂
      Håper du koser deg og har en finfin kveld vennen min <3
      Klem til deg fra Engla

    14. Min matgale verden: Hi-hi, du vet jo hvordan jeg er , blir ikke hemmelig veldig lenge… klarer jo ikke holde meg 😀 Høres deilig ut med den middagen da 🙂 Nå skal jeg gafle litt sjoko igjen, og holde på litt mer med hemmelig-greiene 😀 Jeg kommer til å bruke et ÅR 😀

    15. Jeg kokte mango og eddik med lokk! Ergo forsvant hverken eddik eller den stramme smaken… prøvde redde den, men forgjeves… Hos svigermor fikk vi kalkunbryst! Nydelig med sos og poteter. Hun var helt stresset, begynner å bli styr å lage til middag hjemme for flere enn en. Men veldig glad når hun fikk det til:) Hemmelig er bra….nysgjerrig…;)

    16. Min matgale verden: Hva gjorde du feil da? 😀 Jeg har kjøpt bukse, men ikke byttet noe som helst. Og ellers hekler jeg på noe nytt og hemmelig 😀 Hva spiste du hos svigermor da? Her har det vært dårlig mat altså.. IKKE noe å nevne en gang 😀 klemmer <3

    17. Kule luer altså! I dag har jeg laget mango-chutney, som ble mislykket og må lages på nytt. (smaker bare eddik, og jeg vet hva jeg gjorde feil…) Ellers har jeg prøve å bytte, men endte opp med en tilgodelapp, og et ubyttet item, pga kø….. Men middag hos svigermor var godt! 🙂 Ha en fin kveld. klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg