Når Peter Pan kommer flyvende også i desember…

Jeg har som kjent hatt en Peter Pan-utstilling her inne på blogg, i Galleri Frodith, og der fikk jeg inn mange fine bilder fra alle mulige bloggere.  Og det ble selvfølgelig kåret en vinner og sånn..Men jeg liker jo å ta mine egne skyggebilder, av bygninger og av mennesker som avgir skygge.. eller ting som speiler seg i vannet. Mye spennende innen Peter Pans verden…  For en avkastning av noe gir spennende effekter,om det er skygger, eller rett og slett et speilbilde 🙂 


Travelt ved T-banen i sommer..


til alle dro med neste bane…


Skygger blir lange på vinterstid, og kan sees på vegger langt, langt borte..


..man kan få liten og nett skygge…


…se ut som en liten padde… eller en STOR padde…..


..få veldig lange bein… og være fryktelig sliten av tung bæring…


..man kan undre seg på hvor skyggenes vei fører hen…


.. på hva som  er opp og hva som er ned…


… eller hva som finnes i verden under her…?

…Man ser to gode venner på en bro… 

Eller som siste tilskuddet, bilder jeg tok på Jeløya  i går: Man ser en gjøk i en sølepytt ;-D

 

 


..eller en frosk i en sølebpytt. Litt moro skal man ha… 😉

 

Har du hatt en bra dag? 🙂

 

 

46 kommentarer
    1. Fru Stussli: Jepp, helt klart for gjenbruk jeg også,jeg skal jo også trene litt mer, spise litt mindre godterier og sånt, men det er på sikt 😀 STOOOR klem til deg <3

    2. Fru Stussli: Jeg har ikke så mange forsetter 🙂 Har EN plan, som jeg også hadde i fjor, selv om det ikke akkurat er et forsett, jeg skal ri på en hest… hvertfall sitte på en.. For jeg er litt redd hester… eller mye… Og vil gjerne utfordre meg selv på det… men jeg sa det i fjor også… og se hvor langt jeg kom med det.. Nei, det er ikke så store været i dag 😀 Blir nok mest hekling her, tar med buntene til mamma i kveld også 😀 Stor klem snille, fine Bente <3

    3. Herlig og fasinerende bilder!!
      Her er turen avlyst pga dårlig vær. Vi får heller sitte inne og planlegge nyttårsforsetter 😀
      Har du noen?
      Stooooooooooor klem til verdens beste frodith

    4. frustrertfrueihouston: Ja, det hadde vært gøy med en liten samling 🙂 Jeg har også årets siste foto-session her i dag 🙂 Godt nytt år ja:-)

    5. Hei, jeg ser at jeg nok IKEA har lagt ut så mange blomsterbilder som jeg hadde trodd. Kanskje jeg skal lage en liten blomsterkavalkade? Samlet flere blomster på en gang? Har hatt bilder bare litt sånn innimellom. Skal tenke litt på dette, så kommer det nok noen blomster snart! Takk for det gamle og godt nytt år!

    6. høres utrolig morro ut!
      Var vertfall noen flotte bilder som ble tatt her , det skal du ha!=)
      ekstra morro er det når det er noe en liker og holde på med 🙂

    7. Moving On: Jeg har holdt på å fotografere alt mulig rart egentlig, men det TOK AV enda mer etter jeg begynte med blogg, for 1,5 år siden 🙂 Og nå i det siste har søsteren min kommet seg på Instagram, og vi er mye på turer sammen og vi smitter hverandre ganske mye med foto-linse-tankegang 😀

    8. SpinningQueen: Ja, og da kan man få folk til å hoppe og sprette og gjøre sprell for å få fine bilder. Jeg hadde jo den skygge-bilde-konkurransen i sommer. Var mange med 🙂 Og det var veldig gøy, mye forskjellig folk hadde skygger av 🙂 Gleder meg til å se om du får tatt noen bilder 🙂

    9. dandilion: ja, jeg må si du var flink som lest pensum i dag 😀 Jeg bare hekler og hekler i dag 😀 Bildene tok jeg på den fotosafarien i går 😀 Men mange av de første er tatt i sommer og høst osv… men blir litt fint når man samler de 🙂 Gøy å fotografere 🙂

    10. Vanja: Så godt du har hatt en bra dag 🙂 I gang med jobb igjen? :-/ Kjenner jeg gruer meg allerede.. FInt å glede seg over små ting 🙂 Jeg har sittet og heklet i hele dag… på en tunika… skal hvertfall prøve å få det til å bli det.. 😀 Og måtte være her og vente,så da passet det jo bra å hekle masse 🙂 Noen som ble litt inspirert her til å ta sånne bilder selv, det er jo veldig gøy da 🙂 Klemmer <3

    11. j, hadde en periode der hvor jeg faktisk hadde det med meg overalt, hvor jeg hadde skikkelig ” ta bilde” periode! var igrunn sykt morro.
      fikk også spm om å jeg ville selge et bilde, var en frøken som ville ha det som tapet!
      *skummelt*
      Men jeg sa hun heller kunne få det, så det var litt stillig og se sitt eget bilde på en liten vegg! 🙂
      etter det tok jeg ikke flere bilder! haha
      dette er da 2?år siden ca

    12. Så mange flotte bilder du har tatt. Tøffe de nye du har tatt i dag også 🙂 Jeg har hatt en rolig og fin dag. Fornøyd med å ha fått lest litt pensum 🙂 Nå tror jeg at jeg skal innrede litt mer i hobbykroken før jeg legger meg. Juhuu! Litt endring i huset og har nå tatt i bruk rommet der den nederste trappa ender 🙂

    13. Ja heldigvis har jeg hatt en bra dag. Jobben gikk greit unna, og jeg hadde en lang og fin samtale med tante litt langt oppe i landet. Dagen har vært fin den. Gleder meg over små ting nå også?Ikke verst bare det du.
      Tøffe bildet som vanlig her. 🙂 flink du er,

    14. SpinningQueen: Ja, det må du prøve på 🙂 Er skikkelig gøy med sånt 🙂 Kanskje blir det bra vær i morgen. Og det er like gøy vinter eller sommer, det er alltid skygger eller speilbilder, uansett årstid.. når sola dukker opp 🙂

    15. Moving On: Ja, sleng med deg kamera neste gang du skal ut.. mitt ligger ALLTID i veska, og mange av disse er tatt sånn i farta, på vei til jobb etc.. Mens noen som de sølepyttbildene ble jo tatt på fotosafarien i går i god-været 🙂

    16. Tatt av kvinnene: Jeg var helt gira når jeg sto og tok de. For først fikk jeg øye på noen… og tok bilder, folk takler jo det når det ikke er DEM in LIVE liksom… Og så kom plutselig T-banen og det kom MAAANGE… det gjaldt liksom før de syntes i trappa der.. Er tatt på Majorstua der 🙂

    17. Moving On: Veldig spennende å ta sånne bilder, men man trenger sol da, hvertfall til skyggebildene 😀 Men til speilbilder trenger man bare litt lys, men de sølepyttbildene ble det litt ekstra fres på pga litt sol 🙂

    18. Engla: Ja, moro med skygger, og litt gøy med de siste vi tok i går også, i sølepyttene, ble litt rare 😀 Ja, man må liksom huske på dem, for de er jo stort sett bare der ;-D Stor kosemosenattaklem tilbake 🙂

    19. frustrertfrueihouston: Blomster også er moro å ta bilder av ja 🙂 Og i sommer tok jeg så mange fra litt rare vinkler, unnenifra og sånn.. med sola skinnende gjennom.. Og det ble veldig fine bilder også 🙂 Mye fin natur og ta bilder av, sommer som vinter , eller omvendt 😀 Har du lagt ut mye bilder og sånn du eller? 🙂

    20. Herlige bildet frodith <3
      Gøy med skygger 🙂
      Det er bare det at man må komme på at de er der liksom 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld og en riktig god natt min venn <3
      Kosemosenattaklem til deg fra Engla

    21. Hos meg blir det også natur og veldig mye blomster! Spesielt i Houston har jeg tatt mye blomsterbilder, men der er det jo blomster hele året! Våre sommerblomster er plantet ut nå der borte, og så er det jo eksotiske blomster vi ikke ser her, og det er gøy. Har f.eks et magnoliatre utenfor inngangsdøren, og palmer rundt hele plassen. Sånt er ikke hverdagskost for en bergenser 🙂

    22. frustrertfrueihouston: Ja, det er helt sant 🙂 Kunne jo ikke holdt på sånn før 😀 Da hadde vi 24 bilder til en hel Inter-rail-tur, og da skulle det planlegges altså hva man kunne ta bilder av 😀 Ikke en skygge hvertfall 😀 Det var KUN folk, og mennesker nesten før 🙂 Nå er det mest natur for min del, dyr,planter, elver, trær, fjell og rare skygger 🙂 Og det kan man kun fordi det er digitalt, det er sant 🙂 Ja, jeg skal fortsette å leke 🙂 er ganske leken 🙂

    23. lulltove: Ja, jeg synes sånne bilder er litt moro å ta, og det blir litt artig å se på etterpå:-) Så fint du har hatt en bra dag 🙂 Min dag har vært litt rar, bare sittet inne hele dagen og ventet på noen telefoner… Men nå er de avklart og ting er bra 🙂 Klemmer <3

    24. Benedicte Fjeldberg: Nei, ikke mye vinter noe sted, men jeg har bygget en liten snømann i år,med rotta og høna, og det får holde 😀 Nå kan det bli vår for min del 🙂 Hi-hi 🙂 Ikke noe dessverre her i gården 🙂 Men blir fine bilder av sånt 🙂 Kun de tre nederste som er nye da, du kjenner vel igjen noen av skyggebildene mine fra tidligere 🙂 Moro når man ser alt sånt rart samlet 🙂 Stor klem <3

    25. Her var det mange flotte bilder. Det er det som er så gøy med digitalkamera i forhold til gammeldagse filmruller. Da planla man et bilde nøye, nå tar vi massevis og sletter dem vi ikke trenger. Da kan en leke seg så mye en vil – og vi får ikke mer gøy enn vi lager selv! Fortsett å leke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg