På foto-safari ;-)

Ja… da er jeg på vei igjen… Og det høres nok fryktlig eksotisk ut… som om jeg er på vei til Zanzibar eller noe feiende flott…? Foto-safari liksom.. Ja, det er det vi kaller det, jeg og søsteren min, når vi farer avgårde med NESTEN kun et mål for øye: Å ta fine bilder..

Så, vi skal altså ikke til noe fjerne, sydlige strøk, med tigre som lurer i buskene eller papegøyer som skvaldrer i det fjerne… Neida, vi satser på det nære vi.. det være seg en sjø som skummer… et isflak i oppbrudd… (men selv det ville jo nesten være litt eksotisk nå…)… en nedrimet roseknopp… en gjørmete skogssti… I det hele tatt, naturen rundt oss, men sett gjennom linsene våre… Fordi det er så fryktelig gøy..

Vi leter etter motiver, og titter på dem i fugleperspektiv:

 

eller i froskeperspektiv..

 

Og det er så utorlig givende 🙂 Og jeg har gledet meg til denne planlagte turen i dagsvis… For når man drar sammen med verdens beste søster, som også er en av de beste venninnene mine, og med en sjokolade eller to i sekken, i tillegge til varmt tøy og kamera… ja, da kunne nesten ikke livet vært stort bedre 🙂 Under her er bilder fra noen tidligere turer:

Gaustadtoppen 

Og Dubrovnik

Så, det var min plan for dagen, hva er din? 🙂

46 kommentarer
    1. cuskima: Å ja,jeg tror også sånne ting er mer slitsomt enn mange tenker, og ikke så glamorøst.Men hun liker sikkert å lage kostymer, og hvis hun trives med jobben så er det jo det beste,uansett om det er slitsomt også. Litt spennende må de jo være også kanskje? 🙂

    2. hun er costumedesigner,men betyr ofte bare at hun er med på kostymene til mange filmer,men ikkje alltid får navnet sitt på rulleteksten.
      Hun jobbet med we will rock you i 7 år, 5 på teateret og 2 år på turne.
      Hun har også jobbet med mange kjente både på teater og film. Men høres mer glamorøst ut enn det er 🙂

    3. cuskima: Å så spennende, at hun sydde de kostymene 🙂 De boksene blir jo litt billige etterhvert også, lurt å kjøpe. Vi kjøper også mye serier, og gjerne sånn som har har gått en stund 🙂 Ok, jeg skal se på bakverk når det kommer 😀 Kose deg du også 🙂

    4. Hun jobbet for et firma som sydde mange av kostymene på de første 4 filmene.
      Datteren min kjøpte En boks med alle filmene så nå hadde vi litt maraton ja :)))
      Er ikkje lagt ut alle bildene med alt vi har bakt enda -det kommer 🙂
      kose deg

    5. cuskima: Har hun laget Harry Potter-kostymer? OG i dag har dere hatt Potter-maraton eller? Deilig å se mange etter hverandre synes jeg 🙂 Hva bakte dere da? Jeg må inn å se kanskje? 🙂 Her er det litt MIB nå, jeg er skikkelig trøtt etter en hel dag ute 😀

    6. eg er så lat i dag at vi har bare spist det vi har bakt og sett Harry Potter. Min søster jobbet med kostyme til de 4 første filmene så hun så aldri resten-så det er planen vår 🙂

    7. deveny: Hi-hi, så bra 🙂 Jeg elsker å tegne dem, synes de passer til innleggene. De er ikke perfekt tegnet, men det trenger de ikke være, for det er perfekte til formålet sitt, og det holder 😀

    8. MyVidaLoca: Det er kjempegøy å gå og ta bilder 🙂 Og vi har vært ute i timesvis .-) Ja, Bygdøy er jo også kjempefint sted å knipse i vei 🙂 Ikke hørt om det matmarkedet før jeg… Nytt? 🙂

    9. Så koselig, gleder meg til å se bilder fra foto-safarien 🙂 Har vært på en liten foto-safari jeg også, gått lang tur rundt Bygdøy og tatt mange fine bilder og på vei hjem dro vi innom mathallen der, Maschmanns Matmarked, åhh, du skulle sett så mye godt de hadde, fikk lyst på alt mulig vettu 😛 Var så sulten etter den lange turen 😛

    10. Moving On: Har ikke fått sett på dem ennå, har akkurat kommet hjem, spist litt middag, og ellers knatret på svar på kommentarer her inne 😀 OG nå skal jeg se litt på deres blogger, før jeg titter på bildene 😀 Kjempeherlig tur i 6-7 timer, og i hodet mitt er bildene fine uansett resultater 😀 Og kos med søsteren min. vi skravler og ler og surrer 🙂

    11. Tatt av kvinnene: Tror det har blitt noen gullkort i dag altså 🙂 En herlig dag uansett bilder 🙂 Masse frisk luft, og i hodet mitt er bildene HELT herlige 😀 uansett 😉

    12. Haha.. vell rare stillinger er vell det som skal til får å få et bra bildet.
      ble det masse bra bilder forresten?
      Høres ut som turen vart bra og det har vært en fin dag, det er bra!

    13. Engla: Jeg er ganske spent selv på resultatene, det føltes som det ble mye fint 🙂 Men må se gjennom på pc først, før jeg vet 🙂 Mye frisk luft uansett 🙂 Så godt dere fikk en trilletur da, er han i bedre form? 🙂 Spent på de kreative innslagene, får du til masken? 😀 Stooor klem til det Engla <3

    14. Moving On: Ja, det har vært en skikkelig deilig tur, 6-7 timer ute i sol, sol,sol helt til den gikk ned… og da tok vi noen bilder av det også 🙂 Masse frisk luft, og faktisk bittelitt trim vil jeg påstå 😀 en del rare stillinger for å få riktige motivene og vinklene, og blir sikkert støl av det 😀 Håper du har hatt en bra dag 🙂

    15. Hanne: Vi har fått masse fine bilder i dag, tror jeg, må sjekke først, men de føltes fine hvertfall 😀 Nei, det er vel bare sprint nå, og det er jo litt kjedelig egentlig… men du trimmer vel likevel du 🙂 Kose deg på familiemiddag :-)Svensk juleskinke er kjempegodt, min venninne halvt svensk, og ofte svensk middag der før 🙂

    16. Livsrom: Å ja, du trente i går du, skjønner du er støl da 😀 Jeg er nesten støl etter all tøyinga for å få til spesielle vinkler på motivene jeg 😀 Hi-hi. Synes det er så koselig når folk liker tegningene mine altså 🙂 Ja, det er skikkelig deilig å bare ha en hel dag, faktisk mange, mange timer å gå å titte etter motiver, finne lys, skravle, spise sjokolade og knipse litt mer 🙂 Ha en herlig dag videre du også, jeg er høy på frisk luft og gode opplevelser her 😀 Klem <3

    17. passion4lifeandtravel: Ja, du er den rette til å skrive under på det at det kan gjøres hvor som helst 🙂 For jeg ser at du liker like godt som meg å herje rundt på østlandet med kameraet du, som i innerste jungelen 😀 Ja, vi er glade for vennskapet vårt, ikke alle er gode venner selv om de er i familie, hos oss er de en bonus at vi er i familie OGSÅ på en måte 😀 Jeg skal sitte i kveld å se gjennom bilder. Vi har vært ute i 6-7 timer og fotografert 😀 Og litt på kafe da 🙂 Stor klem tilbake 🙂

    18. ritahobbyfoto: Ja, du hadde jammen hengt den fint opp for den var oppe hele dagen, og vi var ute hele dagen 🙂 Helt til den gikk ned igjen. Og vi har tatt massevis av bilder, håper det blir mye bra, må se gjennom først 🙂 Kose deg med besøket ditt, så får vi vel se litt mer bilder fra deg også etterhvert 😀

    19. Mariann Sæther Tokle: Hi-hi, vi surrer ikke BORT tiden bak pc-en skjønner du, det er en god investering 🙂 Lesing og annet kan vi gjøre en annen gang.. Ja, jeg er veldig heldig som har søstra mi som venninne også, det er knall 😀 Og jeg setter veldig pris på det 🙂

    20. Fru Stussli: Så lurt med sånn spis-opp-fest da 🙂 Vi har hatt en alledeles deilig tur ute, vært ute HELE dagen 😀 Masse frisk luft, kafe med rekesmørbrød, litt sjoko i sekken, og MASSE bilder. Håper de ble så fine som jeg tror 🙂 Må se gjennom i kveld. Sikkert tatt 100 bilder ;-D Jeg skal også bli LITT sunn på nyåret tror jeg 😀 Kanskje ikke super-sunn, men sunnERE 😀 Håper du har hatt en herlig dag med masse folk min venn 🙂 Stor klem til Fru Stussli, men ikke til støvesugeren 😀 for den liker jeg ikke 😉 Hi-hi

    21. foreignerat50: Å ja, jeg deler her inne ja 🙂 Tatt masse bilder, tror mye fint også.Må se gjennom. Det har vært en skikkelig deilig tur 🙂 Frisk luft hele dagen, og flotte bilder 🙂 Det var dagen sin det 🙂

    22. Herlige tegninger frodith <3
      Kos deg og nyt dagen på fotosafari sammen med søsteren din 🙂
      Jeg venter spent på resultatet 🙂
      Her er det nok en rolig dag, men noen krestive inslag og faktisk den første trilleturen på leeenge. Herlig <3
      Klem fra Engla

    23. Hei og hå.
      Håper dere finner mange fine motiver, gleder meg til å se.
      Jeg skal , ja, hva skal jeg i dag, tour de ski som egentlig ikke er tour, det er bare sprint og det liker ikke Petra, så vi får se hva det blir til.
      Så skal jeg på familiemiddag hod dattera vår, det skal bli koselig. Svensk juleskinke blir servert.
      Ha en fin tur.

    24. God jakt:) Ja, men det er ofte det som er de beste motivene, å se det man ikke ser i en travel hverdag når man haster forbi. Ofte ligger de nære og vakre detaljene rett forran nesen på oss.
      Illustrasjonene dine er helt topp:):)
      Foreløpig er jeg ikke kommet lenger enn at jeg sitter foran peisen, leser blogger og kjenner på støle muskler;)
      Ha en fortsatt fin søndag, kjære deg<3
      Klem<3

    25. Så herlige tegninger, og fotosafari kan en ha hvor som helst i verden, og det er jeg riktig person til å si, som har vært på fotosafari rundt i hele verden, alt fra safari i Afrika til Hawaii, eller Australia, Østen eller Karibien…men…jeg elsker like mye å dra på fotosafari i mitt eget nærmiljø, dessuten så bor vi et fantastisk land. Heldige søsteren din som har deg og omvendt <3 Gleder meg til å få høre/se alt om turen <3 Stor klem <3

    26. Å kos deg masse på safari foto tur da 🙂 hi hi.
      Ha en fantastisk dag i god været , jeg hang opp solen for deg i dag også, så blir fint vær 🙂
      Vi får besøk, og skal på besøk. Siden vi ikke var hjemme i julen.

    27. Misunnelig på deg som har en søster som venninne <3 Det må være fint ja. I dag er vi barnevakt og han blir nok litt utover dagen, ellers skal jeg lese i dag. Jeg skulle lese så mye i julen men surrer bort tiden bak pcen akkurat som resten av året:)

    28. Gleder meg til dere kommer hjem og viser oss alle fotoskattene deres!
      I stussihuset skal det være spis-opp-fest. Nå er vi lei julekaker, julegodis, konfekt og gløgg. Så da får vi noen andre til å spise det opp 😀 I dag kommer det 9 stk på besøk for å spise og drikke og leke og skravle og så håper vi at alt er vekk sammen med dem 😀 For i januar skal vi bli supersunne faktisk!
      Stoooooor klem fra både Fru Stussli og støvsugeren henne (vi er bestevenner på formiddagen. Sammen mot smuler og granbar)

    29. Du er virkelig en dame med godt humør. Selv om jeg savner dine to små, men du er jo et evertyr selv og det er så artig å følge med:)
      For min del idag. blir det vel å stryke klær, blogge litt, hekle litt og skal til en vennine I kveld som feirer bursdag. Da blir da tusen kalorier igjen:)
      Kos dere med ute turen. Gleder meg å se de skattene som du finner ut I naturen, for du deler vel med oss? 😉

    30. frustrertfrueihouston: Ja, foto safari er moro, og når jeg er så heldig å ha venninne og søster i en og samme person, så er det bare topp 🙂 Håper vi får se sola 🙂 Ha en fin søndag du også 🙂

    31. Helge: Ja, vi måtte også tidlig opp i dag, for å få litt lys på bildene våre. Håper sola dukker opp 🙂 Kos deg med god bok og kanskje en tur 🙂 Ha en flott søndag 🙂

    32. Fine tegninger og slike bilder tar vare på gode opplevelser. Jeg har alt gått 1 times tur ute, deilig med en slik morgentur, stille og rolig, møtte bare 1 bil. Snart skal jeg steike opp noen kjøttkaker og rydde etter det. Så skal jeg lese vidre i boka Måk Snø, ei artig bok som jeg vil anbefale, etter 1,5 t med lesing går jeg kanskje en tur. Det blir middag i ettermiddag, fisk blir det idag som jeg la ut til tining nå. Må koke gulerøtter, blomkål og poteter iså måte. Det er hva planen min er for dagen. Ha en fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg